Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: 'Geloof' jij in de oerknal?
Ja. 121 60.20%
Nee. 27 13.43%
Geen idee/Ik twijfel nog. 26 12.94%
Ik vink graag opties aan. 27 13.43%
Aantal stemmers: 201. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 20:12
Verwijderd
Op speciaal verzoek, een topic over de oerknal. Denk jij dat er een 'oerknal' heeft plaatsgevonden of ga je ergens anders vanuit?

TS begint: ja, want de kosmische achtergrondstraling is overtuigend bewijs dat er inderdaad zoiets als een oerknal is geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 20:37
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Ik heb op "ja" gestemd, omdat (zoals meph al zei) kosmische achtergrondstraling een overtuigend bewijs is. Over het hoe en wat van de oerknal heb ik (evenals de hele wetenschapswereld) nog veel vragen, maar velen hiervan zullen op een gegeven moment beantwoord worden. Wat weer nieuwe vragen oproept...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:24
jfcksr
jfcksr is offline
Ik denk van wel maar twijfel want weet er nog veel te weinig van af
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:26
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Ik vink graag opties aan.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, vanaf het moment van de explosie klopt alles perfect in elkaar met wat we weten, en dat de tijd daarvoor een mysterie blijft is iets waar prima mee te leven is. Mischien dat we dat op den duur ook nog wel uitvinden ook.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:33
Verwijderd
yup.

reden zijn al gegeven
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:36
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Zo'n sterrenkundige die bij ons op school een praatje kwam houden klonk heel overtuigend.

Ja dus
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ja, ik geloof in de oerknal.

Nee, ik geloof niet dat 1. zonder een wezen met bovennatuurlijke krachten die alle ontwikkelingen na de oerknal heeft gedirigeert alles zoals nu netjes op zijn plaats zou zitten.
En ten tweede geloof ik niet dat de er uit niets, iets kan ontstaan. En dat daarom een stage voor de oerknal de hand van god heeft geholpen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:29
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-05-2005 @ 22:28 :
Tja, vanaf het moment van de explosie klopt alles perfect in elkaar met wat we weten, en dat de tijd daarvoor een mysterie blijft is iets waar prima mee te leven is. Mischien dat we dat op den duur ook nog wel uitvinden ook.
Er was geen sprake van een exploxie, maar van een uitdijing.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:31
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-05-2005 @ 22:28 :
Tja, vanaf het moment van vlak na de oerknal klopt alles perfect in elkaar met wat we weten, en dat de tijd daarvoor een mysterie blijft is iets waar prima mee te leven is. Mischien dat we dat op den duur ook nog wel uitvinden ook.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 23:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-05-2005 @ 23:29 :
Er was geen sprake van een exploxie, maar van een uitdijing.
Ach, op zo'n schaal is het een perfect acceptabele generalisatie om het een explosie te noemen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 00:52
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Ik kan me niet voorstellen hoe 'iets' uit het 'niets' zou kunnen ontstaan. Ik ben een aanhanger van de 'Cyclische' big bang theorie.

Het 'niets' bestaat niet lijkt mij. Dus kan alleen het 'iets' bestaan. Dus moet het 'iets' er altijd wel geweest zijn. (Hoe zweverig het ook klinkt).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 24-05-2005 @ 01:52 :
Ik kan me niet voorstellen hoe 'iets' uit het 'niets' zou kunnen ontstaan. Ik ben een aanhanger van de 'Cyclische' big bang theorie.

