Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2008, 15:40
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Hoe brengt Wilders dan het recht te geloven in gevaar?
er stond een toch ook. de islam is een systeem, zonder koran geen islam. in een zelfde generalisatie valt hij ook aan.

Citaat:
Netwerk zou ook kunnen, maar wat daar gepreekt werd was gewoon achterlijk. De vijandigheid droop er van af. Sommige mensen zeggen, misschien terecht, dat Wilders zou polariseren, maar als ik die imam hoorde kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er helemaal niets meer te polariseren is; men zit tenminste in een deel van islamitisch Nederland al zo vast in verontwaardigd superioriteitsdenken dat er weinig meer aan te verkloten is.
je moet een andere uitzending bedoelen, want ali kartal lijkt me niet agressief. hij zegt alleen dat vrijheid grenzen heeft en dat wilders een stemmenjager is, maar dat we toch alleen geduld moeten beoefenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2008, 15:45
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi maakt een film over de islam. De documentaire gaat over verzoening tussen moslims en niet-moslims in Nederland. De film wordt hard en confronterend, schrijft Metro. Dibi wil duidelijk maken dat het onvermijdelijk is dat moslims en niet-moslims samenleven. Het Tweede Kamerlid werkt op dit moment aan het scenario.

Daarnaast werkt Dibi ook aan een satirische film en een strip over Geert Wilders. Daarin is hij onder meer te zien terwijl hij z'n haar blondeert met 'White Power', vertelt het Kamerlid in Metro.

Tofik Dibi werd vorige week nog opgepakt toen hij, samen met een aantal anderen, demonstreerde tegen Geert Wilders op de Dam in Amsterdam. De actievoerders deelden posters uit met anti-Wilders-teksten.
nos
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 17:24
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Daarnaast werkt Dibi ook aan een satirische film en een strip over Geert Wilders. Daarin is hij onder meer te zien terwijl hij z'n haar blondeert met 'White Power', vertelt het Kamerlid in Metro.
Die Dibi.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 17:25
Verwijderd
Zwarte dag voor effectenbeurzen

De effectenbeurzen hebben vandaag in de hele wereld zware verliezen moeten incasseren. De beurs in Amsterdam sloot 6,1% lager op 422,45 punt, het grootste verlies in één dag sinds de aanslagen van 11 september 2001.

Het verlies voor de andere Europese beurzen was 5,5% à 7,2%.Alom heerst de angst dat door de kredietcrisis in de VS er een wereldwijde economische recessie ontstaat.

De internationale beurzen konden zich niet spiegelen aan Wall Street, dat op Martin Luther King Day gesloten blijft. Ook de beurzen in Azië, Zuid-Amerika en Canada gingen onderuit.

nos.nl
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 17:28
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Op het moment twijfel ik over de volgende twee opties. Voor de zekerheid wat geld opnemen, of lekker luieren achter de pc.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
je moet een andere uitzending bedoelen, want ali kartal lijkt me niet agressief. hij zegt alleen dat vrijheid grenzen heeft en dat wilders een stemmenjager is, maar dat we toch alleen geduld moeten beoefenen.
Dan moet waar je het over hebt ouder zijn. Er stond daar letterlijk dat er een oorlog zou komen, en dat die zogenaamd door Wilders uitgelokt werd.

Als iemand vind dat de koran verscheuren reden is voor een oorlog, zelfs al is het maar spreekwoordelijk, dan valt er niets meer te polariseren, dan is men al zo ingegraven in religieuze superioriteitswaanzin dat er geen samenleven mee mogelijk is...

Om nog maar te zwijgen van het feit dat een groep minder begaafden die luisteren naar een dergelijke preek vanzelf wel een individu zal voortbrengen die die oorlog letterlijk neemt en dat in daden gaat omzetten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:20
Mening Gever
Mening Gever is offline
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...978/index.html

Citaat:
Moslims komen met waakhond tegen Wilders

maandag 21 januari 2008 08:06

De Marokkaanse schrijver Mohammed Jabri wil een comité oprichten dat iedereen die de islam beledigt juridisch wordt vervolgd. Met een nog op te richten waakhond wil Jabri bijvoorbeeld voorkomen dat Geert Wilders nog 'discriminerende' opmerkingen over moslims kan maken. 'Onze advocaten staan klaar,' aldus Jabri.

