Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2012, 14:46
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Het is belachelijk om dan de vrouwen daar maar de schuld van te geven en te zeggen dat ze vragen om verkrachting wanneer ze geen lijkenzak dragen...
Hahah. Dat is wat jij denkt. Ook al loopt een vrouw bloot op straat, dan noch is de man verantwoordlijk als hij maar een blik in haar richting doet met een bepaalde bedoeling. In de koran zijn de mannen als eerste opgeroepen om hun kuis te bewaren, pas daarna de vrouwen. Zelfs het kijken naar vrouwen met een beplaade gevoel/doel is niet toegestaan in de Islam. Dus ook al loopt de vrouw naakt, dan begaat ze een zonde, maar dan nog is ze niet (helemaal) verantwoordelijk voor de daad van een man. Wanneer zo'n vrouw verkracht, heeft de man de grootste zonde begaan.


Citaat:
Mijn vriendin is evengoed voor een deel afhankelijk van mijn inkomsten, maar dat waart mij op geen enkele manier vrij van mijn morele plicht haar als een mens te behandelen die dezelfde rechten en eerbied geniet als ikzelf (of andere mannen)....
Ieder mens heeft dezelfde rechten, ongeacht geslacht, ras, leeftijd etc in de islam. De vrouw is in sommige sitauties zelfs beter dan een man.De kinderen bijvoorbeeld dienen 3keer zo beter met hun moeder om te gaan als ze met hun vader doen.

Citaat:
Voor dat mohammed en de daaropvolgende ayatollahs langskwamen was het gebied iran/irak en eromheen maternaal in zowel politiek als religie, de regels zoals jij die hierboven stelt zijn ontworpen en in stand gehouden met de gedachte vrouwen 'zwakker' te houden dan de mannen.
Inderdaad, voordat Islam kwam, hadden vrouwen even veel rechten als de mannen!
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2012, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Ieder mens heeft dezelfde rechten, ongeacht geslacht, ras, leeftijd etc in de islam.
Eerst dit en dan:

Citaat:
De vrouw is in sommige sitauties zelfs beter dan een man.
en
Citaat:
De kinderen bijvoorbeeld dienen 3keer zo beter met hun moeder om te gaan als ze met hun vader doen.
Dus iedereen is toch niet gelijk?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 15:01
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Over welk soort landen heb je het? Niet in Zuid Amerika, China, Mongolie, Rusland. Ik krijg meer en meer het idee dat alleen in de islam de vrouw maar als een "zielig object wat beschermd moet worden" wordt gezien.
Een vrouw is een mens, gelijkwaardig aan een man, in sommige opzichten zelfs superieur aan de man. Ook al beweert de koran juist datgene, het zorgt er wel degelijk voor dat de vrouw geen andere keus heeft zich onder de man te plaatsen, op straffe van.....
In genoeg landen kunnen vrouwen nauwelijks we!rk vinden in vergelijking met mannen. Zelfs als ze al werk hebben, is het troep werk. Niet te vergeten, zelfs in Nederland krijgt de vrouw minder betaald dan de man met dezelfde werk, dezelfde verantwoordelijkheden! Inderdaad de islam maakt geen verschil tussen de geslachten, noch rassen, noch huidskleur, noch rijkdom etc. De vrouw is in sommige opzichten superieur aan de man, dat is helemaal waar. De vrouw hoeft zich niet onder de man te plaatsen. Ze heeft recht om te werken, ze heeft recht om haar inkomen voor zichzelf te houden in tegendeel van de man, ze heeft recht op haar eigen mening, ze heeft recht om zelf een scheiding aan te vragen, ze heeft recht op haar eigen naam, ook nadat ze getrouwd is etc etc.

Citaat:

Ik zie dit alleen in landen waar de islam heerst, als een man huwen de enige mogelijkheid zou zijn voor vrouwen "om te overleven" zou dit dus ook moeten gelden voor de eerder genoemde landen.
Als er bij jou inmiddels geen lichtje gaat branden is er geen hoop meer..
Bij mij gaat er geen lichtje branden. Ik vind het verschrikkelijk dat vrouwen met kinderen mee moeten helpen aan het inkomen voor het gezin, ze hebben van de natuur al een heel belangrijk rol, iets dat een man nooit op zich kan nemen en dan moeten deze vrouwen werken. Niet gek, dat depressiviteit zelfmoord onder de vrouwen zo hoog is.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 15:35
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Je mag het alleen even gebruiken? Oh, dus het geld op mijn spaarrekening is niet van mij?
Niet op hetzelfde niveau als je lichaam, nee. Het is hét geld: een middel dat we allemaal gebruiken om aan meer eigendommen te komen en diensten te gebruiken, en daarna weer terugstoppen in het systeem.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 20:28
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Inderdaad de islam maakt geen verschil tussen de geslachten, noch rassen, noch huidskleur, noch rijkdom etc. .
Dan is het toch vreemd dat er in de sharia voor een getuigenis van een vrouw TWEE vrouwen nodig zijn, t.o.v. van een man. Dat maakt het bij een verkrachting ook allemaal wat makkelijker.. Of het komt natuurlijk omdat vrouwen met een boerka maar de helft kunnen zien?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 20:35
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik vind het verschrikkelijk dat vrouwen met kinderen mee moeten helpen aan het inkomen voor het gezin, ze hebben van de natuur al een heel belangrijk rol, iets dat een man nooit op zich kan nemen en dan moeten deze vrouwen werken.
helemaal mee eens.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 06:33
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik vind het verschrikkelijk dat vrouwen met kinderen mee moeten helpen aan het inkomen voor het gezin.
Waar moet dat? In Nederland werkt bijna elke moeder in een gezin part-time en bijna alleen omdat ze:
- of hun te hoge hypotheek van hun te dure villa niet kunnen betalen.
- zich anders stierlijk vervelen thuis en gek (depressief) worden alleen maar voor de kinderen te moeten zorgen.
De meeste vrouwen werken (in NL) omdat het gezin dan meer geld heeft om leuke dingen te doen.
Citaat:
Ze hebben van de natuur al een heel belangrijk rol.
Het werpen van baby's? Dat lijkt me geen dagtaak.
Citaat:
. iets dat een man nooit op zich kan nemen en dan moeten deze vrouwen werken.
Oh, bedoel je het opvoeden van kinderen? Wist je dat mannen dat ook heel goed kunnen? Of mensen bij de kinderopvang?
Citaat:
Niet gek, dat depressiviteit zelfmoord onder de vrouwen zo hoog is.
De moeders die ik ken die een depressie hebben zijn de moeders die zich niet nuttig voelen omdat ze geen werk hebben.
Ik denk dat de moeders waarover jij spreekt mannen hebben die vinden (hebben geleerd) dat de vrouw over het werpen van baby's en opvoeden gaat en dat hij na het werk z'n voeten op de tafel mag leggen.
Maar wie ben ik, als man om dat te beslissen? Geef de vrouw de optie om te werken of niet te werken.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 18:06
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hahah. Dat is wat jij denkt. Ook al loopt een vrouw bloot op straat, dan noch is de man verantwoordlijk als hij maar een blik in haar richting doet met een bepaalde bedoeling. In de koran zijn de mannen als eerste opgeroepen om hun kuis te bewaren, pas daarna de vrouwen. Zelfs het kijken naar vrouwen met een beplaade gevoel/doel is niet toegestaan in de Islam. Dus ook al loopt de vrouw naakt, dan begaat ze een zonde, maar dan nog is ze niet (helemaal) verantwoordelijk voor de daad van een man. Wanneer zo'n vrouw verkracht, heeft de man de grootste zonde begaan.
Dat is niet wat blijkt uit de zinsnede: "de vrouw moet zus en zo dragen anders vraagt ze om verkrachting"

Bovendien is zonde niet de leidraad van moreel besef in de 21ste eeuw, zeker in christus tot 800 ad in een stammencultuur kan het een leidraad zijn.

maar ach daarmee geef ik al aan dat "religie" (zover daar dus sprake van is want het is geen groep en het zal geen groep worden ook hoe zeer ze dat ook beweren als het ze uitkomt) feitelijk een achterhaalde stammencultuur is.

maar goed je probeert hier te beweren dat monotheïsme niet paternaal van aard is, wat natuurlijk een onzinnige bewering is.

Citaat:
Ieder mens heeft dezelfde rechten, ongeacht geslacht, ras, leeftijd etc in de islam. De vrouw is in sommige sitauties zelfs beter dan een man.De kinderen bijvoorbeeld dienen 3keer zo beter met hun moeder om te gaan als ze met hun vader doen.
In de koran staat letterlijk dat in het erfrecht een moslima een fractie waard is t.o.v. de man, een andersgelovige is nog minder waard en een kaffer is al helemaal nihil.

heel de phrase; beter dan... geeft al aan hoe diep het zit, sowieso gaat het bij religieuzen alleen maar over dit is beter dan dat, zus is slechter dan zo, elke religieus gaat op de stoel van god zitten en maakt beoordelingen over morele juistheid op basis van hun subjectieve besef van de wereld en geschriften, zondig op zijn minst en vooral ronduit dom en onbehoorlijk.

