Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2016, 00:30
Johankuif
Johankuif is offline
Hey, ik heb de laatste tijd moeite met leren voor toetsen, als ik leer, kan ik het wel 100 keer doorlezen/opschrijven, maar het blijft gewoon niet zitten in mijn hoofd, ik heb concentratieproblemen en doe op dit moment basis en ben bezig over te gaan naar kader, mijn leraren zeggen dat ik slim ben en kader zou kunnen doen, alleen mijn toetsen minder zijn, dat komt dus omdat er niks blijft zitten.. Hebben meer mensen dit, en hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2016, 07:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe ver van tevoren begin je met leren? Let je ook op in de les? Wordt je tijdens het leren snel afgeleid door mensen om je heen, of je telefoon, bijvoorbeeld?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-04-2016, 09:01
Online hulp
Avatar van Online hulp
Online hulp is offline
Probeer het niet alleen maar te lezen, dit werkt vaak veel te passief. Maak bijvoorbeeld een samenvatting van de stof of doe alsof je de stof aan iemand anders uit moet leggen (beter nog: leg de stof aan iemand anders uit) of maak een mind map. Houd het hoe dan ook niet bij alleen lezen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2016, 22:38
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Laat je testen op AD(H)D, of als je zo'n diagnose al heb aan de medicijnen beginnen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2016, 19:54
fairtje
fairtje is offline
Ik heb daar ook veel last van (gehad)
Ik heb zelf ook adhd sinds mijn 5de al (nu 16)
En bij mij net zo, NIks bleef hangen, het zakte gewoon naar mijn tenen..
ookal las ik hardop en deed ik er 5 dagen over om te leren,, ik bleef het maar vergeten..
wat mij (soort van) hielp, was alleen de samenvatting opschrijven dat onthoude ik dan dus weer wel, of digitaal doen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2016, 20:08
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Citaat:
Ik heb daar ook veel last van (gehad)
Ik heb zelf ook adhd sinds mijn 5de al (nu 16)
En bij mij net zo, NIks bleef hangen, het zakte gewoon naar mijn tenen..
ookal las ik hardop en deed ik er 5 dagen over om te leren,, ik bleef het maar vergeten..
wat mij (soort van) hielp, was alleen de samenvatting opschrijven dat onthoude ik dan dus weer wel, of digitaal doen
Ik heb add sinds mijn 14de (ofna toen werd het vastgesteld) en ben nu 17.
Heel herkenbaar wat je zegt, totdat ik op aanraden van m'n oom met ritalin ging beginnen.
Dat ging als een tierelier, meestal leerde ik op wrts en kon soms wel 9 uur achter elkaar leren
Vergat vaak wel te eten en te drinken maar dat kon daarna ook wel
Met citaat reageren
Oud 14-04-2016, 14:50
fairtje
fairtje is offline
Citaat:
Ik heb add sinds mijn 14de (ofna toen werd het vastgesteld) en ben nu 17.
Heel herkenbaar wat je zegt, totdat ik op aanraden van m'n oom met ritalin ging beginnen.
Dat ging als een tierelier, meestal leerde ik op wrts en kon soms wel 9 uur achter elkaar leren
Vergat vaak wel te eten en te drinken maar dat kon daarna ook wel
Haha, wrts ken ik nog ja.. deeden we heel vaak met engels bij school
maar dat leerde wel makkelijker.
Idd helpt ritalin, ik had dat ook maar ook concerta.
althans, ik gebruik nu alleen maar concerta
maar Digitaal leren vindt ik makkelijker dan uit mijn boek, is volgens mijn ook bewezen dat je via digitaal het beter kan onthouden

Miss gwn ff langs gaan bij een dokter om te testen op adhd
Met citaat reageren
Oud 15-04-2016, 11:25
David2000
David2000 is offline
Ik heb dezelfde problemen en heb ADD, mss dat je daar eens op kan laten testen?
Voor mij werkt leren uit een boek door het te lezen ook niet (goed) ik kijk vaak filmpjes op youtube over dat onderwerp en dat werkt veel beter.
Mss heb je ook wel 'last' van beelddenken(?) dan lees je een tekst maar blijft er niks hangen, filmpjes kijken is voor beelddenkers ook over het algemeen een stuk handiger.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2016, 11:35
fairtje
fairtje is offline
Citaat:
Ik heb dezelfde problemen en heb ADD, mss dat je daar eens op kan laten testen?
Voor mij werkt leren uit een boek door het te lezen ook niet (goed) ik kijk vaak filmpjes op youtube over dat onderwerp en dat werkt veel beter.
Mss heb je ook wel 'last' van beelddenken(?) dan lees je een tekst maar blijft er niks hangen, filmpjes kijken is voor beelddenkers ook over het algemeen een stuk handiger.
Klopt, het is sws makkelijker om filnpjes/digitaal te leren.
Het zien van filmpjes en de uitleg daarvan blijft veel beter hangen dan dat je ht uit je boek leest.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2016, 13:54
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Citaat:
Ik heb dezelfde problemen en heb ADD, mss dat je daar eens op kan laten testen?
Voor mij werkt leren uit een boek door het te lezen ook niet (goed) ik kijk vaak filmpjes op youtube over dat onderwerp en dat werkt veel beter.
Mss heb je ook wel 'last' van beelddenken(?) dan lees je een tekst maar blijft er niks hangen, filmpjes kijken is voor beelddenkers ook over het algemeen een stuk handiger.
Ik ben ook beelddenker maar van filmpjes kijken steek ik niks op.
Toch nog het meeste van een goede uitleg of meerdere keren herhalen via bv. wrts.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2016, 18:36
Verwijderd
Het helpt niet om de hele tijd te lezen maak een eigen samenvatting met tekeningen als je dan tijdens de toets iets niet weet herhinner je de tekening en weet je het weer of maar een quiz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hoe leer ik alles ?
KawaiiPluzzle
4 16-11-2014 00:59
Algemene schoolzaken Moeite met leren
Vraagtekentje
9 17-11-2013 23:47
Liefde & Relatie moeite met contact?
xLumos
6 19-08-2013 20:16
Studeren Leren
GwnIemand
10 04-02-2010 11:06
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen moeite met talen
Graph
15 21-09-2003 11:17
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.