Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 15:03
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 10-11-2005 @ 15:05 :
Islam is naar zijn grondslagen imperialistisch.

Islam vormt op deze manier een bedreiging voor de seculiere samenleving die ik voorsta.
Zo zo, dat is wel een gedurfde bewering. Heb je er ook grond voor?
We wachten met smart op uw antwoorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 15:03
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 15:52 :
S. da's een mooi verwoord stukje. Echter, waar komt dan de support vandaan voor de terroristen die menen vanuit een godsdienstig motief te handelen? Waar blijven die massa's moslims die protesteren met spandoeken "Niet in mijn naam!"?
Zij zullen zich ongetwijfeld op bepaalde teksten kunnen beroepen van de Koran of Sunnah. Maar waar het hier om gaat is de verschillende interpretatie die gelovigen op hun Heilige Boeken erop na houden. En die moslims zijn wel degelijk wezen protesteren hoor. Ik heb ze gehoord en gezien. Op zowel televisie, radio als Internet. En ik geef toe dat ik nooit mee heb gedaan aan een dergelijk demonstratie, simpelweg omdat ik geen verantwoording wil afleggen voor de dader van een ander, die toevallig dezelfde religie aanhangt. Ik vind het vreemd dat mensen dat zomaar verwachten van moslims die duidelijk niets te maken hebben met terreur. Maar goed, da’s een andere discussie, en mijn persoonlijke mening. Er zijn ook zat moslims die gewoon wel de straat op zijn gegaan om hun mening te laten horen.
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 15:52 :

Die lui die anderen doden uit naam van religie zijn duidelijk niet goed bij hun hoofd. Waar blijft nou die keiharde veroordeling van de "normale" groep moslims wereldwijd?
Nogmaals, die zijn wel geweest en naar mijn mening geheel onterecht en onnodig.
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 15:52 :

Da's volgens mij *het* grote probleem dat ervoor zorgt dat de Islam zo'n slechte reputatie heeft. Wij horen over de groteske uitspattingen van een minieme minderheid, maar tegelijkertijd horen we geen enkel serieus tegengeluid vanuit de moslim-wereld...
Jammer dat het je allemaal ontgaat. Maar die zijn er serieus wel. Op verschillende websites van moslims kun je rustig nalezen hoe zij over terrorisme denken, ook in verschillende praatprogramma’s worden moslims uitgenodigd waar zij hun ongenoegen uitspreken etc.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:06
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
S. schreef op 10-11-2005 @ 16:03 :
Nogmaals, die zijn wel geweest en naar mijn mening geheel onterecht en onnodig.
Nee, dat vind ik niet. In ieder geval niet op het punt 'onnodig'. Niet-moslims horen en zien graag dat hun islamitische buurman er niet dezelfde denkbeelden op na houdt als een Mohammed B., Samir A. of de plegers van de aanslagen van 11 september, 11 maart of 7 juli.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2005 @ 15:53 :
Nu ja, die eerste vergelijking gaat wel op, vanuit een westers oogpunt tenminste.
Politieke islam = extremistisch?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:08
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Het ontgaat jou dan waarschijnlijk dat die terroristische typetjes claimen uit naam van het geloof en in het belang van alle gelovigen te handelen. Lijkt mij dus wel zo op z'n plaats dat de mensen die daar niks mee van doen hebben dat ook goed duidelijk maken ipv. "dat kun je op een aantal forums duidelijk nalezen".
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 15:52 :
de terroristen die menen vanuit een godsdienstig motief te handelen?
En wat zou dan dat godsdienstige motief zijn?

Volgens mij vinden terroristen niet het motief voor hun daad in hun geloof, maar het rechtvaardigingsgrond/schulduitsluitingsgrond in hun religie. Maar de reden voor de aanval moet in het politieke spectrum worden gezocht.

Hoe valt het anders te verklaren dat veel landen geen last hebben van terrorisme?

