Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2006, 20:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 20:25 :
En israel heeft ook niets te vrezen als ze haar politiek tov Iran aanpast. En tov van de Palestijnen.
Wat heeft Ahmadinejad in godsnaam met de palestijnen te maken.
En de Israelische politiek ten aanzien van Iran staat op gespannen voet omdat Iran Israel van de kaart wilt hebben - zelfs Israel officieel niet erkent.

Israel daarentegen erkent Iran wel (bood notabene hulp aan tijdens die aarbeving in Bam) en heeft verder geen haatgevoelens tegen het bestaan van Iran.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 26-01-2006, 20:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-01-2006 @ 21:41 :
Wat heeft Ahmadinejad in godsnaam met de palestijnen te maken.
En de Israelische politiek ten aanzien van Iran staat op gespannen voet omdat Iran Israel van de kaart wilt hebben - zelfs Israel officieel niet erkent.
Ja, dat vond ik wel leuk:

eerst zeggen dat Israël niet op je kaart staat en het dan van diezelfde kaart af willen wegen.
Oud 26-01-2006, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2006 @ 21:43 :
Ja, dat vond ik wel leuk:

eerst zeggen dat Israël niet op je kaart staat en het dan van diezelfde kaart af willen wegen.
Duidelijk gevalletje van: Wel op de kaart maar geen lingo...
Oud 26-01-2006, 21:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 26-01-2006 @ 21:55 :
Duidelijk gevalletje van: Wel op de kaart maar geen lingo...
Oud 26-01-2006, 21:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Over televisiezenders gesproken.

Hier vind je wat clips:
http://www.memritv.org/search.asp
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-01-2006, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-01-2006 @ 21:41 :
Wat heeft Ahmadinejad in godsnaam met de palestijnen te maken.
En de Israelische politiek ten aanzien van Iran staat op gespannen voet omdat Iran Israel van de kaart wilt hebben - zelfs Israel officieel niet erkent.

Israel daarentegen erkent Iran wel (bood notabene hulp aan tijdens die aarbeving in Bam) en heeft verder geen haatgevoelens tegen het bestaan van Iran.
Wat hebben de VS en EU met de Israeliers te maken?? Net zo veel als dat Iran met de Palestijnen te maken heeft. Maar ze komen wel voor ze op
Oud 26-01-2006, 22:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 23:24 :
Wat hebben de VS en EU met de Israeliers te maken?? Net zo veel als dat Iran met de Palestijnen te maken heeft. Maar ze komen wel voor ze op
De VS en EU steunen ook de Palestijnen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-01-2006, 22:25
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-01-2006 @ 20:40 :
Jouw gelul daarover is al meermalen door meerdere mensen weerlegd

Roepen hoe fantastisch het is om Israelische burgers te vermoorden, of stellen dat een abstract iets als een stroming binnen een godsdienst slecht is zijn twee absoluut verschillende dingen.
Omg, zoiets heet het nieuws brengen, dat is iets anders dan de hamas in actie filmen zoals die stations deden.

Je bent werkelijk een karikatuur van jezelf aan het worden, zoek eens het minste relativeringsvermogen en schat zaken eens op hun waarde, want op deze manier ga je niemand overtuigen.
Heb je mij ooit horen roepen dat ik het fantastisch vindt dat Israelische burgers omkomen????
Oud 26-01-2006, 22:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-01-2006 @ 20:40 :
Jouw gelul daarover is al meermalen door meerdere mensen weerlegd

Roepen hoe fantastisch het is om Israelische burgers te vermoorden, of stellen dat een abstract iets als een stroming binnen een godsdienst slecht is zijn twee absoluut verschillende dingen.
Omg, zoiets heet het nieuws brengen, dat is iets anders dan de hamas in actie filmen zoals die stations deden.

Je bent werkelijk een karikatuur van jezelf aan het worden, zoek eens het minste relativeringsvermogen en schat zaken eens op hun waarde, want op deze manier ga je niemand overtuigen.
En wat doen de westerse media?? Die filmen de Amerikaanse soldaten in Irak in actie. Dat verschilt dus niets van Hamas. In Beide gevallen worden er mensen omgebracht.
Oud 26-01-2006, 22:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 23:25 :
Heb je mij ooit horen roepen dat ik het fantastisch vindt dat Israelische burgers omkomen????
Nee, je keurt alleen de organisaties en het geweld die die doden veroorzaken goed.

