Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2006, 11:12
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Een vriend van mij is binnenkort jarig en ik weet dat hij veel van manga/anime tekeningen houdt. Nu wilde ik hem een stripboek geven of een mooi boek waar dergelijke tekeningen instaan.
Weet iemand een betaalbaar boek dat je gewoon in een winkel kan kopen (dus niet zo'n zwaar bijzonder exemplaar waar een jaar overheen gaat voordat het ergens aanwezig kan zijn) en waar mooie tekeningen instaan?

Ik weet overigens niet of ik dit op letteren of artistiek moest plaatsen, maar aangezien het meer om tekenstijl dan literatuur gaat, leek mij dit het beste.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2006, 11:20
Verwijderd
Bij Donner (en misschien ook wel bij Broese ed, winkels met *) iig) hebben ze bakken met dergelijke (strip)boeken.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 16:22
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Waar woon je?
Ik ken veel zaken in veel steden.
En anders kan je inderdaad bij Donner terecht, die hebben ook veel, voor een goede prijs.
En anders is er ook nog gewoon bruna met Dragonball
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 17:12
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Als je wilt kan ik je in contact brengen met enkele ongezonde manga-/anime-addicts. Je weet me te vinden. ^^
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 17:56
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
In Utrecht zit een winkel, Piet Snot genaamd, waar ze veel manga/strip-boeken verkopen. En er zullen vast nog wel meer in nederland verspreid zitten.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 18:55
Benteknol
Avatar van Benteknol
Benteknol is offline
Wat zoek je ?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 19:00
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
www.archonia.com heeft heel veel artbooks (en gewone manga/anime zooi) en zijn niet erg duur. Is een optie, als je het niet vervelend vind om via internet te kopen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 19:36
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 22-08-2006 @ 18:56 :
In Utrecht zit een winkel, Piet Snot genaamd, waar ze veel manga/strip-boeken verkopen. En er zullen vast nog wel meer in nederland verspreid zitten.
Piet Snot is nog peanuts
Eppo in Eindhoven is nu aan het uitbreiden zelfs
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 11:45
Tomoyo
Avatar van Tomoyo
Tomoyo is offline
Bij de Eppo hebben ze naast honderdduizend mangapockets ook veel artbooks (zoals de naam al zegt, boeken met heel veel mooie grote plaatjes erin), daar kan je gewoon binnenlopen en even vragen aan Marc of Tom achter de kassa of zij nog tips hebben voor een kadootje.
Een Dragonball pocket van de Bruna kan ook, maar of een mangafan daar nou zo blij mee zal zijn D=
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:17
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Zelfs bij de slechte vind je dat soort spul, EN goedkoop.
En wanneer is het nu eens afgelopen met mensen die van manga/anime houden...
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:39
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Niks mis met goede Manga, het wordt alleen 9 vd 10 keer uitgevoerd door amateurs die er niks van bakken.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:03
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 13:17 :
Zelfs bij de slechte vind je dat soort spul, EN goedkoop.
De Slegte....
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 14:04
Tomoyo
Avatar van Tomoyo
Tomoyo is offline
Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 13:17 :
Zelfs bij de slechte vind je dat soort spul, EN goedkoop.
En wanneer is het nu eens afgelopen met mensen die van manga/anime houden...
Dankjewel voor deze goed beargumenteerde kritiek, daar hebben wij liefhebbers erg veel aan.
Wanneer is het nu eens afgelopen met al die vooroordelen over mensen die van manga/anime houden...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 14:11
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Rooster schreef op 23-08-2006 @ 14:03 :
De Slegte....
Die, ja.

En ik heb geen vooroordelen over mensen die van manga houden, ik zie alleen niet wat er zo bijzonder aan is. Ik vind pakweg Ren & Stimpy een stuk gaver en origineler getekend dan de meeste manga, maar daar lopen geen honderdduizenden kwijlend naar te staren.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 14:23
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Merci voor alle reacties, het vervelende is alleen dat ik nu net ziek ben geworden en dus geen tijd meer heb om nog überhaupt een cadeautje te kopen . Maar ik zal het onthouden voor de volgende keer .

btw. ik hou ook niet manga/anime
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 16:05
Tomoyo
Avatar van Tomoyo
Tomoyo is offline
Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 15:11 :
Ik vind pakweg Ren & Stimpy een stuk gaver en origineler getekend dan de meeste manga, maar daar lopen geen honderdduizenden kwijlend naar te staren.
Ik wel terwijl ik ook zit te kwijlen bij een goede diepzinnige manga als xxxHOLiC of een anime als Howl's Moving Castle.