Het comité, dat Mirsab moet gaan heten, kan rekenen op steun moskeebesturen, advocaten, en collega-schrijvers van Jabri, zoals als Ali Eddaoudi, meldt gratis dagblad De Pers.

Haat
‘Iedereen die racistische uitlatingen doet over de islam, een ieder die aanzet tot haat, zullen we gezamenlijk via juridische weg gaan aanpakken.’

‘We zullen veel zaken gaan verliezen en dat mag. Waar het ons om gaat is dat het effect van een keer winst blijvend is. Als het ons lukt jurisprudentie te forceren die het mensen als Geert Wilders in de toekomst moeilijker gaat maken discriminerende standpunten over ons te ventileren, ben ik tevreden,’ zegt Jabri.

Film
Initiatiefnemer Jabri (interviews) is oprichter en columnist van de omstreden website Elqalem.nl, die intussen niet meer bestaat.

Vorige week presenteerde de Arabisch Europese Liga (AEL) plannen om, als reactie op de nog uit te zenden Koranfilm van Wilders, een ‘tegenfilm’ te gaan maken. Jabri ziet een duidelijk verschil met de AEL.

De AEL leunt sterk op de Arabische identiteit, Mirsab niet. Wij streven naar niets meer of minder dan een gelijkwaardige behandeling van moslims in deze samenleving. Gelijke participatie en volwaardig meedraaien voor iedereen,’ aldus Jabri tegen De Pers.

Mogelijk laat de stichting voor het eerst van zich horen als de film van Wilders is uitgezonden. ‘Onze advocaten staan klaar’, besluit Jabri.

Wanneer de film precies wordt uitgezonden is niet bekend.
Waarom niet gelijk een comité voor ongelovigen, homo's en minderwaardige vrouwen erbij?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet gelijk een comité voor ongelovigen, homo's en minderwaardige vrouwen erbij?
Ga gerust je gang?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nou, dat hadden we net nodig, nog een reden voor Wilders om zielig te doen. Wanneer leren zulke mensen nu dat dit Wilders alleen maar in de kaart speelt?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom niet gelijk een comité voor ongelovigen, homo's en minderwaardige vrouwen erbij?
Joh, het zijn die haatzaaiers van elqalem en de AEL die het initiatief namen. Zij staan tot normale moslim als michiel smit staat tot stereotype blanke autochtoon.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 22:18
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Joh, het zijn die haatzaaiers van elqalem en de AEL die het initiatief namen. Zij staan tot normale moslim als michiel smit staat tot stereotype blanke autochtoon.
Precies, en daarom is deze groep al gelijk kansloos... Eerst het westen en onze geweldige verworvenheden verwerpen op hun nu verdwenen extremistische website, en dan zeuren over 'discriminatie' en 'gelijkheid' tussen moslim en niet moslim. De ironie en hypocrisie spat er van af.

Laatst gewijzigd op 21-01-2008 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 15:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Joh, het zijn die haatzaaiers van elqalem en de AEL die het initiatief namen. Zij staan tot normale moslim als michiel smit staat tot stereotype blanke autochtoon.
Dat is honderd procent waar, maar je moet ook erkennen dat Elqalem en co als tegenreactie ontstonden. Zonder Michiel Smit zouden zij ook niet bestaan.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 21:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat is honderd procent waar, maar je moet ook erkennen dat Elqalem en co als tegenreactie ontstonden. Zonder Michiel Smit zouden zij ook niet bestaan.
Ik denk niet dat dat klopt. Er is geen daadwerkelijke discriminatie nodig voordat dergelijke figuren discriminatie zien en in de gordijenen klimmen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 23:56
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Dat is honderd procent waar, maar je moet ook erkennen dat Elqalem en co als tegenreactie ontstonden. Zonder Michiel Smit zouden zij ook niet bestaan.
Belachelijk. Ik hoor die islamfascisten al hetzelfde zeggen. Altijd de schuld aan een ander geven (denk maar aan een verkracht meisje die de schuld krijgt voor haar verkrachting). The evil white man (autochtoon) heeft het gedaan... Alleen maar excuses om de ware intenties te camoufleren.