En het zal mij mijn reet roesten of je niet geconfronteerd wilt worden met de gevolgen van je eigen opvattingen.
Ik weet niet of je ooit naar die stations hebt gekeken? Acties van terroristen breed uitgemeten en opgeblazen als iets goeds.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-01-2006, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-01-2006 @ 23:24 :
De VS en EU steunen ook de Palestijnen
Ze doen anders niets tegen de Israelische schendingen van VN-resoluties. Ze doen niets wanneer Palestijnse kinderen worden neer geknald. Enfin we dalen weer af in de bekende spiraal. Ik kap met dit onderwerp.
Oud 26-01-2006, 22:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-01-2006 @ 23:27 :
Nee, je keurt alleen de organisaties en het geweld die die doden veroorzaken goed.

En het zal mij mijn reet roesten of je niet geconfronteerd wilt worden met de gevolgen van je eigen opvattingen.
Ik weet niet of je ooit naar die stations hebt gekeken? Acties van terroristen breed uitgemeten en opgeblazen als iets goeds.
Jij keurt ook goed wat de VS doet. En wat de Vs doet kan ook niet. Kijk dus in de spiegel. En ik heb wel naar die stations gekeken. Die laten zien wat er werkelijk gebeurd ipv de verkapte beelden die bijv CNN uitzendt. De wereld moet zien wat Bush daar aanricht in Irak. Dat laten de Westerse media niet zien. Die laten mischien alleen een rijdende ambulance zien. De arabische media laten ook zien wat zich in die ambulance afspeelt.
Oud 26-01-2006, 22:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 23:28 :
Ze doen anders niets tegen de Israelische schendingen van VN-resoluties. Ze doen niets wanneer Palestijnse kinderen worden neer geknald. Enfin we dalen weer af in de bekende spiraal. Ik kap met dit onderwerp.
Palestijnen overtreden geen resoluties.
Palestijnen schieten nooit met scherp.
Palestijnen doden nooit mensen.
Palestijnen krijgen nooit werk bij Israeliers.
Palestijnen worden altijd gekleineerd door Israeliers.
Palestijnen worden uitgemoord door Israeliers.
Palestijnen krijgen geen water vanuit Israel waar de Israeliers belasting over betalen, maar zij niet.



het ga je goed verder, Rick.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-01-2006, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-01-2006 @ 23:31 :
Palestijnen overtreden geen resoluties.
Palestijnen schieten nooit met scherp.
Palestijnen doden nooit mensen.
Palestijnen krijgen nooit werk bij Israeliers.
Palestijnen worden altijd gekleineerd door Israeliers.
Palestijnen worden uitgemoord door Israeliers.
Palestijnen krijgen geen water vanuit Israel waar de Israeliers belasting over betalen, maar zij niet.



het ga je goed verder, Rick.
Om resoluties te kunnen uitvaardigen moet er wel eerst een staat zijn om die resoluties naar te kunnen uitvaardigen, en die hebben de Palestijnen niet.
Oud 26-01-2006, 22:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 23:33 :
Om resoluties te kunnen uitvaardigen moet er wel eerst een staat zijn om die resoluties naar te kunnen uitvaardigen, en die hebben de Palestijnen niet.
Ja, de eerste resolutie die dat mogelijk maakte werd door de Arabieren overtreden.

De ironie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-01-2006, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-01-2006 @ 23:34 :
Ja, de eerste resolutie die dat mogelijk maakte werd door de Arabieren overtreden.

De ironie.
waar heb je het over?
Oud 26-01-2006, 22:38
Verwijderd
Lieve Gatara, dat je voor de Joodse staat opkomt begrijp ik volkomen. Je bent immers zelf Joodse. Maar wat ik niet begrijp is dat je van mij verwacht dat ik de daden van Palestijnse zijde afkeur terwijl jij die van israel niet afkeurt? Dat wil ik best doen zo rechtvaardig als ik ben, maar niet voor dat jij hetzelfde doet voor de Israelische zijde.
Oud 26-01-2006, 22:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 23:35 :
waar heb je het over?
Resolutie 181
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-01-2006, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-01-2006 @ 23:38 :
Resolutie 181
En wat houdt die resolutie in?
Oud 26-01-2006, 22:44
Verwijderd
Overigens vind ik Ahmadinejad een kwal en sta ik dus niet achter hem.
Oud 26-01-2006, 22:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 23:40 :
En wat houdt die resolutie in?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Resolut...renigde_Naties
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-01-2006, 22:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 23:44 :
Overigens vind ik Ahmadinejad een kwal en sta ik dus niet achter hem.


