Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2012, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn 2 losse dingen, bidden en boerka dragen.
.....Een boerka draag je door je geloof......Bidden doe je ook door je geloof. Zie je de correlatie?

Iemand die een boerka draagt denkt dat zij daar iets goeds mee doet en dat het bij het geloof hoort (terwijl nergens in de koran het woord boerka voorkomt). Bidden doet iemand ook uit geloofsovertuiging.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2012, 00:39
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
.....Een boerka draag je door je geloof......Bidden doe je ook door je geloof. Zie je de correlatie?

Iemand die een boerka draagt denkt dat zij daar iets goeds mee doet en dat het bij het geloof hoort (terwijl nergens in de koran het woord boerka voorkomt). Bidden doet iemand ook uit geloofsovertuiging.....
Ja. Ik bedoelde meer van: iemand bidt maar drinkt alcohol, dan betekent het hij doet wat goeds voor zijn/haar geloof maar ook wat slechts. Dus bidden en je haar bedekken bijv. zijn 2 verschillende dingen.

Boerka is geen slechte iets in de Islam. Een vrouw moet sowieso haar haar en lichaam bedekken. Gezicht is niet verplicht, maar dat mag natuurlijk wel. En als een aantal vrouwen dat willen dragen dan is het keuze. Maar omdat we het niet gewend zijn, kijk we ze altijd raar aan. Terwijl ze geen vlieg kwaad doen.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 00:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Van mij mogen vrouwen een boerka dragen als ze dat willen en ik zie ook het nut niet van dit verbod. Niet in Nederland, maar wel in andere landen vaak genoeg vrouwen in een niqab gezien en ik heb me toen echt niet onprettig of onveilig gevoeld. Het zijn tenslotte ook maar mensen die dragen waar ze zelf prettig bij voelen.

Het boerkaverbod lijkt mij vooral iets om tokkies met onderduikgevoelens bij te maken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 01:18
nachtmens
nachtmens is offline
Het onbekende geeft altijd een angstig gevoel, wat het ook is.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 06:39
Verwijderd
Citaat:
Denk je nou echt dat je beter weet wat er bij dat soort dames afspeelt dan ik?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 17:28
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Non verbale communicatie? Wat een argument! Tegenwoordig heb je niet veel woorden nodig om je kartje te vullen met boodschappen. Trouwens ze zijn hun stem niet kwijt.
ik neem aan dat je weet dat het grootste deel aan communicatie non-verbaal is?

maar goed het is wel weer te merken wat jij de plek van de vrouw vindt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 17:35
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
maar goed het is wel weer te merken wat jij de plek van de vrouw vindt.
Nou, ik vind dat wel een bold statement. Er is niets dat Nina heeft gezegd dat erop wijst dat zij vindt dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 17:58
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Nou, ik vind dat wel een bold statement. Er is niets dat Nina heeft gezegd dat erop wijst dat zij vindt dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen.
mischien niet direct. maar in dit topic alleen al staan 3 opmerkingen die naar mijn mening nogal die richting in lijken te gaan. en volgens mij heb ik ook iets in de richting voorbij zien komen in een ander topic waar zij in gereageerd heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Wie ben jij om te bepalen of iemand onderdrukt wordt of niet? Misschien worden dragers van motorhelmen ook wel heel erg onderdrukt.

Verder helpt het, indien je niet wil dat mensen je islamofoob noemen, om geen islamofoob te zijn.
Goed, jou hoef ik dus niet meer serieus te nemen.