Hun nieuwe hobby is ook amper een tegenbeweging te noemen. Het zijn wolven in schaapskleren.

Laatst gewijzigd op 23-01-2008 om 00:21.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 00:20
Mening Gever
Mening Gever is offline
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...p_zich_wachten

Citaat:
Wilders-film laat nog paar weken op zich wachten

Van onze verslaggever Marc Peeperkorn
gepubliceerd op 22 januari 2008 22:28, bijgewerkt op 22 januari 2008 23:04

DEN HAAG - De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Joustra heeft PVV-leider Wilders gewaarschuwd dat hij mogelijk Nederland tijdelijk moet verlaten na het verschijnen van zijn anti-Koranfilm. De film laat volgens Wilders zeker nog ‘enkele weken’ op zich wachten.

Het gesprek tussen Joustra en Wilders vond afgelopen donderdag plaats, zo blijkt uit een ingezonden stuk van de PVV’er woensdag in de Volkskrant. Daarin schrijft hij verder de afgelopen weken tientallen extra doodsbedreigingen te hebben ontvangen. Wilders stelt dat als zijn film over het fascistoïde karakter van de Bijbel zou gaan, de reacties veel milder waren geweest.

Intolerante ideologie
Hij verklaart de scherpe afwijzende reacties uit de islam, die volgens hem een intolerante ideologie is die geen kritiek verdraagt. Verder illustreert de ‘paniek’ rond zijn film – premier Balkenende sprak vorige week over een crisissituatie – volgens Wilders de mate waarin de islam de Nederlandse cultuur van vrijheid en beschaving afbreekt. ‘Niet het kabinet-Balkenende IV maar de angst voor de islam regeert in Nederland.’

In de Tweede Kamer riep Wilders dinsdag op tot rust. ‘Het is gekkenwerk. Niemand heeft de film nog gezien. Wacht nou eerst tot de film af is. Ik zie panische reacties, bij moslims maar ook bij journalisten. Dat Balkenende het een crisis noemt: wat een ongelofelijke zotheid.’

Eindmontage
Wilders zegt dat hij nog zeker twee weken nodig heeft voor de eindmontage van de film. De verwachting is dat hierin een hard oordeel over de Koran wordt verbeeld, een boek dat volgens hem de PVV-leider verboden moet worden.

Hij is in gesprek met meer momenteel met NOVA, EénVandaag, Netwerk en Het Gesprek over het uitzenden van zijn productie. ‘Deze programma’s sluiten volledige uitzending van mijn film niet uit, maar willen hem eerst zien’, aldus Wilders.
Had het niet beter kunnen zeggen, mijn beste Geert... Goede film of niet, anti-Koran of niet, het beangstigende geschreeuw over die film zou zelf islamophobia genoemd kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 08:58
Verwijderd
Citaat:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...p_zich_wachten



Had het niet beter kunnen zeggen, mijn beste Geert... Goede film of niet, anti-Koran of niet, het beangstigende geschreeuw over die film zou zelf islamophobia genoemd kunnen worden.
Die laffe haas heeft een grote bek, maar als het erop aankomt loopt het 'm dun door de broek en durft ie z'n film niet uit te brengen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 13:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Opkomst Eindhoven ruim 9 procent

In Eindhoven was de opkomst bij het burgemeestersreferendum aan het begin van de middag 9,3 procent. De gemeente noemt de opkomst tot nu toe redelijk.

De inwoners kunnen kiezen uit twee kandidaten van de PvdA: oud-politicus Rob van Gijzel en Leen Verbeek, die nu nog burgemeester in Purmerend is. De stemlokalen sluiten om 21.00 uur. Het referendum is rechtsgeldig als minstens dertig procent van de inwoners stemt. De gemeente verwacht dat vijftig procent van de Eindhovenaren gaat stemmen.

In Utrecht mislukte vorig jaar oktober het burgemeestersreferendum. De opkomst was daar nog geen tien procent.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...E6FB39AB4.html

Die reactie van de gemeente op het feit dat het lijkt op het zoveelste totaal mislukte burgemeestersreferendum ook echt...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 15:36
Mening Gever
Mening Gever is offline
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...333/index.html

Citaat:
Zieke Anne Frankboom blijft nog jaren staan

woensdag 23 januari 2008 12:12

De Anne Frankboom blijft nog zeker vijf tot vijftien jaar staan. De boom krijgt daar een speciale, 50.000 euro kostende constructie voor.

