Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 10:23
Meninna
Avatar van Meninna
Meninna is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-07-2005 @ 22:14 :
ja, dat las ik ook maar er klinkt zo'n enorme twijfel bij hem
Oh oke Ik vond t juist net zo stoer dat ik het had gequoted
__________________
This is your life, are you who you want to be?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2005, 21:00
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
doe ff niet te moeilijke vragen stelllen he zeg!

weet je wat ik zeg, doe eens een alpha cursus ofzow, dan leer je ff gewoon helemaal goed waar het in het christendom nou over gaat, en bekijk je het van een heel andere kant dan hoe je waarschijnlijk tot nu toe gedaan hebt. Alpha cursus is vrijblijvende cursus voor mensen die meer van het chr. geloof willen weten. Waarschijnlijk weet je er al heel veel van af gezien je christelijke opvoeding, maar toch maak je opeens op een heel andere manier kennis met het christelijk geloof. Bezoek dan nog eens een synagoge ofzow en ga met een Jood praten, ga daarna naar de moskee en bezoek hun islaminformatieavonden, en kijk wat je het meest trekt.
site van alpha is, o ik zie dat je 22 bent, dan moet je niet de jeugd-alpha hebbben, ff kijken hoor, www.alpha-cursus.nl
voor informatieavonden van moslim e.d. moet je maar bij nanahara zijn ofzow

haha, ik zie dat je ook een studenten alpha hebt: http://www.alpha-cursus.nl/students/ weet niet of je studeert maar guck mal.
als je dat gedaan hebt en je weet daardoor dat je het christelijk geloof niks vind kun je iig zeggen tegen je ouders dat je een doordachte keuze hebt gemaakt, ook al twijfel ik er niet aan dat je dat nu niet zou doen maar goed.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 12-07-2005 @ 22:00 :
www.indoctrinatie-cursus.nl
Waarom blijf je denken dat iemand die twijfelt zit te wachten op precies datgene waar hij kritiek op heeft?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:59
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 04-07-2005 @ 11:22 :
Ik heb een tijdje geleden nogal wat gelezen op diverse site over het Jodendom. Ik twijfel al geruimte tijd aan het christenleven. (Ik ga al jaren niet meer naar de kerk, bid niet meer ect.) Maar ik ben natuurlijk nogal huiverig om écht te gaan 'bekeren' ofzo. Trouwens ik heb gelezen dat dat ook helemaal niet kan, of in ieder geval zeer moeilijk. Mensen zoals mij noem je dat ook 'gentile', niet? Eigenlijk weet ik niet goed wat ik moet doen. Ikzelf kom niet echt uit een strenge christelijke familie, ben er wel mee opgevoed, en bepaalde familieleden zijn wel érg streng en behoorlijk dominant en bekrompen. Het is duidelijk dat ik niet met zijn standpunten eens ben, maar dat doet er niet toe. Ik kan me gewoon niet vinden (meer?) in het christendom.

Hoe moet ik daar mee omgaan? Ik weet dat als ik zou vertellen in mijn familie (gezin) dat het huilen en schelden word. (Niet door mij. ) Je weet wel, dat gezeur dat ik anders verloren ben ect. Dus daar komen we toch nooit uit. Ik bedoel meer wat ik het best kan gaan lezen, om wat dieper in de stof te gaan lezen qua Joodse geloof. En wat informatie over andere 'christenen' zoals ik, op een site of iets dergelijks.


misschien moet je eerst eens uitzoeken wat je ZELF geloofd in plaats van wat je door anderen opgedrongen is.
de religie die bij je past zal je dan vanzelf op je pad tegen komen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 23:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Raven schreef op 12-07-2005 @ 23:59 :
misschien moet je eerst eens uitzoeken wat je ZELF geloofd in plaats van wat je door anderen opgedrongen is.
de religie die bij je past zal je dan vanzelf op je pad tegen komen
En dat is dan ook de hoofdmoot van dit topic, laten we het daar bij houden in plaats van als een stelletje jehovagetuigen met bijelcitaten en alphacursussen te gaan smijten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 19:20
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Je kunt ook gewoon met mensen van verschillende religies gaan praten.

Ik ben zelf ontzettend geinteresseerd in religie en probeer er ook zoveel mogelijk te weten over te komen.

Als jij gewoon oprecht met mensen erover wil praten zullen mensen hiervoor open staan. Dit kan vaak al een hoop helpen bij het vergaren van informatie. Verder vragen en een discussie aangaan.

Er is overigens in A'dam een synagoge die geleid wordt door een vrouw.
Jodendom wordt oorspronkelijk overgedragen via de vrouw. Maar zij vind dat elke Jood welkom is. Of die persoon nu Joods van bloed of geest is. (dit is overigens wat ik zelf uit haar verhaaltje opmaakte)

Als ik straks in amsterdam woon ben ik zeker van plan om daar is 'binnen te lopen' . Net zoals ik van plan ben om is naar een moskee te gaan om dat te ervaren. Dit doe ik overigens nooit 'zomaar', maar als de gelegenheid zich voordoet en ik ken toevallig iemand die er iets mee te maken heeft, dan gaat het al een stuk makkelijker.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 18:49
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Joods worden is niet zo makkelijk als je denkt

Je wordt eerst 2 jaar onder Rabbinaat toezicht geplaatst, zodat je je moet kunnen aantonen dat je echt wilt.

Daarbij gaan er meerdere regels bijkomen, dat qua aanschaf te duur is

( denk aan: ) Gescheiden keukens, gescheiden bestek, 2 vaatwassers, 2 aanrechten, geen melk en vlees door elkaar (tenzij er 3 uur tussen zit)

Voor veel mensen is dit niet te doen
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:15
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 16-07-2005 @ 19:49 :
Joods worden is niet zo makkelijk als je denkt

Je wordt eerst 2 jaar onder Rabbinaat toezicht geplaatst, zodat je je moet kunnen aantonen dat je echt wilt.

