Oud 22-04-2013, 18:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Nee, ik ben geen racist.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2013, 18:34
Verwijderd
Klopt, iedereen met vooroordelen over buitenlanders is direct een racist...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 18:48
Verwijderd
Inderdaad. Het Duitse ras
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 19:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Klopt, iedereen met vooroordelen over buitenlanders is direct een racist...
Hoe wil jij het dan noemen?

Heb maar even wikipedia erbij gepakt:

Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".[1]
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 21:10
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Wat dus ook inhoud dat je niet een paspoort af kunt pakken omdat iemand zich niet aan de regels houdt.
Ik vraag me af waarom niet, er staat bijvoorbeeld momenteel iemand terecht die zijn hele beroep niet meer mag uitvoeren. Ik vind dat nogal stroken tegen andere "regelbrekers" die de ene topbaan na de andere weten te krijgen. (om er maar weer eens een anekdote tegenaan te gooien)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Hoe wil jij het dan noemen?
Iemand die een bepaalde vooroordeel heeft over een bepaald type mens. Ik heb ook vooroordelen over mensen die in Wassenaar wonen, hoe wil je dat noemen dan?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 22:33
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind het een beetje dom dat het verschil tussen racisme en geen racisme in feite mede bepaald kan worden door verblijfsstatus en grotendeels arbitraire bullshit als etniciteit. Ik vond het toch leuker toen het begrip 'racisme' connotatief gezien nog voornamelijk betrekking had op "ras" en huidskleur.

Daarnaast heb ik ook wel wat moeite met het nogal vervaagde onderscheid tussen bijvoorbeeld de rassenleer en op xenofobie gebaseerde vooroordelen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 23:02
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ja leuke tijd was dat he. Jammer dat je tegenwoordig al voor racist uitgemaakt wordt als je zegt dat Turken en Marokkanen de bron van al het kwaad zijn.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 05:16
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vraag me af waarom niet, er staat bijvoorbeeld momenteel iemand terecht die zijn hele beroep niet meer mag uitvoeren. Ik vind dat nogal stroken tegen andere "regelbrekers" die de ene topbaan na de andere weten te krijgen. (om er maar weer eens een anekdote tegenaan te gooien)
Waarom niet? Ongelijke behandeling.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 06:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Iemand die een bepaalde vooroordeel heeft over een bepaald type mens. Ik heb ook vooroordelen over mensen die in Wassenaar wonen, hoe wil je dat noemen dan?
Wat bedoel je precies met "type mens"?

Geen idee hoe je het noemt als je een vooroordeel tegen wasseenaarders hebt, ik weet ook waarom dat zou tegenspreken dat het hebben van vooroordelen tegen allochtonen racistisch is.

Trouwens, hoe herken je allochtonen? Ze zwaaien niet met hun stamboom ofzo. Ik gok dat je dat doet op basis van uiterlijke ("raciale") kenmerken.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 23-04-2013 om 06:51.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 06:40
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Waarom niet? Ongelijke behandeling.
Als ik als AH vakkenvuller iets steel en word ontslagen kan ik morgen nog bij de Hoogvliet terecht, ik vind dat nogal ongelijk t.o.v. de behandeling die Moscovitch kreeg.
En zit de wet niet vol met ongelijke behandelingen? Woont een kind in een EU- of verdragsland krijgen we kinderbijslag, zoniet; niet, en AOW hetzelfde liedje. Een generaal pardon schijnt ook af en toe te kunnen, da's nogal oneerlijk t.o.v. de personen die buiten de boot vallen.
Het is maar net wat je in de wet schrijft of wat ze in Den Haag met elkaar bekonkelen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 07:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af waarom niet, er staat bijvoorbeeld momenteel iemand terecht die zijn hele beroep niet meer mag uitvoeren. Ik vind dat nogal stroken tegen andere "regelbrekers" die de ene topbaan na de andere weten te krijgen. (om er maar weer eens een anekdote tegenaan te gooien)
Dat geldt alleen voor bepaalde beroepen waaronder medici, rechten, notaris, docent (PO & VO). Zullen we het afpakken van nationaliteiten ook voor specifieke groepen mensen maken?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 11:44
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Als ik als AH vakkenvuller iets steel en word ontslagen kan ik morgen nog bij de Hoogvliet terecht, ik vind dat nogal ongelijk t.o.v. de behandeling die Moscovitch kreeg.
En zit de wet niet vol met ongelijke behandelingen? Woont een kind in een EU- of verdragsland krijgen we kinderbijslag, zoniet; niet, en AOW hetzelfde liedje. Een generaal pardon schijnt ook af en toe te kunnen, da's nogal oneerlijk t.o.v. de personen die buiten de boot vallen.
Het is maar net wat je in de wet schrijft of wat ze in Den Haag met elkaar bekonkelen.
Het gaat erom dat je de ene Nederlander niet het land uit moet willen zetten voor iets waar een andere Nederlander een taakstraf, geldboete of gevangenisstraf voor krijgt. Ongelijke behandeling.