Het 'niets' bestaat niet lijkt mij. Dus kan alleen het 'iets' bestaan. Dus moet het 'iets' er altijd wel geweest zijn. (Hoe zweverig het ook klinkt).
De oerknal zegt toch ook helemaal niet dat er uit het niets ineens iets was?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-05-2005 @ 22:43 :
En ten tweede geloof ik niet dat de er uit niets, iets kan ontstaan. En dat daarom een stage voor de oerknal de hand van god heeft geholpen
Ik denk dat de meeste anti-religieuzen, waaronder ikzelf, het helemaal niet zo erg vinden dat gelovigen denken dat er een goddelijk wezen achter de oerknal zit. Ze vinden het vooral erg dat vele gelovigen denken dat er dan logischerwijs uit die 'goddelijke oerbemoeienis' voortvloeit, dat mensen naar bepaalde, zeer strakomlijnde regels moeten leven.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 09:57
Verwijderd
Ik had maar "geen idee/ik twijfel nog" gestemd. Ik geloof niet heilig in de oerknal ofzo, maar ik vind het wel aannemelijk dat er zoiets dergelijks geweest is.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 24-05-2005 @ 01:52 :
Ik kan me niet voorstellen hoe 'iets' uit het 'niets' zou kunnen ontstaan. Ik ben een aanhanger van de 'Cyclische' big bang theorie.
Je verwerpt dus de tweede hoofdwet van de thermodynamica. Kun je dat misschien iets nader onderbouwen?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 12:02
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 11:21 :
Je verwerpt dus de tweede hoofdwet van de thermodynamica. Kun je dat misschien iets nader onderbouwen?
Ik zie niet hoe de entropie roet in mijn eten kan gooien?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 12:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Luka schreef op 24-05-2005 @ 13:02 :
Ik zie niet hoe de entropie roet in mijn eten kan gooien?
Een tot nu toe onbekende vorm van energie of een niet waar te nemen vorm van materie die om te zetten is naar conventionele materie is theoretisch mogelijk.

Dan zou 'iets uit niets' wel degelijk kunnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-05-2005 @ 13:42 :
Een tot nu toe onbekende vorm van energie of een niet waar te nemen vorm van materie die om te zetten is naar conventionele materie is theoretisch mogelijk.

Dan zou 'iets uit niets' wel degelijk kunnen.
Een tot nu toe onbekende vorm van energie of een niet waar te nemen vorm van materie is toch niet niets?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 13:15
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
maar ik vraag me af wat er voor de oerknal was. Er moet iets zijn geweest, want ik ben nog nooit iets tegen gekomen dat uit het niets ontstaat. Iemand een ideetje?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 13:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 24-05-2005 @ 13:45 :
Een tot nu toe onbekende vorm van energie of een niet waar te nemen vorm van materie is toch niet niets?
Tja, definieer niets natuurlijk, met welke verklaring je ook in zee wilt gaan, je eindigt altijd op een punt waar je met 'niets' te maken krijgt doordat we wat er eerder dan dat punt gebeurde gewoon niet weten.

De oerknal-verklaring eindigt met een retorisch 'niets' op het punt van de oerknal, aangezien we niet weten wat daarvoor gebeurde, de verklaring via goden eindigt bij diezelfde goden in een retorisch 'niets' aangezien we niet weten hoe die goden ontstonden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 14:27
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik heb op ja gestemd omdat, de wetenschappers toch wel redelijk veel bewijzen hebben. Die ik door te weinig kennis niet na kan gaan . Maar in iedergeval het is de meest logische verklaring.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 24-05-2005 @ 01:52 :
Ik kan me niet voorstellen hoe 'iets' uit het 'niets' zou kunnen ontstaan. Ik ben een aanhanger van de 'Cyclische' big bang theorie.

Maar het moet toch ooit begonnen zijn. Dus dan zit je met hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 15:33
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
ja, ik vind het een logischer theorie dan dat een god alles heeft gemaakt
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 11:21 :
Je verwerpt dus de tweede hoofdwet van de thermodynamica. Kun je dat misschien iets nader onderbouwen?
Hierbij ga je er dus wel vanuit dat er buiten ons universum niets is. Wellicht zijn wij het resultaat van een oerknal in een ander universum. Of wellicht is er toch een ruimte waarin ons universum zich bevindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 24-05-2005 @ 13:02 :
Ik zie niet hoe de entropie roet in mijn eten kan gooien?
Entropie is een toestandsgrootheid, d.w.z. als je een systeem hebt dat in een toestand zit waar het al eerder in geweest is, de entropie gelijk moet zijn. Tegelijkertijd weten we dat geldt:

dStot > 0

voor ieder spontaan proces (voor een quasi-stationair proces geldt een =-teken). We weten dat sommige processen spontaan verlopen, dus indien het universum terug gaat in een oude staat moet er ergens gelden dat de totale entropie afneemt. Dat is strijdig met de 2e hoofdwet van de thermodynamica.

