Oud 27-01-2016, 18:17
Verwijderd
Wat moeten we met de kleurenblinde mensen doen. Doodschieten of eisen dat alles kleurneutraal is?
Advertentie
Oud 27-01-2016, 18:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Jawel. Je hebt een bak met zwavelzuur in je kut en daarom ga je klagen. Pc principal.

Ga godverdomme gewoon naar een Andere winkel. Serieus. Misschien waren ze wel gewoon uitverkocht of misschien wil hema wel gewoon aan lekker reformatorisch zijn. Net zoiets als klagen over dingen die op tv zijn. Kijk dan gewoon niet.
Nee, hoor. Ik heb net nog gecheckt.

Andere kleuren waren niet uitverkocht en ik ging naar de Hema omdat Etos en Kruidvat ze niet had. Je kunt ook gewoon niet reageren en je bloeddruk sparen, natuurlijk. Zelfde principe.
Citaat:
Of voel je je meer een wereldverbeteraar door winkels bewust te maken van de genderneutralehype?
Het kan zo een hart van Nederland item worden!
Nee, absoluut niet. Moeite doen voor iets wat je persoonlijk belangrijk vindt vind ik ook niet echt een Hart van Nederland-waardig item.
Citaat:
Ik ga klagen als ze alleen witte tandenborstels hebben natuurlijk. Blanken horen dat werk niet te doen.
Aan wit zit geen algemeen gendergerelateerde kwestie verbonden. Aan roze en blauw wel.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 18:23
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat moeten we met de kleurenblinde mensen doen. Doodschieten of eisen dat alles kleurneutraal is?
Zwart en wit gebruiken lijkt me een goed idee
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 18:30
Verwijderd
Jullie halen het genderding er steeds bij. Ik heb een roze borstel en diverse roze emmers. Straks zijn die kleuren dankzij jullie gezeur compleet verboden of verbannen. Zo voer je niet alleen geen campagne, je wordt er een idioot van die graag aan zijn eigen scheten ruikt. Zie de desbetreffende south Park aflevering.
Oud 27-01-2016, 18:30
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Ik moet de eerste man die zich drukmaakt om een roze en blauwe tandenborstel bij de Hema nog tegenkomen. Lekker genderneutralehype
__________________
Meetwaterkan.
Oud 27-01-2016, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Zwart en wit gebruiken lijkt me een goed idee
Is dat geen discriminatie voor mensen met een huidskleur die geassocieerd wordt met die kleuren?
Oud 27-01-2016, 18:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Jullie halen het genderding er steeds bij. Ik heb een roze borstel en diverse roze emmers. Straks zijn die kleuren dankzij jullie gezeur compleet verboden of verbannen. Zo voer je niet alleen geen campagne, je wordt er een idioot van die graag aan zijn eigen scheten ruikt. Zie de desbetreffende south Park aflevering.
Ze hoeven ook niet weg, maar een paar andere kleuren erbij lijkt me wel leuk Ik heb het niet over verbieden.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ik moet de eerste man die zich drukmaakt om een roze en blauwe tandenborstel bij de Hema nog tegenkomen. Lekker genderneutralehype
Ze maken het juist erger, geen haan die er naar kraait behalve dit soort zeikerd. In de VS worden lezingen van atheïsten, moslims en christenen afgezegd vanwege dit soort doorgeschoten idioterie.
Oud 27-01-2016, 18:33
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Is dat geen discriminatie voor mensen met een huidskleur die geassocieerd wordt met die kleuren?
Dan eenhoorns en regenbogen!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 18:34
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
Jullie halen het genderding er steeds bij. Ik heb een roze borstel en diverse roze emmers. Straks zijn die kleuren dankzij jullie gezeur compleet verboden of verbannen. Zo voer je niet alleen geen campagne, je wordt er een idioot van die graag aan zijn eigen scheten ruikt. Zie de desbetreffende south Park aflevering.
En ik wil gewoon als ik ga samenwonen een blauwe tandenborstel voor hem en een roze voor mij, past mooi bij onze Him & Her beddengoed, ochtendjassen en handdoeken.
Mocht hij dan ooit als een wijf ergens over gaan zeuren, dan wijs ik 'm op z'n tandenborstel en dan zeg ik; ho ho jij bent de man des huizen, gedraag je er ook naar.
__________________
Meetwaterkan.
Oud 27-01-2016, 18:34
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Jeetje jong0ns, ik maak er niet mijn levenswerk van, ofzo. Ik heb wel wat beters te doen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 18:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het ging er toch om dat op de roze voorwerpen van de Hema vooral een meisje wordt afgebeeld en op de blauwe voorwerpen een jongen? De kleur an sich staat er los van.
Oud 27-01-2016, 18:36
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Citaat:
Jeetje jong0ns, ik maak er niet mijn levenswerk van, ofzo. Ik heb wel wat beters te doen.
Pffffieuw
__________________
Meetwaterkan.
Oud 27-01-2016, 21:46
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik heb een klacht gestuurd naar de Hema, want hun reistandenborstels zijn alleen in roze en blauw verkrijgbaar. En hun Jip en Janneke-toiletartikelen ook. Fizzle Dekaloog naamzoek, zijn jullie nu trots op mij?