Daarbij gaan er meerdere regels bijkomen, dat qua aanschaf te duur is

( denk aan: ) Gescheiden keukens, gescheiden bestek, 2 vaatwassers, 2 aanrechten, geen melk en vlees door elkaar (tenzij er 3 uur tussen zit)

Voor veel mensen is dit niet te doen
Sorry als het een domme vraag is, maar ik begrijp iets niet.

Waarom moet je eerst 2 jaar onder toezicht van een (aantal) Rabbi(s) leven, indien je Jood wilt worden ? Het is toch iets tussen g'd (dat g'd vind ik trouwens iets prachtigs van de Joden, zodoende wordt Zijn naam niet misbruikt, en toont het de respect aan van de mens aan Hem )en de mens, en niet tussen mens en mens?

En als je onder toezicht van een Rabbi moet leven om te kijken of je wel of niet Jood kan worden, zijn er zeker gevallen waarin mensen door een Rabbi als zijnde niet-Jood worden bestempeld, alsof hij g'd is, en dat kan en mag bepalen.

Staat er in de Tora dat je enkel onder Rabbinaat toezicht Jood kunt worden, of is deze manier van doen anders tot stand gekomen?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-07-2005 @ 20:15 :
Staat er in de Tora dat je enkel onder Rabbinaat toezicht Jood kunt worden, of is deze manier van doen anders tot stand gekomen?
Check Ruth voor een andere manier

alleen gaat die manier niet op voor het hedendaags jodendom.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 20:20
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 16-07-2005 @ 19:49 :
Joods worden is niet zo makkelijk als je denkt

Je wordt eerst 2 jaar onder Rabbinaat toezicht geplaatst, zodat je je moet kunnen aantonen dat je echt wilt.

Daarbij gaan er meerdere regels bijkomen, dat qua aanschaf te duur is

( denk aan: ) Gescheiden keukens, gescheiden bestek, 2 vaatwassers, 2 aanrechten, geen melk en vlees door elkaar (tenzij er 3 uur tussen zit)

Voor veel mensen is dit niet te doen
En de besnijdenis?

Maar waarom allemaal eigenlijk? Is het niet fijn als iemand anders ook Gods liefde kan ontvangen?
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 20:22
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-07-2005 @ 23:46 :
Waarom blijf je denken dat iemand die twijfelt zit te wachten op precies datgene waar hij kritiek op heeft?
dat kan hij prima voor zichzelf zeggen meneer. Overigens was haar link: http://www.alpha-cursus.nl/, verkloot haar quote dus niet
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 18:26
Auryn
Auryn is offline
Misschien dat je je goed kunt vinden in ht jodendom, maar daarom hoef je nog niet joods te worden. Je kunt in de Torah geloven en verder een vrij leven leiden zonder verplichtingen.(Behalve de 7 wetten van Noach die voor de hele wereldbevolking gelden.)

Aan alle verplichtingen die voor veel mensen zo eng lijken, hoeven volgens de Torah immers alleen de joden zich te houden.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 09:08
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
Auryn schreef op 18-07-2005 @ 19:26 :
Misschien dat je je goed kunt vinden in ht jodendom, maar daarom hoef je nog niet joods te worden. Je kunt in de Torah geloven en verder een vrij leven leiden zonder verplichtingen.(Behalve de 7 wetten van Noach die voor de hele wereldbevolking gelden.)

Aan alle verplichtingen die voor veel mensen zo eng lijken, hoeven volgens de Torah immers alleen de joden zich te houden.
Jodendom-light?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 09:22
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 16-07-2005 @ 21:22 :
dat kan hij prima voor zichzelf zeggen meneer. Overigens was haar link: http://www.alpha-cursus.nl/, verkloot haar quote dus niet
om weer eens lekker geindoctrineerd te worden ?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 10:16
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Raven schreef op 19-07-2005 @ 10:22 :
om weer eens lekker geindoctrineerd te worden ?
Indoctrinatie is een loze term.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:16
hatefukk
hatefukk is offline
Waarom zou je je überhaupt ergens bij aansluiten? Ik ben persoonlijk bij geen enkele religeuze beweging aangesloten, hoewel ik me in mijn vrije tijd bezig houdt met het bestuderen van allerlei religieuze en wijsgerige stelsels, van Pythagoras tot de rozenkruisers, van Blavatsky tot de Brahmanen.

Daarbij geloof ik persoonlijk dat je onderscheid moet maken tussen de kern van waarheid die aan vrijwel ieder geloof ten grondslag ligt, en de dogma's die de volgelingen van die bepaalde stroming er in de loop der eeuwen omheen hebben verzonnen. Zeven keer per week biechten of de voorhuid van je penis er af laten snijden helpt je natuurlijk geenszins vooruit in je geestelijke ontwikkeling, dat lijkt me duidelijk. De betekenis die eraan ten grondslag ligt echter, in het geval van de besnijding bijvoorbeeld het onderscheidt tussen het uitoefenen van lust (niks mis mee overigens) en het bewust en doelmatig gebruiken van de seksuele energie ter regeneratie van lichaam of geest, kan wel degelijk nuttig zijn om kennis van te nemen.
__________________
Fuck yeah
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 19-07-2005 @ 11:16 :
Indoctrinatie is een loze term.
Want? Waarom het wel zo is onderbouwde o.a. ikzelf al in een eerdere discussie, weerwoord ontbreekt echter tot nu toe..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:53
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-07-2005 @ 17:48 :
Want? Waarom het wel zo is onderbouwde o.a. ikzelf al in een eerdere discussie, weerwoord ontbreekt echter tot nu toe..
Iedereen is geindoctrineerd
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 19-07-2005 @ 17:53 :
Iedereen is geindoctrineerd
Kan best zijn, maar het blijft een klote excuus om links te spammen in een discussie waar daar helemaal niet naar gevraagt werd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:59
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-07-2005 @ 17:56 :
Kan best zijn, maar het blijft een klote excuus om links te spammen in een discussie waar daar helemaal niet naar gevraagt werd.
Blabla, jij vroeg waarom ik vond dat indoctrinatie een loze term was. Verder heeft zij alle recht met dit soort websites te komen. Het is iig on topic. Kom jij maar met www.atheistthebest.nl ofzo, niemand die daar over zeurt Dus waarom zeik jij over een pro christelijke site?
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 18:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 19-07-2005 @ 17:59 :
Kom jij maar met www.atheistthebest.nl ofzo,
nee, atheisme is iets dat je het best zelf kan ontdekken, ik kan hoogstens proberen te zorgen dat meer mensen dat voor zichzelf gaan aanhangen door alternatieven stuk voor stuk als onwaar en/of belachelijk te laten zien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 20:32
Verwijderd
Wijsheid komt met de jaren.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 21:01
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-07-2005 @ 19:06 :
nee, atheisme is iets dat je het best zelf kan ontdekken, ik kan hoogstens proberen te zorgen dat meer mensen dat voor zichzelf gaan aanhangen door alternatieven stuk voor stuk als onwaar en/of belachelijk te laten zien.
Waarom ga jij alleen in op een klein stukje van mijn reply, en dat andere laat je maar links liggen? ik wil graag van jou mijn gelijk horen, dus kom maar kom maar
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 00:13
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Equilibrium schreef op 19-07-2005 @ 10:08 :
Jodendom-light?
Zo zou je het kunnen noemen. Dat is het voordeel van niet-joods zijn en wel in het jodendom geloven.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 00:46
Folkmann
Avatar van Folkmann
Folkmann is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 16-07-2005 @ 19:49 :
Joods worden is niet zo makkelijk als je denkt