In theorie zou het echter wel kunnen dat, zoals Lucky Luciano stelde, dat de entropie verdwijnt naar een parallel universum dat wij niet waar kunnen nemen. Zulke dingen zijn echter nog nooit waargenomen. We weten ook niet of de hoofdwetten van de thermodynamica wel geldig zijn in de singulariteit van de oerknal; het zijn immers hoofdwetten en dus niet te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 24-05-2005 @ 15:27 :
Ik heb op ja gestemd omdat, de wetenschappers toch wel redelijk veel bewijzen hebben. Die ik door te weinig kennis niet na kan gaan . Maar in iedergeval het is de meest logische verklaring.
Lees je dan eens in over kosmische achtergrondstraling. Het is geen heel erg moeilijk onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:03
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
JCG schreef op 24-05-2005 @ 14:15 :
maar ik vraag me af wat er voor de oerknal was. Er moet iets zijn geweest, want ik ben nog nooit iets tegen gekomen dat uit het niets ontstaat. Iemand een ideetje?
Men gaat er van uit dat de tijd op hetzelfde moment ontstond als dat de Oerknal plaatsvond, dus dat betekent dat je niet kunt spreken van een moment vóór de Oerknal.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:12
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 18:30 :

In theorie zou het echter wel kunnen dat de entropie verdwijnt naar een parallel universum dat wij niet waar kunnen nemen. Zulke dingen zijn echter nog nooit waargenomen.
heerlijke zin

Ik heb voor de optie "ik twijfel gekozen". Ik vind de oerknal erg aannemelijk, maar mijn kennis daarover is te beperkt.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 24-05-2005 @ 19:12 :
heerlijke zin

Ik heb voor de optie "ik twijfel gekozen". Ik vind de oerknal erg aannemelijk, maar mijn kennis daarover is te beperkt.
Ik bedoelde dus dat een 'verdwijning' van entropie nooit is waargenomen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-05-2005 @ 21:54 :
Ik bedoelde dus dat een 'verdwijning' van entropie nooit is waargenomen.
Dat is ook niet mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:05
Verwijderd
Ik geloof in God en ook in de oerknal.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:21
TD
TD is offline
Ik heb ja gestemd omdat zowel de achtergrondstraling (en dalende temperatuur die we daardoor kunnen waarnemen) samen met het uitdijen inderdaad op een dergelijk scenario wijzen.

Waar ik nog niet helemaal van overtuigd ben is dat het daar ook effectief 'begon', althans niet hoe het in de huidige theorie beschreven wordt, die (voor zover ik weet) wel gestoeld is op relativiteit maar niet echt rekening houdt met quantumfysische verschijnselen.

Opdat alle materie (massa/energie) zou samenkrimpen zit je uiteindelijk toch in een singulier punt waar de dichtheid oneindig zou moeten zijn, en dat is fysisch niet mogelijk, of toch?

Ik heb onlangs een artikel gelezen over pogingen om dit te verklaren a.d.h.v. onder meer de string theory waarbij er met inbegrip van quantumfysische aspecten rekening wordt gehouden met een soort van 'elementaire lengte' (van de orde van grootte van de constante van Planck, of iets kleiner als ik me niet vergis). Deze ondeelbare elementaire lengte zou inhouden dat de singulariteit onmogelijk is en dat er vóór het uitdijen dus wél al iets kon bestaan, dat bijvoorbeeld eerst kromp tot een minimaal volume waarna de 'oerknal' plaatsvond.

Dat is onzin, of mogelijk?
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:06
GinnyPig
GinnyPig is offline
Geinig, m'n kandidaatsproject gaat over kosmologie.

