Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 17:59
Verwijderd
Hey luitjes,

Ik vroeg me al een tijdje af: Hoe groot is de kans op AIDS in Nederland nou? Ik bedoel, ik ken - net als vele andere - weinig tot geen mensen die AIDS hebben. Van alle Nederlanders hebben slechts 15.000 mensen (ongeveer) HIV/AIDS. De man kan het makkelijk overdragen, maar van de vrouw naar de man is de kans nog kleiner. Dus, hoe groot is die kans?

Ik zal eerlijk bekennen dat ik een beetje ongerust ben dat ik het misschien op heb gelopen, daarom wil ik me ook laten testen. Maar na wat op het internet surfen lijkt me de kans erg klein.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 18:07
Verwijderd
de kans op aids is iid klein. maar hij is er zeker. je moet gewoon zeker weten dat iemand het niet heeft anders is de kans op overbrengen erg groot.
hoe groot in nederland de kans precies is... reken het uit 15000/16000000= ........
nou ja gewoon veilig vrijen..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:44
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 21-03-2004 @ 19:07:
de kans op aids is iid klein. maar hij is er zeker. je moet gewoon zeker weten dat iemand het niet heeft anders is de kans op overbrengen erg groot.
hoe groot in nederland de kans precies is... reken het uit 15000/16000000= ........
nou ja gewoon veilig vrijen..
Sorry maar; hoe weet jij nou hoe groot de kans op Aids is, voor degene die deze topic heeft geopend?? Ik denk niet dat jij daar over kunt oordelen ?
De kansen op Aids worden steeds groter, onveilige sex/gedwongen sex, jongeren die makkelijk op korte termijn met meerdere mensen naar bed gaan enz...
Ik denk dat de kans alleen maar toeneemt.

En voor de topicstarter; als je je ongerust maakt is een bezoekje naar de huisarts zo gemaakt. Bovendien is het 1 prikje en je bent van je onzekerheid af (heeft mij erg geholpen)

De kans op hiv kan dan misschien wel klein zijn>>>hij is er wel!
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:46
Verwijderd
Idd, wat Snow White zegt.

Ook al is de kans klein, hij ís er wel. Laat je testen, en kom er vanzelf achter hoe het voor jou zit.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:49
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-03-2004 @ 20:46:
Idd, wat Snow White zegt.

Ook al is de kans klein, hij ís er wel. Laat je testen, en kom er vanzelf achter hoe het voor jou zit.
JUP!
heeft de huisarts ook zo tegen mij gezegd; als je je er toch onzeker over voelt, en de kans is klein; dan kun je er alleen maar bij gebaat zijn als je 100% zekerheid hebt. Zoveel moeite is het niet. En het is voor je eigen veiligheid en gemoedstoestand ook wel heel prettig!

__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:49
Verwijderd
Ik laat me Maandag ook testen. Het kan gewoon bij de huisarts?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:50
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
[AuC] schreef op 21-03-2004 @ 20:49:
Ik laat me Maandag ook testen.

Succes!
(het valt echt mee. je zit een paar dagen in spanning, dat is dan wel rottig. sterkte ermee iig!)

Snowy
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:52
Verwijderd
Die spanning lijkt me dan ook het ergste. Maar het is zoals jij en andijvie al zeggen, ik ben dan wel van die onzekerheid af.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
[AuC] schreef op 21-03-2004 @ 20:52:
Die spanning lijkt me dan ook het ergste. Maar het is zoals jij en andijvie al zeggen, ik ben dan wel van die onzekerheid af.

Je kan gewoon naar je huisarts gaan, die kan je verder helpen; of hij neemt zelf bloed af, of hij stuurt je door. Geen probleem
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:36
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik heb wel eens gehoord dat je het hiv virus pas na een tijdje in je bloed kunt zien (paar maanden ofzo dacht ik), maar ik weet niet of het waar is. Is namelijk ook wel aardig lang geleden dat ik dat gehoord/gelezen heb, dus het kan zijn dat ik nu dingen door elkaar haal.

Dus: weet iemand hoe het zit?
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 21-03-2004 @ 21:36:
Ik heb wel eens gehoord dat je het hiv virus pas na een tijdje in je bloed kunt zien (paar maanden ofzo dacht ik), maar ik weet niet of het waar is. Is namelijk ook wel aardig lang geleden dat ik dat gehoord/gelezen heb, dus het kan zijn dat ik nu dingen door elkaar haal.

Dus: weet iemand hoe het zit?
Ze hanteren meestal een 'termijn' van 3 maanden vóór ze je testen. 't Duurt namelijk 3 maanden voor het lichaam anti-stoffen heeft geprobeerd aan te maken tegen HIV, die test neemt die anti-stoffen in je bloed waar, niet het HIV-virus zelf.
Dus, 3 maanden
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:41
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 21-03-2004 @ 21:36:
Ik heb wel eens gehoord dat je het hiv virus pas na een tijdje in je bloed kunt zien (paar maanden ofzo dacht ik), maar ik weet niet of het waar is. Is namelijk ook wel aardig lang geleden dat ik dat gehoord/gelezen heb, dus het kan zijn dat ik nu dingen door elkaar haal.

Dus: weet iemand hoe het zit?
Klopt. Als er dan stoffen van hiv in je bloed zitten, zijn ze actief en kun je ze dan pas 'meten'.

Dus na 3/4 maanden is het pas zichtbaar in je bloed. en is de test betrouwbaar.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Aids
LGF
3 07-09-2006 16:13
Lichaam & Gezondheid Medicijn tegen aids?
Xymox
18 19-07-2005 07:14
Algemene schoolzaken Enquête over AIDS
dankjewel
35 27-02-2005 13:22
Liefde & Relatie Hoe vraag je of ze een AIDS-test wil afleggen
VELOCITY
46 16-06-2004 14:22
Seksualiteit Vraagjes aan mensen die Aids hebben of iemand kennen (misschien kenden) met Aids
WarAngel
4 10-02-2003 20:12
Lichaam & Gezondheid AIDS overdraging van vrouw op man
Tampert
26 06-01-2003 14:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.