Je wordt eerst 2 jaar onder Rabbinaat toezicht geplaatst, zodat je je moet kunnen aantonen dat je echt wilt.

Daarbij gaan er meerdere regels bijkomen, dat qua aanschaf te duur is

( denk aan: ) Gescheiden keukens, gescheiden bestek, 2 vaatwassers, 2 aanrechten, geen melk en vlees door elkaar (tenzij er 3 uur tussen zit)

Voor veel mensen is dit niet te doen
Gescheiden keukens, gescheiden bestek, 2 vaatwassers, 2 aanrechten...

Hiermee wil jij dus zeggen dat een niet jood vies is?

Ik heb al vaker gelezen hoe een joods iemand over een niet jood denkt. Volgensmij is er amper nog een geloof wat zoveel haat in zich heeft als het joodse geloof.

Citaat:

Leerstelling van de Talmoed: Niet-Joden zijn niet menselijk

De Talmoed definieert specifiek allen die niet Joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt speciaal niet-Joden als niet afstammend van Adam. We geven nu een lijst met enkele passages uit de Talmoed die met dit onderwerp in verband staan:

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

"De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood."
Ereget Raschi Erod. 22 30

"Zelfs hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. "
Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier."
Coschen hamischpat 405

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd."
Jalkut Rubeni gadol 12b

"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens."
Schene luchoth haberith, p. 250 b

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "
Tosapoth, Jebamoth 94b

"Als een Jood een niet-Joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de Jood betonen.
U behoort tegen de Jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven"."
Jore dea 377, 1

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b

Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim of Goijim) wordt bedoeld: niet-Joden, met name Christtenen en Moslims.

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. "
Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b

"Iedere Jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-Joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God."
Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772

Hoe bereidt een Jood zich voor op zijn misdaad?

Als een Jood in de verleiding komt om kwaad te doen moet hij naar een stad gaan waar men hem niet kent en daar het kwaad doen.
Moed Kattan 17a .

Een Jood slaan is hetzelfde als God slaan

Als een heiden (Ongelovige) een Jood slaat, moet de Ongelovige worden gedood.
Sanhedrin 58b.

Het is in orde. als men niet-Joden bedriegt

Een Jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is.
Sanhedrin 57a .

Joden hebben superieure wettelijke status

"Als een os van een Israëliet een os van een Kanaäniet verwondt is er geen aansprakelijkheid; maar als een os van een Kanaäniet een os van een Israëliet verwondt... de betaling moet geheel voldaan worden. "
Baba Kamma 37b.

Joden mogen stelen van niet-Joden

Als een Jood een voorwerp vindt dat verloren is door een Ongelovige ("heiden") hoeft het niet te worden teruggegeven. (Ook bevestigd in Baba Kamma 113b).
Baba Mezia 24a .

God zal niet een Jood sparen die "zijn dochter uithuwelijkt aan een oude man, of de vrouw neemt voor zijn zoontje, of een verloren artikel aan een Ongelovige teruggeeft..."
Sanhedrin 76a.

Joden mogen niet-Joden beroven en doden

Als een Jood een Ongelovige vermoordt, zal er geen doodstraf zijn.
Wat een Jood steelt van een Ongelovige, mag hij houden.
Sanhedrin 57a .

De Ongelovigen zijn buiten de bescherming van de wet en God heeft "hun geld aan Israël ter beschikking gesteld."
Baba Kamma 37b.

Joden mogen liegen tegen niet-Joden

Joden mogen gebruik maken van leugens ("uitvluchten") om een Ongelovige te misleiden.
Baba Kamma 113a.

Niet-Joodse kinderen zijn sub-menselijk

Alle kinderen van Ongelovigen zijn dieren.
Yebamoth 98a.

Ongelovigen-meisjes zijn in een staat van niddah (vuil, smerigheid) vanaf de geboorte.
Abodah Zarah 36b.

Ongelovigen verkiezen seks met koeien.
Abodah Zarah 22a-22b .

Beledigingen tegen de Heilige Maria

Zegt dat Maria een hoer was: "Zij, die de afstammelinge was van vorsten en regeerders, deelde het bed met timmerlieden." Ook in voetnoot no. 2 bij Shabbath 104b van de Soncino-uitgave, wordt gesteld dat in de "ongecensureerde" tekst van de Talmoed geschreven staat dat de moeder van Jezus, "Miriam de kapster," seks bedreef met vele mannen.
Sanhedrin 106a .

Gruwelijke godslastering jegens Jezus Christus

Zegt dat Jezus werd gekookt in "hete uitwerpselen."
Gittin 57a.