Vanzelfsprekend heb ik geen reistandenborstel gekocht
Citaat:
Er was een tijd geleden een meisje die met haar oppas een klacht had ingediend omdat de blauwe truien van HEMA jongenstruien heetten, en de roze meisjestruien in de folder. Dat vond ze niet kunnen want het was dezelfde trui en jongens konden ook best roze dragen
Zo zoetjes aan ben ik echt zó gendergezeur-moe dat ik antipathie voor de ganse beweging begin te voelen. Temeer omdat het voornamelijk geleuter ende gezwets is (vooraleer de bekende voorvechters op hun paard klimmen; ik heb altijd al veel meer in kamp 'nature' gezeten en to-taal geen behoefte aan epistels vol sociologisch geneuzel).

Citaat:
Pc principal.
En hier is álles mee gezegd
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-01-2016, 21:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ja zeg. Ben ik eens een keer geen Zwitserland, valt het gansche forum er ineens over
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 21:53
Verwijderd
Ik vind je leuk hoor MIekje! Waarom heeft Takkie nog een kerstmuts op?
Oud 27-01-2016, 21:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ja zeg. Ben ik eens een keer geen Zwitserland, valt het gansche forum er ineens over
Oh nou nee hoor, ik val niet echt over jou. Het is meer dat 't al tijden steevast hetzelfde vermoeiende geblaat is. Je was voor mij niet eens de druppel; louter willekeur.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-01-2016, 22:00
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vind je leuk hoor MIekje! Waarom heeft Takkie nog een kerstmuts op?
Gelukkig maar Heb je de thee nog gekregen? Takkie heeft nog een kerstmuts op, omdat ik er nog niet aan gedacht heb hem af te doen!
Citaat:
Oh nou nee hoor, ik val niet echt over jou. Het is meer dat 't al tijden steevast hetzelfde vermoeiende geblaat is. Je was voor mij niet eens de druppel; louter willekeur.
Ach so!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 22:06
Verwijderd
Ik heb de thee gekregen maar nogn iet geprobeerd! Zal ik zometeen even doen. Heb jij mijn thee nog gekregen?
Oud 27-01-2016, 22:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nee Wanneer heb je hem verstuurd?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Oh nou nee hoor, ik val niet echt over jou. Het is meer dat 't al tijden steevast hetzelfde vermoeiende geblaat is. Je was voor mij niet eens de druppel; louter willekeur.
Same. Verder vind ik je best lief.
Oud 27-01-2016, 22:11
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind jullie ook lief, hoor
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 22:14
Verwijderd
Weet ik veel... Twee dagen nadat je je adres hebt gegeven ofzo....?
Oud 27-01-2016, 22:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oh Misschien is de post het dan kwijtgeraakt, want ik heb nog niets gekregen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Oh Misschien is de post het dan kwijtgeraakt, want ik heb nog niets gekregen.
Podverdorie wat stom
Oud 27-01-2016, 23:14
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
post+miekje=vloek

ik wacht bijvoorbeeld al zo'n jaar of 6 voor haar sint cadeautje komt
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 27-01-2016, 23:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ohja Dat was ook zo'n ding.

En ik stuur zo graag post En ik krijg zo graag post. Wat is deze.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 27-01-2016, 23:41
Verwijderd
Wij zijn al een week aan het wachten op een bruiloftsuitnodiging. Vind ik ook stom.
Oud 27-01-2016, 23:50
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Het ging er toch om dat op de roze voorwerpen van de Hema vooral een meisje wordt afgebeeld en op de blauwe voorwerpen een jongen? De kleur an sich staat er los van.
Ik vond het ook een redelijk legitieme klacht, om precies deze reden.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 28-01-2016, 00:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vond laatst vet oude foto's terug van DK-meetings Met fizzle en Cherry Springs en Biertank en Bas. en aumgn <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 28-01-2016, 00:26
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Ik vond laatst vet oude foto's terug van DK-meetings Met fizzle en Cherry Springs en Biertank en Bas. en aumgn <3
Dat was die meet waar we naast Hoog Catharijne zaten toch? Laat zien!
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 28-01-2016, 00:26
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Da's toch al minstens 6 jaar geleden trouwens.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 28-01-2016, 00:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat was die meet waar we naast Hoog Catharijne zaten toch? Laat zien!
Ja! Ik heb ze nog niet, Wolter neemt ze voor me mee op een schijf, morgen (ze komen van een oude, dode laptop af). Ik zal ze wel pmmen, want van iedereen toestemming krijgen om ze te posten gaat moeilijk worden, denk ik
Citaat:
Da's toch al minstens 6 jaar geleden trouwens.
2009 geloof ik.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 28-01-2016, 01:04
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Of voel je je meer een wereldverbeteraar door winkels bewust te maken van de genderneutralehype?
Het kan zo een hart van Nederland item worden!
Net zo'n gekke trend als die van de rassengelijkheid. Ineens willen zwarten en negers overal in de bus zitten. Terwijl de plekken achterin prima plekken zijn. Ze kunnen toch ook gewoon gaan lopen? Allemaal ongesteld ofzo.
Oud 28-01-2016, 07:30
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Net zo'n gekke trend als die van de rassengelijkheid. Ineens willen zwarten en negers overal in de bus zitten. Terwijl de plekken achterin prima plekken zijn. Ze kunnen toch ook gewoon gaan lopen? Allemaal ongesteld ofzo.
Precies hetzelfde inderdaad
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 28-01-2016, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Net zo'n gekke trend als die van de rassengelijkheid. Ineens willen zwarten en negers overal in de bus zitten. Terwijl de plekken achterin prima plekken zijn. Ze kunnen toch ook gewoon gaan lopen? Allemaal ongesteld ofzo.
... Euh
Oud 28-01-2016, 09:56
Verwijderd
Ik vind het wel best irritant dat babydingen bij sommige winkels (prenatal bijvoorbeeld) vooral verkrijgbaar zijn in roze, blauw en fokking beige. Wat meer groen, rood, paars en geel zou leuk zijn. Maar meestal is de Hema daar juist wel goed in.

