Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2016, 17:20
Coldbrew
Coldbrew is offline
Hoi hoi!

Ik wil heel graag afvallen, echt heel graag maar het lukt niet! Ik heb geen sportschema of iets en vindt het hardlopen in de buurt toch best wel akward. Maar goed schaamte opzij zetten en gaan met die banaan, eerste week ren ik me dan kapot om vervolgens te stoppen. Ook qua eten heb ik geen idee wat ik wel en niet mag (behalve koek snoep chips vet etc). Maar goed, mijn vraag is dus; is het mogelijk om binnen 2.5 maand 15 kg af te vallen...? Ik ben 15 jaar oud, en sport tot nu toe nog niet behalve dan maar school fietsen maar dat kun je niet echt sporten noemen haha. Ik weeg nu ongeveer tussen de 56 en 59 kg en ben 1 meter 50. Wie o wie kan mij helpen!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2016, 21:58
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Hoi hoi!

Ik wil heel graag afvallen, echt heel graag maar het lukt niet! Ik heb geen sportschema of iets en vindt het hardlopen in de buurt toch best wel akward. Maar goed schaamte opzij zetten en gaan met die banaan, eerste week ren ik me dan kapot om vervolgens te stoppen. Ook qua eten heb ik geen idee wat ik wel en niet mag (behalve koek snoep chips vet etc). Maar goed, mijn vraag is dus; is het mogelijk om binnen 2.5 maand 15 kg af te vallen...? Ik ben 15 jaar oud, en sport tot nu toe nog niet behalve dan maar school fietsen maar dat kun je niet echt sporten noemen haha. Ik weeg nu ongeveer tussen de 56 en 59 kg en ben 1 meter 50. Wie o wie kan mij helpen!
Hoi,

Eerlijk gezegd hoef je in principe niet eens te sporten om af te vallen. Bewegen is wel goed voor de gezondheid en voor het behoud van je spieren. Maar alleen met het aanpassen van je dieet kun je prima afvallen.

Aangezien je pas 15 bent en dus ook in de groei enz. is het verstandig om je te laten verwijzen naar een diëtist. Die weet precies wat je wel of niet moet eten om af te vallen op een manier die bij jouw leeftijd past.

In het kort zal het waarschijnlijk wel neerkomen op zoveel mogelijke verse producten eten, zoals groenten, fruit, noten (met mate), vis en (mager) vlees. En geen of weinig producten uit de fabriek, zoals koek, snoep, chips, ijs en voor de rest zo'n beetje al het andere wat uit zakjes en pakjes komt. Ook is het verstandig om iets minder koolhydraten binnen te krijgen (brood/rijst/pasta/aardappelen). Drink daarbij alleen water of thee zonder suiker en je bent wel zo'n beetje klaar.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2016, 08:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
15 kilo afvallen lijkt me een heel slecht idee. Aangezien je de komende tijd flink gaat groeien kun je beter proberen op gewicht te blijven, gezonde dingen te eten als je honger hebt, geen maaltijden over te slaan, snacks beperken tot een paar keer per week I.p.v. Een paar keer per dag en regelmatig te sporten of bewegen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2016, 11:36
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
15 kilo afvallen in 2,5 maand is mogelijk maar niet aan te raden. Als je het toch wilt zou je erg intensief moeten sporten en erg gezond eten. Als tip wiil je ik meegeven om elk uur iets te eten, al is het een gezond koekje of een stuk fruit. Je spijsvertering blijft Hierdoor de hele dag door aan het werk waardoor je eten sneller verteerd.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2016, 12:48
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Hoi,

Eerlijk gezegd hoef je in principe niet eens te sporten om af te vallen. Bewegen is wel goed voor de gezondheid en voor het behoud van je spieren. Maar alleen met het aanpassen van je dieet kun je prima afvallen.

Aangezien je pas 15 bent en dus ook in de groei enz. is het verstandig om je te laten verwijzen naar een diëtist. Die weet precies wat je wel of niet moet eten om af te vallen op een manier die bij jouw leeftijd past.

