Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2005, 11:11
Verwijderd
Ik weet niet of iets dergelijks als dit al bestaat en of dit wel mag, maar het lijkt me leuk om iets positiefs te posten!
De titel spreekt voor zichzelf neem ik aan

Ik ben er heel erg trots op dat ik steeds minder onzeker word!
Het lukt me steeds beter om minder stil , vaker vrolijk te zijn!
Ik ben trots op mijn vrienden die mij geholpen hebben al die tijd!
Ik vind dat ik best veel geleerd heb!

Zo, en nu jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2005, 12:15
Verwijderd
ik ben er trots op dat ik ook zekerder van mezelf word, dat ik heel veel ervaring aan het opdoen door op verschillende plekken (verplicht) vrijwilligerswerk te doen, en dat ik bij drama echt schijt heb aan mensen en gewoon doe. en ik vind het heerlijk

maar ik ben niet zo trots op mezelf omdat ik nog steeds geen bijbaantje heb, en niet durf te bellen met een lijst vol eisen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 12:42
Spiteful
Spiteful is offline
Ongeveer hetzelfde als Faded-Away.
+ kben nog eens goed bezig met mijn studies
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:28
Kevin A.
Avatar van Kevin A.
Kevin A. is offline
dat ik van joegoslavisch afkomst ben,en op me volk en me cultuur
__________________
zusje van Kevin D.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik ben trots op het feit dat ik alles in utrecht heb opgegeven voor iets waarvan ik helemaal niet zeker was of ik het wel leuk zou vinden en dat ik 100% voor die keuze ga nu...

Ik vind het overgens raar dat sommige mensen trots zijn op iets waar ze niet aan gedaan hebben of toch niets aan zouden kunnen veranderen...

Bv trots zijn op afkomst of op je VWO diploma... dan heb je toch gewoon het geluk gehad dat je met een goed stel hersens bent geboren of in het goede land?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:42
Verwijderd
Ik ben er trots op dat ik nu aan de universiteit studeer en dat ik het niveau aankan. Ik ben er ook trots op dat ik heb doorgezet toen het lastig werd met het colloquium doctum dat ik gedaan heb.

@ Gothic: je kunt toch best trots zijn op het feit dat je ergens (bijvoorbeeld het vwo) hard voor hebt gewerkt en dat je het gehaald hebt?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 13:50
Anno2007
Anno2007 is offline
ik ben der trots op dat ik minder stil wordt. ook ben ik trots dat ik in de B1 zit (heb er hard voor moeten knokken)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:06
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben er trots op dat de mensen die ik sinds kort heb leren kennen zich niet goed kunnen voorstellen dat ik vroeger doodverlegen was.
Nou ja, dat ik dus niet meer zo verlegen ben. Meer zelfvertrouwen en zelfbewustzijn.

En ik zorg nu beter voor mezelf.. niet meer am, niet meer zo slecht eten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 11-10-2005 @ 14:42 :
@ Gothic: je kunt toch best trots zijn op het feit dat je ergens (bijvoorbeeld het vwo) hard voor hebt gewerkt en dat je het gehaald hebt?
Nou en? De eigenschap 'doorzettingsvermogen' of 'werklustig' is gewoon aangeboren, en als je niet trots bent op een aangeboren goed stel hersens, waarom dan wel op een aangeboren eigenschap?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:14
Verwijderd
Dus je wilt zeggen dat je zelf totaal geen invloed hebt op je leerresultaten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:21
Verwijderd
Ik ben er trots op dat ik gestopt ben met roken nu nog volhouden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:25
Verwijderd
Hoho, nog 2 trekjes genomen vandaag hè
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:25
Louel
Avatar van Louel
Louel is offline
Op dat ik vandaag de bal (of hoe dat ook heet daarbij..) goed kon gooien bij rugby!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 11-10-2005 @ 16:25 :
Hoho, nog 2 trekjes genomen vandaag hè
ssssst
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2005 @ 16:09 :
Nou en? De eigenschap 'doorzettingsvermogen' of 'werklustig' is gewoon aangeboren, en als je niet trots bent op een aangeboren goed stel hersens, waarom dan wel op een aangeboren eigenschap?
Ik ben altijd nog van mening dat je jezelf kunt veranderen. Iemand die van nature lui is, kan best doorzettingsvermogen aanleren en dat vind ik eigenlijk wel iets om trots op te zijn. Een goed stel hersens kun je niet aanleren, hoogstens wel of niet gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 15:38
Verwijderd
Ik denk ook dat er meer is (dan sommige mensen denken) dat we geestelijk kunnen beïnvloeden (of waardoor we beïnvloed worden).

