Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2008, 23:59
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Het jammere is dat niemand het heeft over waar het de buschauffeurs nou daadwerkelijk om gaat. Het zijn de kleine dingen die de werkgevers echt niet naar buiten willen hebben. Zoals een paar kleine uurtjes die net bij een dienst of de locatie van die dienst op een dag verplaats moet worden.

e.g. Gebroken diensten mogen nu van 7 tot 7 duren, waarbij je tussendoor iets van 1 1/5 uur pauze hebt (spitsdienst alshetware). In die 'pauze' (vrije tijd, valt verder niet onder te tijd die je werkt) kan je eigenlijk niet zo veel. Je kan niet rustig naar huis, of watook. Dit is nog wel te doen, maar wat ze nu willen is dat je die diensten van 6 's ochtends tot 8 's avonds gaan lopen. En dat je meerdere dagen achter elkaar zo'n dienst moet kunnen rijden. Reken nog ongeveer 3/4 uur reistijd een minstend 3/4 uur opsta/voorbereidingstijd erbij en je zit met een effectieve diensttijd van half 5 tot half 10. Met de belofte dat je dan de volgende dag weer om half 5 op mag.

En op die manier willen de werkgevers nog meer de wet oprekken. Het probleem daarmee is eigenlijk dat chauffeurs niet meer verantwoord kunnen rijden, omdat de Europese wetgeving bepaald dat je niet mag rijden als je te moe bent. Aangezien 8 uur slapen per nacht redelijk gewenst is onafhankelijk van de sector waarin je werkt, kan je je misschien voorstellen dat de buschauffeurs hier niet zo veel trek in hebben.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2008, 10:15
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
nou dat zou ik echt niet trekken. Maar werkgevers proberen heel vaak werknemers uit te melken. c'est la vie
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 10:28
Verwijderd
Citaat:
nou dat zou ik echt niet trekken. Maar werkgevers proberen heel vaak werknemers uit te melken. c'est la vie
En dat is volgens T_ID niet asociaal, het is pas asociaal als de werknemers voor zichzelf opkomen.

Tja, stiekem hoop je dat de man zelf eens in de positie van zo'n chauffeur komt...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 10:30
Verwijderd
Citaat:
En dat is volgens T_ID niet asociaal, het is pas asociaal als de werknemers voor zichzelf opkomen.

Tja, stiekem hoop je dat de man zelf eens in de positie van zo'n chauffeur komt...
Hij heeft de asocialiteit er al voor...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 10:45
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Even een vraagje met m'n schoenmaat-IQ.

De RET staakt toch niet, want dat is toch een heel ander vervoers-ding?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:01
Verwijderd
Die hebben een andere CAO en staken inderdaad niet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Even een vraagje met m'n schoenmaat-IQ.

De RET staakt toch niet, want dat is toch een heel ander vervoers-ding?
RET is gemeente vervoer, dus andere CAO. DENK ik. Maar internet is je vriend
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Hij heeft de asocialiteit er al voor...
Heel vroeger was het zo, dat als je ging staken om meer rechten te eisen, dat je ontslagen zou worden.
Dat was in de tijd dat lidmaatschap van een vakbond als reden voor ontslag was. T_ID, we leven in 2008. Word eens wakker.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat was in de tijd dat lidmaatschap van een vakbond als reden voor ontslag was. T_ID, we leven in 2008. Word eens wakker.
Verrek, dat was mijn boodschap nu ook al. Het is 2008. Niet 1970 waarin je alles kan platleggen en iedereen kan duperen en provoceren om je zin te krijgen.

Als de vakbonden hun havana's een moment aan de kant konden leggen en dat beseffen zouden we al zoveel verder zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Verrek, dat was mijn boodschap nu ook al. Het is 2008. Niet 1970 waarin je alles kan platleggen en iedereen kan duperen en provoceren om je zin te krijgen.
Helaas, maar ik krijg de indruk dat jij een van die idioten bent die nog steeds vind dat een werknemer voor een schijntje en een stuk brood zijn werk moet doen, en vooral zijn bek moet houden.
En niet moet zeuren dat ook hij graag een goed leven heeft. Dat bedoelde ik. We zijn het zeer zeker niet eens.

Ik ben ook gedupeerd. Maar ik zit er niet heel de tijd om te janken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Verrek, dat was mijn boodschap nu ook al. Het is 2008. Niet 1970 waarin je alles kan platleggen en iedereen kan duperen en provoceren om je zin te krijgen.

