Oud 20-04-2013, 09:48
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Wat vind jij van allochtonen in Nederland?
Heb je bepaalde vooroordelen (gehad) over buitenlandse mensen of juist helemaal niet?


Ikzelf kan het niet goed vinden met bepaalde etnische groepen zoals Marokkanen of Turken maar ik heb dan weer geen probleem met bijvoorbeeld Britten of Duitsers.
Marokkaanse en Turkse jongeren kan ik over het algemeen helemaal niet hebben.
Op scholen storen ze alleen maar, hebben een grote mond mond tegen docenten en hebben totaal geen respect. Het ergste vind ik nog dat bepaalde stoere Nederlandse jongeren dat overnemen en dan sta ik er serieus zo bij ''''.
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2013, 10:00
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Zolang mensen mij met rust laten, laat het mij koud waar zij of hun ouders vandaan komen.

Er zijn irritante allochtonen en irritante autochtonen. Wel trek ik xenofobe autochtonen in het algemeen slecht.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 10:02
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik kan kutmensen niet hebben. Maar dat staat helemaal los van waar ze vandaan komen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 10:18
Verwijderd
Ik ben zelf een allochtoon. Ik heb bepaalde vooroordelen over buitenlandse mensen, net zoals ik die heb over binnenlandse mensen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 10:50
Verwijderd
Allochtonen, niks mis mee. Maar pas je aan aan de regels die in dit land gelden. Zo niet, Paspoort doorknippen en terugsturen naar de zandbak van oorsprong.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 10:51
Verwijderd
Hoe bepaal je dat, wat die oorsprong is?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 10:54
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik erger me vaker aan allochtonen dan aan autochtonen. De meeste gevechten bij mij op school zijn tussen allochtone jongeren (Noord Afrikaans, Arabisch). Dit zegt daarentegen niets over alle individuen van allochtone ouders. Een van m'n beste vrienden is officieel ook allochtoon, omdat haar moeder uit Tsjechië komt. Een paar hele intelligente, aardige jongens zijn Marokkaans. Jammer genoeg zijn het dan wel steeds weer allochtonen die de shit verpesten, lijkt het. Neemt niet weg dat er genoeg Nederlanders zijn hartstikke crimineel bezig zijn, van fietsendiefstal tot georganiseerde maffia.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Hoe bepaal je dat, wat die oorsprong is?
Waar diegene vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 11:05
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Allochtonen, niks mis mee. Maar pas je aan aan de regels die in dit land gelden. Zo niet, Paspoort doorknippen en terugsturen naar de zandbak van oorsprong.
Dit zegt wel dat je bij het woord allochtoon denkt aan een niet- westerse allochtoon.
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 11:06
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Waar diegene vandaan komt.
Dus iemand met Marokkaanse ouders die wel in Nederland is geboren kun je dan nergens naartoe sturen, vind jij? Waarom zou je die anders moeten behandelen dan iemand die ergens anders is geboren maar wel Nederlands is? Of iemand die maar 1 paspoort heeft?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Zolang mensen mij met rust laten, laat het mij koud waar zij of hun ouders vandaan komen.