Ik vind je vergelijking met beroepen kunnen uitvoeren een beetje scheef, maar dat zal wel aan mij liggen.

Overigens vraag ik me af hoe jij dit voor je ziet. Heb je het alleen over niet-westerse allochtonen of zou jij een Britse Nederlander ook het land uit willen zetten als 'ie een misdaad begaat? En maakt het uit hoe lang iemand hier al woont? Maakt het uit of iemand hier zijn hele leven al woont en nooit in het land heeft gewoond waarvan hij het tweede paspoort heeft (gebeurt nogal eens met Marokkanen)? Waar leg je de grens? Wil je ook uitzonderingen? Gaat het alleen om ernstige delicten of is een keer door rood rijden ook genoeg om eruit geknikkerd te worden? Ik probeer echt even te begrijpen waarom jij zo graag allochtonen het land uit zet, want je hebt meerdere keren aangegeven absoluut geen racist te zijn en ik kan eerlijk gezegd geen andere reden bedenken.

Laatst gewijzigd op 23-04-2013 om 11:49.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 20:02
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Als ik als AH vakkenvuller iets steel en word ontslagen kan ik morgen nog bij de Hoogvliet terecht, ik vind dat nogal ongelijk t.o.v. de behandeling die Moscovitch kreeg.
En zit de wet niet vol met ongelijke behandelingen? Woont een kind in een EU- of verdragsland krijgen we kinderbijslag, zoniet; niet, en AOW hetzelfde liedje. Een generaal pardon schijnt ook af en toe te kunnen, da's nogal oneerlijk t.o.v. de personen die buiten de boot vallen.
Het is maar net wat je in de wet schrijft of wat ze in Den Haag met elkaar bekonkelen.
En vrouwen krijgen zwangerschapsverlof, vergeet dat niet! En gehandicapte aangepaste werkplekken. En ajax nooit strafschoppen, de wereld is oneerlijk
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 22:54
Verwijderd
Nog zoiets bizars; mensen met een rijbewijs mogen autorijden, en mensen zonder rijbewijs niet! Je reinste discriminatie!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Het gaat erom dat je de ene Nederlander niet het land uit moet willen zetten voor iets waar een andere Nederlander een taakstraf, geldboete of gevangenisstraf voor krijgt. Ongelijke behandeling.

Ik vind je vergelijking met beroepen kunnen uitvoeren een beetje scheef, maar dat zal wel aan mij liggen.