Geen rekening gehouden met quantumfysische aspecten? Zonder quantummechanica kan er niet eens zoiets als een kosmischische achtergrondstraling worden verklaard. Bovendien is QM nodig om de eerste momenten van het heelal te beschrijven: nucleosynthese (ontstaan van de eerste atomen), stralingsdominantie van het heelal in de eerste duizenden jaren van het heelal (de oorzaak van de kosmische achtergrondstraling), en nog wel wat meer voorbeelden.

Met relativiteitstheorie kan je enkele 'simpele' vergelijkingen opstellen die de evolutie van het heelal beschrijft in termen van een paar parameters. Die parameters zijn o.a.: materiedichtheid, stralingsdichtheid, kosmologische constante, de Hubble constante. Probleem is dat je met relativiteitstheorie eigenlijk geen voorspelling van die parameters kan maken. Relativiteitstheorie beschrijft immers niet zoiets als deeltjes, en hier heb je dus QM voor nodig. Met QM kan je wel wat mooie voorspellingen doen over o.a. de materiedichtheid (= gevolg van asymmetrie tussen materie en anti-materie), stralingsdichtheid (die eigenlijk alleen een rol speelt in de begintijd van het universum) en de kosmologische constante (waar eigenlijk ontzettend weinig van bekend is; het ding heeft met vacuumenergie te maken).

Het Big Bang model is zeker een geschikt model om mee te werken, alhoewel nog heel wat niet bekend is. En die dingen die niet bekend zijn, zijn eigenlijk best rare zaken: donkere/missende materie, donkere energie, inflatie-periode, horizonprobleem, vlakheidsprobleem, kosmologische constante, materie-anti-materie asymmetrie, magnetische monopolen... Stuk voor stuk hot-topic binnen de natuurkunde, en allemaal erg interessant. Google er maar eens op.
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:07
Verwijderd
Citaat:
TD schreef op 24-05-2005 @ 22:21 :
Dat is onzin, of mogelijk?
Dit reikt te ver voor mijn kennis. Misschien kan GinnyPig hier meer over vertellen.

Speaking of the devil... Haha.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:16
TD
TD is offline
@Ginny: Misschien was het ongelukkig geformuleerd door mij, maar ik doelde wat dat betreft op het huidige Big Bang model, althans voor zover ik het ken(de) en niet op die straling (die inderdaad wél QM vereist).

Het artikel dat ik aanhaalde spreekt dus zoals ik zei over het mogelijk bestaan van een 'minimale lengte'. Hoewel misschien als infinitesimaal dun te beschouwen zouden (volgens dit artikel) de quantumstrings een eindige lengte hebben omdat het Onzekerheidsprincipe van Heisenberg het plaatsvinden van een onbeperkte deelbaarheid zou uitsluiten. Dit zou betekenen dat je ook nooit in dat ene singuliere punt zou geraken, vermits het volume (en de dichtheid) eindig zou(den) moeten blijven.
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 22:22.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2005, 22:31
GinnyPig
GinnyPig is offline
Mjah, uit het principe van Heisenberg volgt eigenlijk: hoe kleiner de schaal is waarop je kijkt, des te groter de onzekerheden worden in o.a energie. Als je dan de limiet naar een singulariteit neemt dan kom je eigenlijk op onzin uit: oneindigheden in al je grootheden waar je niks mee kan. String theorie lost het op door inderdaad een 'kleinste lengte' in te voeren. Verder dan dat kan je niet kijken. Jammergenoeg heb ik geen string theory gehad (volgend jaar pas ), dus ik weet niet hoe het precies zit. Maar string theory staat nog in zijn 'kinder'schoentjes, dus neem het met een korreltje zout.
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:36
TD
TD is offline
Ja dat besef ik, het artikel pretendeerde ook niet 'de waarheid' in pacht te hebben, het was meer in de stijl van: 'als we nu de nieuwe theoriën toepassen op dit vraagstuk, wat vinden we dan?'.
Onder het voorbehoud dat die theoriën inderdaad nog niet op punt staan.