dat hoopte en verwachtte ik al.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-01-2006, 22:53
Verwijderd
Aan die resolutie houdt niemand zich zo te zien. Dan valt het bij de arabieren nog mee. Dan houden zich maar niet aan 1 resolutie
Oud 26-01-2006, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 26-01-2006 @ 23:50 :


dat hoopte en verwachtte ik al.
Gelukkig
Oud 26-01-2006, 23:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 23:53 :
Aan die resolutie houdt niemand zich zo te zien. Dan valt het bij de arabieren nog mee. Dan houden zich maar niet aan 1 resolutie
Let je ook even op de verhouding:

resoluties tegen Israel vs resoluties tegen Palestijnen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-01-2006, 23:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 23:31 :
Jij keurt ook goed wat de VS doet. En wat de Vs doet kan ook niet. Kijk dus in de spiegel. En ik heb wel naar die stations gekeken. Die laten zien wat er werkelijk gebeurd ipv de verkapte beelden die bijv CNN uitzendt. De wereld moet zien wat Bush daar aanricht in Irak. Dat laten de Westerse media niet zien. Die laten mischien alleen een rijdende ambulance zien. De arabische media laten ook zien wat zich in die ambulance afspeelt.
Ik heb anders heel wat bloed en lijken gezien op het NOS, en mensen zonder armen en brandwonden etc. dus hou maar op met je onzinnige anti-Westerse propaganda.
Oud 26-01-2006, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 00:00 :
Let je ook even op de verhouding:

resoluties tegen Israel vs resoluties tegen Palestijnen?
resloluties worden niet voor de lol ingediend. geef toe
Oud 26-01-2006, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 00:06 :
Ik heb anders heel wat bloed en lijken gezien op het NOS, en mensen zonder armen en brandwonden etc. dus hou maar op met je onzinnige anti-Westerse propaganda.
Ja VS-militairen. En het is absoluut geen anti-westers propaganda. Westerse media houden er gewoon van te censureren in het voordeel van de VS.
Oud 26-01-2006, 23:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 00:08 :
Ja VS-militairen. En het is absoluut geen anti-westers propaganda. Westerse media houden er gewoon van te censureren in het voordeel van de VS.
Nee, Iraki's die opgeblazen/gedood zijn sjakie.

Of ben je die beelden al vergeten van die militairen die de Irakees doodschieten terwijl hij al ongewapend op zijn buik op de grond lag?
Oud 26-01-2006, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 00:12 :
Nee, Iraki's die opgeblazen/gedood zijn sjakie.

Of ben je die beelden al vergeten van die militairen die de Irakees doodschieten terwijl hij al ongewapend op zijn buik op de grond lag?
op de Nos waren die beelden gecensureerd. Ik heb ze echter wel ongecensureerd op Al-Jazeera gezien.
Oud 26-01-2006, 23:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 00:14 :
op de Nos waren die beelden gecensureerd. Ik heb ze echter wel ongecensureerd op Al-Jazeera gezien.
Misschien omdat niet alle mensen kicken op heel veel gruwelijke beelden? Er wordt tenminste getoond dát het gebeurd! Dat is al genoeg. Ik hoef geen hersenen uit iemand z'n hoofd te zien schieten om iets gruwelijk te vinden.

Trouwens, iemand die reportage van RTL Nieuws gezien over die mishandeling in 't Russische leger? Dát was pas schokkend! Echt ziek. Die mensen martelen hun eigen militairen-in-opleiding.
Oud 26-01-2006, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 00:16 :
Misschien omdat niet alle mensen kicken op heel veel gruwelijke beelden? Er wordt tenminste getoond dát het gebeurd! Dat is al genoeg. Ik hoef geen hersenen uit iemand z'n hoofd te zien schieten om iets gruwelijk te vinden.

Trouwens, iemand die reportage van RTL Nieuws gezien over die mishandeling in 't Russische leger? Dát was pas schokkend! Echt ziek. Die mensen martelen hun eigen militairen-in-opleiding.
De waarheid is de waarheid. Die moet men gewoon te zien krijgen. Hoe gruwelijk ook.