Als de vakbonden hun havana's een moment aan de kant konden leggen en dat beseffen zouden we al zoveel verder zijn.
De topmannen in die bedrijven kunnen Havana's betalen én hebben de pauzetijden om ze te roken...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De topmannen in die bedrijven kunnen Havana's betalen én hebben de pauzetijden om ze te roken...
Wat een zeer interessant feitje is dat zeg. Misschien iets om naar Discovery te sturen voor I didn't know that?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Wat een zeer interessant feitje is dat zeg. Misschien iets om naar Discovery te sturen voor I didn't know that?
Oh please

Waarom mag een bonus van 841.000 voor één persoon wel, maar een simpele 15 minuten welverdiende pauze voor de werknemers niet

En je hebt er maar mee te leven dat we nou eenmaal in een land wonen waar gestaakt mag worden. Je hebt nog steeds niet gereageerd op wat ik heb geschreven over jouw bewering van zogenaamde omgekeerde bewijslast trouwens.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:57
Verwijderd
Citaat:

Als de vakbonden hun havana's een moment aan de kant konden leggen en dat beseffen zouden we al zoveel verder zijn.
Als jij je havana eens aan de kant legt, uit je ivoren toren van arrogantie omlaag komt, en eens gaat praten met de mensen om wie het gaat, en je dan een mening vormt, in plaats van je voorgekauwde VVD meninkje eruit te janken. Dan kun je echt een oordeel vellen. Wat je nu doet is vooroorlogs blaten zonder inhoud.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:04
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Volgens jou mogen eigenlijk alleen mensen staken die geen werk doen waar ook maar iemand last van kan hebben. Zo mogen ramenwassers, bouwbedrijven e.d. wel staken, maar busbedrijven, het treinvervoer, leraren, bankpersoneel, supermarktpersoneel en al die andere mensen die diensten verlenen voor de gewone mens mogen niet staken. Omdat ze werk kiezen waarbij ze service verlenen aan mensen maakt hen gebonden aan de willekeur van hun werkgever.
Dan moet ik T_ID teleurstellen want stakingen in supermarktland zouden er nog best wel eens aan kunnen komen dit jaar. Vakbonden/Werknemers en Werkgevers zitten qua ruimte heel ver uit elkaar. Afwachten dus wat daar gaat gebeuren.

Staken moet kunnen vind ik, ben blij dat ze rekening houden met de examens en dat de scholieren i.i.g. op school kunnen komen en naar huis kunnen (al is het misschien allemaal wat vroeg of laat)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:21
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Staken moet kunnen vind ik, ben blij dat ze rekening houden met de examens en dat de scholieren i.i.g. op school kunnen komen en naar huis kunnen (al is het misschien allemaal wat vroeg of laat)
Het probleem is dat ongeacht de periode van de stakingen, je altijd een groep treft die gevoelig is voor de stakingen. Als je een knieval maakt voor de examens, zul je in de toekomst misschien worden gevraagd om met nog meer van dit soort situaties rekeningen te houden en kan je eigenlijk alleen tussen bijv. 10 en 15 Augustus staken
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als jij je havana eens aan de kant legt, uit je ivoren toren van arrogantie omlaag komt, en eens gaat praten met de mensen om wie het gaat, en je dan een mening vormt, in plaats van je voorgekauwde VVD meninkje eruit te janken. Dan kun je echt een oordeel vellen. Wat je nu doet is vooroorlogs blaten zonder inhoud.
Toegeven dat ik gelijk heb door persoonlijke aanval. Altijd creatief.
Citaat:
Waarom mag een bonus van 841.000 voor één persoon wel, maar een simpele 15 minuten welverdiende pauze voor de werknemers niet
Het regent wel echt valse dilemma's in deze discussie zeg. Met de huidige stakingen valt het overigens nog maar te bezien of ze 'recht hebben' op die 15 minuten pauze. Twee dagen geen kaartjes knippen en daarna het publiek voor miljoenen euro's duperen is zo asociaal dat het terecht is om te hopen dat de chauffeurs er geen cent bij krijgen. Hadden ze zich maar fatsoenlijk op moeten stellen.