En dat terrorisme iets is van de afgelopen 10 jaar, terwijl moslims al 700 en terrorisme zo'n 100 jaar bestaan?

Citaat:
Waar blijven die massa's moslims die protesteren met spandoeken "Niet in mijn naam!"?
Weet ik niet.., misschien omdat ze zich niet aangesproken voelen. (er zijn overigens wel protestmarsen geweest, maar niet in grote schaal)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2005 @ 16:06 :
Nee, dat vind ik niet. In ieder geval niet op het punt 'onnodig'. Niet-moslims horen en zien graag dat hun islamitische buurman er niet dezelfde denkbeelden op na houdt als een Mohammed B., Samir A. of de plegers van de aanslagen van 11 september, 11 maart of 7 juli.
Ja, omdat men in een soort van angst verkeert voor het onbekende. Het is menselijk om te generaliseren, maar het is gewoon te zot om te verwachten van een miljoen moslims zich te verantwoorden voor de daden die gebeuren elders in de wereld of voor een simpele Samir Bla.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 16:08 :
Het ontgaat jou dan waarschijnlijk dat die terroristische typetjes claimen uit naam van het geloof en in het belang van alle gelovigen te handelen.
Verklaar!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Hmm..

Ik neem het anders de joden nog steeds kwalijk dat ze in de jaren 30 niet massaal de straat op zijn gegaan om duidelijk te maken dat ze niet allemaal stiekem christelijke kindjes afslachten, oid.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 10-11-2005 @ 16:07 :
Politieke islam = extremistisch?
Ja. Net zoals politieke christendom, overigens. De SGP en Bush & co. vind ik dus extremistisch, evenals de Iraanse regering.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:15
Verwijderd
Moah een tijdje terug was er toch een anti terrorisme demonstratie in Marokko met leuzen als stop het misbruiken van de Islam...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2005 @ 16:13 :
Hmm..

Ik neem het anders de joden nog steeds kwalijk dat ze in de jaren 30 niet massaal de straat op zijn gegaan om duidelijk te maken dat ze niet allemaal stiekem christelijke kindjes afslachten, oid.
Sommige mensen hebben blijkbaar extreme behoefte aan geruststelling, daar mag je natuurlijk niet mee spotten
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:17
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ja, toen er een aanslag was gepleegd op een synagoge gingen 1 miljoen Marokkanen spontaan de straat op om te demonstreren met de woorden "joden zijn marokkanen, terroristen niet".
Toch wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:18
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2005 @ 16:14 :
Ja. Net zoals politieke christendom, overigens. De SGP en Bush & co. vind ik dus extremistisch, evenals de Iraanse regering.
dat je de SGP extremistisch religieus vind begrijp ik wel, maar wat is er religieus aan het handelen van Bush?

Je gaf overigens ook geen antwoord op de vraag.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:22
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2005 @ 16:06 :
Nee, dat vind ik niet. In ieder geval niet op het punt 'onnodig'. Niet-moslims horen en zien graag dat hun islamitische buurman er niet dezelfde denkbeelden op na houdt als een Mohammed B., Samir A. of de plegers van de aanslagen van 11 september, 11 maart of 7 juli.
Dus de islamitische buurman moet zich bewijzen tegenover zijn buur dat hij geen denkbeelden op na houdt als Mo B en Sammie A en andere mafkezen. Dit slaat nergens op, waarom zou de meerderheid van een groep zich moeten bewijzen en/of verantwoorden voor wat individuen uit die groep doen?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-11-2005 @ 16:18 :
dat je de SGP extremistisch religieus vind begrijp ik wel, maar wat is er religieus aan het handelen van Bush?
Extremistische standpunten t.o.v. abortus en euthanasie, bijvoorbeeld.
Citaat:
Je gaf overigens ook geen antwoord op de vraag.
Welke vraag?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2005 @ 15:53 :
Gematigden: zij die niet slechts de letterlijke regels van het geloof overnemen, of een bepaalde visie daarop, maar hier zelf invulling aan geven door een individuele morele afweging te maken tussen de stelregels van het geloof en afleiding uit andere bronnen, en hiernaarhun leven inrichten.