Maar anyway, fijn dat we je enigszins hebben kunnen helpen Simoen! Succes ermee en beterschap~
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 16:19
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 15:11 :
Die, ja.

En ik heb geen vooroordelen over mensen die van manga houden, ik zie alleen niet wat er zo bijzonder aan is. Ik vind pakweg Ren & Stimpy een stuk gaver en origineler getekend dan de meeste manga, maar daar lopen geen honderdduizenden kwijlend naar te staren.
Wanneer is het nu eens afgelopen met mensen die de wat commercielere dingen afkraken, puur en alleen om het apartzijn
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 16:20
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 15:11 :
Die, ja.

En ik heb geen vooroordelen over mensen die van manga houden, ik zie alleen niet wat er zo bijzonder aan is. Ik vind pakweg Ren & Stimpy een stuk gaver en origineler getekend dan de meeste manga, maar daar lopen geen honderdduizenden kwijlend naar te staren.
In de tijd dat Ren & Stimpy hot waren, zijn er ook heel veel vergelijkbare series gekomen. Het is gewoon van een andere generatie en daardoor niet eerlijk te vergelijken.
Toen was dat nog gewoon niet zoveel te merken mede door gebrek aan internet en beperkte globalisering.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2006, 17:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 15:11 :
Die, ja.

En ik heb geen vooroordelen over mensen die van manga houden, ik zie alleen niet wat er zo bijzonder aan is. Ik vind pakweg Ren & Stimpy een stuk gaver en origineler getekend dan de meeste manga, maar daar lopen geen honderdduizenden kwijlend naar te staren.
Ik denk dat weinig mensen weten dat stijl die tegenwoordig bij manga's en anime's wordt gebruikt, geïnspireerd is door Disneyfilms. Sommige manga's van meer dan 60 jaar oud zien er zeker bijzonder uit.

Btw, volgens mij zijn er meer manga-haters dan manga-liefhebbers.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 17:57
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 23-08-2006 @ 17:19 :
Wanneer is het nu eens afgelopen met mensen die de wat commercielere dingen afkraken, puur en alleen om het apartzijn
Oh alsjeblieft zeg, Ren & Stimpy zijn ook retecommercieel, ze hebben zelfs hun eigen CD uitgebracht!
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:02
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Rooster schreef op 23-08-2006 @ 17:20 :
In de tijd dat Ren & Stimpy hot waren, zijn er ook heel veel vergelijkbare series gekomen. Het is gewoon van een andere generatie en daardoor niet eerlijk te vergelijken.
Toen was dat nog gewoon niet zoveel te merken mede door gebrek aan internet en beperkte globalisering.
Ja maar ik heb het idee dat het merendeel van de 14/15jarige dat tegenwoordig tekent, zich hoofdzakelijk tot manga beperkt. Dat was destijds veel minder met Ren & Stimpy e.d.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:09
Verwijderd
Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 18:57 :
Oh alsjeblieft zeg, Ren & Stimpy zijn ook retecommercieel, ze hebben zelfs hun eigen CD uitgebracht!
die cd is wel fuckin CULT
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:39
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Sigúr schreef op 23-08-2006 @ 19:09 :
die cd is wel fuckin CULT
Vanzelfsprekend, dat zijn Ren & Stimpy ook.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 19:52
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ghehe, er barst maar gelijk een discussie over manga/anime los.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:38
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 19:02 :
Ja maar ik heb het idee dat het merendeel van de 14/15jarige dat tegenwoordig tekent, zich hoofdzakelijk tot manga beperkt. Dat was destijds veel minder met Ren & Stimpy e.d.
inderdaad, maar zoals ik zei destijds was het allemaal veel minder grootschalig.
En het veel grotere aanbod van stijlen en de interesse, maakt volgens mij het tekenen veel leuker, waardoor veel mensen gaan tekenen.
Manga was/is de hype en alles wat er ook maar vaagjes op lijkt is tegenwoordig manga