Citaat:
Zulke mensen? Dat ze boerka dragen hoeven ze geen heksen te zijn he. En als ze met boerka zouden mogen werken en leven, dan hebben we wel wat aan ze. Je weet nooit welke talenten en vaardiheden ze wel niet bezitten. Dus je weet nooit wat je mist.
Heksen?
Met "zulke mensen" bedoel ik "mensen die boerka's dragen", niets meer en niets minder.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 18:25
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
mischien niet direct. maar in dit topic alleen al staan 3 opmerkingen die naar mijn mening nogal die richting in lijken te gaan. en volgens mij heb ik ook iets in de richting voorbij zien komen in een ander topic waar zij in gereageerd heeft.
Nee. Kijk het probleem is dit: Dat sommige vrouwen worden onderdrukt door middel van het dragen van een boerka is één ding. Maar dan stellen dat de boerka door iedereen om dezelfde reden wordt gedragen is heel iets anders. Er zijn zat vrouwen die er zelf voor kiezen en dat heeft dan vrij weinig te maken met vrouwenonderdrukking, maar met een bepaalde vrijheid om aan te trekken wat je wilt.

Nina zegt nergens dat ze vindt dat vrouwen minderwaardig zijn. En hoe erg ik het ook niet met haar eens ben, ik vind het jammer dat je woorden in iemands mond legt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Goed, jou hoef ik dus niet meer serieus te nemen.
Euh, hij heeft gewoon gelijk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 18:34
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Nina zegt nergens dat ze vindt dat vrouwen minderwaardig zijn. En hoe erg ik het ook niet met haar eens ben, ik vind het jammer dat je woorden in iemands mond legt.
Nee, Nina zegt alleen maar dat vrouwen geen non-verbale communicatie nodig hebben omdat je die toch niet gebruikt als je boodschappen in je karretje legt.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 18:35
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nee, Nina zegt alleen maar dat vrouwen geen non-verbale communicatie nodig hebben omdat je dat toch niet gebruikt als je boodschappen in je karretje legt.
Ja, en dat is een domme opmerking van haar. Zoals ik al zei ben ik het absoluut niet eens met zo'n beetje 99% van wat ze zegt, maar nog steeds vind ik het onzin om haar woorden in de mond te leggen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 18:41
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ja, en dat is een domme opmerking van haar. Zoals ik al zei ben ik het absoluut niet eens met zo'n beetje 99% van wat ze zegt, maar nog steeds vind ik het onzin om haar woorden in de mond te leggen.
Kan zijn, maar ik vind dat huntingyades opmerking dat hij wel weet wat volgens Nina de plek van de vrouw is, helemaal niet zo ver gaan. Als je vindt dat vrouwen toch alleen maar buiten hoeven te komen om boodschappen te doen, is het wel duidelijk dat je een "traditionele" rolverdeling wil.

Sowieso is de hypocrisie van veel moslims ontzettend irritant. Gelijke rechten voor vrouwen vinden ze dan top, maar dat ze dan ook betaald werk verrichten, dat gaat wel érg ver.
Edit: dit geldt natuurlijk niet voor alle moslims en ook niet uitsluitend voor moslims (zeg het maar even om niet te generaliserend over te komen )
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 18:44
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ja, en dat is een domme opmerking van haar. Zoals ik al zei ben ik het absoluut niet eens met zo'n beetje 99% van wat ze zegt, maar nog steeds vind ik het onzin om haar woorden in de mond te leggen.
in een andere comment van haar in dit topic zegt ze ook dat die vrouwen toch alleen maar buiten komen om boodschappen te doen of hun kind op te halen.
en het kan ook best zijn dat ik ook comments van een ander uit andere topics over het geloof enzo verwar met die van haar.

en ja mischien ben ik gewoon snel met het zeggen van wat ik denk. maar goed dat moet kunnen toch.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 18:51
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Kan zijn, maar ik vind dat huntingyades opmerking dat hij wel weet wat volgens Nina de plek van de vrouw is, helemaal niet zo ver gaan. Als je vindt dat vrouwen toch alleen maar buiten hoeven te komen om boodschappen te doen, is het wel duidelijk dat je een "traditionele" rolverdeling wil.