Fundamentalisten: zij die één interpretatie van het geloof letterlijk overnemen en hiernaar hun leven inrichten.
Hieruit maak ik op dat salafisten gematigd zijn. Oke.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:30
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-11-2005 @ 16:22 :
Dus de islamitische buurman moet zich bewijzen tegenover zijn buur dat hij geen denkbeelden op na houdt als Mo B en Sammie A en andere mafkezen. Dit slaat nergens op, waarom zou de meerderheid van een groep zich moeten bewijzen en/of verantwoorden voor wat individuen uit die groep doen?
Het gaat er niet om of het ergens op slaat, 'men' denkt nu eenmaal als volgt (voorbeeldje Mo B.):

- 'Mohammed B. vermoordde Theo van Gogh'
- 'Mohammed B. is moslim, en een enge terrorist want hij vermoordde iemand om religeuze motieven'
- 'Mijn buurman is moslim'
- 'Ik heb mijn buurman de moord op Theo van Gogh nog niet horen veroordelen'
- 'Blijkbaar is mijn buurman het wel met Mohammed B. eens'
- 'Mijn buurman symphatiseert met terroristen, help! Misschien is hij er zelf wel een!'

Zo zullen veel mensen denken, of deze redenatie klopt doet niet ter zake. De zwijgende meerderheid die het niet met de Mo B.'s of Samir A.'s eens is zou zichzelf geweldig vooruit helpen door krachtig afstand te nemen van hun daden, of dat in hun eigen ogen nu terecht is of niet.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2005 @ 16:14 :
Ja. Net zoals politieke christendom, overigens. De SGP en Bush & co. vind ik dus extremistisch, evenals de Iraanse regering.
Maar extremistisch =//= terroristisch. Ik begrijp je punt overigens wel.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2005 @ 16:29 :
Extremistische standpunten t.o.v. abortus en euthanasie, bijvoorbeeld.[
Ze zijn er gewoon op tegen net als ik. Wat is daar extremistisch aan?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 10-11-2005 @ 16:32 :
Ze zijn er gewoon op tegen net als ik. Wat is daar extremistisch aan?
Ik vind dat extremistisch, omdat op basis van niets anderen worden beperkt in hun vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2005 @ 16:30 :
Het gaat er niet om of het ergens op slaat, 'men' denkt nu eenmaal als volgt (voorbeeldje Mo B.):

- 'Mohammed B. vermoordde Theo van Gogh'
- 'Mohammed B. is moslim, en een enge terrorist want hij vermoordde iemand om religeuze motieven'
- 'Mijn buurman is moslim'
- 'Ik heb mijn buurman de moord op Theo van Gogh nog niet horen veroordelen'
- 'Blijkbaar is mijn buurman het wel met Mohammed B. eens'
- 'Mijn buurman symphatiseert met terroristen, help! Misschien is hij er zelf wel een!'
Jij hebt de mysterie ontrafeld.

Ik denk dat ik mijn hele buurt nu afga om te zeggen dat ik geen terrorist ben. Ook al ga ik elke dag met een rugzak naar school met de trein.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:41
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2005 @ 16:30 :
Het gaat er niet om of het ergens op slaat, 'men' denkt nu eenmaal als volgt (voorbeeldje Mo B.):

- 'Mohammed B. vermoordde Theo van Gogh'
- 'Mohammed B. is moslim, en een enge terrorist want hij vermoordde iemand om religeuze motieven'
- 'Mijn buurman is moslim'
- 'Ik heb mijn buurman de moord op Theo van Gogh nog niet horen veroordelen'
- 'Blijkbaar is mijn buurman het wel met Mohammed B. eens'
- 'Mijn buurman symphatiseert met terroristen, help! Misschien is hij er zelf wel een!'