Ik kan me toch een bericht herinneren dat dat soort dingen ook in nederland plaats vinden. Van die ontgroeningen in het leger waar iemand verrot wordt geslagen.
Oud 26-01-2006, 23:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Daar zou ik dan eerst een bron van willen zien, Rick, want jij beweert wel vaker vanalles wat niet klopt.

En over dat eerste: je lult gewoon. Ik zie genoeg ellende uit Irak op de Nederlandse zenders. Jij met je anti-Westerse complotten ook altijd.
Oud 26-01-2006, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 00:22 :
Daar zou ik dan eerst een bron van willen zien, Rick, want jij beweert wel vaker vanalles wat niet klopt.

En over dat eerste: je lult gewoon. Ik zie genoeg ellende uit Irak op de Nederlandse zenders. Jij met je anti-Westerse complotten ook altijd.
Ik heb toch echt kort geleden zo'n bericht gelezen in de krant. Er was zelfs een filmpje van gemaakt en op het nieuws uitgezonden. Het zou ook kunnen dat het in Groot-Brittanie gebeurd is.

over dat eerste. Ik zie het ook op Arabische zenders. Er is toch duidelijk verschil in hoe het gebracht wordt. Op de westerse zenders is het toch meetsal kort, terwijl het op de arabaische zenders wel lang is.
Oud 26-01-2006, 23:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Arabieren zien gewoon graag moord en doodslag.
Oud 26-01-2006, 23:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 00:07 :
resloluties worden niet voor de lol ingediend. geef toe
Nee, maar resoluties kunnen echter ingediend worden op basis van misinformatie.

Maar als we daar niet van uitgaan, dan bestaat er nog steeds de kans dat eenzijdig resoluties ingediend worden.

Ook bestaat de kans dat de een het domweg nalaat en de ander het graag als middel gebruikt.

Mij zegt het niet veel (als ik alle resoluties over de gehele wereld bekijk en dit vergelijk met de misstanden in de gehele wereld).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 00:18 :
De waarheid is de waarheid. Die moet men gewoon te zien krijgen. Hoe gruwelijk ook.
Ja, het voegt ook echt iets toe dat je expliciet te zien krijgt hoe iemands brains eruit worden geknald. Het doel van nieuws is inlichten, niet alles tot in de fijnste details uitbeelden. Ik hoef ook niet honderdduizend rottende lijken van de tsunami te zien om te begrijpen dat dat een ramp van grote omvang is.

Ik verdenk jou ervan stiekem te kicken op grof geweld door Amerikanen, het liefst zo duidelijk mogelijk zichtbaar, want dan kun je voor jezelf je hersenloze Amerika-bashing nog net wat beter rechtvaardigen. En dat het op Arabische zenders wel in volledig, gruwelijk detail te zien is strekt nou niet direct tot aanbeveling, eerder andersom.

Dat jij vindt dat het wenselijk is dat de gevolgen van Palestijnse zelfmoordaanslagen in bussen en de gevolgen van Israelische helicopteraanvallen op markten tot in het scherpste detail aan iedereen worden getoond, zegt veel over jou. Heel veel.
Oud 27-01-2006, 00:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik denk dat het sowieso niet gezond is om teveel van gruwelijke beelden te laten zien i.v.m. gewenningsgevaar. Een normaal mens komt niet snel een moord op een ander mens tegen in het leven. Nu krijg je het notabene iedere dag voorgeschoteld op televisie. Dat is niet gezond meer.

Een mens dat nooit een dier slacht, zal moeite hebben het eerste dier te slachten. Een slager ziet en doet niets anders.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 00:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 01:27 :
Ik denk dat het sowieso niet gezond is om teveel van gruwelijke beelden te laten zien i.v.m. gewenningsgevaar. Een normaal mens komt niet snel een moord op een ander mens tegen in het leven. Nu krijg je het notabene iedere dag voorgeschoteld op televisie. Dat is niet gezond meer.