Jezus verdiende terechtstelling: "Op de vooravond van het (Joodse) paasfeest, werd Yeshu (Jezus) opgehangen... Vermoed je dat hij iemand was die zou worden verdedigd? Was hij niet een Mesith (verleider)?"
Sanhedrin 43a.

Talmoed valt niet-Joodse geloofsvormen aan

Christenen (minnim) en anderen die de Talmoed afwijzen, zullen naar de hel gaan en zullen daar gestraft worden voor alle generaties.
Rosh Hashanah 17a.

Joden moeten de boeken van de Christenen vernietigen, d.w.z. het Nieuwe Testament.
Shabbath 116a.

Dr. Israel Shahak van de Hebreeuwse Universiteit meldt dat de Israëliërs honderden Nieuwe Testament bijbels verbrandden in bezet Palestina op 23 maart 1980 (zie Jewish History, Jewish Religion, pag. 21).

Ziekelijke en krankzinnige leerstellingen van de Talmoed

Stelt dat Adam geslachtsgemeenschap had met alle dieren in de Tuin van Eden.
Yebamoth 63a.

Verklaart dat landbouw de laagste is van alle bezigheden.
Yebamoth 63a.

Een Jood mag een drie jaar oud meisje trouwen (specifiek, drie jaar "en een dag" oud).
Sanhedrin 55b.

Een Jood mag seks hebben met een kind, zolang als het kind jonger is dan negen jaar oud.
Sanhedrin 54b.

"Als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje, is het niets."
Kethuboth 11b.

Een vrouw die geslachtsgemeenschap had met een beest, komt in aanmerking om met een Joodse priester te trouwen. Een vrouw die seks heeft met een demon komt ook in aanmerking om met een Joodse priester te trouwen.
Yebamoth 59b.

Stelt dat er geen hoer in de wereld is waar de Talmoed-geleerde Rabbi Eleazar geen seks mee heeft gehad.
Abodah Zarah 17a.

Stelt dat geen rabbijn ooit naar de hel kan gaan.
Hagigah 27a.

Een rabbijn debatteert met God en verslaat Hem. God geeft toe dat de rabbijn het debat won.
Baba Mezia 59b.

Het is verboden voor honden, vrouwen of palmbomen om tussen twee mannen langs te gaan, noch mogen anderen lopen tussen honden, vrouwen of palmbomen. Speciale gevaren zijn erbij betrokken als de vrouwen menstrueren of op een wegkruising zitten.
Pesahim 111a.

Een Joodse man is verplicht om elke dag het volgende gebed te zeggen: Dank u, God, dat gij mij geen Ongelovige hebt gemaakt, een vrouw of een slaaf.
Menahoth 43b-44a.

Leugens van een Romeinse Holocaust

Hier zijn twee "Holocaust" verhalen uit de Talmoed:

Gittin 57b. Beweert dat vier miljard Joden gedood werden door de Romeinen in de stad Bethar.

Gittin 58a Beweert dat 16 miljoen Joodse kinderen in (boek)rollen werden gewikkeld en levend verbrand werden door de Romeinen.

Oude demografie wijst uit dat zelfs in de gehele wereld er geen 16 miljoen Joden waren in die tijd, laat staan 16 miljoen Joodse kinderen of vier miljard Joden... dat vertelt ons van de leugens van de moderne Joden van deze tijd over die 6 miljoen Joden die door de Nazi's gedood zijn.

Abodah Zarah 70a. De vraag werd gesteld door de rabbijn of wijn die gestolen was in Pumbeditha mocht worden gebruikt of dat die was ontheiligd, vanwege het feit dat de dieven mogelijk Ongelovigen konden zijn (een Ongelovige die wijn aanraakt maakt de wijn daarmee onrein). De rabbijn zegt niet bezorgd te zijn, dat de wijn toegestaan is voor Joods gebruik, omdat de meerderheid van de dieven in Pumbeditha, de plaats waar de wijn werd gestolen, Joden zijn. (Zie ook Gemara Rosh Hashanah 25b).

De Talmoed pleit voor volkenmoord

Kleine Traktaten. Soferim 15, Regel 10. Dit is het gezegde van Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Zelfs de besten van de Ongelovigen moeten allemaal worden gedood").

Deze passage is uit het originele Hebreeuws van de Babylonische Talmoed zoals geciteerd door de Jewish Encyclopedia, van 1907, uitgegeven door Funk en Wagnalls, en samengevat door Isidore Singer, onder de aantekening "Ongelovige," (p. 617).

Deze originele Talmoed passage is verborgen in vertaling. De Joodse Encyclopedie stelt dat, "...in de verschillende versies de lezing is veranderd, 'De besten onder de Egyptenaren' wordt over het algemeen vervangen." In de Soncino versie: "de besten van de heidenen" (Kleine Traktaten, Soferim 41a-b].

Israëliërs nemen jaarlijks deel aan een nationale pelgrimstocht naar het graf van Simon ben Yohai, om deze rabbijn te eren die gepleit heeft voor de uitroeiing van niet-Joden.(Joodse Pers,9 juni 1989, pag. 56B).

Op Poerim, 25 febr. 1954, heeft de Israëlische legerofficier Baruch Goldstein 40 Palestijnse burgers afgeslacht, inclusief kinderen, terwijl ze in gebed neergeknield zaten in een moskee. Goldstein was een discipel van wijlen Rabbi Meir Kahane uit Brooklyn, die CBS-News vertelde dat zijn leerstelling dat Arabieren "honden" zijn, is afgeleid "van de Talmoed" (CBS 60 Minutes, "Kahane"). Er is in Israël een cultus rond Goldstein wiens graf jaarlijks als een pelgrimsoord duizenden bezoekers telt.

Prof. Ehud Sprinzak van de Universiteit van Jeruzalem beschreef Kahane en Goldstein's filosofie: "Ze geloven dan het Gods wil is dat ze geweld plegen tegen goyim, een Hebreeuwse term voor niet-Joden." (NY Daily News, Feb. 26, 1994, p. 5).

