Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2003, 12:00
David
Avatar van David
David is offline


Eerst het logo , nu de layout

de huidige layout : http://www.de-laptopper.nl
is dus nodig aan vernieuwing toe.

kleuren orange en blauw moeten erin zitten ,
verder moest de website simpel , strak en straith to the point blijven.

klik op de thumb bovenaan de topic en zie wat ik gebrouwen heb.

de 4 blauw verticale strepen rechts zijn bedoelt om in html als achtergrond te gebruiken voor sites met een hoge resolutie ..
als je begrijpt wat ik bedoel.
met andere woorden ,, op een 1024x768 resolutie zie je die dus niet ,, alleen als je een hogere res. hebt en gebruikt.

verder sta ik open voor commentaar en tips die over het design gaan
Advertentie
Oud 28-01-2003, 12:47
Verwijderd
is ok.. ik zou toch nog iets aan dat logo doen.. ziet er te amateuristisch uit denk ik..
Oud 28-01-2003, 13:03
David
Avatar van David
David is offline
vind ik niet

no offence
Oud 28-01-2003, 14:04
®Observer
Avatar van ®Observer
®Observer is offline
De laptop vind ik nog steeds niet op een laptop lijken, maar voor de rest ziet het er wel leuk uit hoor
__________________
http://www.robwiltekenen.nl
Oud 28-01-2003, 14:11
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Menu dingen zou ik iets minder breed maken... maar goed... mss komen er nog namen tussen die wel lang zijn...

voor de rest zou ik er voor zorgen dat de tekst rechts iets eerder afbreekt (niet zo dichtbij dat beige) dus gewoon uitlijen onder die horizontale blauwe lijn...

Daarnaast wil ik wel eens zien hoe je dat op gaat lossen met een scrollbar... (waar komt die)
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Oud 28-01-2003, 14:31
David
Avatar van David
David is offline
nou die tekst die je ziet is gewoon een voobeeldtekst die ik er vrij rouw ik heb geplakt.. komt er natuurlijk heel wat netter in te staan als ie echt online komt .

de scrolbalk komt straks als het online staat gewoon rechts ,

maar hoe kan ik het ff makkelijk uitleggen hoe het werkt ..

in princiepe als je op ee 1024x768 resolutie de website zou bekijken dan zie je die 4 verticale balkjes niet .
als je op een hogere res. kijkt dan zie je ze wel ,.
ze worden geknipt en krijgen in de html een waarde van 25%
de website staat in een tabel met een vaste waarde van een x aantal pixels.

dus als de website dan bekeken word op een res. hoger dan 1024x768 dan worden de 4 verticale strepen verdeelt over de overige ruimte in delen van 25% .

als je bijv. bij planet.nl kijkt , dan zie je op een hoge res. een hoop open ruimte die overblijft . nu word de open ruimte toch nog een beetje versierd . en wel door die 4 verticale strepen.

ik hoop dat het nu dan een beetje duidelijk is.

het menu kan wel iets minder breed ,, en dat doe ik ook waarschijnlijk .. maar er moet idd redelijk lange texten van notebook types inpassen
Oud 28-01-2003, 16:20
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
David schreef:


de scrolbalk komt straks als het online staat gewoon rechts ,

mja maar hoe is je frameset? of gebruik je layers...
want dan komt de scroller in je ontwerp... nah goed...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Oud 28-01-2003, 16:24
David
Avatar van David
David is offline
ja .. misschien met een i frame ?

er komt ook een database ect. achter . en aangezien ik op technisch gebied niet zo heel erg wijs ben , komt er begin feb. een programeur die samen met me heel de website gaat afwerken .

dus dan zullen we wel een passende oplossing ervoor vinden
Oud 28-01-2003, 16:40
Verwijderd
Ik vind em eerlijk gezegd vrij standaard, oogt allemaal wat onproffesioneel.
Oud 28-01-2003, 16:57
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Sorry, maar sites voor een brede doelgroep die niet op 800x600 te bekijken zijn, keur ik sowieso *af*.

Ruim 40 - 50% maakt vandaag de dag nog steeds gebruik van een lage resolutie. Het is niet zo netjes om deze mensen buiten te sluiten van het gebruik van je site.