Overigens vraag ik me af hoe jij dit voor je ziet. Heb je het alleen over niet-westerse allochtonen of zou jij een Britse Nederlander ook het land uit willen zetten als 'ie een misdaad begaat? En maakt het uit hoe lang iemand hier al woont? Maakt het uit of iemand hier zijn hele leven al woont en nooit in het land heeft gewoond waarvan hij het tweede paspoort heeft (gebeurt nogal eens met Marokkanen)? Waar leg je de grens? Wil je ook uitzonderingen? Gaat het alleen om ernstige delicten of is een keer door rood rijden ook genoeg om eruit geknikkerd te worden? Ik probeer echt even te begrijpen waarom jij zo graag allochtonen het land uit zet, want je hebt meerdere keren aangegeven absoluut geen racist te zijn en ik kan eerlijk gezegd geen andere reden bedenken.
Ban! Crosspost! Dit is al duizend keer aan hookee gevraagd en hij komt nooit met een antwoord!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 23:30
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Citaat:
Ik kan kutmensen niet hebben. Maar dat staat helemaal los van waar ze vandaan komen.
Hierbij wil ik trouwens nog opmerken dat ik een keer ruzie had met een mevrouw van Turkse(?) komaf omdat zij ergens fietste waar het niet mocht, waar mijn hond losliep (wat wel mocht) en haar kinderen heel hard begonnen te krijsen naar mijn hond die toen meende terug te moeten blaffen, waardoor er bij hun paniek ontstond. Binnen een minuut discussie begon mevrouw erover dat ze "mijn soort mensen"wel kende en dat ik een racist was. Geen idee waar dat vandaan kwam, want het gesprek ging op dat moment over verkeersregels en hondenbeleid. Toen ben ik weggelopen.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 07:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik probeer echt even te begrijpen waarom jij zo graag allochtonen het land uit zet..
Graag even correct blijven; criminelen, niet specifiek allochtonen. Maar sinds dat blijkbaar onmogelijk is (statenloosheid, hoewel..?), geldt het dus alleen voor dubbelpaspoortdragers, dat zou dus ook voor een oerhollander gelden, indien deze bijvoorbeeld ook een Canadees paspoort heeft.

Citaat:
Ban! Crosspost! Dit is al duizend keer aan hookee gevraagd en hij komt nooit met een antwoord!
Oh vast wel, maar hier nog maar 's een keer dan;
- Ja, ook westerse criminelen.
- Alleen bij zeer ernstige delicten (nader te bepalen, ik hoef toch niet alles aan de overheid voor te kauwen?)
- Van mij mag dat bij iedere zware crimineel met twee paspoorten, hier geboren of niet, en dus ook Westers of niet.
Twee paspoorten hebben heeft dus een voordeel (ongelijkheid t.o.v. enkelpaspoortdrager) en een nadeel voor zware criminelen.
Duidelijk?

Laatst gewijzigd op 24-04-2013 om 07:11.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 08:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Waarom sluit je ze niet gewoon op? Moet thailand die nederlandse kleuterneukers ook maar in ons land dumpen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 08:38
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Waarom sluit je ze niet gewoon op? Moet thailand die nederlandse kleuterneukers ook maar in ons land dumpen?
Ik denk dat Thailand de Nederlandse cellen waarschijnlijk te soft vindt en liever zelf deze mensen opsluit. Om die reden mag Joran van mij ook gewoon zijn straf in Peru uitzitten. Als ik zie wat voor moeite Nederland moet doen om deze criminelen naar Nederland te krijgen, zal het dus wel meevallen met het "dumpen" van criminelen naar Nederlandse gevangenissen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 11:23
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ok man, leuk om te weten wat je denkt over Thailand enzo. Zou je nu antwoord kunnen geven op mijn vragen? Of anders mijn post niet quoten.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 18:41
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Hierbij wil ik trouwens nog opmerken dat ik een keer ruzie had met een mevrouw van Turkse(?) komaf omdat zij ergens fietste waar het niet mocht, waar mijn hond losliep (wat wel mocht) en haar kinderen heel hard begonnen te krijsen naar mijn hond die toen meende terug te moeten blaffen, waardoor er bij hun paniek ontstond. Binnen een minuut discussie begon mevrouw erover dat ze "mijn soort mensen"wel kende en dat ik een racist was. Geen idee waar dat vandaan kwam, want het gesprek ging op dat moment over verkeersregels en hondenbeleid. Toen ben ik weggelopen.
Je mag nergens je hond los laten lopen, tenzij op privéterrein of als het expliciet staat aangegeven.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 18:42
Verwijderd
Dat was inderdaad precies het punt...;')
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 21:38
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ok man, leuk om te weten wat je denkt over Thailand enzo. Zou je nu antwoord kunnen geven op mijn vragen? Of anders mijn post niet quoten.
Wat kan het mij het nou verrotten wat ze in Thailand met hun criminelen doen, lijkt me niet relevant voor dit topic.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Wat kan het mij het nou verrotten wat ze in Thailand met hun criminelen doen, lijkt me niet relevant voor dit topic.
Dit is nog altijd geen antwoord op de vraag die gesteld werd. Die vraag is uiterst relevant voor deze topic. Waarom ga je steeds in op zaken die helemaal niet gezegd/gevraagd zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 09:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat kan het mij het nou verrotten wat ze in Thailand met hun criminelen doen, lijkt me niet relevant voor dit topic.
Nee mij ook niet . Zou je nu antwoord kunnen geven op mijn vragen? Snap je de vraag niet of wat is het probleem?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Je mag nergens je hond los laten lopen, tenzij op privéterrein of als het expliciet staat aangegeven.
Buiten de bebouwde kom mag het altijd tenzij expliciet aangegeven staat (staatsbosbeheergebieden bijvoorbeeld).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 16:10
Verwijderd
*frons* Nu ben ik ook wel benieuwd geworden na zoveel gedraai en gemier. Gogo, Hookee!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 07:23
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Nee mij ook niet . Zou je nu antwoord kunnen geven op mijn vragen?
Gut, je speelt zelf in zo'n beeltje alle topics liever op de man dan dat je een bijdrage levert maar eist van andere deelnemers wel directe antwoorden? Nou, ik ben de kwaaiste niet, hier komt 'ie;