Laatst gewijzigd op 28-01-2016 om 10:08.
Oud 28-01-2016, 10:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Zeeman ook wel. Die hebben hele leuke babydingen, altijd
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 28-01-2016, 10:14
Verwijderd
Ja viel mij ook op!
Oud 28-01-2016, 16:16
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik word ook een beetje moe van dat gezeik over genderstereotypen, maar ik word er ook moe van dat alles maar gemarket moet worden op een bepaald geslacht, dat je vaak je geslacht moet aangeven ook wanneer dat totaal niet relevant is, etc.
Oud 28-01-2016, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Ik word ook een beetje moe van dat gezeik over genderstereotypen, maar ik word er ook moe van dat alles maar gemarket moet worden op een bepaald geslacht, dat je vaak je geslacht moet aangeven ook wanneer dat totaal niet relevant is, etc.
Kijk Schrødinger eens toegeven gevoelig te zijn voor marketing.
Oud 28-01-2016, 16:55
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ben mij er bewust van dat iedereen mij voortdurend probeert te manipuleren en bedriegen en dat ze daar soms (deels) in slagen, en daardoor ben ik relatief minder vatbaar voor dergelijke manipulatie en bedrog.
Oud 28-01-2016, 17:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Schuin tegenover mij zit echt een hele mooie jongen in de trein
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 28-01-2016, 19:05
Verwijderd
Toen wij nog niet samen woonden, treinde ik vaak naar Enschede. Er zaten regelmatig mooie mensen in de trein, maar soms dan begonnen ze te praten en knapte ik alweer af. Zo'n afschuwelijk lelijk twents accent
Oud 28-01-2016, 19:51
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jawel. Je hebt een bak met zwavelzuur in je kut en daarom ga je klagen. Pc principal.

Ga godverdomme gewoon naar een Andere winkel. Serieus. Misschien waren ze wel gewoon uitverkocht of misschien wil hema wel gewoon aan lekker reformatorisch zijn. Net zoiets als klagen over dingen die op tv zijn. Kijk dan gewoon niet.
Zo boos.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 29-01-2016, 18:26
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik vind het wel best irritant dat babydingen bij sommige winkels (prenatal bijvoorbeeld) vooral verkrijgbaar zijn in roze, blauw en fokking beige. Wat meer groen, rood, paars en geel zou leuk zijn.
Veel winkels doen dat liever niet omdat die spullen dan door jongens en meisjes gedeeld kunnen worden, of overgenomen door een jongere telg van een ander geslacht, waardoor je dus minder spullen hoeft te kopen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 29-01-2016, 19:20
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dat kunnen ze zo ook wel.

Toevoeging voor de duidelijkheid: ik wil hiermee dus suggereren dat jongens eveneens de roze objecten kunnen gebruiken en meisjes de blauwe.
__________________
Lophophanes cristatus

Laatst gewijzigd op 30-01-2016 om 00:10.
Oud 29-01-2016, 20:40
df
Avatar van df
df is offline
Fizzle ik ben je echt zat, de tering zeg.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 29-01-2016, 23:36
Quis.
Quis. is offline
Haha grappig, al die mensen die denken te weten dat stereotypering niet ten grondslag ligt aan discriminatie. :')

Of, in simpeler Nederlands voor dit simpele volk: beweren dat verdeling van speelgoed of gebruiksvoorwerken tussen de seksen, al dan niet met behulp van kleurtjes, er niet toe doet, valt in dezelfde categorie als beweren dat Zwarte alleen maar gewoon een gezellige traditie is.

Verder houd ik erg van roze hoor, voor de halve wereld ook over mij valt, maar doe eens effe een opgewonden standje minder.

Laatst gewijzigd op 30-01-2016 om 00:17.
Oud 30-01-2016, 01:51
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Fizzle ik ben je echt zat, de tering zeg.
Ik ben ook wel es mensen zat. Deal with it, fucko.
__________________
Who's this jabroni?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.