Sowieso is de hypocrisie van veel moslims ontzettend irritant. Gelijke rechten voor vrouwen vinden ze dan top, maar dat ze dan ook betaald werk verrichten, dat gaat wel érg ver.
Edit: dit geldt natuurlijk niet voor alle moslims en ook niet uitsluitend voor moslims (zeg het maar even om niet te generaliserend over te komen )
Tja, ik snap ook wel wat je bedoelt hoor, maar ik heb het idee dat er een verschil is tussen traditionele rolverdelingen aanhouden en vrouwen onderdrukken..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Sowieso is de hypocrisie van veel moslims ontzettend irritant. Gelijke rechten voor vrouwen vinden ze dan top, maar dat ze dan ook betaald werk verrichten, dat gaat wel érg ver.
Edit: dit geldt natuurlijk niet voor alle moslims en ook niet uitsluitend voor moslims (zeg het maar even om niet te generaliserend over te komen )
Volgens mij zelfs niet eens voor een meerderheid van de moslims. De enige moslimvrouwen die ik ken die geen betaald werk verrichten, zijn 60+ of hebben jonge kinderen waarvoor ze met plezier tijdelijk stoppen met werken. Nu zal iemand die een boerka draagt natuurlijk niet zomaar betaald werk kunnen vinden (hoewel, telefonische helpdesks hebben altijd behoefte aan werknemers die niet binnen een jaar weg zijn), maargoed, vrouwen die een boerka dragen zijn bepaald niet representatief voor de gemiddelde Nederlandse moslima.bron voor dat laatste

Laatst gewijzigd op 15-07-2012 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 21:41
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Vermoedelijk heeft dat iets te maken met het feit dat er geen goede argumenten voor een algeheel boerkaverbod zijn. Iedereen die ik tot nu toe heb zien pleiten voor een algeheel boerkaverbod was inderdaad islamofoob, maar er zijn inderdaad vast uitzonderingen.
Er zijn wel goede argumenten, alleen jij wilt ze niet zien. En je kunt wel doorgaan met mensen hier uitmaken voor islamofoob e.d., maar de morele superioriteit die jij voelt is nogal onterecht. Verder zal ik niet meer in gaan op jou provocaties.

Citaat:
Als ik dacht dat er geen kritiek op de islam mogelijk zou zijn, was ik natuurlijk wel moslim geweest. Je bent wel islamofoob wanneer je een dubbele standaard toepast en het wel goedvindt wanneer mensen met een clownsmasker of motorhelm rondlopen, maar niet met een boerka.
Dat is echt appels met peren vergelijken. Een helm draag je doorgaans alleen wanneer je op een motor/scooter zit en daarna zet je hem af. Een vrouw doet haar boerka niet af. En ik heb nog nooit iets gehoord over mensen die dagelijks en hele dagen een clownsmasker dragen.

Citaat:
Ik kleineer niemand. Verder hoef je niet alles letterlijk op te vatten, ik denk natuurlijk niet werkelijk dat alle mensen die voor een boerkaverbod zijn in woonwagens wonen.
Je deed dit duidelijk om een sneer uit te delen richting de mensen die anders denken dan jij over dit onderwerp. Daarbij gebruikte je het woord "kampers" omdat woonwagenbewoners volgens jou blijkbaar het uitschot van de samenleving zijn ofzo.

Laatst gewijzigd op 15-07-2012 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Als ik dacht dat er geen kritiek op de islam mogelijk zou zijn, was ik natuurlijk wel moslim geweest. Je bent wel islamofoob wanneer je een dubbele standaard toepast en het wel goedvindt wanneer mensen met een clownsmasker of motorhelm rondlopen, maar niet met een boerka.
De vergelijking met een motorhelm is je reinste kolder. Het een is veiligheidsverhogend en het ander is een gewaad in de categorie bivakmuts. Een motorhelm is pas storend op het moment dat iemand in de stad aan het winkelen is met die helm op.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 22:25
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ja.
Hoeveel boerka dragende dames ken jij?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 22:28
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
ik neem aan dat je weet dat het grootste deel aan communicatie non-verbaal is?