Zo zullen veel mensen denken, of deze redenatie klopt doet niet ter zake. De zwijgende meerderheid die het niet met de Mo B.'s of Samir A.'s eens is zou zichzelf geweldig vooruit helpen door krachtig afstand te nemen van hun daden, of dat in hun eigen ogen nu terecht is of niet.
Dat mensen zo denken wil ik best geloven, dit geeft echter m.i geen reden tot een massaal 'ja maar wij zijn niet zo' openbaring van moslims, die mensen hebben gewoon mooi pech. Als er mensen zijn die eens afstand moeten doen van eits, dan zijn het zulke mensen die zulk soort denkbeelden krijgen en niet normaal kunnen redeneren.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2005 @ 16:34 :
Ik vind dat extremistisch, omdat op basis van niets anderen worden beperkt in hun vrijheid.
Daarom zeg ik: extremistisch hoeft niet terroristisch te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2005 @ 16:29 :
[B]Extremistische standpunten t.o.v. abortus en euthanasie, bijvoorbeeld.Welke vraag?
Je zou ook kunnen zeggen dat hij het electoraat niet tegen zich wil hebben. Het zou bijvoorbeeld dictatorisch zijn wanneer hij euthanasie en abortus legaal zou stellen en daarmee het volk zijn wil op zou leggen.

Er was geen vraag, sorry.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-11-2005 @ 16:41 :
die mensen hebben gewoon mooi pech.
Je hebt helemaal gelijk, maar tijdens de verkiezingen zijn het de Moslims die mooi pech hebben. Daarom moeten moslims steeds alles uitleggen, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 10-11-2005 @ 16:36 :
Jij hebt de mysterie ontrafeld.

Ik denk dat ik mijn hele buurt nu afga om te zeggen dat ik geen terrorist ben. Ook al ga ik elke dag met een rugzak naar school met de trein.
Da's lastig in een witte wijk.

Ik, met mn blonde kop, elk deur langsgaand met de mededeling dat ik geen terrorist ben. Zie het al helemaal voor me..

Ik denk dat ik me daarmee juist verdacht zou maken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 10-11-2005 @ 16:29 :
Hieruit maak ik op dat salafisten gematigd zijn. Oke.
Eh, nee. Ze nemen zogenaamd de leefregels van de 7e eeuws moslims over, en nog wat van een 14e eeuwse schrijver, en dat is het zo'n beetje.

They believe that literal readings of the Qur'an and the hadith (or oral traditions), are sufficient guidance for the believing Muslim. However, they do have high regard for the teachings of the controversial 14th century Syrian scholar Ibn Taymiya, and his students Ibn al-Qayyim and Ibn Kathir.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-11-2005 @ 16:43 :
Je hebt helemaal gelijk, maar tijdens de verkiezingen zijn het de Moslims die mooi pech hebben. Daarom moeten moslims steeds alles uitleggen, vind ik.
Dat wordt genoeg gedaan. Kortzichtige mensen zijn er nu eenmaal. Of je nu openlijk blért of fluistert dat je tegen terrorisme bent, degenen die willen geloven dat zolang niet alle moslims de straat op zijn gegaan om hun ongenoegen te uiten over terreur, die blijven dat geloven.

Daar kan een Mohammed Chepin of Tariq Ramadan niets aan veranderen. Ook een miljoen moslims niet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-11-2005 @ 16:46 :
Eh, nee. Ze nemen zogenaamd de leefregels van de 7e eeuws moslims over, en nog wat van een 14e eeuwse schrijver, en dat is het zo'n beetje.