Een mens dat nooit een dier slacht, zal moeite hebben het eerste dier te slachten. Een slager ziet en doet niets anders.
Goed punt.
Oud 27-01-2006, 04:17
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 01:27 :
Ik denk dat het sowieso niet gezond is om teveel van gruwelijke beelden te laten zien i.v.m. gewenningsgevaar. Een normaal mens komt niet snel een moord op een ander mens tegen in het leven.
Oorlog ligt in de menselijke natuur, het is er altijd al geweest. Moord dus ook. Vroegah, toen de lucht nog schoon was omdat ze de stoommachine nog niet hadden uitgevonden stonden de mensen dagelijks in het bloed van de veldslagen die op hun akkerlandje uitgevochten werden.

Bij wijze van spreke dan
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 27-01-2006, 09:11
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Vroagah was er veel meer moord en doodslag. Maar mensen waren ontwetend. Er was immers geen grootschalige media waarin je leest dat de USA weer eens 20-kuub napalm over een willekeurige jungle heeft gegooid of whatever.

Het enige verschil met toen en nu is de schaal. Toen waren er veel meer losstaande moorden, miniatuur oorlogen ed. Nu maken we hele dorpen af en bombarderen we complete naties plat.

We zien het veel veel meer maar staan er veel verder vanaf.
Oud 27-01-2006, 09:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ja precies Pruttelpot.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 10:46
Verwijderd
Onderzoek naar instroom allochtone rechters

’s-Gravenhage, 26 januari 2005 - Wil de Nederlandse rechtspraak op afzienbare termijn meer leden uit etnische minderheden in haar midden krijgen, dan moeten er meer maatregelen genomen worden die specifiek op het aantrekken van allochtonen gericht zijn. Naast het aanmoedigen van juristen uit minderheidsgroeperingen om te solliciteren, valt te overwegen om actief te zoeken naar potentiële kandidaten er zorg voor te dragen dat diversiteit een uitdrukkelijk punt van aandacht wordt in het loopbaanbeleid. Vertegenwoordigers van minderheidsgroeperingen kunnen op die manier als rolmodel binnen de rechterlijke macht fungeren en dat kan op den duur tot een grotere instroom van allochtone rechters leiden.

Deze conclusies zijn te lezen in een internationaal vergelijkend onderzoek over toetredingskansen van etnische minderheden tot de rechtspraak dat in opdracht van de Raad voor de rechtspraak is verricht. Uitgangspunt vormde de vraag wat de Nederlandse Rechtspraak voor haar beleid inzake de werving van allochtone rechters zou kunnen leren van de ervaringen die de rechtspraak heeft opgedaan in landen met een lange immigratietraditie. Op dit moment kent Nederland weinig rechters afkomstig uit minderheidsgroepen en het besef leeft dat dit aandeel vergroot dient te worden. De onderzoekers hebben op basis van documentenanalyse, literatuurstudie, en interviews met betrokkenen een gedetailleerd beeld geschetst van de aanpak in Canada, Duitsland, Engeland, Frankrijk en de Verenigde Staten en die vergeleken met het beleid in ons land.

Geconstateerd wordt dat met name in de common law landen (Canada, de Verenigde Staten en Engeland) het aantal ‘nieuwkomers’ in de rechterlijke macht de laatste jaren is toegenomen. Dat is niet zozeer het gevolg van de toename van het aantal rechtenstudenten in deze landen; actief beleid vormt een noodzakelijke voorwaarde daartoe.

Uit het onderzoek blijkt dat het aandeel van minderheden in de rechterlijke macht de uitkomst is van een complex van factoren die betrekking hebben op vraag, aanbod en maatschappelijke ontwikkelingen. Volgens de onderzoekers zijn maatschappelijke factoren nauwelijks en de factoren aan aanbodzijde slechts beperkt beïnvloedbaar. De rechtspraak dient haar invloed met name te concentreren op de vraagzijde door veranderingen in de eigen organisatie door te voeren.

Noot voor de redactie:
Het onderzoek is uitgevoerd door dr. Anita Böcker en prof. dr. Leny de Groot-van Leeuwen, beiden verbonden aan het Instituut voor Rechtssociologie van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Radboud Universiteit in Nijmegen. De onderzoekers zijn te bereiken onder nummer 024-3612087.
De resultaten zullen binnenkort verschijnen onder de titel: Meer van minder: etnische diversiteit onder rechters in zes landen bij uitgeverij Wolf Legal Publisher, Nijmegen. Een bewerking ervan is opgenomen in het periodiek Rechtstreeks, nr. 4, 2005. Meerdere exemplaren daarvan zijn op te vragen bij de Raad voor de rechtspraak of te raadplegen op Rechtspraak.nl.