In het kort zal het waarschijnlijk wel neerkomen op zoveel mogelijke verse producten eten, zoals groenten, fruit, noten (met mate), vis en (mager) vlees. En geen of weinig producten uit de fabriek, zoals koek, snoep, chips, ijs en voor de rest zo'n beetje al het andere wat uit zakjes en pakjes komt. Ook is het verstandig om iets minder koolhydraten binnen te krijgen (brood/rijst/pasta/aardappelen). Drink daarbij alleen water of thee zonder suiker en je bent wel zo'n beetje klaar.
Dokter wilt me niet doorverwijzen. Alleen als je obesitas bent of net iets daaronder kom je daarvoor in aanmerking.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2016, 12:49
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
15 kilo afvallen lijkt me een heel slecht idee. Aangezien je de komende tijd flink gaat groeien kun je beter proberen op gewicht te blijven, gezonde dingen te eten als je honger hebt, geen maaltijden over te slaan, snacks beperken tot een paar keer per week I.p.v. Een paar keer per dag en regelmatig te sporten of bewegen.
Groeien zal wel meevallen... zo heel lang ga ik namelijk niet worden. (Rond de 1.69). Ik groei dan ook telkens maar in kleine mate...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2016, 12:49
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
15 kilo afvallen in 2,5 maand is mogelijk maar niet aan te raden. Als je het toch wilt zou je erg intensief moeten sporten en erg gezond eten. Als tip wiil je ik meegeven om elk uur iets te eten, al is het een gezond koekje of een stuk fruit. Je spijsvertering blijft Hierdoor de hele dag door aan het werk waardoor je eten sneller verteerd.
Bedankt voor je tip
Met citaat reageren
Oud 24-05-2016, 08:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
15 kilo afvallen in 2,5 maand is mogelijk maar niet aan te raden. Als je het toch wilt zou je erg intensief moeten sporten en erg gezond eten. Als tip wiil je ik meegeven om elk uur iets te eten, al is het een gezond koekje of een stuk fruit. Je spijsvertering blijft Hierdoor de hele dag door aan het werk waardoor je eten sneller verteerd.
Dit is echt een broodje aap verhaal. Je kunt je lichaam niet verleiden om af te vallen door elk uur wat te eten, en gezonde koekjes bestaan niet.


Als je niet weet wat je op een dag mag eten, moet je eens op de website van het voedingscentrum kijken. De meeste mensen eten te weinig groente en fruit, en teveel koek, chips en snoep. Ook in frisdrank en vruchtensap zit stiekem heel veel calorieën. Qua eten is het het belangrijkst dat je de veranderingen vol kunt houden. Vervang dus een voor een je ongezonde gewoontes. Eet je elke dag een zak chips s avonds? Vervang dat voor een bakje kwark. Drink je veel frisdrank? Vervang het door water of thee. Op die manier krijg je al een stuk minder calorieën binnen zonder dat je voor je gevoel honger lijdt.

En bewegen hoeft ook geen sport te zijn, een flink stuk wandelen is ook goed. Of een leuke teamsport. Het belangrijkste is dat je het leuk vindt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-05-2016, 10:28
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Een muslireep of een havermout koekje is gewoon gezond hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2016, 11:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Een muslireep of een havermout koekje is gewoon gezond hoor.
Zelfs daarin zit vaak een hoop onnodige suiker. Wil je echt een gezonde snack? Neem een stuk fruit. De suikers die daar inzitten zijn een stuk beter voor je. Als je serieuze trek hebt is een banaan een goede optie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-05-2016, 11:49
PiettePeter
PiettePeter is offline
Wil je afvallen doormiddel van hardlopen? Gaat niet.
Het doel moet namelijk niet afvallen zijn, afvallen is een bijkomstigheid.
Met die mindset zal je veel gemakkelijker door blijven gaan met hardlopen, door het hardlopen te zien als iets leuks in plaats van iets dat geduld en tijd rooft. En dan pas zul je echt resultaat gaan zien.
EN! Blijf gewoon eten, wacht op je groeispurt.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 24-05-2016, 12:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Zelfs daarin zit vaak een hoop onnodige suiker. Wil je echt een gezonde snack? Neem een stuk fruit. De suikers die daar inzitten zijn een stuk beter voor je. Als je serieuze trek hebt is een banaan een goede optie.
Mwoah suikers zijn suikers.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 24-05-2016, 12:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mwoah suikers zijn suikers.
Verdorie, je hebt nog gelijk ook: http://www.voedingscentrum.nl/nl/the...e-suikers.aspx
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-05-2016, 17:49
Coldbrew
Coldbrew is offline
Citaat:
Wil je afvallen doormiddel van hardlopen? Gaat niet.
Het doel moet namelijk niet afvallen zijn, afvallen is een bijkomstigheid.
Met die mindset zal je veel gemakkelijker door blijven gaan met hardlopen, door het hardlopen te zien als iets leuks in plaats van iets dat geduld en tijd rooft. En dan pas zul je echt resultaat gaan zien.
EN! Blijf gewoon eten, wacht op je groeispurt.
Maar denk je dat die nog komt dan? Ben nu 1.50 en zal rond de 1.69 worden. Ben dus vrij klein vergeleken met klasgenoten. Verder heb ik ook nog geen baard in de keel etc. Wel veel beharing enz..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2016, 20:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar denk je dat die nog komt dan? Ben nu 1.50 en zal rond de 1.69 worden. Ben dus vrij klein vergeleken met klasgenoten. Verder heb ik ook nog geen baard in de keel etc. Wel veel beharing enz..
Je realiseert je dat dat nog wel een kleine 20cm is hè? Dat maakt best een verschil!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27
Pluis
397 03-04-2014 21:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Afval bestaat straks niet meer
Love & Peace
19 28-01-2008 16:00
Lichaam & Gezondheid Afvallen
J3s
3 10-10-2005 14:48
Lichaam & Gezondheid Blijven afvallen?!
Giovanna
17 29-03-2004 09:15
Werk, Geld & Recht Afval kost geld
Snakeboy
7 18-11-2003 17:34
Lichaam & Gezondheid Ik heb een vriendin die wil afvallen!
Jessica K.
7 09-06-2002 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.