Verder idd vrij standaard.. sorry
__________________
Red Red Wineeee
Oud 28-01-2003, 18:18
David
Avatar van David
David is offline
ik krijg de opdracht dat ik hem moet maken op een 1024x768 resolutie dus doe ik dat.

verder is ie standaard ja . maar dat heb ik ook bewust gedaan.
gewoon netjes , strak en duidelijk.

ik vind dat me dat aardig gelukt is

en ik denk als straks alle content erin staat zoals het hoort .. dus niet die tekst die ik er zomaak ingeklapt heb , het vast wel wat profecioneler oogt .

nu is ie nog vrij haaltjes
Oud 28-01-2003, 18:38
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik vind m er wel cool uitzien. Alleen de knoppen in 't menu vind ik wat breed, ik zou wat meer ruimte nemen voor de content, dat is namelijk veel belangrijker dan knopjes. Dan kan men/kun je daar wat ruimer mee omspringen.

Verder zit de hoek van de laptop in je logo wel erg dicht op de rand, links. Gun 't wat ruimte? Restvorm is net zo belangrijk (al dan niet belangrijker) dan Vorm zelf.

Rare kleurbalkjes rechts, en kleurvlakken in de layout zelf vind ik dope
__________________
yupyup.
Oud 29-01-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Danny schreef:

Ruim 40 - 50% maakt vandaag de dag nog steeds gebruik van een lage resolutie.
oh ja?
Oud 29-01-2003, 14:08
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vind de lettertjes links te klein. Sommige mensen kunnen niet zo goed meer lezen, dus ik zou ze iets groter maken.
Verder vind ik het er wel goed uitzien.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 29-01-2003, 18:45
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Citaat:
N schreef:
oh ja?
ja
__________________
Red Red Wineeee
Oud 29-01-2003, 18:48
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Citaat:
David schreef:
ik krijg de opdracht dat ik hem moet maken op een 1024x768 resolutie dus doe ik dat.
ok ik snap het.!

mag ik overigens vragen of je de opdrachtgever wel ingelicht hebt over het resolutie-verhaal (800x600 meestal het minimum is), en aangeboden een layout te maken die ook bij een lagere resolutie goed te bekijken is?

Groetjez,
Danny
__________________
Red Red Wineeee
Oud 29-01-2003, 18:53
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Danny schreef:
ok ik snap het.!

mag ik overigens vragen of je de opdrachtgever wel ingelicht hebt over het resolutie-verhaal (800x600 meestal het minimum is), en aangeboden een layout te maken die ook bij een lagere resolutie goed te bekijken is?

Groetjez,
Danny
Kan idd geen kwaad, beetje initiatief tonen t.o. je opdrachtgever komt altijd positief over.
__________________
yupyup.
Oud 29-01-2003, 21:44
Bast
Bast is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Kan idd geen kwaad, beetje initiatief tonen t.o. je opdrachtgever komt altijd positief over.
inderdaad. 'dit is mij gevraagd dus dan doe ik dat zonder er over na te denken' vind ik niet echt getuigen van een goede instelling. Een beetje meedenken kan nooit kwaad. Even wat recente cijfertjes:

41% 1024 x 768
35% 800 x 600
9% 1280 x 1024
4% 1152 x 864
2% 1600 x 1200
6% Other

35% is nog steeds meer dan eenderde..dus sla zo'n groep nooit over.
Ads door Google
Oud 29-01-2003, 22:08
David
Avatar van David
David is offline
sorry zeg .. maar wat kunnen jullie toch een partij zeiken soms ..

moet ik mezelf gaan verklaren als ik meld dat ik de opdracht heb gekregen dat ik de site op een 1024x768 res. maak ?

nee toch zeker ?

800x600 is idd nog steeds de standaard res.

MAAR , het grootste aantal van onze bezoekers heeft een hogere res. daar komt bij dat m,n baas dat wil omdat ie met z,n huidige layout die dus wel 800x600 is , niet meer tevreden is en graag een 1024x768 wil

zijn wens is mij bevel

maak er aub niet zo,n drukte over
Oud 29-01-2003, 22:14
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Danny schreef:
Sorry, maar sites voor een brede doelgroep die niet op 800x600 te bekijken zijn, keur ik sowieso *af*.

Ruim 40 - 50% maakt vandaag de dag nog steeds gebruik van een lage resolutie. Het is niet zo netjes om deze mensen buiten te sluiten van het gebruik van je site.