Raad voor de rechtspraak, Anke Pouw, 070 – 361 97 10 of 06 – 22 47 54 11




Bron: Raad voor de rechtspraak
Datum actualiteit: 26 januari 2006
Oud 27-01-2006, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 26-01-2006 @ 17:31 :
Haatzaaiende tv-zenders van scherm

DEN HAAG Twee islamitische zenders zijn niet meer in Nederland te zien. Minister Donner heeft bereikt dat de Iraanse zender Sahar TV1 en het Libanese Al Manar niet meer worden doorgegeven. [...]
Hahaha!

Al Manar heb ik ook thuis. Ik zie discussieprogramma's (waarbij mensen via telefoon en/of e-mail live vragen kunnen stellen over allerlei uiteenlopende onderwerpen, en die ook meteen beantwoord worden) en veel sportprogramma's.

Heel haatdragend ja.
Oud 27-01-2006, 11:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 27-01-2006 @ 00:14 :
op de Nos waren die beelden gecensureerd. Ik heb ze echter wel ongecensureerd op Al-Jazeera gezien.
Zoiets heet geen journalistiek, dat is gewoon geilen op geweld.

Verder is het weer exemplarisch dat je nooit met een zinnig voorbeeld weet te komen, 'alle westerse media' zaaien haat 'alle Amerikanen' zijn dom, 'alle Joden' willen de arabieren uitmoorden, etc etc.

Het heeft niet langer een raakvlak met de werkelijkheid, ik heb echt problemen het uberhaupt nog serieus te nemen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-01-2006, 11:09
Verwijderd
27/01/06 ’Zelfmoordenaars gaan niet naar de hemel’


Indonesische moslimleiders strijden tegen terreur


Moslimgeestelijken in Indonesië gaan terrorisme bevechten langs de ideologische weg. Een ’Team ter Voorkoming van Terrorisme’ dat onlangs is opgericht, reist door het land om de werkelijke betekenis uit te leggen van jihad, een heilige oorlog. De boodschap is dat mensen die zichzelf en anderen opblazen, niet sterven als heiligen en niet in de hemel komen.

Het team werd opgericht nadat moslimgeestelijken een videoboodschap hadden gezien van de drie jongens die zichzelf hadden opgeblazen tijdens de laatste aanslag op Bali. De vertoning van de video vond plaats op initiatief van vice-president Jusuf Kalla. De jonge mannen verklaarden hun acties aan de hand van citaten uit de Koran. Pas toen drong het besef door bij de moslimgeestelijken dat terrorisme toch iets met het geloof te maken had en niet alleen een probleem was dat de politie moest oplossen. Het werd tijd voor een opfriscursus van de Koran.

Jihad
De conservatieve moslimgeestelijke Ma’aruf Amin van het hoogste moslimorgaan (MUI) in Indonesië leidt het team. Afgelopen weekeinde bracht hij een bezoek aan de meest beruchte islamitische kostschool van Indonesië, Ngruki in Solo, Midden Java. Daar vertelde hij de toehoorders dat er op theologische gronden geen reden is voor jihad in Indonesië. "Wij geestelijken hebben al lange tijd geleden vastgesteld dat er in Indonesië geen reden is voor jihad omdat hier geen oorlogssituatie is. Wij belijden ons geloof in vrede." Zijn toespraak stuitte op nogal wat verzet onder de toehoorders. "Als u de aanslagplegers in Indonesië terroristen noemt terwijl ze maar een klein deel van Bali kapot hebben gemaakt, hoe noemt u dan George Bush die een groot deel van Bagdad heeft verwoest?", gaf een man de stemming weer. Toch vonden ook de meest radicale moslims in Solo dat er geen grond is voor aanslagen in Indonesië.


Doorbraak
Een jaar na de aanslag op Bali in 2002, kwam het hoogste moslimorgaan, MUI, met een fatwa (religieus vonnis) over terrorisme. Maar het duurde nog twee jaar en drie grote aanslagen, voordat de geestelijken in actie kwamen. Volgens terreurexpert Sidney Jones wilde de geestelijken niet onder ogen zien dat terrorisme en vooral de jihad-gedachte diepe wortels heeft in de islam. "Het is een doorbraak dat ze dit nu wel inzien", zegt Jones, "maar ze moeten wel hun huiswerk goed doen en weten welke boodschap ze precies willen overbrengen en aan wie." Zo vindt het team het wel gerechtvaardigd om Amerikanen aan te vallen in Irak omdat daar wel een heilige oorlog wordt gevochten.