Ik ben van mening dat bijvoorbeeld je opvoeding al heel veel kan doen voor (of tegen) je intelligentie. Dat het niet een kwestie is van "een goed of een slecht stel hersens". En doorzettingsvermogen e.d. zijn karaktereigenschappen, net als bijvoorbeeld je sociale vermogen. Allemaal dingen die je kunt veranderen, als je het wilt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 16:54
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 11-10-2005 @ 16:14 :
Dus je wilt zeggen dat je zelf totaal geen invloed hebt op je leerresultaten.
Ja, en dat heb je dus wél. Je kunt er ook gewoon helemaal niets aan doen en dan nog hoge cijfers halen - of je juist kapot leren en zakken. Het hangt ook van je instelling af. Perceptie-projectie. Bovendien, als je al sinds je klein bent weinig tot niets hoeft te doen voor school, ben je dat "later" ook niet gewend en kun je dus problemen krijgen met dingen die je niet één-twee-drie snapt of kunt. Daar kun je wel wat aandoen, en dat soort dingen kunnen je leerresultaten beïnvloeden.

Warrig verhaal. Maar goed, het is nog offtopic ook.

Ik ben trots op dat ik eindelijk een paard netjes kan rijden en niet meer chagrijnig word als het me niet lukt, en op dat ik niet meer altijd gelijk hoef te hebben en kan toegeven dat ik fout zit. En ik ben er trots op dat ik eindelijk een beetje conditie begin te krijgen. Ja, dat is ook doorzettingsvermogen.

Doorzettingsvermogen is te trainen, wij doen het elke week met zelfverdediging weer. Doorgaan, ook als je niet meer kunt.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 16:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 11-10-2005 @ 16:14 :
Dus je wilt zeggen dat je zelf totaal geen invloed hebt op je leerresultaten.
ik geloof dat jij hem woorden in de mond legt die hij niet gezegd heeft en verkeerde conclusies trekt uit wat hij zei...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2005, 17:12
Verwijderd
Ik geloof dat ik een vraag stelde, alleen ik was het vraagteken vergeten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 17:42
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2005 @ 16:09 :
Nou en? De eigenschap 'doorzettingsvermogen' of 'werklustig' is gewoon aangeboren, en als je niet trots bent op een aangeboren goed stel hersens, waarom dan wel op een aangeboren eigenschap?
Maar je kunt er wel trots op zijn als je, tegen je luiheid in, toch doorzettend en werklustig hebt gedaan.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ben trots op..
Alle dingen die ik het afgelopen jaar bereikt en geleerd heb. Op mijn doorzettingsvermogen, vooral wat betreft school. Op mijn paard, en hoe hij de laatste paar weken loopt.
Ik ben trots op alle stappen die ik o.a. dit jaar ondernomen heb. Hoe ik m'n sociale leventje enorm heb weten te verbeteren, hoe ik alles wat ik op therapie heb geleerd nog steeds in praktijk weet te brengen. En ow, op de complimenten die ik vandaag kreeg.

Hoezzée!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:03
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb het wel fout gelezen, zie ik nu. Ik dacht dat er "dat" stond, i.p.v. "je". En ik bedoelde het niet als aanval op jou, hoor - sorry.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:18
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 11-10-2005 @ 16:35 :
Ik ben altijd nog van mening dat je jezelf kunt veranderen. Iemand die van nature lui is, kan best doorzettingsvermogen aanleren en dat vind ik eigenlijk wel iets om trots op te zijn. Een goed stel hersens kun je niet aanleren, hoogstens wel of niet gebruiken.
Oh, en waarom kun je doorzettingsvermogen dan wel en bijvoorbeeld taalkundig inzicht en analytisch vermogen (nodig om een VWO-diploma te halen) dan niet aanleren? Bovendien, de vraag of en de mate waarin je een karaktereigenschap als doorzettingsvermogen kunt aanleren is ook afhankelijk van je hersenen.

Ik geloof ook wel dat mensen zichzelf kunnen veranderen, maar de mogelijkheid tot verandering zal er dan vantevoren al 'hardcoded' in. Sommige mensen hebben problemen met veranderingen (zowel zichzelf veranderen als verandering in hun omgeving) en anderen hebben geen enkele moeite zichzelf van de één op de andere dag totaal anders te gedragen. Gewoon een kwestie van 'aanleg'.

Citaat:
Blood Fire Rage:
Maar je kunt er wel trots op zijn als je, tegen je luiheid in, toch doorzettend en werklustig hebt gedaan.
Dan was je blijkbaar toch niet zo lui.