achja, zoals ik zei, volgens mij onvergelijkbaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2006, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 23-08-2006 @ 18:47 :
Ik denk dat weinig mensen weten dat stijl die tegenwoordig bij manga's en anime's wordt gebruikt, geïnspireerd is door Disneyfilms. Sommige manga's van meer dan 60 jaar oud zien er zeker bijzonder uit.
"Manga as people know it in the 20th and 21st centuries only really came into being after Dr. Osamu Tezuka, widely acknowledged to be the father of story-based manga, became popular. In 1945, Tezuka who was studying medicine, saw a war propaganda animation film called Momotarou Uminokaihei whose style was largely influenced by Disney's Fantasia." (Bron: Wikipedia. )

Lal, de connectie is er. Ik dacht eerlijk gezegd dat het andersom was.

Maar wel ietwat ver, dit. Disney maakte Fantasia, een of andere gast zag die film en maakte een propaganda-filmpje, de grondlegger van de hedendaagse manga/anime zag het propaganda-filmpje en vond inspiratie voor eigen werk.. Dus het is een nabootsing van een nabootsing, als het ware. En dan kun je zelfs gaan uitzoeken waar die Disney-lui dan hun inspiratie voor Fantasia vandaan hadden en dat weer linken naar de manga/anime van nu.. Mwa.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:21
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Zoiets stond ook aantal jaar geleden bij een manga-tentonstelling. Wel grappig om dan het verschil te zien tussen manga's voor Tezuka, het werk van Tezuka zelf en na Tezuka.

Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 19:02 :
Ja maar ik heb het idee dat het merendeel van de 14/15jarige dat tegenwoordig tekent, zich hoofdzakelijk tot manga beperkt. Dat was destijds veel minder met Ren & Stimpy e.d.
Ik deed dat op mijn 14e ook. Gewoon omdat ik het een mooie stijl vond.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 23:21
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Je hebt altijd in de steden wel van die boek winkels waar het altijd uitverkoop is. Van die hele goedkope boekwinkels. Ik zie er altijd stuk of 10 van die tekenboeken liggen, en daar zit ook altijd hoe teken je manga hoe teken je elfjes etc etc bij. Die boeken kosten rond de 2/4 euro.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Tomoyo schreef op 23-08-2006 @ 17:05 :
Ik wel terwijl ik ook zit te kwijlen bij een goede diepzinnige manga als xxxHOLiC of een anime als Howl's Moving Castle.

Maar anyway, fijn dat we je enigszins hebben kunnen helpen Simoen! Succes ermee en beterschap~
Howl's Moving Castle... dat je daar bij zit te "kwijlen"

Princess Mononoke, Steamboy, Akira zijn zoveel beter...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 17:20
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Rode Panda schreef op 26-08-2006 @ 17:47 :
Howl's Moving Castle... dat je daar bij zit te "kwijlen"

Princess Mononoke, Steamboy, Akira zijn zoveel beter...
Howl's en Akira heb ik allebei nog liggen om te kijken.
Net als Ghost in de Shell 2,
waarvan ik deel 1 fantastisch vond.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 18:15
Tomoyo
Avatar van Tomoyo
Tomoyo is offline
Citaat:
Rode Panda schreef op 26-08-2006 @ 17:47 :
Howl's Moving Castle... dat je daar bij zit te "kwijlen"

Princess Mononoke, Steamboy, Akira zijn zoveel beter...
Terwijl ik Akira zo lelijk getekend vond dat ik er niet eens serieus naar kon kijken. Wat zeggen ze nou altijd over smaken?

En ik wil niet backseat-forumbazen, maar Simoen heeft al aangegeven dat zijn vraag beantwoord is en dit is niet de plaats om over smaak te gaan discussieren... Wie dat wel wil mag me een bericht sturen <3
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
botulismf schreef op 23-08-2006 @ 19:02 :
Ja maar ik heb het idee dat het merendeel van de 14/15jarige dat tegenwoordig tekent, zich hoofdzakelijk tot manga beperkt. Dat was destijds veel minder met Ren & Stimpy e.d.
Ten eerste, de standaardanime en manga met loeigrote ogen en enorme bossen vlammend haar à la DBZ waar alle veertien- en vijftienjarigen fan van zijn, is niet te vergelijken met echt goed spul, met series als Haibane Renmei bijvoorbeeld, maar dat zegt de gemiddelde Ren & Stimpy-fan weer niets.