Ook toeval (geinig?) of niet, hier moet ik overmorgen een presentatie over houden
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:38
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ah, misschien een link naar het artikel beschikbaar? Komt het uit een wetenschappelijk blad?
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:48
TD
TD is offline
Een link vind ik zo direct niet, heb het wel nog in pdf *dacht ik*...
Het komt uit de 'Scientific American', over het wetenschappelijk gehalte van dat blad mag je zelf oordelen want buiten Nature heb ik geen flauw idee welk blad op internationaal vlak als betrouwbaar gezien kan worden.
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:53
Verwijderd
Citaat:
TD schreef op 24-05-2005 @ 23:48 :
Een link vind ik zo direct niet, heb het wel nog in pdf *dacht ik*...
Het komt uit de 'Scientific American', over het wetenschappelijk gehalte van dat blad mag je zelf oordelen want buiten Nature heb ik geen flauw idee welk blad op internationaal vlak als betrouwbaar gezien kan worden.
Die staat behoorlijk hoog aangeschreven.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:55
TD
TD is offline
Goed, ik vreesde al reacties te krijgen dat het een allesbehalve-wetenschappelijk plat Amerikaans tijdschrift zou zijn
Aan de andere kant zouden we dat dan waarschijnlijk niet mogen gebruiken, maar het moest (voor 1e-jaars die niet eens natuurkunde studeren) wel 'doenbaar' zijn.
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 19:21
Verwijderd
Kijk het moet ergens begonnen zijn. En als dit waarheid is voor natuurkundigen dan moet ik mij daar maar bij aansluiten. Hawking brengt het overtuigend (ik mis alleen de formulies )
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:16
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Het was volgens mij meer een *plop*

Dan een *oerknaaaal*
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:50
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
oerknal?

http://www.degeneratie.nl/film/internetfilmpeter1.wmv
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:58
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
wat een nonsens dat filmpje
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Okay, oude bekende drogredenen als 'een auto bouwt zichzelf niet, dus het universum ook niet'. Verspilling van bandbreedte.

Dit was al ergens in oktober/novermber 2004 weerlegt geloof ik, dus waarom post je dit soort dingen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 10:39
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
TD schreef op 24-05-2005 @ 23:48 :
Een link vind ik zo direct niet, heb het wel nog in pdf *dacht ik*...
Het komt uit de 'Scientific American', over het wetenschappelijk gehalte van dat blad mag je zelf oordelen want buiten Nature heb ik geen flauw idee welk blad op internationaal vlak als betrouwbaar gezien kan worden.
Scientific American is geen peer-reviewd blad als Nature en Science, de twee grootste ter wereld (naast deze twee zijn er trouwens nog duizenden peer-reviewd vakbladen). Dat wil echter niet zeggen dat SA onbetrouwbaar is. De artikelen zijn meestal geschreven door topwetenschappers en/of altijd gebaseerd op artikelen uit peer-reviewd bladen. SA is een blad dat wetenschap voor de leek begrijpelijk probeert te maken.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 10:42
Bart Klink
Bart Klink is offline
Het enige wat dit filmpje laat zien is de gigantische onwetendheid van Peter Scheele op dit gebied. Iemand die ook maar een beetje verstand heeft van natuurkunde of astronomie kan hier alleen maar om lachen.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 13:10
Verwijderd
ik denk agnostisch over dit onderwerp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Jij ontkent, maar is misschien wel de waarheid
Verwijderd
9 07-04-2010 22:33
Levensbeschouwing & Filosofie wat was het begin?
pc nerd
456 01-12-2006 10:19
Levensbeschouwing & Filosofie Wat ben jij?
AXE
112 15-07-2005 00:00
Levensbeschouwing & Filosofie Een paar vraagjes.
Eva*
77 01-10-2002 11:47
Levensbeschouwing & Filosofie Waar basseer je je geloof op ?
Euforian
68 26-03-2002 18:18
Levensbeschouwing & Filosofie Heelal
*Lotte*
24 03-03-2002 13:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.