They believe that literal readings of the Qur'an and the hadith (or oral traditions), are sufficient guidance for the believing Muslim. However, they do have high regard for the teachings of the controversial 14th century Syrian scholar Ibn Taymiya, and his students Ibn al-Qayyim and Ibn Kathir.
Hehe, waar heb je dat vandaan geplukt?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:52
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
S. schreef op 10-11-2005 @ 16:48 :
Dat wordt genoeg gedaan. Kortzichtige mensen zijn er nu eenmaal. Of je nu openlijk blért of fluistert dat je tegen terrorisme bent, degenen die willen geloven dat zolang niet alle moslims de straat op zijn gegaan om hun ongenoegen te uiten over terreur, die blijven dat geloven.

Daar kan een Mohammed Chepin of Tariq Ramadan niets aan veranderen. Ook een miljoen moslims niet.
Precies, en dat mensen nu op moslims met djellabas gaan letten omdat die 'terroristischer' over komen dan moslims zonder djellaba is ook onzin. Zoals Kshatriya zei, eigelijk zouden alle islamitische jongeren en ouderen allemaal djellaba's gaan dragen, dan zou Nederland een en al paniek zijn.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 10-11-2005 @ 16:42 :
Daarom zeg ik: extremistisch hoeft niet terroristisch te zijn.
Wat ik al vanaf het begin met je eens was.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-11-2005 @ 16:42 :
Je zou ook kunnen zeggen dat hij het electoraat niet tegen zich wil hebben. Het zou bijvoorbeeld dictatorisch zijn wanneer hij euthanasie en abortus legaal zou stellen en daarmee het volk zijn wil op zou leggen.
Ik beschouw dan ook het leeuwendeel van de Amerikaanse bevolking als extremisten.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 10-11-2005 @ 16:52 :
Precies, en dat mensen nu op moslims met djellabas gaan letten omdat die 'terroristischer' over komen dan moslims zonder djellaba is ook onzin. Zoals Kshatriya zei, eigelijk zouden alle islamitische jongeren en ouderen allemaal djellaba's gaan dragen, dan zou Nederland een en al paniek zijn.
En alle vrouwen in burqa's? <33 Met rugzakjes en allen massaal de wassing doen in treinen. (a)

Wat die paranoia mensen vergeten is dat de terroristen die in Spanje, Engeland, Marokko en de Vs hebben toegeslagen, allen een spijkerbroek, trainingsbroek of pantalon droegen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:00
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-11-2005 @ 16:55 :
Ik beschouw dan ook het leeuwendeel van de Amerikaanse bevolking als extremisten.
Maar Bush hoeft dan niet persé extremistisch te zijn.



S.:
Citaat:
Dat wordt genoeg gedaan. Kortzichtige mensen zijn er nu eenmaal. Of je nu openlijk blért of fluistert dat je tegen terrorisme bent, degenen die willen geloven dat zolang niet alle moslims de straat op zijn gegaan om hun ongenoegen te uiten over terreur, die blijven dat geloven.

Daar kan een Mohammed Chepin of Tariq Ramadan niets aan veranderen. Ook een miljoen moslims niet.
Je hebt gelijk. Het zou ook belachelijk zijn om van alle moslims te eisen dat ze zich tegen terroristen uitspreken. De vertegenwoordigers zijn meer dan genoeg voor mensen die niet aan tunnelvisie lijden. En de mensen die daar wel aan lijden zijn sowieso verloren.

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:03
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
S. schreef op 10-11-2005 @ 16:59 :
En alle vrouwen in burqa's? <33 Met rugzakjes en allen massaal de wassing doen in treinen. (a)

Wat die paranoia mensen vergeten is dat de terroristen die in Spanje, Engeland, Marokko en de Vs hebben toegeslagen, allen een spijkerbroek, trainingsbroek of pantalon droegen.
Ja, maar mensen moeten natuurlijk simplistische beelden hebben, therefore muslims wearing clothes which shows their religion = possible terrorists.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 10-11-2005 @ 16:49 :
Hehe, waar heb je dat vandaan geplukt?
Wikipedia.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-11-2005 @ 16:42 :
Je zou ook kunnen zeggen dat hij het electoraat niet tegen zich wil hebben. Het zou bijvoorbeeld dictatorisch zijn wanneer hij euthanasie en abortus legaal zou stellen en daarmee het volk zijn wil op zou leggen.
Dat is niet te vergelijken. Wanneer je het legaliseerd hoeven de tegenstanders er geen gebruik van te maken, terwijl je bij een verbod de voorstanders dwingt er geen gebruik van te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:06
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 17:04 :
Dat is niet te vergelijken. Wanneer je het legaliseerd hoeven de tegenstanders er geen gebruik van te maken, terwijl je bij een verbod de voorstanders dwingt er geen gebruik van te maken.
Dat wil de bevolking ook niet?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-11-2005 @ 17:06 :
Dat wil de bevolking ook niet?
Hun probleem.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2005 @ 17:08 :
Hun probleem.

Wil of kan je het niet begrijpen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-11-2005 @ 17:00 :
Maar Bush hoeft dan niet persé extremistisch te zijn.
Nee, het is inderdaad mogelijk dat hij eigenlijk heel liberaal is, maar die mogelijkheid laat ik buiten beschouwing.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:27
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-11-2005 @ 17:00 :
Je hebt gelijk. Het zou ook belachelijk zijn om van alle moslims te eisen dat ze zich tegen terroristen uitspreken.
Er wordt helemaal niet geeist dat ze zich uitspreken tegen terrorisme, maar dan moet er van hun kant ook niet verwacht worden dat iedereen maar met ze meeleeft als er bij hun iets speelt. Het is nou eenmaal zo dat de meeste mensen in hokjes denken. En als je zelf geen moeite doet om je buiten een hokje te plaatsen, moet je niet verontwaardigd doen als je door die lui op een hoop wordt gegooid...

Waarom denk je dat er zulke enorme protesten waren toen de tweede golfoorlog op het punt stond uit te breken? Omdat we allemaal tegen Amerika zijn? Omdat we zo graag Saddam aan de macht wilde laten blijven? Onzin, er waren zoveel protesten omdat Amerika claimde uit naam van de hele wereld en "de democratie" te handelen... de rest van de democratische wereld was het alleen niet helemaal met zijn plannen eens.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:34
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 17:27 :
Er wordt helemaal niet geeist dat ze zich uitspreken tegen terrorisme, maar dan moet er van hun kant ook niet verwacht worden dat iedereen maar met ze meeleeft als er bij hun iets speelt. Het is nou eenmaal zo dat de meeste mensen in hokjes denken. En als je zelf geen moeite doet om je buiten een hokje te plaatsen, moet je niet verontwaardigd doen als je door die lui op een hoop wordt gegooid...

Je doet alsof wij het zijn die onszelf in dat hokje plaatsen, en daarom moeten wij ons maar aanpassen? Hahaha, dit is echt belachelijk. Dat sommige mensen nou eenmaal dom zijn en ze dat verband leggen rechtvaardigd het niet dat we daardoor in een hokje geplaatst worden simpelweg omdat we niet kenbaar maken dat we ook niet zo zijn. Moet ik nu ook van mijn buurman een verklaring eisen waarin hij beweert geen racist te zijn aangezien er nederlanders zijn die racistische denkbeelden op na houden? Moet ik nu van het nederlandse volk eisen dat ze het oneens zijn dat er moskeen in de fik gestoken zijn omdat een groep nederlanders dat hebben gedaan?

En wat bedoel je met 'maar dan moet er van hun kant ook niet verwacht worden dat iedereen maar met ze meeleeft als er bij hun iets speelt' ??
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:50
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-11-2005 @ 17:34 :
Moet ik nu ook van mijn buurman een verklaring eisen waarin hij beweert geen racist te zijn aangezien er nederlanders zijn die racistische denkbeelden op na houden? Moet ik nu van het nederlandse volk eisen dat ze het oneens zijn dat er moskeen in de fik gestoken zijn omdat een groep nederlanders dat hebben gedaan?
Nou, ik heb (als autochtone Nederlander die in Amsterdam woont) toch wel een aantal keer moeten uitleggen dat ik het niet eens was met die brandstichters in moskeeën, en dat ik niet sympathiseerde met Geert Wilders.