Er zijn irritante allochtonen en irritante autochtonen. Wel trek ik xenofobe autochtonen in het algemeen slecht.
Ik koer xenofobie bij allochtonen net als Schrödinger goed.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Dit zegt wel dat je bij het woord allochtoon denkt aan een niet- westerse allochtoon.
Westerse allochtonen bestaan niet. Dat zijn expats.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 12:59
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik koer xenofobie bij allochtonen net als Schrödinger goed.
Dat is inderdaad precies wat ik wilde zeggen! Maar goed, ik ben ook maar een allochtoon.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 13:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik ben zelf een allochtoon. Ik heb bepaalde vooroordelen over buitenlandse mensen, net zoals ik die heb over binnenlandse mensen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Waar diegene vandaan komt.
Ja, je herhaalt jezelf nu heel leuk, maar hoe bepaal je dat? Waar moet iemand naar terug? Zijn geboorteplaats? De geboorteplaats van zijn ouders? En dan zijn moeder of vader? Of waarheen? Geef eens aan wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Dat is inderdaad precies wat ik wilde zeggen! Maar goed, ik ben ook maar een allochtoon.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 20:21
Verwijderd
Allemaal werkschuw tuig.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 22:22
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Allochtonen, niks mis mee. Maar pas je aan aan de regels die in dit land gelden.
Wat valt er voor de gemiddelde allochtoon aan te passen?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-04-2013, 22:35
maria kurdi
Avatar van maria kurdi
maria kurdi is offline
Je hebt overal vervelende mensen, ik woonde vroeger in een dorpje met bijna alleen maar nederlanders er waren maar 6 buitenlanders op mijn school ik was een van hun. En je raad het, de nederlandse kinderen waren veel erger zonder druk van buitenlanders of iemand als voorbeeld nemen. Bij buitenlanders hebben ze vaak strengere regels thuis en die nemen juist een voorbeeld aan nederlands. Het is nu wel lullig om mensen aan tewijzen maar het is heel anders bij elk persoon.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 22:38
maria kurdi
Avatar van maria kurdi
maria kurdi is offline
en o ja bij wie zien we de meeste problemen? Als ergens meer nederlands woont dan buitenlanders dan zie je gelijk de fouten van de Nederlands. Als ergens meer buitenlanders wonen zien de fouten van de buitenlanders.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 23:29
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Westerse allochtonen bestaan niet. Dat zijn expats.
Ik had het ook over niet- westerse allochtonen. Mensen die dus niet uit Europa, Noord-Amerika, Japan of Indonesië komen.
Trouwens, je bent toch een expatriate als je tijdelijk in een ander land verblijft omdat je bent uitgezonden voor werk? Als je vanuit een westers land permanent naar Nederland verhuisd, wat ben je dan?
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 23:31
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Wat valt er voor de gemiddelde allochtoon aan te passen?
Een allochtoon moet zich aanpassen aan de dominante cultuur van Nederland.
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 23:37
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
en o ja bij wie zien we de meeste problemen? Als ergens meer nederlands woont dan buitenlanders dan zie je gelijk de fouten van de Nederlands. Als ergens meer buitenlanders wonen zien de fouten van de buitenlanders.
Nederland ziet de meeste problemen in de jeugd van de niet- westerse allochtonen.
Trouwens is het ook best een probleem dat sommige (oude) buitenlanders niet eens Nederlands willen spreken.

Als je buitenlanders in één wijk bij elkaar stopt krijg je een onrustige wijk die eruit ziet als een vuilnisbult. Als je over het algemeen Nederlands bij Nederlands in één wijk stopt krijg je een rustige wijk die er netjes uitziet.
Van Nederland is het trouwens best een domme fout geweest om in bijvoorbeeld Amsterdam veel buitenlanders bij elkaar neer te dumpen in een wijk. Hierdoor heb je nu de zogenaamde achterstandswijken in Nederland.
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 00:46
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
en o ja bij wie zien we de meeste problemen? Als ergens meer nederlands woont dan buitenlanders dan zie je gelijk de fouten van de Nederlands. Als ergens meer buitenlanders wonen zien de fouten van de buitenlanders.
Incorrect. Mijn wijk.is zeker 95% Nederlanders. De meeste.problemen/overlast komen van de allochtone jongeren uit de wijk hiernaast en/of die in mijn wijk op de middelbare school zitten. Het zijn niet de jongens uit mijn wijk die in het parkje rommel maken en het niet opruimen, ondanks dat er een prullenbak naast elk bankje staat.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 02:00
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Een allochtoon moet zich aanpassen aan de dominante cultuur van Nederland.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2013, 07:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Een allochtoon moet zich aanpassen aan de dominante cultuur van Nederland.
Dus ik moet iedere vrijdagavond gaan comazuipen?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 07:48
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nederland ziet de meeste problemen in de jeugd van de niet- westerse allochtonen.
Trouwens is het ook best een probleem dat sommige (oude) buitenlanders niet eens Nederlands willen spreken.