Rabbi Yitzhak Ginsburg verklaarde: "Wij moeten erkennen dat Joods bloed en het bloed van een goy niet hetzelfde zijn." (New York Times,6 juni 1989, pag.5).

Rabbi Yaacov Perrin zei: "Een miljoen Arabieren zijn minder waard dan een vingernagel van een Jood." (New York Daily News, 28 februari 1994, pag.6).

Moses Maimonides: Voorspreker van Uitroeiing

Moses Maimonides

"Moses Maimonides wordt beschouwd als de belangrijkste die de Joodse leer in een systeem onderbracht, en grootste filosoof in de Joodse geschiedenis. Hij wordt vaak liefkozend aangeduid als de Rambam, naar de initialen van zijn naam en titel, Rabenu Moshe Ben Maimon, "Onze Rabbi, Mozes' zoon van Maimon." [Maimonides' Grondbeginselen, uitgegeven door Aryeh Kaplan, Vereniging van Orthodoxe Joodse Congregaties van Amerika, pag. 3].

Hier is wat (Rambam) onderwees betreffende het redden van mensenlevens, speciaal betreffende het redden van levens van Ongelovigen en Christenen, of zelfs Joden die het waagden de "goddelijke inspiratie" van de Talmud af te wijzen:

Maimonides, Mishnah Torah, (Moznaim Uitgeversmaatschappij, Brooklyn, New York, 1990, Hoofdstuk 10, Engelse vertaling), pag. 184: "Dienovereenkomstig, als we zien dat een afgodendienaar (Ongelovige) wordt meegesleurd of verdrinkt in de rivier, moeten we hem niet helpen. Als wij zien dat zijn leven in gevaar is, moeten we hem niet redden." De Hebreeuwse tekst van de Feldheim 1981-uitgave van de Mishnah Torah stelt dat dit goed is.

Onmiddellijk na Maimonides' vermaning dat het een plicht is voor Joden niet een Ongelovige te redden die verdrinkt of om het leven komt, hij informeert ons over de Talmoedische plicht van Joden tegenover Goyim (Ongelovigen), en ook tegenover Joden die de Talmoed afwijzen.Maimonides, Mishnah Torah, (Hoofdstuk 10), p. 184:

"Het is een mitzvah [religieuze plicht], echter, om Joodse verraders minnim en apikorsim uit te roeien, en hen te laten afdalen in de put van vernietiging, daar zij moeilijkheden veroorzaken voor Joden en de mensen van God wegslingeren, zoals Jezus van Nazareth en zijn leerlingen, en Tzadok, Baithos, en hun leerlingen. Moge de namen van de verdorvenen rotten."

Maimonides zegt ook, dat niet Joden slechts zo lang getolereerd zullen worden zo lang deze meer macht hebben.

"Wanneer de Jøden meer macht krijgen, zal het verboden zijn om de aanbidders van afgoden onder ons te hebben.

Maimonides zegt onder andere dat alle niet Joodse volkeren (naties) "die niet onder onze jurisdictie vallen (tahaht yadeinu) een doel zullen ijn voor Joodes heilige oorlog. bron: Cf. Hilkhot Melakhim 8:9-10; 10:11. En cf. Gerald J. Blidstein, 'Holy War in Maimonidean Law', in Perspectives on Maimonides (Oxford, England: Oxford Univ. Press, 1991)

Laatst gewijzigd op 20-07-2005 om 00:52.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 08:10
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Jaja folkmann kom eens met wat nieuws
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 09:40
Equilibrium
Avatar van Equilibrium
Equilibrium is offline
Citaat:
Folkmann schreef op 20-07-2005 @ 01:46 :
Gescheiden keukens, gescheiden bestek, 2 vaatwassers, 2 aanrechten...

Hiermee wil jij dus zeggen dat een niet jood vies is?

Ik heb al vaker gelezen hoe een joods iemand over een niet jood denkt. Volgensmij is er amper nog een geloof wat zoveel haat in zich heeft als het joodse geloof.
Goh, heb je dat helemaal zelf gekopieerd van Stormfront? Knap hoor L
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 10:47
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 19-07-2005 @ 17:53 :
Iedereen is geindoctrineerd
iedereen die jij kent misschien

een heks laat zich niet indoctrineren , die heeft geleerd om ZELF na te denken
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 15:06
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Raven schreef op 20-07-2005 @ 11:47 :
iedereen die jij kent misschien

een heks laat zich niet indoctrineren , die heeft geleerd om ZELF na te denken
heksen doe je maar mooi in een ander topic!
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 15:12
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Raven schreef op 20-07-2005 @ 11:47 :
iedereen die jij kent misschien

een heks laat zich niet indoctrineren , die heeft geleerd om ZELF na te denken
Haha ja dat zeggen ze allemaal. Jij bent een geindoctrineerde heks, punt.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 15:36
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 20-07-2005 @ 16:06 :
heksen doe je maar mooi in een ander topic!
is heksen een werkwoord ?
* proest*
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 15:39
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 20-07-2005 @ 16:12 :
Haha ja dat zeggen ze allemaal. Jij bent een geindoctrineerde heks, punt.
kom dan eens met aanwijzingen ...

wie zou een heks kunnen indoctrineren denk je als ZELF NADENKEN een van de pijlers ven deze religie is.

Heks zijn houdt juist in dat je je niet zomaar door iemand anders wat laat wijsmaken, zeker niet zonder er eerst over nagedacht te hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 15:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 19-07-2005 @ 22:01 :
Waarom ga jij alleen in op een klein stukje van mijn reply, en dat andere laat je maar links liggen? ik wil graag van jou mijn gelijk horen, dus kom maar kom maar
Je wilt mij verwijten deels te reageren na zelf je daar aan schuldig te maken, en van onderwerpen te switchen met niet ter zake doende uitroepen als 'iedereen is geindoctrineerd'

Ik kan ook algemene zaken stellen als "het wordt licht als de zon opkomt" en dan eisen dat ik gelijk krijg, maar persoonklijk zou ik dat een slecht argument vinden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:48
Verwijderd
Hoi topicstarter!
Ik heb hier een flink verhaal voor je, maar ik hoop dat je het waardevol zal vinden...