Ik geloof niet in 'trots' zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 11-10-2005 @ 16:14 :
Dus je wilt zeggen dat je zelf totaal geen invloed hebt op je leerresultaten.
Je kunt wel invloed uitoefenen op je leerresultaten, maar dat is afhankelijk van de mate waarin jij eigenschappen als doorzettingsvermogen en zelfdiscipline van jezelf al hebt, en van de mate waarin jij in staat bent die eigenschappen zo te cultiveren dat ze je in staat stellen betere resultaten te halen.

Ik geloof niet dat mensen zichzelf kunnen veranderen. Ze kunnen wel veranderen, maar dat gebeurt dan onder invloed van externe factoren die een zekere interne aanleg triggeren. Met andere woorden, iemand die uit bijvoorbeeld een slecht milieu komt en zich daaruit ontworstelt tot in een goed milieu, had die mogelijkheid al vanaf het begin, is mijn opvatting.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:22
Verwijderd
Ik denk dat je aan de basis beide kanten op kunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2005, 20:20
Xonzo
Avatar van Xonzo
Xonzo is offline
ik ben trots dat ik het al tot deze dag heb volgehouden

en voor vandaag ben ik trots dat het allemaal gedurft heb
__________________
Just how many? I can't wait for freedom
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 21:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben er trots op dat ik ondanks al mijn onzekerheid toch ben aangenomen voor de vakopleiding van de dansacademie waar ik zat...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 21:26
Louel
Avatar van Louel
Louel is offline
Dat ik mijn wiskunde af heb, jeuj.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 21:26
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Dat ik mijn huiswerk netjes heb gemaakt voor morgen Dan kan ik er met een tevreden gevoel heen gaan.

Ook ga ik morgen helpen bij de cavia-opvang
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 21:49
Verwijderd
Mijn nieuwe axe uit bwl.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 22:21
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
ik ben trots op mijn inschattingsvermogen
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 13:31
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2005 @ 19:21 :


Ik geloof niet dat mensen zichzelf kunnen veranderen. Ze kunnen wel veranderen, maar dat gebeurt dan onder invloed van externe factoren die een zekere interne aanleg triggeren. Met andere woorden, iemand die uit bijvoorbeeld een slecht milieu komt en zich daaruit ontworstelt tot in een goed milieu, had die mogelijkheid al vanaf het begin, is mijn opvatting.
Toch kun je daar trots op zijn. (Je kan natuurlijk overal trots op zijn, maar goed) Want er zijn heel er veel mensen die dergelijke mogelijkheden onbenut laten. Stel ik was altijd heel verlegen maar ik word steeds assertiever. Tja, dat heeft er dan kennelijk altijd ingezeten. Maar je moet er toch iets voor doen.

Misschien ben je dan ook wel anders geworden. Want infeite is alles anders geworden. In mijn voorbeeld denk je anders (je durft meer etc.) en denken mensen anders over jou (hij praat veel meer etc.). In jouw voorbeeld is dat niet anders. In een slecht milieu denk en doe je anders. Je gedrag en opvattingen zijn (vermoedelijk) anders dan eerst.

Waarom zou je bij zulke politieve veranderingen niet trots mogen of kunnen zijn? Je hebt iets gedaan wat een ander heeft nagelaten. Er zijn zat mensen die altijd verlegen blijven, ook al kun je het veranderen (cursus voor mijn part). Maar jij hebt die belofte die dan kennelijk ergens in je innerlijk verscholen lag wel ingelost.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:36
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Ik ben trots op het feit dat ik alleen van mijn overgewicht af ben gekomen *Best veel kilo's *
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:51
Jimte
Avatar van Jimte
Jimte is offline
Ik hbe net ehct gewoon een meesterwerk geproduceerd en ben er ontzettend trots op, wat echt uiterst zeldzaam is. Hulde. En jullie hebben de plaat over 10 jaar allemaal in je kast
__________________
Everybody should be nice, and illuminate the planet
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:59
Verwijderd
Dat "waar ben jij trots op?" toch best een succes is

Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 19:12
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Dat ik na een hele dag werken, toch al mijn huiswerk tot een goed einde heb weten te brengen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-10-2005, 19:57
Verwijderd
Dat ik, na mezelf een tijd zo slecht te hebben gevoeld, er toch boven op ben gekomen. En dat ik nu met een opgeheven hoofd en zonder knikkende knieën langs bepaalde mensen kan lopen. En dat ik nu kan genieten van dingen zonder me iets aan te trekken van wat de rest van me vind, en dat ik juist daarom zo gerespecteerd word in mijn omgeving.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:25
Louel
Avatar van Louel
Louel is offline
Dat ik toch weer m'n neefje probeer te helpen.

(het lukt alleen deze keer niet!)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 12:02
Verwijderd
Mijn tekening
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 07:56
Verwijderd
Dat het best goed lukt om mezelf steeds maar weer te "verbeteren"!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:27
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
ik ben nog steeds trots op het feit dat ik na het advies vbo-mavo nu uiteindelijk gewoon op het HBO terecht ben gekomen, zonder blijven zitten en zonder al te hard te studeren!
en ik ben er trots op dat ik dus alles wat ik gedaan heb altijd in een keer heb gehaald, mavo, havo, P, rijbewijs en ga zo maar door...0 onvold op mn lijst etc....
op een of andere manier twijfelen mensen altijd aan mij, maar uiteidelijk kan ik ze altijd een poepie laten ruiken, daar ben ik trots op
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:44
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Ik ben trots op het feit dat ik een week lang mezelf geen pijn meer heb gedaan (nu nog volhouden) en dat het de goede kant uitgaat, dat is mezelf steeds meer begrijp. En ik ben trots op mezelf omdat ik dit jaar nog geen enkele onvoldoende gehaald heb.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 13:12
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
MiniTokje schreef op 15-10-2005 @ 13:44 :
Ik ben trots op het feit dat ik een week lang mezelf geen pijn meer heb gedaan (nu nog volhouden) en dat het de goede kant uitgaat, dat is mezelf steeds meer begrijp. En ik ben trots op mezelf omdat ik dit jaar nog geen enkele onvoldoende gehaald heb.
hoezo geen pijn heb gedaan? ben je suicidaal of...? depri ?
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 14:31
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Citaat:
evanescence schreef op 15-10-2005 @ 14:12 :
hoezo geen pijn heb gedaan? ben je suicidaal of...? depri ?
ik automuleer(de), maar heb het nu een week volgehouden om het niet te doen, en als alles goed gaat blijft dat zo =)
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 21:16
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Ik ben trots op het feit dat mijn haar goed ligt & dat ik goed les heb gegeven vorige donderdag.

Best wel triest als dat het enige is waar je trots op bent
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 23:13
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
op het feit dat ik van het meest asociale persoon naar enorm sociaal persoon ben getransformeerd,
dat ik zoveel zelfvertrouwen heb gekregen,
zo sterk ben, dat ik ergens naartoe ben gegaan waar ik niet of niemand kende en het er goed van af heb gebracht,
omdat ik al mijn jeugdstrubbelingen heb overleefd en er beter ben uitgekomen,

maar ik ben minder trots op het feit dat ik geen klap doe voor school, mijn toekomst in het water gooi.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 14:07
Spiteful
Spiteful is offline
Citaat:
Fainne schreef op 16-10-2005 @ 00:13 :
maar ik ben minder trots op het feit dat ik geen klap doe voor school, mijn toekomst in het water gooi.
Heb ik ook gehad, maar het was het waard. Zo gemakkelijk vergooi je je toekomst niet hoor. Ik ben nu terug goed bezig en ik vind dat ik nog tijd genoeg heb.
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 14:35
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Roosje schreef op 11-10-2005 @ 17:54 :
Ja, en dat heb je dus wél. Je kunt er ook gewoon helemaal niets aan doen en dan nog hoge cijfers halen - of je juist kapot leren en zakken. Het hangt ook van je instelling af. Perceptie-projectie. Bovendien, als je al sinds je klein bent weinig tot niets hoeft te doen voor school, ben je dat "later" ook niet gewend en kun je dus problemen krijgen met dingen die je niet één-twee-drie snapt of kunt. Daar kun je wel wat aandoen, en dat soort dingen kunnen je leerresultaten beïnvloeden.

Doorzettingsvermogen is te trainen, wij doen het elke week met zelfverdediging weer. Doorgaan, ook als je niet meer kunt.
Klopt wel. Ik heb jaren niks voor school hoeven doen, en nu dat wel moet, is het verdraaid lastig om je ertoe te zetten
Overigens lukt het nu wel wat beter

Hmmm... waar ik trots op ben? Op de opleiding die ik doe, en op het nieuwe leven wat ik heb opgebouwd in een andere stad waar ik helemaal niemand kende
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 14:36
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
dat ik eindelijk eindelijk eindelijk voor mezelf heb gekozen en m'n relatie beeeindigd heb..
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:27
Verwijderd
Dat ik me nou zo gelukkig voel
Klinkt misschien nogal raar, maar een tijdje geleden zou dit heel moeilijk voor mij zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine waar ben jij trots op?
Verwijderd
55 25-10-2009 21:23
De Kantine Waar ben jij trots op?
Missy
256 26-02-2008 11:53
De Kantine Waar ben jij wel of niet trots op?
TopDrop
63 09-07-2007 08:01
Psychologie Waar ben jij trots op?
Missy
52 11-02-2007 15:28
Werk, Geld & Recht Trots op je bijbaan?
mylentje
24 28-02-2003 21:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.