Je reactie op mijn bronnen sloeg overigens nergens op. Dat het Greenpeace is die iets gedaan krijgt met een bezetting doet bijvoorbeeld niets af van het feit dat bezettingen, zelfs als ze onredelijk zijn, duidelijk iets gedaan krijgen. Dat is toch zonneklaar? Waarom zou ik dat expliciet moeten vermelden als het gaat om iets dat jij zeker al had begrepen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Toegeven dat ik gelijk heb door persoonlijke aanval. Altijd creatief.
IK WIST HET IK WIST HET!!!
Dus Hitler had gelijk met de hele holocaust en de oorlog omdat Winston Churchill hem wel eens persoonlijk heeft aangevallen.

Citaat:
Het regent wel echt valse dilemma's in deze discussie zeg.
Wie begint er mee dan? Je gebruikte eerder frantically drogredenaties waar Kazet je op heeft gewezen, vervolgens *negeer* je dat en ga je gewoon door met waar je mee bezig was. m.a.w. Je zit in gristenmodus.

Citaat:
Je reactie op mijn bronnen sloeg overigens nergens op. Dat het Greenpeace is die iets gedaan krijgt met een bezetting doet bijvoorbeeld niets af van het feit dat bezettingen, zelfs als ze onredelijk zijn, duidelijk iets gedaan krijgen. Dat is toch zonneklaar? Waarom zou ik dat expliciet moeten vermelden als het gaat om iets dat jij zeker al had begrepen?
Dat is niet zomaar zonneklaar. Je kan dat niet met elkaar vergelijken op deze manier. Greenpeace bestaat van nature uit doorgewinterde activisten die ervaring op hebben gedaan over de hele wereld en bereid zijn om drie maanden van huis te zijn om één walvis te redden.

Hier gaat het om een paar kleine pauzes, waar de werknemer gewoon recht op hoort te hebben. Buschauffeur is een onderbetaald en zwaar beroep. Ga het voor de grap eens een paar maanden doen. Een gestudeerde geograaf als jij zal daar niet veel moeite mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Toegeven dat ik gelijk heb door persoonlijke aanval. Altijd creatief.
Het is nauwelijks een aanval, en ik geef je al helemaal geen gelijk.
Jij wenst gewoon op geen enkele vraag of argument fatsoenlijk in te gaan. Je zit alleen maar te jammeren over vakbondsbonzen met sigaren. ( doet me denken aan Clinton overigens ). Geloof me, een echte aanval van mij, is veel minder plezierig. Dus doe wederom niet zo vreselijk zielig
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 18:40
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Geloof me, een echte aanval van mij, is veel minder plezierig.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 18:54
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 20:53
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
achja liberalisering van de ovmarkt ala GB?

werknemers mogen van mij staken voor een alternatieve of aangepaste CAO.
maar waar ligt de grens precies, ik kan me voorstellen dat iemand die net het contract getekend heeft een beetje belachelijk overkomt, echter iemand die er al jaren werkt en zijn situatie beduidend ziet verslechteren heeft gelijk.

ondernemers die een contractuele bonus toegekend krijgen voor behaalde resultaten is niets mis mee.
een falende die toch de bonussen meekrijgt is een charlatan.

de werkvloer zal altijd een strijd zijn tussen partijen die het onderste uit de kan willen, werkgevers hebben werknemers nodig en andersom.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 01:27
bruudruuster
bruudruuster is offline
a
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 08:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Geloof me, een echte aanval van mij, is veel minder plezierig.


Maar wat trouwens niet vergeten moet worden, is dat mensen die betalen voor een abonnement door deze actie minder krijgen dan waar ze voor betaald hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 08:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Het probleem is dat ongeacht de periode van de stakingen, je altijd een groep treft die gevoelig is voor de stakingen. Als je een knieval maakt voor de examens, zul je in de toekomst misschien worden gevraagd om met nog meer van dit soort situaties rekeningen te houden en kan je eigenlijk alleen tussen bijv. 10 en 15 Augustus staken
Jeps maar een iedere andere groep zou doormiddel van hun "stem" de overheid tot de orde kunnen roepen voor het privatiseren van de sector (STOM)

Maar inderdaad ik snap wat je bedoeld dat is inderdaad een probleem.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 09:07
Verwijderd
Citaat:


Maar wat trouwens niet vergeten moet worden, is dat mensen die betalen voor een abonnement door deze actie minder krijgen dan waar ze voor betaald hebben.