Citaat:
Inderdaad, voordat Islam kwam, hadden vrouwen even veel rechten als de mannen!
Maternaal =/= dezelfde rechten.

bijvoorbeeld over politiek:
Citaat:
Citaat:
Het land werd bestuurd door een koning, die aanvankelijk door de opperpriesteres of koningin tijdelijk werd benoemd, en als despotische vorst over zijn volk heerste. De koningin en hij werden net zoals in Egypte gezien als de vertegenwoordiger van de Godin en haar gemaal op aarde.
...
Citaat:
De koning werd gekroond tijdens het nieuwjaarsfeest. Aanvankelijk werd er jaarlijks een nieuwe aangeduid door de opperpriesteres van de tempel, die in feite de macht uitoefende.
Bron; wiki
en dan heb ik het dus over een cultuur in het "islamitische kerngebied" (of überhaupt het religieuze kerngebied) die vele duizenden jaren ouder en ontwikkelder was dan "de islam" of "het christendom" heden ten dage.

een cultuur die vernietigd is door jaloerse mannen die het paternalisme met fysiek geweld door de strot van het gebied heeft geduwd.

Het gevolg is bekend, duizenden jaren van oorlog en een feitelijke stilstand in de ontwikkeling.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 18:12
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Waar moet dat? In Nederland werkt bijna elke moeder in een gezin part-time en bijna alleen omdat ze:
- of hun te hoge hypotheek van hun te dure villa niet kunnen betalen.
- zich anders stierlijk vervelen thuis en gek (depressief) worden alleen maar voor de kinderen te moeten zorgen.
De meeste vrouwen werken (in NL) omdat het gezin dan meer geld heeft om leuke dingen te doen.
Het werpen van baby's? Dat lijkt me geen dagtaak.
Oh, bedoel je het opvoeden van kinderen? Wist je dat mannen dat ook heel goed kunnen? Of mensen bij de kinderopvang?
De moeders die ik ken die een depressie hebben zijn de moeders die zich niet nuttig voelen omdat ze geen werk hebben.
Ik denk dat de moeders waarover jij spreekt mannen hebben die vinden (hebben geleerd) dat de vrouw over het werpen van baby's en opvoeden gaat en dat hij na het werk z'n voeten op de tafel mag leggen.
Maar wie ben ik, als man om dat te beslissen? Geef de vrouw de optie om te werken of niet te werken.
hear, hear.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 19:10
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
De moeders die ik ken die een depressie hebben zijn de moeders die zich niet nuttig voelen omdat ze geen werk hebben.
Ik denk dat de moeders waarover jij spreekt mannen hebben die vinden (hebben geleerd) dat de vrouw over het werpen van baby's en opvoeden gaat en dat hij na het werk z'n voeten op de tafel mag leggen.
Maar wie ben ik, als man om dat te beslissen? Geef de vrouw de optie om te werken of niet te werken.
Zullen we anders proberen een feit erbij te vinden of zal ik nu gaan vertellen wat ik denk dat de moeders waar jij over spreekt denken? Want ik denk namelijk dat die in een maatschappij leven waarin het als falen wordt gezien als je niet werkt en dat hun mannen vinden dat ze best wat mogen bijdragen ipv de hele dag wat thuis te hangen en op hun geld op te maken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 21:17
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Want ik denk namelijk dat die in een maatschappij leven waarin het als falen wordt gezien als je niet werkt en dat hun mannen vinden dat ze best wat mogen bijdragen ipv de hele dag wat thuis te hangen en op hun geld op te maken.
Zo heb je altijd wel wat, je kan ook in je eigen cultuur scheef aangekeken worden (als faalhaas gezien worden) als je:
- geen burka/hooffdoekje draagt
- niet 5x per dag bidt
- niet minstens 4 kinderen werpt
- etc.
- etc.
Roep 't maar, ik verkies de keuzemogelijkheid voor de vrouw(en haar man) dan dat een overheid of een hele cultuur me iets opdringt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 03:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Zullen we anders proberen een feit erbij te vinden of zal ik nu gaan vertellen wat ik denk dat de moeders waar jij over spreekt denken? Want ik denk namelijk dat die in een maatschappij leven waarin het als falen wordt gezien als je niet werkt en dat hun mannen vinden dat ze best wat mogen bijdragen ipv de hele dag wat thuis te hangen en op hun geld op te maken.
Andersom verwacht 'de vrouw' in Nederland ook dat de man aan huishouden doet.

Overigens is geen van bovenstaande redenen, de reden dat mensen (en niet alleen vrouwen) depressief, overwerkt etc etc zijn.
Dat is over het algemeen een combinatie van factoren waarbij prestatieverwachtingen en werkdruk (lees tijd) de voornaamste zijn, en dan maakt het weinig uit of dat werk bestaat uit thuis de boel runnen of buiten de deur.

Maar enfin ik zie überhaupt niet zo wat depressie te maken heeft met man/vrouw relaties in religies en derhalve de noodzaak/wens gelaatsbedekkende kleding te verbieden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 17:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Roep 't maar, ik verkies de keuzemogelijkheid voor de vrouw(en haar man) dan dat een overheid of een hele cultuur me iets opdringt.

Ja jij zegt wel dat ze de keuze hebben om al dan niet te werken, maar ik kan stapels moslims aanslepen die beweren dat hun vrouwen de keuze om een doekje om hun hoofd te vouwen zelf maken. Dus ja.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.