maar goed het is wel weer te merken wat jij de plek van de vrouw vindt.
Ja. Ik weet dat men zegt dat communicatie voor meer dan 90% door non-verbaal communicatie plaats vindt. Ik weet niet wat je hiervan vindt, maar ik vindt dit een grote onzin.
Wat staat er bij je laatste zin?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel boerka dragende dames ken jij?
Hoeveel ken jij er?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Ja. Ik weet dat men zegt dat communicatie voor meer dan 90% door non-verbaal communicatie plaats vindt. Ik weet niet wat je hiervan vindt, maar ik vindt dit een grote onzin.
Wat staat er bij je laatste zin?
Wat jij vindt is 1 onbelangrijk en 2 grote onzin dus dat scheelt dan alvast weer.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 22:36
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Wat jij vindt is 1 onbelangrijk en 2 grote onzin dus dat scheelt dan alvast weer.


ontopic: volgens mij is het best duidelijk wat ik met die laatste zin bedoel nina. of heb je deze pagina niet doorgelezen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:20
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
[Ad Schrödinger] Er zijn wel goede argumenten, alleen jij wilt ze niet zien. En je kunt wel doorgaan met mensen hier uitmaken voor islamofoob e.d., maar de morele superioriteit die jij voelt is nogal onterecht.
Jouw drie goede argumenten voor het verbod (uit de tweede post in dit topic) waren:
1. Je weet niet wat eronder zit dus wordt iedereen van nature bang.
2. Je kunt moeilijk met een boerkadraagster communiceren doordat je haar niet kunt zien.
3, Je weet niet wie de boerka draagt, en dat is heel onveilig.

Als je met zulke kulargumenten komt, moet je niet vreemd opkijken als iemand denkt dat je misschien wel islamofoob bent. Dat heeft niets met 'morele superioriteit' te maken. Nogmaals, een boerkaverbod trekt mensen niet uit het moeras dat geloven is. Zo'n vijandige opstelling drukt ze er nog verder in, als je niet oppast.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:21
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Hoeveel ken jij er?
Een mooie techniek he, een wedervraag stellen als gij niets te zeggen heeft
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:28
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
in een andere comment van haar in dit topic zegt ze ook dat die vrouwen toch alleen maar buiten komen om boodschappen te doen of hun kind op te halen.
en het kan ook best zijn dat ik ook comments van een ander uit andere topics over het geloof enzo verwar met die van haar.

en ja mischien ben ik gewoon snel met het zeggen van wat ik denk. maar goed dat moet kunnen toch.
Goed dat je zegt wat je denkt, want wat je denkt komt niet overeen met wat ik geschreven heb. Ik heb in dit topic gezegd dat vrouwen in een boerka alleen naar buiten komen als het moet (Dat denk ik), maar ik heb nergens gezegd dat ik vind dat vrouwen alleen naar buiten mogen gaan als het moet. Er is een groot verschill tussen wat ik gezegd heb en wat je ervan gemaakt hebt. Ik ben trouwens een vrouw en ik kom regelmatig naar buiten, niet eens voor boodschappen

Trouwens ik heb niet gereageerd in het topic over geloof, mocht het al bestaan, wel in het topic over atheïsten, weer een verschil tussen van wat het is en wat je denkt.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:29
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:


ontopic: volgens mij is het best duidelijk wat ik met die laatste zin bedoel nina. of heb je deze pagina niet doorgelezen.
welke laatste zin?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:34
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Kan zijn, maar ik vind dat huntingyades opmerking dat hij wel weet wat volgens Nina de plek van de vrouw is, helemaal niet zo ver gaan. Als je vindt dat vrouwen toch alleen maar buiten hoeven te komen om boodschappen te doen, is het wel duidelijk dat je een "traditionele" rolverdeling wil.

Sowieso is de hypocrisie van veel moslims ontzettend irritant. Gelijke rechten voor vrouwen vinden ze dan top, maar dat ze dan ook betaald werk verrichten, dat gaat wel érg ver.
Edit: dit geldt natuurlijk niet voor alle moslims en ook niet uitsluitend voor moslims (zeg het maar even om niet te generaliserend over te komen )
Ik heb nogmaals nergens gezegd dat ik vind dat vrouwen alleen naar buiten mogen voor boodschappen. Een kort zin: ik wil geen traditionele rolverdeling.