Klopt, en gratis vervoer is voor hen ook geen compensatie, ik vind ook wel dat de vakbonden daar compensatie voor zouden mogen geven.
Aan de andere kant, ik zit liever in een bus met een tevreden chauffeur, dan met een chauffeur die ontevreden is.

Maar goed, ik hoop dat ze het deze week eens worden. Want lastig is het natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 18:50
Verwijderd
Het blijft ernstig stil van de kant van T_ID...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 19:23
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Tjonge ik kan niet geloven dat T_ID het zo lang vol houdt dat die buschauffeurs aso zijn. Ze zijn helemaal niet aso want ze komen de examenscholieren tegemoet door in de spits te rijden. En is het nou echt zo moeilijk alternatief vervoer te regelen? Heb het vaak genoeg moeten doen door stakingen van de NS of prorail op dagen dat er tentamens werden gegeven. Ik heb ook tentamens gehad op dagen met uitvallend OV door extreme weersomstandigheden (soms wel, soms niet van tevoren voorspeld) zelfs daar valt nog genoeg op te bedenken.

Dus @T_ID: wat mij betreft kom je verwend over. Koop een fatsoenlijk regenpak als je zo ver door de regen moet fietsen
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 20-05-2008 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 19:45
Verwijderd
Jah, hij antwoordt ook niet meer, omdat hij geen idee meer heeft wat hij moet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 19:57
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Jah, hij antwoordt ook niet meer, omdat hij geen idee meer heeft wat hij moet zeggen.
jammer dat dat niet wat vaker het geval is. Of altijd.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 19:59
Verwijderd
Dat gebeurt zeer zeker wel vaker.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 20:02
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Och het is moeilijk om je ongelijk toe te geven zullen we dan maar zeggen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 22:46
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Dat had je niet moeten zeggen

Dan kruipt 'ie weer op met de zoveelste cirkelredenering
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 00:12
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
mwa ergens heeft de liberaal wel gelijk, de examens zijn natuurlijk een erg belangrijk punt, en een paar weken eerder of later had echt geen kwaad gekunt.
aangezien het hier over particuliere bedrijven gaat heeft het personeel m.i. er ook weinig aan om de scholieren en daarmee dus de staat onder druk te zetten.

ik denk dat de vakantie en strandspits platleggen over een tijdje meer zoden aan de dijk zou zetten.

maar ala er zijn ergere dingen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 10:46
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
nja, ik heb hier een heel middeleeuwse opvatting over hoor Ik heb zoiets van: ja, als je met een staking het daarnaast iedereen naar de zin wil maken --> dus niet tijdens vakanties, niet tijdens examens, niet tijdens de spits, eigenlijk het liefst 's nachts als toch niemand met die bus wil rijden --> ja, wat heeft die staking dan voor zin?
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 11:36
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
eigenlijk het liefst 's nachts als toch niemand met die bus wil rijden --> ja, wat heeft die staking dan voor zin?
De halve wereld wil 's nachts met de bus, in het weekend ten minste.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 12:04
Verwijderd
Citaat:
De halve wereld wil 's nachts met de bus, in het weekend ten minste.
aangezien die dienst echter niet aangeboden wordt, is het ook niet interessant om dan te staken
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 12:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tjonge ik kan niet geloven dat T_ID het zo lang vol houdt dat die buschauffeurs aso zijn. Ze zijn helemaal niet aso want ze komen de examenscholieren tegemoet door in de spits te rijden.
..Nadat half Nederland over de bonden heen viel ja. Dat deden ze niet vrijwillig.

Bovendien zit er waarschijnlijk nog een juridische component achter. Als de FNV zoals geplant ervoor had gezorgd dat mensen geen eindexamen konden doen, was het belang van de scholieren vele malen groter geweest dan van de volgevreten vakbondsbazen. Ze hadden groot risico gelopen dat de rechter de staking dan had verboden vanwege de dringendheid van de belangen van scholieren.
Dus geven ze een heel klein beetje toe en blijven ze net op de grens van het volgens de zeer ruime wet toelaatbare in hun asociaal gedrag.
Citaat:
En is het nou echt zo moeilijk alternatief vervoer te regelen?
Voor velen wel ja. De chauffeurs duperen daarmee juist de zwaksten in de samenleving.