Dat meldt Arnold Heertje, bestuurslid van stichting Support Anne Frank Tree. Deze stichting neemt vanaf februari de verzorging van de boom over van het Amsterdamse stadsdeel Centrum.

Fondsen
De stichting gaat binnenkort fondsen werven om de 'bokconstructie' te kunnen betalen. Bovendien heeft de stichting eenmalig 20.000 euro nodig voor werkzaamheden aan de kastanjeboom en jaarlijks circa 10.000 euro voor het onderhoud van de boom.

Het stadsdeel Centrum, de Bomenstichting, de Support Anne Frank Tree, de Anne Frank Stichting en een aantal andere betrokkenen hebben hierover een overeenkomst getekend.

Niet noodzakelijk
Na een kort geding van de Bomenstichting besliste de rechter dat de kap niet noodzakelijk is. Volgens hem zijn er genoeg mogelijkheden om de 150 jaar oude boom te redden van de agressieve schimmelziekte waar het mee te kampen heeft.
omfg.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 16:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Jezus, van dat geld kan ik volledig afstuderen en in de tussentijd wonen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Jezus, van dat geld kan ik volledig afstuderen en in de tussentijd wonen.
No offense, maar ik denk dat het algemene nut van die boom iets hoger is dan van jouw afstuderen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 18:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
No offense, maar ik denk dat het algemene nut van die boom iets hoger is dan van jouw afstuderen.
Wat is het algemeen nut van die boom dan?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Wat is het algemeen nut van die boom dan?
Niet veel, maar wat heb je nu aan sociale geografie?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 22:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Fuck, mensen sterven kanker 50.000 euro boom redden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 23:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
No offense, maar ik denk dat het algemene nut van die boom iets hoger is dan van jouw afstuderen.
Uhm, nee. Voor die boom koopt niemand iets, behalve de kevers die hem opvreten, voor mijn afstuderen koop ik sowieso al wel iets.

Het is meer de absurditeit dat er zoveel nijpende problemen zijn, maar mensen zo'n klauw geld uitgeven aan het redden van een boom die toch ten dode opgeschreven is.
Gewoon de bijl er in, mooie nieuwe boom terugplanten en dat geld voor nuttiger zaken gebruiken. Joh, voor mijn part kopen de leden van die groep er dope voor, maar moord en brand schreeuwen over een rotte boom en je voordoen als bezorgde burger? Come on zeg.
Citaat:
Niet veel, maar wat heb je nu aan sociale geografie?
Hij is geleend, geleend , maar nu moet ik weer steek onder water naar wiskundigen gaan verzinnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 23:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Uhm, nee. Voor die boom koopt niemand iets, behalve de kevers die hem opvreten, voor mijn afstuderen koop ik sowieso al wel iets.
Ik neem aan dat het om sarcasme ging.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik had liever dat men mooie sculpturen of iets anders moois van die boom konden maken. Als herinnering. Als aandenken.

En overigens... in de tussentijd ligt niemand er wakker van dat bomen gaan en vergaan op het Merwedeplein. Bomen die Anne veel vaker heeft gezien in haar korte leven.
Beetje duf.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:15
Verwijderd
In Polen zijn 20 mensen omgekomen bij een vliegtuigongeluk. Het militaire transporttoestel stortte vlak voor de landing bij de stad Miroslawiec neer. Onder de doden zijn een aantal hoge luchtmachtofficieren. Ze kwamen terug van een conferentie over veiligheid in de luchtvaart.

nos.nl

Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Zielig

Doet me denken aan een cardiologe die aan een hartaanval overleed temidden van 25000 docters op een cardiologenconferentie:
http://www.allheadlinenews.com/articles/7008399202
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ik had liever dat men mooie sculpturen of iets anders moois van die boom konden maken. Als herinnering. Als aandenken.