Ik ben zelf ook iemand die uit het christelijk geloof is gestapt, om mijn eigen weg te kiezen. Ik ben altijd al opgevoed met het christelijk geloof maar ik voelde me nooit op de juiste plek daar.

Ouders houden er vaak geen rekening mee, dat het voor hun kind ook niet zo fijn kan zijn om zomaar in een bepaalde geloofsgemeenschap geplaatst te worden. Maar ze hebben - als het goed is - het beste met je voor. Mijn moeder wilde dat ik Christen werd, omdat ik dan een plaatsje zou hebben, ergens bij zou horen. Zijzelf was nooit gedoopt en voelde zich vaak een buitenstaander, ze wilde niet dat dit mij ook zou overkomen. Maar ikzelf ben gedoopt, heb mijn communie gedaan, mijn vormsel... En dan nog voelde ik me een buitenstaander van de Christelijke gemeenschap. Het is gewoon niet voor iedereen de juiste weg!

Mede door de godsdienstlessen op school, maakte ik een beetje kennis met allerlei verschillende godsdiensten. Ik raakte geïnteresseerd door de enorme diversiteit in religies, en ik ging me er meer in verdiepen. Al vrij snel merkte ik dat ik me aangetrokken voelde tot de spirituele kant. Ik heb gelezen over onder andere Paganisme, Shamanisme en... Wicca.

Wicca bleek wonderlijk mooi aan te sluiten op de levensopvattingen die ik heb. Ik las er veel boeken over. Dit was het voor mij! Niet alleen sluit het aan op mijn levensopvattingen, maar ook bood het nieuwe perspectieven op de wereld en opende deuren voor mij.

Voorzichtig aan, begon ik zelf deel te nemen aan het wereldje van wicca, te experimenteren en te ontdekken. Het voelde goed, het voelde juist. Steeds meer en meer hield ik me bezig met wicca. Ik vond het heerlijk. Ik kreeg er een zeldzaam gelukkig gevoel van. Ik was eindelijk thuis!

De moraal van dit verhaal: godsdienst beoefen je met je hart. Het gaat hier om jouw meningvorming, en jouw spirituele thuisbasis, waarin je je op je gemak moet voelen! Doe niet aan een geloof alleen maar omdat anderen jou zo opvoeden. Kijk uit naar iets waar je je echt gelukkig bij voelt en neem die levensweg! Leef je godsdienst - welke dat ook is - met je hart; want pas dan kan je er het ware geluk in vinden.



Veel succes op je levenspad...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:54
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Raven schreef op 20-07-2005 @ 16:39 :
kom dan eens met aanwijzingen ...

wie zou een heks kunnen indoctrineren denk je als ZELF NADENKEN een van de pijlers ven deze religie is.

Heks zijn houdt juist in dat je je niet zomaar door iemand anders wat laat wijsmaken, zeker niet zonder er eerst over nagedacht te hebben.
Zonder indoctrinatie heb je geen eigen levensvisie. Jij gelooft in dat hokus pokus gejammer, ik niet. Jij bent op dat punt dus geindoctrineerd
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:55
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-07-2005 @ 16:56 :
Je wilt mij verwijten deels te reageren na zelf je daar aan schuldig te maken, en van onderwerpen te switchen met niet ter zake doende uitroepen als 'iedereen is geindoctrineerd'

Ik kan ook algemene zaken stellen als "het wordt licht als de zon opkomt" en dan eisen dat ik gelijk krijg, maar persoonklijk zou ik dat een slecht argument vinden.
Het is dus heel vanzelfsprekend dat iedereen geindoctrineerd is, als ik jou post moet geloven. Waarom begin je er dan over?
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 23:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 20-07-2005 @ 22:55 :
Het is dus heel vanzelfsprekend dat iedereen geindoctrineerd is, als ik jou post moet geloven. Waarom begin je er dan over?
Omdat dat slechts voor een klein deel van iemand opvattingen geld, en dan vaak nog de universele.

Andere zaken dan dat is het wel een ersntige zaak, en dat wordt het al helemaal als indoctrinatie in plaats van een verschijnsel de regel wordt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 23:56
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-07-2005 @ 00:22 :
Omdat dat slechts voor een klein deel van iemand opvattingen geld, en dan vaak nog de universele.

Andere zaken dan dat is het wel een ersntige zaak, en dat wordt het al helemaal als indoctrinatie in plaats van een verschijnsel de regel wordt.
Als je termen als indoctrinatie gebruikt, moet je toch echt meer specifiek wezen.
__________________
Let the world change you... and you can change the world
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 07:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Folkmann schreef op 20-07-2005 @ 01:46 :
Gescheiden keukens, gescheiden bestek, 2 vaatwassers, 2 aanrechten...

Hiermee wil jij dus zeggen dat een niet jood vies is?
lol

wat een interpretatie

rest van de kul geknipt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 10:28
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 20-07-2005 @ 22:54 :
Zonder indoctrinatie heb je geen eigen levensvisie. Jij gelooft in dat hokus pokus gejammer, ik niet. Jij bent op dat punt dus geindoctrineerd

ahem :

Citaat:
Indoctrinatie (of: indoctrineren) is het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard.

Niemand heeft mij verteld hoe mijn wereldbeeld er uit moet zien.
dat had ik al ver voor dat ik met hekserij begon.
en geen enkele heks zal iemand vertellen wat ie wel of niet mag denken en welke kennis hij / zij wel of niet mag hebben.

in tegenstelling tot de meeste bijbelse religies waar de enige toegestane "kennis" is wat de heersende macht je wijs wil maken. Zelf nadenken of anders denken wordt niet getollereerd.
Dat is dus indoctrineren.

dat je zonder indoctrinatie geen eigen levensvisie zou hebben is dus grote onzin. maar ik vrees dat dat een door een "hoger staand iemand" ingeprogrammeerd standaart antwoord is, aan je posts en ononderbouwde antwoorden te zien weet je zelf niet waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 10:30
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Oke je hebt me uitgeluld
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:24
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 16-07-2005 @ 19:49 :
Joods worden is niet zo makkelijk als je denkt

Je wordt eerst 2 jaar onder Rabbinaat toezicht geplaatst, zodat je je moet kunnen aantonen dat je echt wilt.