Je bedoelde die ene vraag "waarom niet gewoon opsluiten"?. Dat kan, en dat gebeurt ook al, dan zitten ze een tijdje, en dan zijn ze nog steeds een zwaar crimineel en nog meer verwijderd van de maatschappij. Ik zeg; als Nederland de mogelijkheid heeft (of maakt), vooral doen.
Als het met criminele EU burgers kan, moet Nederland misschien eens kijken naar de mogelijkheid of criminelen met een dubbel paspoort eruitgezet kunnen worden.
En oh ja, ik noem het woord criminelen expres in elke zin, anders word je zo maar voor racist of xenofoob uitgemaakt. tenzij criminelen ook een ras zijn, je weet maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 08:55
Verwijderd
Maar dat is nog altijd geen antwoord op de vraag.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 08:58
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar dat is nog altijd geen antwoord op de vraag.
Waarom niet een hand afhakken? Waarom niet ophangen? Alles kan, maar uitzetten lijkt me veel humaner.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 09:27
Verwijderd
Dus iemand die zijn hele leven in Nederland woont maar toevallig een ander paspoort heeft, uitzetten naar een land waar hij niets mee heeft, is humaner dan die persoon in een Nederlandse cel opsluiten?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 09:49
Verwijderd
Okay wacht, ik doe het voor, misschien dat het dán wel lukt. Kijk hooker, zo moet het:

Citaat:
Waarom sluit je ze niet gewoon op? Moet thailand die nederlandse kleuterneukers ook maar in ons land dumpen?
Omdat dat Nedelrand tuh feel geldt kost. Echt niet, rot op met die kankerpedo's! Lekker in Thailand laten zitten

Nog een voorbeeld:
Citaat:
Hoe oud ben je?
Het antwoord hierop moet zijn iets van: Twintig, vierenveertig, zestien. Jouw antwoord: Het maakt mij echt geen flikker uit wat de dochter van mijn overbuurman doet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 10:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gut, je speelt zelf in zo'n beeltje alle topics liever op de man dan dat je een bijdrage levert maar eist van andere deelnemers wel directe antwoorden?

Citaat:
Je bedoelde die ene vraag "waarom niet gewoon opsluiten"?. Dat kan, en dat gebeurt ook al, dan zitten ze een tijdje, en dan zijn ze nog steeds een zwaar crimineel en nog meer verwijderd van de maatschappij.
Dan is dat toch een probleem? Dan kunnen we zware criminelen misschien beter doodschieten of voor altijd opsluiten, de manier die jij voorstelt houdt dus in dat je nog steeds zware criminelen rond hebt lopen, maar dan wel alleen zware in nederland geboren criminelen met alleen een nederlands paspoort. Hoe is dat beter?

Daarnaast moet je als je consequent bent dus ook alle ciminelen uit andere landen opnemen, want als dit echt een goed idee is zullen ander landen het natuurlijk overnemen en criminelen met een nederlands paspoort aan ons teruggeven. