Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2005, 17:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 10-11-2005 @ 17:09 :

Wil of kan je het niet begrijpen?
Licht dat maar eens toe, want als je wil stellen "dat wil de bevolking ook niet" vanuit de context "is het ondemocratisch iets te verbieden, zelfs als een meerderheid het (zou) willen" dan versta ik daaruit dat de bevolking dus niet zou willen dat een ander iets is toegestaan.

En dan pak ik het principe 'vrijheid' erbij en val ik degene aan die onnodig zaken op probeert te leggen aan anderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2005, 18:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-11-2005 @ 16:30 :
Het gaat er niet om of het ergens op slaat, 'men' denkt nu eenmaal als volgt (voorbeeldje Mo B.):

- 'Mohammed B. vermoordde Theo van Gogh'
- 'Mohammed B. is moslim, en een enge terrorist want hij vermoordde iemand om religeuze motieven'
- 'Mijn buurman is moslim'
- 'Ik heb mijn buurman de moord op Theo van Gogh nog niet horen veroordelen'
- 'Blijkbaar is mijn buurman het wel met Mohammed B. eens'
- 'Mijn buurman symphatiseert met terroristen, help! Misschien is hij er zelf wel een!'

Zo zullen veel mensen denken, of deze redenatie klopt doet niet ter zake. De zwijgende meerderheid die het niet met de Mo B.'s of Samir A.'s eens is zou zichzelf geweldig vooruit helpen door krachtig afstand te nemen van hun daden, of dat in hun eigen ogen nu terecht is of niet.

Kom op zeg, dat is een wel héél erg versimpelde voorstelling van de werkelijkheid

Zo 1-dimensionaal zijn zelfs de zwaksten van geest niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:35
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-11-2005 @ 19:29 :
Kom op zeg, dat is een wel héél erg versimpelde voorstelling van de werkelijkheid

Zo 1-dimensionaal zijn zelfs de zwaksten van geest niet.
Zeker versimpeld, en bij de meesten blijft die laatste stap gelukkig achterwege, maar in principe klopt die stelling wel...
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 18:40
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 19:35 :
Zeker versimpeld, en bij de meesten blijft die laatste stap gelukkig achterwege, maar in principe klopt die stelling wel...
Dat waag ik te betwijfelen. Wellicht dat in de absolute pauperzones een aantal van die denkstappen op zeker worden genomen, maar na punt 4 is het anyone's guess.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 11:05
juno
Avatar van juno
juno is offline
Rationeel zal zelfs de grooste randdebiel deze redenering niet volgen. Ook die weten heus wel beter.

Dit soort processen sijpelt echter wel gevoelsmatig en onbewust toch ieders brein binen, een soort knagend ongerust gevoel waar de vinger niet echt op te leggen valt, maar die wel voor meer onverdraagzaamheid jegens moslims zorgt.

Veel sociologische krachten zijn irrationeel. Dit is er een van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.