Een vrouw mag betaald werk verrichten, ben ik ook van plan om te doen.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Een mooie techniek he, een wedervraag stellen als gij niets te zeggen heeft
Heb je hier serieus geen antwoord op? Ik kan namelijk antwoord voor jou geven als je in Nederland woont. Nul. Noppes. Nada. Geen enkele. Jij hebt hetzelfde referentiekader als ik.

Ga niet lopen huilen over dat iemand anders niets te zeggen heeft als je een kritische vraag krijgt.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:38
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Nee, Nina zegt alleen maar dat vrouwen geen non-verbale communicatie nodig hebben omdat je die toch niet gebruikt als je boodschappen in je karretje legt.

Ik zei je hebt geen non-verbale communicatie nodig om boodschappen te doen, zelfs geen verbale communicatie. In de zin dat we niet meer in een winkel moet vragen: wilt u mij 1 suiker, 2 kilo tomaten, 3 potten pindakaas, geven. Je moet alleen betalen en dan opzouten.

En wat ik vooral zeg, is dat verbale comminicatie veel belangrijk is. Aan je woorden begrijp ik wat je zegt en niet aan je non-verbale communicatie.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:39
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Goed dat je zegt wat je denkt, want wat je denkt komt niet overeen met wat ik geschreven heb. Ik heb in dit topic gezegd dat vrouwen in een boerka alleen naar buiten komen als het moet (Dat denk ik), maar ik heb nergens gezegd dat ik vind dat vrouwen alleen naar buiten mogen gaan als het moet. Er is een groot verschill tussen wat ik gezegd heb en wat je ervan gemaakt hebt. Ik ben trouwens een vrouw en ik kom regelmatig naar buiten, niet eens voor boodschappen

Trouwens ik heb niet gereageerd in het topic over geloof, mocht het al bestaan, wel in het topic over atheïsten, weer een verschil tussen van wat het is en wat je denkt.
dus je vindt dat vrouwen die een boerka dragen maar gewoon binnen moet blijven tenzij ze boodschappen willen doen of hun kinderen ophalen. en met het topic over geloof bedoel ik de topics in het andere subforum die over de adhan en weet ik veel wat er nog meer is.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:40
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Heb je hier serieus geen antwoord op? Ik kan namelijk antwoord voor jou geven als je in Nederland woont. Nul. Noppes. Nada. Geen enkele. Jij hebt hetzelfde referentiekader als ik.

Ga niet lopen huilen over dat iemand anders niets te zeggen heeft als je een kritische vraag krijgt.
Nee. En als je dat een kritische vraag noemt, weet ik nu niet meer of je wel die 11 jaar verdient
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:40
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik zei je hebt geen non-verbale communicatie nodig om boodschappen te doen, zelfs geen verbale communicatie. In de zin dat we niet meer in een winkel moet vragen: wilt u mij 1 suiker, 2 kilo tomaten, 3 potten pindakaas, geven. Je moet alleen betalen en dan opzouten.