En overigens... in de tussentijd ligt niemand er wakker van dat bomen gaan en vergaan op het Merwedeplein. Bomen die Anne veel vaker heeft gezien in haar korte leven.
Beetje duf.
Tja, zo gaat dat met symbolen he. Die vallen of staan nu eenmaal met de eraan toegekende subjectieve waarde.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tja, zo gaat dat met symbolen he. Die vallen of staan nu eenmaal met de eraan toegekende subjectieve waarde.
als je alles weg gaat cijferen kan je je ontpoppen tot een koelbloedige seriemoordenaar
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
als je alles weg gaat cijferen kan je je ontpoppen tot een koelbloedige seriemoordenaar
Dat kan ook als je alles symbolisch ziet hoor

Het ligt er altijd aan wat de basiswaarden zijn waarop je je symbolen of je berekeningen maakt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Als je aan alles een symboliek toekent en hierdoor een koelbloedige seriemoordenaar wordt, dan had het nog een doel (voor jezelf dan). Als je alles wegcijfert niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Als je aan alles een symboliek toekent en hierdoor een koelbloedige seriemoordenaar wordt, dan had het nog een doel (voor jezelf dan). Als je alles wegcijfert niet
Ok, maar mensen die alles wegcijferen doen niks;ik dacht dat je op mensen doelde die alles becijferden, en die hebben wel een doel op basis waarvan ze berekeningen maken.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 13:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Als je alles wegcijfert, zie je nergens een waarde meer in. Boos zijn en iemand de hersens inslaan, maakt dan niets uit - ook niet als het je kind is bv.

dat bedoelde ik meer.

Lekker onderwerp weer hehe
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 14:34
Mening Gever
Mening Gever is offline
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...545/index.html

Citaat:
Moskee: Nederland moet islamstaat worden

donderdag 24 januari 2008 07:58

De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed wil van Nederland een islamitische staat maken. Die 'onthulling' heeft de moskee duidelijk gemaakt aan de Amsterdamse politie, na een rel over haatzaaiende literatuur.

Dat meldt ex-commissaris van de Amsterdamse politie Peter Slort aan De Telegraaf.

Homo's
Slort, nu werkzaam op de Nederlandse ambassade in Amerika, zei dit tijdens een conferentie over de radicale islam in het Amerikaanse Washington.

Slort zegt in 2004 een besloten sessie te hebben gehad met de imams van El Tawheed na de commotie over een boek met de oproep homo's van hoge gebouwen te gooien. Hiervoor werd de moskee overigens niet vervolgd, omdat de haatzaaiende literatuur door de rechter niet als zodanig werd gezien.

Ideaal
De leiding van El Tawheed weigerde daar afstand van te nemen. ‘Ze vertelden mij: uiteindelijk is ons ideaal een islamitische maatschappij, ook in Nederland,’ aldus Slort tegen de krant.

De moskee kwam afgelopen zomer nog in het nieuws toen bleek dat het Openbaar Ministerie zeven moslims had opgepakt op verdenking van het werven voor de jihad.
Blijf vooral zo doorgaan. Niks aan de hand. Moet natuurlijk wel een misinterpretatie geweest zijn. Het gaat hier immers om de religie van de vrede.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 14:36
Mening Gever
Mening Gever is offline
http://www.elsevier.nl/nieuws/europe...603/index.html

Citaat:

Europeanen massaal geveld door de griep

donderdag 24 januari 2008 13:31

Dertien landen van de Europese Unie, waaronder Nederland, rapporteren een verhoogde activiteit van het griepvirus. In Ierland, Spanje, Zwitserland en Groot-Brittannië heerst een griepepidemie.

Twee Europese gezondheidsorganisaties verwachten dat het virus zich de komende weken naar het noorden en het oosten van het continent verspreidt. Buurlanden België en Duitsland staan vooralsnog niet op de EU-lijst.

Daling
Volgens de website de Grote Griepmeting zet de griep in Nederland niet door. Epidemioloog en wiskundige Sander van Noort ziet juist een daling van het aantal griepgevallen in Nederland.

Het European Influenza Surveillance Scheme (EISS) en het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) , de gezondheidsorganisaties die de griepgolf hebben waargenomen, schatten dat het jaarlijkse griepseizoen aan zeker 40.000 mensen het leven kost.