En nee, dit zuig ik niet uit mijn duim. Helaas.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:01
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-11-2005 @ 17:34 :
Je doet alsof wij het zijn die onszelf in dat hokje plaatsen, en daarom moeten wij ons maar aanpassen?
Nope. Lezen is moeilijk, ik weet het, dus nog maar een samenvatting:

1.) Je wordt door bepaalde personen in een hokje gestopt.
2.) Je bent het hier niet mee eens.
3.) Je doet er zelf helemaal niets aan om die mensen op andere gedachten te brengen.
4.) Dan moet je dus ook net zeuren dat je in dat hokje blijft.

Zo werkt de wereld nou eenmaal. Lullig maar waar.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:06
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 18:01 :
Nope. Lezen is moeilijk, ik weet het, dus nog maar een samenvatting:

1.) Je wordt door bepaalde personen in een hokje gestopt.
2.) Je bent het hier niet mee eens.
3.) Je doet er zelf helemaal niets aan om die mensen op andere gedachten te brengen.
4.) Dan moet je dus ook net zeuren dat je in dat hokje blijft.

Zo werkt de wereld nou eenmaal. Lullig maar waar.
na punt 1 horen die mensne te veranderen, en niet ik, en als ze mij dan in een hokje stoppen, ja leuk voor ze, maar ik ga niet bewijzen dat ik niet tot dat hokje behoor, zij moeten sowieso geen mensen in dit soort hokjes stoppen

ja zo werkt het ja, lullig en waar en dom
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 17:16.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-11-2005 @ 18:06 :
na punt 1 horen die mensne te veranderen, en niet ik, en als ze mij dan in een hokje stoppen, ja leuk voor ze, maar ik ga niet bewijzen dat ik niet tot dat hokje behoor, zij moeten sowieso geen mensen in hokjes stoppen

ja zo werkt het ja, lullig en waar en dom
mensen in hokjes stoppen is menselijk, ik kan met zekerheid zeggen dat jij dat ook doet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:14
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-11-2005 @ 18:10 :
mensen in hokjes stoppen is menselijk, ik kan met zekerheid zeggen dat jij dat ook doet.
ontken ik dat dan? ik heb t vooral over dit soort hokjesdenken:

terroristen plegen aanslag/vermoorden mensen en dit zijn moslims --> buurman is moslim --> help, buurman terrorist?? ---> buurman moet bewijzen dat ie niet terroristische moslim is
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:19
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-11-2005 @ 18:14 :
ontken ik dat dan? ik heb t vooral over dit soort hokjesdenken:

terroristen plegen aanslag/vermoorden mensen en dit zijn moslims --> buurman is moslim --> help, buurman terrorist?? ---> buurman moet bewijzen dat ie niet terroristische moslim is
Kleine correctie, het hokjesdenken in dit geval gaat vooral zo:

Terroristen plegen aanslagen --> De media presenteren dit alsof zij dit uit naam van het geloof doen --> De internationale moslim-gemeenschap veroordeelt deze daden niet --> Moslims keuren terroristische aanslagen goed --> Moslims zijn gevaarlijk

Een prachtig staaltje "Wilders-logica" natuurlijk, maar helaas is dit wel hoe veel mensen denken.

Citaat:
dingokoning schreef op 10-11-2005 @ 18:06 :
na punt 1 horen die mensne te veranderen.
Waar, maar mijn punt is nu juist dat deze mensen total geen reden zien om hun mening te veranderen zolang de moslim gemeenschap zich niet uitspreekt tegen terrorisme. Sterker nog, het uitblijven van een tegen-reactie is voor hen juist een bevestiging dat ze gelijk hadden.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.

Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 17:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.