Als je buitenlanders in één wijk bij elkaar stopt krijg je een onrustige wijk die eruit ziet als een vuilnisbult. Als je over het algemeen Nederlands bij Nederlands in één wijk stopt krijg je een rustige wijk die er netjes uitziet.
Van Nederland is het trouwens best een domme fout geweest om in bijvoorbeeld Amsterdam veel buitenlanders bij elkaar neer te dumpen in een wijk. Hierdoor heb je nu de zogenaamde achterstandswijken in Nederland.
Jij bent werkelijk nooit in een volksbuurt geweest, hè? Maar je hebt gelijk hoor, daar was het altijd netjes!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 09:31
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wat een leuke anekdotes allemaal!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 10:02
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Dus ik moet iedere vrijdagavond gaan comazuipen?
Dat moet je zelf weten.
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Dus ik moet iedere vrijdagavond gaan comazuipen?
Nee, elke zaterdag.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Een allochtoon moet zich aanpassen aan de dominante cultuur van Nederland.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Een allochtoon moet zich aanpassen aan de dominante cultuur van Nederland.
Wat versta je onder 'cultuur'? En waarom moet dat per se?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 17:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat valt er voor de gemiddelde allochtoon aan te passen?
Dat zegt hij toch? De regels. Bijvoorbeeld dat seksuele voorkeur in nederland geen geldige reden is om iemand zijn huis uit te pesten.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 17:48
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Citaat:
Wat versta je onder 'cultuur'? En waarom moet dat per se?
Wat ik onder cultuur versta doet er toch niet toe? Iedereen moet zich aan de dominante cultuur van Nederland aanpassen anders krijg je een bende.
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Wat ik onder cultuur versta doet er toch niet toe? Iedereen moet zich aan de dominante cultuur van Nederland aanpassen anders krijg je een bende.
Maar wat is dan precies de 'dominante cultuur' en hoe vertaalt dat zich?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Wat ik onder cultuur versta doet er toch niet toe? Iedereen moet zich aan de dominante cultuur van Nederland aanpassen anders krijg je een bende.
Dus als we hier opeens meer mocro's hebben dan Nederlanders pas jij je aan aan de Marokkaanse cultuur?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2013, 18:38
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Wat ik onder cultuur versta doet er toch niet toe? Iedereen moet zich aan de dominante cultuur van Nederland aanpassen anders krijg je een bende.
Ga lekker in je computerspelletjes zitten domineren, ik hoef me niet aan jouw waandenkbeelden te conformeren. Vieze fascist die je bent.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 20:12
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Gaan jullie me nou serieus vertellen dat jullie niet weten wat de dominante cultuur van Nederland inhoud?
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 20:38
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat zegt hij toch? De regels. Bijvoorbeeld dat seksuele voorkeur in nederland geen geldige reden is om iemand zijn huis uit te pesten.
Volgens mij is er geen enkel land dat in het wetboek geldige redenen noemt om iemand zijn huis uit te pesten. En Businessguy had het over regels. Dus ik vraag me af: op welke regels doelt hij die voor een Turk, Marokkaan, Surinamer of Chinees zo nieuw zijn dat ze zich helemaal aan moeten passen om hier te kunnen functioneren?

Maar misschien had ik 'regels' niet als 'wetten' moeten interpreteren. Daar kan Businessguy vast verheldering bieden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!

Laatst gewijzigd op 21-04-2013 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 20:41
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Gaan jullie me nou serieus vertellen dat jullie niet weten wat de dominante cultuur van Nederland inhoud?
Wat, racisme en de stam+t-regel niet snappen?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 20:42
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Gaan jullie me nou serieus vertellen dat jullie niet weten wat de dominante cultuur van Nederland inhoud?
'De dominante cultuur van Nederland' is een veel te vaag begrip om een eenduidige definitie aan te hangen. De meeste Nederlanders hangen een van de Abrahamische religies aan, dus dat is hier een dominante cultuur; je gaat me toch niet vertellen dat je vindt dat iedereen die hier woont in God moet geloven?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Dat zegt hij toch? De regels. Bijvoorbeeld dat seksuele voorkeur in nederland geen geldige reden is om iemand zijn huis uit te pesten.
Beste post van het topic <3
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 10:13
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Volgens mij is er geen enkel land dat in het wetboek geldige redenen noemt om iemand zijn huis uit te pesten.
Nee daar worden ze geexecuteerd. Je zou dus kunnen betogen dat ze zich goed aanpassen aangezien ze dat niet doen in nederland. Driewerf hoera voor die aanpassing dan maar
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 10:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gaan jullie me nou serieus vertellen dat jullie niet weten wat de dominante cultuur van Nederland inhoud?
Jawel, katholiek toch? Alle Refos het land uit als ze zich niet aanpassen dan maar? Niet gelovige ook optiefen tenzij ze naar de kerk gaan? De goede kerk dan wel he!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 12:17
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee daar worden ze geexecuteerd. Je zou dus kunnen betogen dat ze zich goed aanpassen aangezien ze dat niet doen in nederland. Driewerf hoera voor die aanpassing dan maar
In China, Suriname, Marokko en Turkije staat niet de doodstraf op homoseksualiteit. Er zijn landen waar dat wel het geval is, maar daar is het doorgaans de staat die executeert, niet burgers.