En wat ik vooral zeg, is dat verbale comminicatie veel belangrijk is. Aan je woorden begrijp ik wat je zegt en niet aan je non-verbale communicatie.
maar aan mijn non-verbale communicatie kan je zien of ik boos ben of geirriteerd. of dat ik uberhaupt wel met je wil praten. en of k oprecht reageer of gewoon uit me nek sta te lullen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Nee. En als je dat een kritische vraag noemt, weet ik nu niet meer of je wel die 11 jaar verdient
Meen je dit echt serieus? Weet je waarom ik een antwoord kon geven op de vraag of jij vrouwen kent die in een boerka lopen? Omdat er ongeveer zeven vrouwen in heel Nederland zijn die dat doen. Dan kan je wel gaan lopen zeiken dat het een wedervraag is, maar die wedervraag is volledig gelegitimeerd.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:42
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
dus je vindt dat vrouwen die een boerka dragen maar gewoon binnen moet blijven tenzij ze boodschappen willen doen of hun kinderen ophalen. en met het topic over geloof bedoel ik de topics in het andere subforum die over de adhan en weet ik veel wat er nog meer is.
Wow! Wat kan je goed lezen! Ik zeg: ik denk dat veel huisvrouwen met een boerka alleen naar buitenn gaan als het moet. Dat vind ik niet. Snap je
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:43
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Meen je dit echt serieus? Weet je waarom ik een antwoord kon geven op de vraag of jij vrouwen kent die in een boerka lopen? Omdat er ongeveer zeven vrouwen in heel Nederland zijn die dat doen. Dan kan je wel gaan lopen zeiken dat het een wedervraag is, maar die wedervraag is volledig gelegitimeerd.
zeven vrouwen?! hahhahha, uit welke bron heb je die gehaald
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:46
Verwijderd
Goed, het zijn er 150. Boeiend. Maakt voor de statistieken weinig verschil.
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/03/0...gers%E2%80%99/
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:46
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Wow! Wat kan je goed lezen! Ik zeg: ik denk dat veel huisvrouwen met een boerka alleen naar buitenn gaan als het moet. Dat vind ik niet. Snap je
maar dan toch weten dat ze geen behoefte hebben aan een praatje met een onbekende.
mischien een tip om het er dan duidelijker neer te zetten over hoe je denkt. want anders lijkt het alsof je over het algemeen praat.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:47
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Jouw drie goede argumenten voor het verbod (uit de tweede post in dit topic) waren:
1. Je weet niet wat eronder zit dus wordt iedereen van nature bang.
2. Je kunt moeilijk met een boerkadraagster communiceren doordat je haar niet kunt zien.
3, Je weet niet wie de boerka draagt, en dat is heel onveilig.

Als je met zulke kulargumenten komt, moet je niet vreemd opkijken als iemand denkt dat je misschien wel islamofoob bent. Dat heeft niets met 'morele superioriteit' te maken.
Tja, moet ik hier echt op in gaan? Je verdraait mijn woorden om een punt te kunnen maken. Misschien voortaan gewoon quoten, zodat het feitelijk blijft? Maar ga eens in op de inhoud dan. Waarom zijn mijn argumenten volgens jou kul. A.u.b. wel ingaan op mijn argumenten en niet op wat jij ervan maakt

En de morele superioriteit waar ik het over heb gaat over meer dan alleen dat. Schrödinger heeft al meerdere malen laten zien dat hij mensen graag weg zet als "tokkies", "racisten", "islamofoben" en "kampers" om zichzelf beter te kunnen voelen. Hij dacht niet dat ik misschien wel islamofoob ben. Hij verkondigde het als een onomstotelijk bewezen waarheid dat iedereen die anders denkt over de boerka dan hij, islamofoob is.

Citaat:
Nogmaals, een boerkaverbod trekt mensen niet uit het moeras dat geloven is. Zo'n vijandige opstelling drukt ze er nog verder in, als je niet oppast.
Wie zegt dat ik wil zorgen dat mensen niet meer geloven? Mensen moeten vooral geloven wat ze zelf willen, zolang ze de wet maar niet overtreden en mensen en/of dieren er maar niet het slachtoffer van worden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 04:27
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat is echt appels met peren vergelijken. Een helm draag je doorgaans alleen wanneer je op een motor/scooter zit en daarna zet je hem af. Een vrouw doet haar boerka niet af. En ik heb nog nooit iets gehoord over mensen die dagelijks en hele dagen een clownsmasker dragen.
Wat doet het er toe hoe vaak mensen het doen?
Citaat:
Je deed dit duidelijk om een sneer uit te delen richting de mensen die anders denken dan jij over dit onderwerp. Daarbij gebruikte je het woord "kampers" omdat woonwagenbewoners volgens jou blijkbaar het uitschot van de samenleving zijn ofzo.
Dat zijn jouw woorden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 04:31
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
dus je vindt dat vrouwen die een boerka dragen maar gewoon binnen moet blijven tenzij ze boodschappen willen doen of hun kinderen ophalen. en met het topic over geloof bedoel ik de topics in het andere subforum die over de adhan en weet ik veel wat er nog meer is.
Jeetje zeg, ik heb me aardig afzijdig gehouden van de discussie, maar jij bent ontzettend irritant. NERGENS heeft zij gezegd dat vrouwen met een boerka binnen moeten blijven of alleen boodschappen mogen doen of kinderen ophalen. Ze zegt dat ze dénkt dat iets zo is, maar dat het niet is zoals zij erover denkt. Dat is net zoiets als zeggen: "ik denk dat veel mannen hun vrouwen slaan" - dat betekent toch ook niet dat iemand het daarmee eens is?