Golf
Afhankelijk van de ernst van de epidemie kan dat aantal oplopen tot 220.000. Van een echte golf is tot nu toe alleen sprake in Ierland, Spanje, Zwitserland en Groot-Brittannië.

Er worden in Europa dit jaar opvallend veel werkende mensen door het virus getroffen. Toch zijn het vooral ouderen en chronisch zieken die zich zorgen moeten maken. Als zij zich niet laten vaccineren, kan de ziekte voor hen fataal zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 14:38
Mening Gever
Mening Gever is offline
http://www.elsevier.nl/nieuws/wetens...571/index.html

Citaat:
Kleine planeet mist aarde 'op haar na'

donderdag 24 januari 2008 10:38

Een kleine planeet vliegt op dinsdag 29 januari 'rakelings' langs de aarde. In kosmische termen mist de planeet de aarde op een haar na.

Dat bevestigt Mat Drummen van Stichting De Koepel tegen elsevier.nl. De planeet vliegt op een afstand van 500.000 kilometer langs de aarde. Dat is ongeveer dezelfde afstand als tussen de aarde en de maan.

Dichtbij
Normaal blijft een planeet op een afstand van 300 tot 400 miljoen kilometer van de aarde. Het gebeurt maar eens in de paar jaar dat een planetoïde zo dicht in de buurt van de aarde komt.

Er is geen risico dat de planeet met de aarde botst. 'We hoeven ons geen zorgen te maken,' aldus Drummen.

Ontdekking
Op 11 oktober 2007 werd met een professionele telescoop in de Verenigde Staten de kleine planeet ontdekt. De planetoïde kreeg de naam 2007 TU24 mee. Het hemellichaam heeft een diameter tussen 150 en 600 meter.

Met het blote oog is de kleine planeet niet te zien. Ook een verrekijker zal niet helpen. Maar met een telescoop is wel te zien hoe het als een klein stipje zich relatief snel tussen de sterren verplaatst.

Op de website van de stichting is op een tekening de baan van de planeet te zien.
Nog net geen Bruce Willis & co nodig om de aarde te redden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 15:04
Verwijderd
Citaat:
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...545/index.html



Blijf vooral zo doorgaan. Niks aan de hand. Moet natuurlijk wel een misinterpretatie geweest zijn. Het gaat hier immers om de religie van de vrede.
Omstreden moskee. Dat betekent logischerwijs dat de meeste overige moskeeën níet omsteden zijn en dus ook niet preken dat Nederland een moslimstaat moet worden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 15:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...545/index.html

Blijf vooral zo doorgaan. Niks aan de hand. Moet natuurlijk wel een misinterpretatie geweest zijn. Het gaat hier immers om de religie van de vrede.
in hun ogen is een islamitische maatschappij een vredige maatschappij.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 16:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
http://www.elsevier.nl/nieuws/wetens...571/index.html



Nog net geen Bruce Willis & co nodig om de aarde te redden.
ik vind het persoonlijk raar om een planetoide een kleine planeet te noemen. Pluto is net planeet-af om de reden dat ie te klein was enzo. Noem het liever een brokstuk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 17:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Als je alles wegcijfert, zie je nergens een waarde meer in. Boos zijn en iemand de hersens inslaan, maakt dan niets uit - ook niet als het je kind is bv.

dat bedoelde ik meer.

Lekker onderwerp weer hehe
Nee, als je alles wegcijfert, zie je ook niet de waarde in van iemand zijn hersens inslaan.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 18:43
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Omstreden moskee. Dat betekent logischerwijs dat de meeste overige moskeeën níet omsteden zijn en dus ook niet preken dat Nederland een moslimstaat moet worden.
Leg me de woorden niet in de mond. Ik richt me toch niet op alle moskee's in NL. Maar het verbaast mij dat er geen zak wordt gedaan.