Ten tweede, waarom moeten mensen toch altijd zo nodig 'objectief' aantonen dat de ene kunst- of tekenvorm beter of minder is dan de andere? Net zoals die mensen die altijd willen 'aantonen' dat electronische muziek minder is dan akoestische muziek. Heel vermoeiend vind ik dat.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Tomoyo schreef op 27-08-2006 @ 19:15 :
En ik wil niet backseat-forumbazen, maar Simoen heeft al aangegeven dat zijn vraag beantwoord is en dit is niet de plaats om over smaak te gaan discussieren... Wie dat wel wil mag me een bericht sturen <3
Waarom niet? Waar anders ^^

Mooi dat er een discussie uit een vraag voortkomt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Rode Panda schreef op 26-08-2006 @ 17:47 :
Howl's Moving Castle... dat je daar bij zit te "kwijlen"

Princess Mononoke, Steamboy, Akira zijn zoveel beter...
Howl's Moving Castle en Princess Mononoke zijn beide van Hayao Miyazaki. Ergo, praktisch dezelfde tekenstijl.

Akira vond ik overigens heel kut, afgezien van die psychotische scene.

Maar goed, blablasmaakblatwistenbla.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 23-08-2006 @ 15:23 :
Merci voor alle reacties, het vervelende is alleen dat ik nu net ziek ben geworden en dus geen tijd meer heb om nog überhaupt een cadeautje te kopen .
Internetten kan toch ook als je ziek bent? En via internet kan je bij veel winkels ook bestellen tegenwoordig.

@Tomoyo: Simoen is een vrouw.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 22:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2006 @ 19:29 :
Ten eerste, de standaardanime en manga met loeigrote ogen en enorme bossen vlammend haar à la DBZ waar alle veertien- en vijftienjarigen fan van zijn, is niet te vergelijken met echt goed spul, met series als Haibane Renmei bijvoorbeeld, maar dat zegt de gemiddelde Ren & Stimpy-fan weer niets.

Ten tweede, waarom moeten mensen toch altijd zo nodig 'objectief' aantonen dat de ene kunst- of tekenvorm beter of minder is dan de andere? Net zoals die mensen die altijd willen 'aantonen' dat electronische muziek minder is dan akoestische muziek. Heel vermoeiend vind ik dat.
word
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2006, 00:53
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2006 @ 19:29 :
Ten eerste, de standaardanime en manga met loeigrote ogen en enorme bossen vlammend haar à la DBZ waar alle veertien- en vijftienjarigen fan van zijn, is niet te vergelijken met echt goed spul, met series als Haibane Renmei bijvoorbeeld, maar dat zegt de gemiddelde Ren & Stimpy-fan weer niets.

Ten tweede, waarom moeten mensen toch altijd zo nodig 'objectief' aantonen dat de ene kunst- of tekenvorm beter of minder is dan de andere? Net zoals die mensen die altijd willen 'aantonen' dat electronische muziek minder is dan akoestische muziek. Heel vermoeiend vind ik dat.
Ik heb niets tegen manga en anime, alleen tegen het feit dat jan en alleman zich geroepen voelt om in die stijl te tekenen. En ik zal ook zeker niet beweren dat een Ren & Stimpy-stijl beter is dan manga/anime.

En verder geef ik toe dat ik een ontzettende leek ben op het gebied van manga/anime. Howl's Moving Castle en Akira heb ik gezien, maar het kon me niet echt bekoren.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Animetopic #5
Copycat
500 28-03-2005 16:29
Beleidszaken Manga/Anime forum?
Fly to Rivendel
11 07-03-2004 15:42
Films, TV & Radio Manga / Anime
Maguire
31 01-11-2003 18:21
ARTistiek Anime/manga topic (vrij voor posts en discussie :p)
Verwijderd
221 12-06-2002 17:07
ARTistiek manga/anime tekeningen.. yay ;) :D
Bluesummers
8 25-03-2002 12:56
ARTistiek manga/ anime
MangaGirL
15 25-03-2002 09:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.