Je bent nu gewoon expres moeilijk aan het doen omdat jij een mening hebt die niet overeenkomt met wat Nina zegt. Kun je nu niet gewoon accepteren dat zij geen vreselijke moslim is die vindt dat vrouwen onderdrukt moeten worden?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 07:18
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Meen je dit echt serieus? Weet je waarom ik een antwoord kon geven op de vraag of jij vrouwen kent die in een boerka lopen? Omdat er ongeveer zeven vrouwen in heel Nederland zijn die dat doen. Dan kan je wel gaan lopen zeiken dat het een wedervraag is, maar die wedervraag is volledig gelegitimeerd.
die wonen zeker alle 7 in bos en lommer toevallig?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 07:20
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Goed, het zijn er 150. Boeiend. Maakt voor de statistieken weinig verschil.
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/03/0...gers%E2%80%99/
Fantastisch artikel, typisch NRC, een heel grote kop met wishfull thinking en dan in de laatste alinea ergens weggemoffeld:

Citaat:
Betrouwbare gegevens over het werkelijke aantal ontbreken,
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 09:27
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Fantastisch artikel, typisch NRC, een heel grote kop met wishfull thinking
Onzin: die kop is, zoals er staat, een citaat van Ella Vogelaar. Zo heeft zij het letterlijk gezegd. Dit is een vaste rubriek van NRC waarin ze een bepaalde, bekende uitspraak nemen en controleren in hoeverre hij klopt.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 10:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Onzin: die kop is, zoals er staat, een citaat van Ella Vogelaar. Zo heeft zij het letterlijk gezegd. Dit is een vaste rubriek van NRC waarin ze een bepaalde, bekende uitspraak nemen en controleren in hoeverre hij klopt.
En het is grotendeels waar hoewel ze geen betrouwbare gegevens hebben slimme mensen daar. Misschien moet ik ze maar eens bellen in plaats van een experiment te gaan doen deze week, ze weten vast ook wel welke mutatie ik zoek.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 11:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En het is grotendeels waar hoewel ze geen betrouwbare gegevens hebben slimme mensen daar.
Betrouwbare cijfers over het werkelijke aantal, maar je kunt natuurlijk best een aardige schatting maken. 'Tussen de 100 en 400' is niet zo'n dappere bewering.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 12:11
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat burkadraagsters zich verschikkleijk ongelukkig voelen in NL
Ik ken iemand die zich ook totaal niet thuisvoelt in de Nederlandse cultuur en ook zo snel mogelijk weg wil.
Zou zo iemand niet veel beter naar een land kunnen verhuizen waar ze met "lotgenoten" over straat kan?
Zo is een kwart van de bevolking van Iran ook ongelukig.onder het juk van "verplicht haar bedekken".
Dat zou ik wel eens aan een van de burkadraagsters willen vragen (als ik door 't masker heen kan komen).
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 13:58
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
maar dan toch weten dat ze geen behoefte hebben aan een praatje met een onbekende.
mischien een tip om het er dan duidelijker neer te zetten over hoe je denkt. want anders lijkt het alsof je over het algemeen praat.
Heb jij dan behoefte aan een praatje van een onbekende?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 14:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Betrouwbare cijfers over het werkelijke aantal, maar je kunt natuurlijk best een aardige schatting maken. 'Tussen de 100 en 400' is niet zo'n dappere bewering.
Ja dat zou je kunnen doen, meer dan 1 als conclusie was ook zonde van het artikel geweest net als dit.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.