Daarbij gaan er meerdere regels bijkomen, dat qua aanschaf te duur is

( denk aan: ) Gescheiden keukens, gescheiden bestek, 2 vaatwassers, 2 aanrechten, geen melk en vlees door elkaar (tenzij er 3 uur tussen zit)

Voor veel mensen is dit niet te doen
In Nederland in de regel langer dan 2 jaar. Je wordt verwacht wanneer je je meldt bij het rabbinaat al een redelijke basiskennis te hebben van wat het Jodendom inhoudt. Een goede plek om te beginnen: www.jewfaq.org/toc.htm
Daarna volgt in de regel een wachttijd van een jaar, om te kijken of je er dan nog steeds echt in geinteresseerd bent. Zoja, dan begint het 'proces' dat eigenlijk geen proces is wat het rabbinaat betreft maar enkel voor jou. Jij moet boeken kopen, joods gaan leven. Hebreeuws leren (d.w.z. klassiek Hebreeuws, niet Israelisch Hebreeuws), veel over de Joodse wet leren.

Er zijn weinig mensen die het doen. Maar als je van het begin af weet waar je aan begint, kan het wel degelijk. Ik moet er wel bij zeggen dat Nederland internationaal bekend staat als het moeilijkste land ter wereld om joods te worden (!!).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:42
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Citaat:
Auryn schreef op 18-07-2005 @ 19:26 :
Misschien dat je je goed kunt vinden in ht jodendom, maar daarom hoef je nog niet joods te worden. Je kunt in de Torah geloven en verder een vrij leven leiden zonder verplichtingen.(Behalve de 7 wetten van Noach die voor de hele wereldbevolking gelden.)

Aan alle verplichtingen die voor veel mensen zo eng lijken, hoeven volgens de Torah immers alleen de joden zich te houden.
Jeps.

Bekijk http://www.noahide.com/ eens. De Lubavitcher Rebbe, de laatste leider van Chabad-Lubavitch, een van de grootste Joodse bewegingen ter wereld, was een grote voorstander van het werven van niet-Joden als Noachieden. Verreweg de meeste door Joden opgezette organisaties voor Noachieden worden door Lubavitcher chassidim begeleidt.

Echter: Binnen Chabad-Lubavitch bevindt zich een kleine minderheid van extremisten die volhoudt dat de in 1994 overleden Rebbe de Messias is. Zij houden zich ook bezig met Noachieden, maar ik raad je aan daar niet mee in contact te komen.
De website www.noahide.com hoort daar geloof ik niet bij.

Enkele websites om veel te leren over het Jodendom:
* www.jewfaq.org/toc.htm is een online informatieboek over het Jodendom.
* www.chabad.org is een zeer uitgebreide site met o.a. de gehele Tanach online en veel, veel andere werken, inclusief talrijke boeken. Zie op de hoofdsite links onder 'Library'. Ook audio- en video media.
* www.torah.org biedt veel online studiemateriaal op alle niveaus, vooral wat de Joodse wet betreft.

Zoals Juda[NL] ook al zei: Joods worden is vrijwel onmogelijk. Je moet er niet aan beginnen tenzij je volledig op de hoogte bent van wat Joods worden zoal betekent.

Voor alle duidelijkheid, niemand verwacht van je dat je een grote hoed opzet en lange pijpenkrullen laat groeien. Dat doen slechts weinigen en je mag ook gewoon een spijkerbroek, trui en klein keppeltje of baseballpet dragen. Zelf voel ik me aangenamer wanneer ik herkenbaar Joods ben; dat is mijn identiteit en die verberg ik voor niemand (behalve wanneer het echt gevaarlijk is).

En daarmee komen we op een ander punt: Besef je dat leven als Jood geen pretje is. Wie het waagt met een keppeltje door veel Amsterdamse (of Rotterdamse, of andere steden) wijken te lopen loopt een flinke kans te worden uitgescholden, bespuugd, geslagen, etc. Om nog maar niet te spreken over de mogelijke reactie van je familie.

Het kan.

Maar het is niet makkelijk. Velen hebben het gedaan, en met succes.

Voor iemand die begint aan Joods worden staan veel vragen op het programma. Wat vind je van zionisme? Er zijn twee stromingen in de Joodse wereld: de niet zionistische 'ultra-orthodoxe' wereld en de zionistische 'modern-orthodoxe' wereld. Er zijn ook ultra-orthodoxe zionisten (zeldzaam) en modern-orthodoxe niet-zionisten (zeer zeldzaam), maar over het algemeen betekent 'ultra-orthodox' zijn dat je niet zionistisch bent en 'modern-orthodox' zijn betekent dat je wel zionistisch bent.

Voor alle duidelijkheid: de allergrootste rabbijn van de afgelopen eeuw voor de ultra-orthodoxe wereld was Rabbijn Eliezer Shach zt'l, die in 2001 overleden is. Hij zei dat alle nederzettingen voorbij 1967 die destijds veroverd zijn teruggegeven moeten worden zonder twijfel, wanneer daarmee Joodse levens gespaard zouden kunnen worden. En dat is de meest extreem orthodoxe leider die er de afgelopen eeuw geweest is.

Dan kijken we naar de 'modern-orthodoxe' rabbijnen: zij beweren massaal dat men zelfs het leven moet geven wanneer dat noodzakelijk is om 'Joods land' te redden en wijzen iedere grondruil rechtstreeks van de hand.

Enfin, dit gaat alweer te diep voor dit topic.

Wie waar dan ook vragen over heeft, PM mij.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:47
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Citaat:
Folkmann schreef op 20-07-2005 @ 01:46 :
Gescheiden keukens, gescheiden bestek, 2 vaatwassers, 2 aanrechten...

Hiermee wil jij dus zeggen dat een niet jood vies is?