Waar is nu de linkse flametrein die zich als zoiets gebeurd normaal hult in talloze speeches vol met retorica over sociaal zijn en solidariteit? Opeens weg, koffie drinken nu het gaat om een vakbond die de armsten benadeeld zeker?
Citaat:
Jah, hij antwoordt ook niet meer, omdat hij geen idee meer heeft wat hij moet zeggen.
Je hebt dus een suggestie hoe ik weerwoord moet geven op kinderachtige persoonlijke aanvallen zonder een enkel argument erin?

Forumbazen hebben me meermalen aangeraden nooit in te gaan op flamen, omdat de discussie dan ontspoord. Ik heb tal van argumenten gegeven waarom de chauffeurs asociaal en onnodig staken. De enige die een poging deed daarop argumenten te verzinnen was Kazet Nagorra, die ik vervolgens weer weerlegt heb.

Ik geloof dat de bal daarmee bij jou ligt als je het nog niet eens bent met mijn standpunt. Hetzij om de eerste argumenten voor de stakingen aan te brengen, hetzij om met nog meer kinderachtig gezeik te onderstrepen hoe ik precies de gevoelige snaar heb geraakt door de chauffeurs en vakbonden te tonen voor wat ze zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 12:37
Verwijderd
Ow T_ID puhleasssse kun je ook met normale antwoorden komen?

Als ik op al je onzin moet ingaan, ben ik teveel tijd kwijt. Dus doe iedereen een lol en beperk je gebral tot nuttige toevoegingen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 12:40
Verwijderd
Citaat:
..Nadat half Nederland over de bonden heen viel ja. Dat deden ze niet vrijwillig.
Jawel. Ze hebben de vakbonden niet eens uit laten spreken. Ze hebben een stakingsmoment gegeven en alle kranten kopten gelijk "Stakingen tijdens landelijke eindexamens". Waarna de vakbonden gelijk hebben gezegd "Hoho, wij gaan de scholieren niet duperen".

Citaat:
Bovendien zit er waarschijnlijk nog een juridische component achter. Als de FNV zoals geplant ervoor had gezorgd dat mensen geen eindexamen konden doen, was het belang van de scholieren vele malen groter geweest dan van de volgevreten vakbondsbazen. Ze hadden groot risico gelopen dat de rechter de staking dan had verboden vanwege de dringendheid van de belangen van scholieren.
Dus geven ze een heel klein beetje toe en blijven ze net op de grens van het volgens de zeer ruime wet toelaatbare in hun asociaal gedrag.
Voor velen wel ja. De chauffeurs duperen daarmee juist de zwaksten in de samenleving.
Zoals hierboven gezegd; dus niet.
Daarnaast, ben je lichamelijk gehandicapped? FIETSEN EN NIET ZO ZEIKEN.


Citaat:
Waar is nu de linkse flametrein die zich als zoiets gebeurd normaal hult in talloze speeches vol met retorica over sociaal zijn en solidariteit? Opeens weg, koffie drinken nu het gaat om een vakbond die de armsten benadeeld zeker?
Je hebt dus een suggestie hoe ik weerwoord moet geven op kinderachtige persoonlijke aanvallen zonder een enkel argument erin?
:')

Citaat:
Forumbazen hebben me meermalen aangeraden nooit in te gaan op flamen, omdat de discussie dan ontspoord. Ik heb tal van argumenten gegeven waarom de chauffeurs asociaal en onnodig staken. De enige die een poging deed daarop argumenten te verzinnen was Kazet Nagorra, die ik vervolgens weer weerlegt heb.

Ik geloof dat de bal daarmee bij jou ligt als je het nog niet eens bent met mijn standpunt. Hetzij om de eerste argumenten voor de stakingen aan te brengen, hetzij om met nog meer kinderachtig gezeik te onderstrepen hoe ik precies de gevoelige snaar heb geraakt door de chauffeurs en vakbonden te tonen voor wat ze zijn.
Er is een gróót verschil tussen flamen en een rake opmerking maken, mijn beste T_ID. Je waggelt een beetje in dit topic al schoppend rond, kraamt taal uit die de Bernard Wientjes nog niet eens zou zeggen en je gebruikt meerdere drogredeneringen, maar gaat er wél vanuit dat anderen dat niet doen. Lekker consequent. Iedere debatclub zou je er al lang uitgeflikkerd hebben. Helemaal je domme opmerkingen over 'Zwaktebod persoonlijke aanval ik win" hebben we nu wel een keer gehoord. Daarnaast heb je *niets* weerlegd, je hebt alleen maar je mening gegeven. "Oh maar hoofdkantoorbezetting is sooooooown goed ideee!!!!". Uhuh. Alsof de bonzen dat wat kan schelen :'). Raak ze waar het pijn doet; In de geldbuidel.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 12:43
Verwijderd
Deadlock, type jij zo snel, of heb je tijd over