Laatst gewijzigd op 24-01-2008 om 18:55.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 18:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nee, als je alles wegcijfert, zie je ook niet de waarde in van iemand zijn hersens inslaan.
dat hoeft ook geen waarde te hebben
maar slechts een pure impuls
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Leg me de woorden niet in de mond. Ik richt me toch niet op alle moskee's in NL. Maar het verbaast mij dat er geen zak wordt gedaan.
Nou, dat is omdat we het in Nederland belangrijk vinden dat mensen zoals jij hun mening kunnen geven. Dan moet je het dus eerst heel gek maken voor er iets aan gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 18:57
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
Nou, dat is omdat we het in Nederland belangrijk vinden dat mensen zoals jij hun mening kunnen geven. Dan moet je het dus eerst heel gek maken voor er iets aan gedaan wordt.
Pffft. Die uitspraak zegt genoeg. Er broeit daar radicalisering.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Pffft. Die uitspraak zegt genoeg. Er broeit daar radicalisering.
In de PVV ook, toch dicht ik Spong en co weinig succes toe.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 20:02
Mening Gever
Mening Gever is offline
Citaat:
In de PVV ook, toch dicht ik Spong en co weinig succes toe.
Genoeg verschil. Het oproepen van geweld tegen homo's en de droom van het oprichten van een moslimstaat ligt toch hoger op de ladder van extremisme.

Ik zie de reden voor een onderzoekje niet ongegrond... In ieder geval zouden ze dat zooitje in de gaten moeten houden.

Laatst gewijzigd op 24-01-2008 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 20:16
Verwijderd
Van de site van Tubantia:
Citaat:
C.J. Snuifstraat is drugsoverlast beu

ENSCHEDE - De ergernis van bewoners over drugsdealers en drugsgebruikers in hun mooie C.J. Snuifstraat groeit. Bewoners voelen zich onveilig, er wordt volop gehandeld pal voor hun deuren, er is sprake van lawaaioverlast door kopers en dealers, er wordt extra gelet op deuren en ramen.

Jonge gezinnen in deze straat tussen Hoge Bothof- en Lipperkerkstraat, zijn de overlast zo zat dat ze hun oude karakteristieke woning willen verruilen voor een huis buiten het centrum.

Ze verwijten de politie dat die hun klachten niet serieus neemt en niets aan de overlast doet. Een bewoner heeft kenbaar gemaakt dat hij zo drie jongens in de straat kan aanwijzen die actief drugs dealen.

Het gaat om jongemannen die in het pension van het Leger des Heils wonen, op de hoek met de Bothofstraat. "Zij zorgen voor de overlast." Zijn verwijzing komt uit overdachte bron. Hij heeft zich nooit verzet tegen de komst van het sociaal pension in zijn buurt, maar hij vindt wel dat tegen overlast moet worden opgetreden. Dat dit gebeurt noemt hij niet te accepteren voor de bewoners.

Wijkplatform De Bothoven maakt zich ook grote zorgen over de ontwikkelingen in de C.J. Snuifstraat. "Het probleem is nog veel groter dan geschilderd wordt," meent secretaris Corrine Onstein.

Er is volgens haar een groeiende onrust. Bewoners zien ook een toename van (illegale) onderverhuur van woningen in de straat. Het lijkt of de problemen die eerder de Lipperkerkstraat teisterden zich hebben verplaatst naar de Snuifstraat.

Volgens Isabel Mensink, politiechef binnenstad, is het probleem bekend en houdt met name het bike-team van de politie er zich mee bezig. "Het heeft onze aandacht, maar is een lastige problematiek. Ik erken dat resultaten uitblijven."

Stadsdeelwethouder Eric Helder zegt toe de situatie in de Snuifstraat nog eens te willen bekijken. Een probleem in de omgeving is ook opnieuw de telefooncel op de hoek Lipperkerkstraat/ Espoortstraat. "Weghalen van de cel stuit op grote problemen," aldus Helder. Het cameratoezicht hier is vorig jaar beëindigd. Sindsdien is de telefooncel weer terug als gewilde locatie voor drugsdealers.
LOL
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 22:58
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
dat hoeft ook geen waarde te hebben
maar slechts een pure impuls
waarom cijfer je die impuks dan ook niet weg?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 08:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
waarom cijfer je die impuks dan ook niet weg?
Het principe van een impuls is dat je het zonder noodzakelijk erover na te denken doet en dat maakt het onmogeljk om je eigen impulsen weg te cijferen. Anderen kunnen dat dan wel weer.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
500 09-01-2008 19:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.