Ik heb al vaker gelezen hoe een joods iemand over een niet jood denkt. Volgensmij is er amper nog een geloof wat zoveel haat in zich heeft als het joodse geloof.
Eigenlijk is het denk ik al vrij nutteloos hier nog op te reageren, maar toch.

Zeg ik dat een niet-Jood 'vies' is omdat hij hetzelfde mes gebruikt voor kaas en vlees? Ik kan het nergens terug vinden.

Een deel van je quotes zijn leugens, en de rest zijn verdraaiingen, valse citaten die uit hun context zijn gerukt. Een voorbeeld is de rabbijn die zei "Zelfs de beste niet-Jood zou gedood moeten worden." Vertel jij er ook even bij dat deze rabbijn op de vlucht voor de niet-Joden (Romeinen) 13 jaar in een grot heeft moeten schuilen en dat zijn halve familie en al zijn leerlingen door de Romeinen waren afgeslacht?

Ik wil jou wel eens horen praten over Belgen als de Belgen dat jou geflikt hadden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:52
Dror Yikra
Dror Yikra is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-07-2005 @ 20:15 :
Sorry als het een domme vraag is, maar ik begrijp iets niet.

Waarom moet je eerst 2 jaar onder toezicht van een (aantal) Rabbi(s) leven, indien je Jood wilt worden ? Het is toch iets tussen g'd (dat g'd vind ik trouwens iets prachtigs van de Joden, zodoende wordt Zijn naam niet misbruikt, en toont het de respect aan van de mens aan Hem )en de mens, en niet tussen mens en mens?

En als je onder toezicht van een Rabbi moet leven om te kijken of je wel of niet Jood kan worden, zijn er zeker gevallen waarin mensen door een Rabbi als zijnde niet-Jood worden bestempeld, alsof hij g'd is, en dat kan en mag bepalen.

Staat er in de Tora dat je enkel onder Rabbinaat toezicht Jood kunt worden, of is deze manier van doen anders tot stand gekomen?
Joods worden is niet alleen accepteren dat de Torah waarheid is. Het betekent dat je de Torah op je neemt. Je kan niet kiezen welke geboden je wel en niet op je neemt. En onze Rabbijnen hebben door de eeuwen heen in de Talmud en wetboeken uitgelegd wat deze wetten betekenden, en daarop is de zoals vandaag de dag bekende Joodse leefwijze gebaseerd. In de Torah staat nergens dat je op Shabbat geen licht aan mag doen. En toch mag dat niet.

Het Jodendom draait om regeltjes. Sommigen ontkennen dat, maar toch is het zo. Je leven wordt bepaald door rijen wetboeken die alles reguleren: zelfs hoe je je aankleedt.

Zeuren is leuk, maar het helpt toch echt niet. Wie lid wil worden van een vereniging moet zich ook aan de regels van die vereniging houden. Wie Joods wil worden moet zich aan de voor Joden geldende regels houden.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 16:37
no jokes
Avatar van no jokes
no jokes is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 04-07-2005 @ 11:22 :
Ik bedoel meer wat ik het best kan gaan lezen, om wat dieper in de stof te gaan lezen qua Joodse geloof. En wat informatie over andere 'christenen' zoals ik, op een site of iets dergelijks.
wegen en dwarswegen is een goed boek van N.K. van den Akker. Hij beschrijft hoe het christendom uit het Jodendom is ontstaan. Anyway, het gaat erom dat je kijkt wat de rol van jezus Christus is. Er zijn zoveel Joodse stromingen maar het werkelijke verschil met het christendom is dat Joden een messiasverwachting hebben en dat christenen geloven dat Die al is geweest (Jezus dus). Alle verschillen zijn uiteindelijk daar tot terug te leiden
__________________
De gratia et libero arbitrio
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Auryn schreef op 18-07-2005 @ 19:26 :
Misschien dat je je goed kunt vinden in ht jodendom, maar daarom hoef je nog niet joods te worden. Je kunt in de Torah geloven en verder een vrij leven leiden zonder verplichtingen.(Behalve de 7 wetten van Noach die voor de hele wereldbevolking gelden.)

Aan alle verplichtingen die voor veel mensen zo eng lijken, hoeven volgens de Torah immers alleen de joden zich te houden.
Daar heb ik inderdaad eens over gelezen. Maar is het niet dat als Jood zijnde je een belangrijker plaats krijgt in de hemel? En dan niet-joden minder belangrijk worden. Is alleen wel een tijd geleden dat ik dat gelezen had, dus misschien heb ik het fout, en de link weet ik niet meer.

Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 23:49
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-07-2005 @ 17:56 :
Kan best zijn, maar het blijft een klote excuus om links te spammen in een discussie waar daar helemaal niet naar gevraagt werd.
jonge mensen, ik zeg gewoon dat ie een alpha-cursus kan gaan doen omdat het voor zn ouders rot is als hij stopt met christen zijn zegmaar, en hij er zich zo nog een keer goed in kan verdiepen, om dan gewoon een keus te maken, ik zie niet in waarom je dan zo moet gaan zeiken, maar goed dat zijn we wel van jou gewend. Naar jouw gezeik wordt iig niet gevraagd.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 08:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Right back at you.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 08:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-08-2005 @ 00:49 :
jonge mensen, ik zeg gewoon dat ie een alpha-cursus kan gaan doen omdat het voor zn ouders rot is als hij stopt met christen zijn zegmaar, en hij er zich zo nog een keer goed in kan verdiepen, om dan gewoon een keus te maken, ik zie niet in waarom je dan zo moet gaan zeiken, maar goed dat zijn we wel van jou gewend. Naar jouw gezeik wordt iig niet gevraagd.
Het is pas rot als de ouders hem emotioneel gaan chanteren over wat hij moet geloven.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Gelovig?
LauraJansen
500 01-01-2011 12:25
Levensbeschouwing & Filosofie Eva treft geen blaam
arPos
108 11-03-2009 09:40
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen over het christendom
MB
24 04-01-2005 23:40
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is nu eigelijk een sekte?
Upke
42 03-01-2004 21:09
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof als vereiste
leonkorn
247 02-07-2003 13:12
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.