Bovenstaande is al zovaak gezegd.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 12:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jawel. Ze hebben de vakbonden niet eens uit laten spreken. Ze hebben een stakingsmoment gegeven en alle kranten kopten gelijk "Stakingen tijdens landelijke eindexamens". Waarna de vakbonden gelijk hebben gezegd "Hoho, wij gaan de scholieren niet duperen".
Dus je denkt dat de vakbonden in dat soort dingen niet vooruit denken? Je schat ze lager in dan ik zeg. Ik vind ze asociaal, maar niet dom.
Citaat:
Zoals hierboven gezegd; dus niet.
Daarnaast, ben je lichamelijk gehandicapped? FIETSEN EN NIET ZO ZEIKEN.
Om dit kinderachtige gezeik maar om te zetten in iets productiefs: wat denk je ervan dat de vakbonden onder andere gehandicapten benadelen door hun luiheid en onbereidheid om sociaal actie te voeren?

Volgens precies dezelfde FNV is dat namelijk afkeurenswaardig.* Wat vind je ervan dat ze nu zelf ergere dingen doen op dat vlak dan dat ze zelf eerst veroordeelden?
Citaat:
"Oh maar hoofdkantoorbezetting is sooooooown goed ideee!!!!". Uhuh. Alsof de bonzen dat wat kan schelen :'). Raak ze waar het pijn doet; In de geldbuidel.
Je zegt het al: het kan ze niets schelen. De vakbondsbonzen duperen liever mensen dan dat ze hun strubbelingen een tijdje binnenskamers houden. Dat maakt hen ook zo asociaal. Het interesseerd ze totaal niet wat er met andere mensen gebeurd, zolang zij hun zin en bonus maar zo gauw mogelijke krijgen.

Ik heb aangetoond dat die andere middelen bestaan en werken. Weerleg dat, of aanvaard de conclusie dat staken voordat die middelen zijn opgebruikt asociaal is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Deadlock, type jij zo snel, of heb je tijd over

Bovenstaande is al zovaak gezegd.
Naamzoek, email op antwoord

Daarnaast ben ik nogal fel gekant tegen rechtse populistische mannetjes die hun gelijk feitelijk niet kunnen krijgen maar wel denken dat te hebben.

Laatst gewijzigd op 21-05-2008 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Dus je denkt dat de vakbonden in dat soort dingen niet vooruit denken? Je schat ze lager in dan ik zeg. Ik vind ze asociaal, maar niet dom.


Citaat:
Om dit kinderachtige gezeik maar om te zetten in iets productiefs: wat denk je ervan dat de vakbonden onder andere gehandicapten benadelen door hun luiheid en onbereidheid om sociaal actie te voeren?

Volgens precies dezelfde FNV is dat namelijk afkeurenswaardig.* Wat vind je ervan dat ze nu zelf ergere dingen doen op dat vlak dan dat ze zelf eerst veroordeelden?
a) Het heeft er geen fuck mee te maken
b) Gebrek aan verstand van zaken;
- Invalide kinderen maken gééén gebruik van het openbaar vervoer maar worden door taxibusjes vervoerd (wat ook aanbesteed wordt en daarom ook door bijvoorbeeld Connexxion binnengehengeld kan worden, maar dat terzijde) en dus onder een héél andere CAO.
- Voor invalide ouderen geldt datzelfde, maar dan met normale taxi's die ze voor €1 per enkele reis kunnen bestellen. Soms voor €2 of €3, dat hangt er vanaf hoeveel de gemeente, GGD's en dergelijke bijbetalen.

Citaat:
Je zegt het al: het kan ze niets schelen. De vakbondsbonzen duperen liever mensen dan dat ze hun strubbelingen een tijdje binnenskamers houden. Dat maakt hen ook zo asociaal. Het interesseerd ze totaal niet wat er met andere mensen gebeurd, zolang zij hun zin en bonus maar zo gauw mogelijke krijgen.
Blahblahblah. Uitlokking. Zoals ik al zei; Nu worden ze qua geld geraakt. En dat komt veel harder aan.