Verder idd vrij standaard.. sorry
Maar als we de lat niet hoger leggen, zou dan wel het niveau opgeschroef worden?

Als nu iedereen websites gaat maken voor 1024 en hoger, dan wordt dat op een gegeven moment de nieuwe standaard, en gaat zelfs die 40 tot 50% over op een hogere resolutie.

@ David: ik zou de tekst uitlijnen onder het oranje pijltje boven de tekst. En het menu is iets te breed.
Verder is het idd wat standaard, maar ziet er wel lekker strak en makkelijk uit. En gebruiksvriendelijkheid is belangrijker dan dat het er superflashy uitziet...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 29-01-2003, 22:43
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik vind de huidige eigenlijk beter
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Oud 29-01-2003, 23:38
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
je nieuwe layout is beter dan de vorige, wel simpel, maar ik vind m wel saai, en de kleurencombinatie vind ik ook niet heel mooi.. met andere kleuren vind ik m prima
Oud 30-01-2003, 08:18
Bast
Bast is offline
Citaat:
David schreef:
MAAR , het grootste aantal van onze bezoekers heeft een hogere res. daar komt bij dat m,n baas dat wil omdat ie met z,n huidige layout die dus wel 800x600 is , niet meer tevreden is en graag een 1024x768 wil

zijn wens is mij bevel
het is zeker nog niet in z'n hoofd opgekomen dat er ook een layout te maken is die er zowel in 800x600 als bij 1024x768 goed uit ziet dan? Nou ja ik vind het gewoon vreemd dat niemand even een adviserende rol op zich neemt om aan te geven dat ongeveer 30% nog te veel is om te negeren. En ik vind het vreemd dat jij dat klakkeloos zonder erover na te denken opvolgt. Maar goed...daar schijnt niets over gezegd te mogen worden terwijl je een layout check vraagt en ik vind dat grootte wel degelijk ook daarbij hoort.

Maar goed: over de rest dan maar. Ik vind de oude site er nog beter uitzien. Al kunnen daar ook verbeteringen in aangebracht worden (scroll naar beneden, bij mij sluit de onderkant niet aan op de bovenkant..die lijnen bedoel ik dan). Plus dat ik het font in de menuknoppen net iets te groot vind voor de knoppen zelf.
Maar het idee vind ik beter dan het nieuwe ontwerp. Het nieuwe ontwerp vind ik veel te 'vast'. Ik weet niet of je enig idee hebt wat ik bedoel naar er zit helemaal geen dynamiek in het ontwerp terwijl dat bij het huidige ontwerp met die randjes en 'uitstulpingen' etc wel het geval is.
Verder vind ik het nogaal standaard en niet echt professioneel. Veel mensen verwarren saai en standaard met 'zakelijk', maar je kunt ook een mooie site maken voor een bedrijf die er niet zo massaproductie-achtig uitziet. En als je dat weet te doen dan vind ik een screenshot wel op z'n plaats hier op een artistiek forum..

Het logo vind ik dus niet echt aantrekkelijk en duidelijk. voor hetzelfde geld kun je er ook een opengeslagen tijdschrift in zien.
Oud 30-01-2003, 14:14
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Ik reageer al niet meer
__________________
Red Red Wineeee
Oud 30-01-2003, 16:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Bast schreef:
het is zeker nog niet in z'n hoofd opgekomen dat er ook een layout te maken is die er zowel in 800x600 als bij 1024x768 goed uit ziet dan?
hier ben ik het mee eens.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Advertentie
Oud 30-01-2003, 16:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik vind het menu veel te breed en de tekst is in een te klein lettertje.


offtopic:
Wat me altijd opvalt, is dat David dingen post ter beoordeling, maar daarna beweert dat er niets fout aan is en alle tips/meningen van andere forummers onderuit wilt schoppen.
Als er mensen zijn die dat logo amateuristisch vinden, dan vinden ze dat. Dan kan jij het wel niet amateuristisch vinden, maar je vraagt hier toch om meningen?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-01-2003, 18:53
David
Avatar van David
David is offline
Citaat:
Bast schreef:
het is zeker nog niet in z'n hoofd opgekomen dat er ook een layout te maken is die er zowel in 800x600 als bij 1024x768 goed uit ziet dan? Nou ja ik vind het gewoon vreemd dat niemand even een adviserende rol op zich neemt om aan te geven dat ongeveer 30% nog te veel is om te negeren. En ik vind het vreemd dat jij dat klakkeloos zonder erover na te denken opvolgt. Maar goed...daar schijnt niets over gezegd te mogen worden terwijl je een layout check vraagt en ik vind dat grootte wel degelijk ook daarbij hoort.