Samudra
De geestelijken strijden vooral tegen de invloed van Imam Samudra, een van de daders van de aanslag op Bali. In zijn boek ’Ik strijd tegen terroristen’ dat hij schreef in zijn cel citeert hij volop uit de Koran om de aanslag te rechtvaardigen. Vooral vers Al-Baqarah 191, waarin staat ongelovigen gedood moeten worden waar ze ook zijn, komt veelvuldig voor. Maar volgens Ma’aruf Amin heeft Samudra het volledig bij het verkeerde eind. "Dit vers gaat alleen op in een oorlogssituatie", zegt hij. Om de bestseller van Samudra te weerleggen, komt ’Het Team ter Voorkoming van Terrorisme’ binnenkort met een eigen publicatie. Ook zijn er plannen voor spotjes op televisie die het terroristische gedachtegoed moeten bestrijden.

www.wereldomroep.nl
Oud 27-01-2006, 11:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 27-01-2006 @ 11:52 :
Hahaha!

Al Manar heb ik ook thuis. Ik zie discussieprogramma's (waarbij mensen via telefoon en/of e-mail live vragen kunnen stellen over allerlei uiteenlopende onderwerpen, en die ook meteen beantwoord worden) en veel sportprogramma's.

Heel haatdragend ja.
www.memritv.org
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 27-01-2006, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-01-2006 @ 12:23 :
www.memritv.org
Euh, ja?

Ik zie Al Manar er btw niet tussen.
Oud 27-01-2006, 11:28
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 27-01-2006 @ 11:46 :
Onderzoek naar instroom allochtone rechters
Nijmegen weer met een sterk en spraakmakend onderzoek

Ik geloof trouwens dat het aantal allochtone rechtenstudenten wel redelijk groot is, als ik het zo hoor van vrienden in andere steden dan stikt het bij de juridische faculteiten in het westen van het land van de allochtonen. Maar goed, ze moeten de studie natuurlijk ook afmaken met goed resultaat en dan vervolgens het intellect en de motivatie hebben om zes jaar lang de raio-opleiding te volgen.

Dan is het een stuk aanlokkelijker om toch het strafrecht in te gaan, denk ik voor velen.
Oud 27-01-2006, 12:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 27-01-2006 @ 12:26 :
Euh, ja?

Ik zie Al Manar er btw niet tussen.
search --> tv stations --> al manar

Clips that match: 'Al-Manar TV (Lebanon)'

#977 - Hamas Leader Khaled Mash'al: Eventually, Europe Will Have to Deal with Hamas
Al-Manar TV (Lebanon) - 12/21/20054 - 00:02:04

#964 - Jews Turn into Apes and Pigs in an Clay-mation Film for Children on Hizbullah TV
Al-Manar TV (Lebanon) - 12/7/2005 - 00:12:14

#962 - Lebanese Students at a Hizbullah TV Symposium: We Should Fight the Jews and Burn Them Like Hitler. Israel Should Be Wiped Off the Map
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/29/2005 - 00:02:03

#944 - Hizbullah's Leader Hassan Nasrallah Discusses Martyrdom and Declares: It Is Our Right and Our Duty to Kidnap Israeli Soldiers
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/25/2005 - 00:04:11


#934 - Fares Explains to His Friends about the Zionist Serpent's Movement throughout History in Egyptian-Produced Drama "Knight without a Horse" (Archival Material)
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/23/2002 - 00:03:45

#933 - Lebanese Cleric Abd Al-Karim Fadhlallah: When Columbus Reached America, He Encountered Arabic-Speaking Natives
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/20/2005 - 00:00:44

#920 - Families of American 9/11 Victims Meet with Deputy Head of Hizbullah
Al-Manar TV (Lebanon) - 11/11/2005 - 00:00:49


#875 - Head of "Radio Islam" in Sweden on Hezbollah's Al Manar TV: The Muslims' War is with the Jews
Al-Manar TV (Lebanon) - 9/30/2005 - 00:12:10

etcetera
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.