Citaat:
Ik heb aangetoond dat die andere middelen bestaan en werken. Weerleg dat, of aanvaard de conclusie dat staken voordat die middelen zijn opgebruikt asociaal is.
Met één ander voorbeeld van Greenpeace in een totaal niet gerelateerde situatie? Of wil je zometeen de bezetting van het Maagdenhuis er ook gaan bijhalen? :')
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 17:17
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:

Ik heb aangetoond dat die andere middelen bestaan en werken. Weerleg dat, of aanvaard de conclusie dat staken voordat die middelen zijn opgebruikt asociaal is.

Nogmaals, wat bereik je dan met die staking? Nix toch? Want niemand heeft er last van whaha
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 17:57
Verwijderd
Precies, en geld van abonnementshouders en strippenkaarten komt toch wel binnen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 18:13
Verwijderd
Citaat:

Ik heb aangetoond dat die andere middelen bestaan en werken. Weerleg dat, of aanvaard de conclusie dat staken voordat die middelen zijn opgebruikt asociaal is.
Die publieksvriendelijke acties hebben ze gehad, EN doen ze nog steeds. Het werkt niet. Dus je hebt niks aangetoond.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 22:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die publieksvriendelijke acties hebben ze gehad, EN doen ze nog steeds. Het werkt niet. Dus je hebt niks aangetoond.
Wow, ja, wel twee daagjes voordat ze stakingen aankondigd. Nou, terrifying. Twee dagen geen omzet maak je een bedrijf wel echt bang mee.

Kijk, als ze nu al sinds februari 24/7 bezig waren met geen kaartjes knippen, dan hadden ze wellicht een punt gehad dat alleen staken werkt. Nu zijn het gewoon asociale vakbonden en chauffeurs die niet bereid zijn van hun reet af te komen voor een dergelijke actie, en liever andere mensen benadelen, en daarmee de zwaksten in de samenleving treffen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Wow, ja, wel twee daagjes voordat ze stakingen aankondigd. Nou, terrifying. Twee dagen geen omzet maak je een bedrijf wel echt bang mee.
Koninginnedag t/m de dinsdag daarop.....

Citaat:
Kijk, als ze nu al sinds februari 24/7 bezig waren met geen kaartjes knippen, dan hadden ze wellicht een punt gehad dat alleen staken werkt. Nu zijn het gewoon asociale vakbonden en chauffeurs die niet bereid zijn van hun reet af te komen voor een dergelijke actie, en liever andere mensen benadelen, en daarmee de zwaksten in de samenleving treffen.
Blahblahblah, en je negeert mijn post.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 09:21
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
..Nadat half Nederland over de bonden heen viel ja. Dat deden ze niet vrijwillig.

Bovendien zit er waarschijnlijk nog een juridische component achter. Als de FNV zoals geplant ervoor had gezorgd dat mensen geen eindexamen konden doen, was het belang van de scholieren vele malen groter geweest dan van de volgevreten vakbondsbazen. Ze hadden groot risico gelopen dat de rechter de staking dan had verboden vanwege de dringendheid van de belangen van scholieren.
Dus geven ze een heel klein beetje toe en blijven ze net op de grens van het volgens de zeer ruime wet toelaatbare in hun asociaal gedrag.
Maar daar hebben ze het dus niet op laten aan komen en dus hoeven er geen dwingende middelen te worden ingezet en dus valt er met ze te praten.

Citaat:
Voor velen wel ja. De chauffeurs duperen daarmee juist de zwaksten in de samenleving.
Fietsen, blijven slapen bij vrienden, een goedkope hotelkamer brengen, vragen of vrienden of kennissen je willen brengen, met de trein naar je bestemming en een OV-fiets huren bij de NS als je niet werkt naast het station, vrije dagen gebruiken (als je al werkt), thuis werken. Tig mogelijkheden voor alle klassen van de samenleving. Als ik van klassen mag spreken. Kom op, we leven in 2008. Ik begrijp ook wel dat niet alle mogelijkheden voor iedereen mogelijk zijn, maar dit is een enorme lijst met alternatieven.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.