Maar goed: over de rest dan maar. Ik vind de oude site er nog beter uitzien. Al kunnen daar ook verbeteringen in aangebracht worden (scroll naar beneden, bij mij sluit de onderkant niet aan op de bovenkant..die lijnen bedoel ik dan). Plus dat ik het font in de menuknoppen net iets te groot vind voor de knoppen zelf.
Maar het idee vind ik beter dan het nieuwe ontwerp. Het nieuwe ontwerp vind ik veel te 'vast'. Ik weet niet of je enig idee hebt wat ik bedoel naar er zit helemaal geen dynamiek in het ontwerp terwijl dat bij het huidige ontwerp met die randjes en 'uitstulpingen' etc wel het geval is.
Verder vind ik het nogaal standaard en niet echt professioneel. Veel mensen verwarren saai en standaard met 'zakelijk', maar je kunt ook een mooie site maken voor een bedrijf die er niet zo massaproductie-achtig uitziet. En als je dat weet te doen dan vind ik een screenshot wel op z'n plaats hier op een artistiek forum..

Het logo vind ik dus niet echt aantrekkelijk en duidelijk. voor hetzelfde geld kun je er ook een opengeslagen tijdschrift in zien.
@ bas ... ja ik ben dom en heb daar niet aan gedacht ..
en ben zo dom dat toen ik er later achterkwam ik zo onzeker was geworden dat ik er niks meer over durfde te zeggen

@roos : nee .. ik vind gewoon niet dat dat logo er amateuristisch uitziet ..

mag ik niet meer terugzeggen soms op negatief commentaar ten opzichte van m,n design ?

denk het wel toch zeker
Oud 30-01-2003, 20:17
Bast
Bast is offline
Citaat:
David schreef:

mag ik niet meer terugzeggen soms op negatief commentaar ten opzichte van m,n design ?

denk het wel toch zeker
Citaat:
verder sta ik open voor commentaar en tips die over het design gaan
Als jij elk negatief woord over jouw design teniet gaat doen dan noem ik dat niet echt 'open staan voor' jij wel soms? Mensen proberen hier wat feedback te geven en jij reageert overal op met een air van 'ik weet het toch beter' en 'ik doe het toch lekker zo maakt niet uit wat jullie beweren. vraag dan ook niet om commentaar als je er toch niet voor open staat
Oud 30-01-2003, 20:23
Bast
Bast is offline
oh en nog iets, niet dat je je er wat van aantrekt maar ik zeg het toch maar even:

bij het nieuwe ontwerp wordt de hoofdnavigatie meet gepresenteerd als een soort 'bijnavigatie' en waar je verwacht dat de hoofdnavigatie staat staat de subnavigatie, die dan ook nog is vrij groot en breed is. En daardoor valt het voor mensen misschien niet echt goed op hoe ze door de site moeten navigeren..
Oud 30-01-2003, 20:29
dystopia
dystopia is offline
Zeker een site die over laptops gaat moet goed te zien zijn op laptops! En laptops draaien meestal mooi niet in hoge resoluties. Eerder op 800x640 of 640x480 dan in 1024x768...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 30-01-2003, 21:23
David
Avatar van David
David is offline
Citaat:
Bast schreef:
Als jij elk negatief woord over jouw design teniet gaat doen dan noem ik dat niet echt 'open staan voor' jij wel soms? Mensen proberen hier wat feedback te geven en jij reageert overal op met een air van 'ik weet het toch beter' en 'ik doe het toch lekker zo maakt niet uit wat jullie beweren. vraag dan ook niet om commentaar als je er toch niet voor open staat
ja daag ..

vent kijk ook eens hoevaak ik uitleg geef over de 1024x768 res.

ik blijf niet aan de hang he
Oud 30-01-2003, 21:25
David
Avatar van David
David is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Zeker een site die over laptops gaat moet goed te zien zijn op laptops! En laptops draaien meestal mooi niet in hoge resoluties. Eerder op 800x640 of 640x480 dan in 1024x768...
onze klanten doen het niet met minder dan een 1024x768 + res.

alleen mensen die ene oud barrel gebruiken kunnen niet hoger dan 1024x768 .. en als dit het geval is dan gebruiken ze toch meestal de max. res.