Natuurlijk is er veel homofobie in met name islamitische landen, maar dat houdt niet in dat iedere immigrant het feit dat het hier een kleiner probleem is, zal zien als iets waar hij of zij zich moet aanpassen.

Verder is iedereen natuurlijk vrij om te vinden dat homo's dood moeten; die mening is geen reden om iemands paspoort af te nemen, zoals Businessguy voorstelde bij mensen die zich 'niet aanpassen aan onze regels'. Ik neem aan dat ik dat jou niet hoef te vertellen, overigens, maar goed, je hebt de rol van Businessguys spreekbuis op je genomen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 13:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
In China, Suriname, Marokko en Turkije staat niet de doodstraf op homoseksualiteit. Er zijn landen waar dat wel het geval is, maar daar is het doorgaans de staat die executeert, niet burgers.
Nee de burgers geven alleen de homos aan bij de autoriteiten en doen een Pilatusje

Citaat:
Natuurlijk is er veel homofobie in met name islamitische landen, maar dat houdt niet in dat iedere immigrant het feit dat het hier een kleiner probleem is, zal zien als iets waar hij of zij zich moet aanpassen.
Ik snap de zin niet, maar ik denk dat hjet niet van belang is wat de immigranten vinden. Het gaat erom wat het land dat de immigranten opneemt vindt.

Citaat:
Verder is iedereen natuurlijk vrij om te vinden dat homo's dood moeten; die mening is geen reden om iemands paspoort af te nemen, zoals Businessguy voorstelde bij mensen die zich 'niet aanpassen aan onze regels'. Ik neem aan dat ik dat jou niet hoef te vertellen, overigens, maar goed, je hebt de rol van Businessguys spreekbuis op je genomen.
Natuurlijk mag je dat vinden, net zoals rechts extremisten moslims minderwaardige honden mogen vinden, maar beide gevallen zullen toch echt iedereen gelijk moeten behandelen. Wat dus ook inhoud dat je niet een paspoort af kunt pakken omdat iemand zich niet aan de regels houdt.

Dat met die spreekbuis is een beetje raar, Businessguy heeft rare voorstellen die jij terecht afschiet maar jij hebt bijzonder slechte argumenten.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 15:35
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee de burgers geven alleen de homos aan bij de autoriteiten en doen een Pilatusje
Is het erg als immigranten in Nederland homo's aangeven bij de autoriteiten?

Citaat:
Dat met die spreekbuis is een beetje raar, Businessguy heeft rare voorstellen die jij terecht afschiet maar jij hebt bijzonder slechte argumenten.
Ik heb hem enkel gevraagd te specifiëren op welke punten immigranten zich zouden moeten aanpassen.

Mijn enige punt was de vreemde gedachte aan de kaak te stellen, dat het bij iedere immigrant veel van zijn aanpassingsvermogen zou vergen dat Nederland relatief liberaal en progressief is.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Gaan jullie me nou serieus vertellen dat jullie niet weten wat de dominante cultuur van Nederland inhoud?
Wat is jouw definitie ervan?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Gaan jullie me nou serieus vertellen dat jullie niet weten wat de dominante cultuur van Nederland inhoud?
Foutloos Nederlands hoort daar in ieder geval niet bij!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 17:16
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Foutloos Nederlands hoort daar in ieder geval niet bij!
Citaat:
Autocorrectie van men telefoon
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vind jij jezelf racistisch?
Relief
284 05-07-2006 15:01
De Kantine De inburgeringscursussen. Wat een onzin?
Kevin D.
28 03-10-2005 22:52
Lifestyle Allochtonen lopen voor op de mode
Gadje
82 28-07-2003 09:46
De Kantine Allochtonen over autochtonen
Beloved
53 04-06-2003 23:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst
Verwijderd
132 15-03-2002 22:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Steeds meer jeugdige verkrachters
arvid_18
77 01-01-2002 15:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.