Oud 15-12-2003, 17:00
suzielama
Avatar van suzielama
suzielama is offline
Twee nieuwe konijnen zijn stikagressief en vermoorden bijna mijn konijn!!!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2003, 17:27
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
het is algemeen bekend dat wanneer er nieuwe dieren het territorium binnendringen, de "oude" dieren zich bedreigd voelen en zichzelf (en hun territorium) verdedigen...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 18:01
suzielama
Avatar van suzielama
suzielama is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 15-12-2003 @ 18:27:
het is algemeen bekend dat wanneer er nieuwe dieren het territorium binnendringen, de "oude" dieren zich bedreigd voelen en zichzelf (en hun territorium) verdedigen...

Tnx, misschien is dat het wel maar ze leefden eerst samen in een familiegroepje en nu stoten ze mijn konijn af

het zijn wel 3 vrouwtjes
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 11:18
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
suzielama schreef op 15-12-2003 @ 19:01:
Tnx, misschien is dat het wel maar ze leefden eerst samen in een familiegroepje en nu stoten ze mijn konijn af

het zijn wel 3 vrouwtjes
ze zijn dus vanaf de geboorte samen opgegroeid en ook steeds in dezelfde kooi/hok?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 11:24
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 16-12-2003 @ 12:18:
ze zijn dus vanaf de geboorte samen opgegroeid en ook steeds in dezelfde kooi/hok?
Als die beestjes uit hetzelfde nest komen en al die tijd ook bij elkaar zijn geweest is het geen probleem om mannetjes en vrouwtjes bij elkaar te houden. Ze zijn dan aan elkaar gewend en het territorium is van hun samen. Ook als je het ene dier meer aandacht geef dan de anderen kunnen ze hem afstoten.
T gebeurd soms ook weleens dat ze doorvechten tot er één dode valt... Ik zou dus een btje oppassen.

Zelf heb ik drie cavia's en die maken elkaar ook af als ze bij elkaar staan, daarom heb ik ze ook een apart hok gegeven.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 14:18
Lief muisje
Avatar van Lief muisje
Lief muisje is offline
Hoi,

mijn konijn had 8 hechtingen in z'n buik en kapotten ogen doordat het was aangevallen door een vreemd konijn!! Laat ze anders apart of doe echt heel voorzichtig!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:52
suzielama
Avatar van suzielama
suzielama is offline
Bedankt voor de tips, het gaat immers al wat beter met de 3. Het was een probleempje met de aandacht.

TNX voor de tips
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 22:17
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
3 vrouwtjes....tsja moeilijk. Hoeveel ruimte hebben ze? Hoe heb je ze bij elkaar gezet?
Konijnen moeten ALTIJD (zeker 3 vrouwtjes, die kunnen op dat gebied weinig hebben) op neutraal terrein (mogen ze nooit geweest zijn) kennismaken. Hou ze nu nog maar even uit elkaar voor een paar dagen, even de lucht klaren. Niet alleen laten met die 2, kan uit de hand lopen.
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 22:19
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-12-2003 @ 12:24:
Als die beestjes uit hetzelfde nest komen en al die tijd ook bij elkaar zijn geweest is het geen probleem om mannetjes en vrouwtjes bij elkaar te houden. Ze zijn dan aan elkaar gewend en het territorium is van hun samen. Ook als je het ene dier meer aandacht geef dan de anderen kunnen ze hem afstoten.
T gebeurd soms ook weleens dat ze doorvechten tot er één dode valt... Ik zou dus een btje oppassen.

Zelf heb ik drie cavia's en die maken elkaar ook af als ze bij elkaar staan, daarom heb ik ze ook een apart hok gegeven.
Das niet helemaal waar met konijnen, ook 2 zusjes kunnen in de puberteit behoorlijke bonje maken. Het is dan ook héel belangrijk dat ze veel ruimte hebben zodat ze elkaar kunnen ontlopen. Wij worden toch ook gillend gek als je de hele dag op elkaars lip zit?
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.