640x480 ?!

leef jij nog in de stoneage ofzo
Oud 30-01-2003, 21:29
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
David schreef:
@ bas ... ja ik ben dom en heb daar niet aan gedacht ..
en ben zo dom dat toen ik er later achterkwam ik zo onzeker was geworden dat ik er niks meer over durfde te zeggen

@roos : nee .. ik vind gewoon niet dat dat logo er amateuristisch uitziet ..

mag ik niet meer terugzeggen soms op negatief commentaar ten opzichte van m,n design ?

denk het wel toch zeker
Je mag zeggen wat je wil, echter lijkt het niet alsof je wat doét met de kritiek die je krijgt. Positief danwel negatief.
Terwijl je sitechecks post om kritiek te krijgen?
En je moet juist hópen op negatieve kritiek, want daar kún je wat mee! Of post je je dingen alleen om postieve kritiek, om zodoende je ego te kunnen strelen?
Als je bij elk negatief postje al op je tenen staat, en keihard terug gaat hakken, schiet niemand iets op. Dan kun je net zo goed niet posten.
__________________
yupyup.
Oud 30-01-2003, 21:32
David
Avatar van David
David is offline
zit in m,n aard denk ik ..

ik weet niet .. mensen komen met dingen aan waar ikzelf al lang over heb nagedacht en zeg dat ook gelijk ..

niet even subtiel misschien .. maar goed .. wil ze alleen maar overtuigen en duidelijk maken van mijn kijk op de dingen.

maar sorry als ik zo afsnauwerig overkom hoor .. zo bedoel ik het echt niet

ben in het echt een heel aardige jongen ( denk ik :/ ... toch ? )

maar kan soms gewoon beetje fanatiek en fel reageren..
Oud 30-01-2003, 21:33
Bast
Bast is offline
Citaat:
David schreef:


alleen mensen die ene oud barrel gebruiken kunnen niet hoger dan 1024x768 .. en als dit het geval is dan gebruiken ze toch meestal de max. res.
goh en zullen die mensen met een oud barrel dan niet op zoek zijn naar een nieuwe laptop bijvoorbeeld? DUH.

bij laptops gebruikt zeker 60% nog 800x600, dat ligt veel hoger dan bij gewone PC's.

ik snap niet dat ik het zelfs nog probeer....
Oud 30-01-2003, 21:38
David
Avatar van David
David is offline
Citaat:
Bast schreef:
goh en zullen die mensen met een oud barrel dan niet op zoek zijn naar een nieuwe laptop bijvoorbeeld? DUH.

ik snap niet wat je hiermee bedoelt te zeggen ?! ..

en nee idd .. waarom probeer je het toch ? ik weet het toch beter

want lezen is bij vele mensen toch een groot probleem

ik zeg nu dus al voor de 2e keer dan de meeste mensen die onze website bezoeken ( mogelijke klanten dus .. redelijk belangrijk dus . toch wel he .. ja ... ok .. duidelijk ? ) die mensen hebben die bijna allemaal een 1024x768 res. of hoger ...

best wel belangrijk dus ..

dus dan is de vergelijking "1024x768 mensen in het voordeel en in de meerderheid " tegen "800x600 mensen in het nadeel in de minderheid " toch aardig duidelijk

en ja .. je kan een site maken die voor beide geschikt is ..

maar zie jij internetwinkels die dit hebben ? nee .. wij dus ook niet

waarom niet ? omdat we dat niet nodig vinden .
dit is veel makkelijk .. ook voor de database en het hele ingewikkelde asp schript dat erachter komt .

ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is ..

dus probeer het aub niet meer nee om een beterweter te zijn .
want leer eerst maar eens goed lezen voordat je je mening over "wat is beter" rondblaat

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 21:42.
Ads door Google
Oud 30-01-2003, 21:39
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik draai 1024x768x32 op m'n laptop?
__________________
yupyup.
Oud 30-01-2003, 23:21
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
hmm, ik heb ondertussen wat besloten (met overleg).

dit soort sitechecks horen niet thuis op dit forum, dat over kunst gaat. dit hoort meer thuis op S&M.

op S&M is een groot sitecheckstopic, daar kun je je sitecheck in zetten.

dit topic sluit ik om die reden.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.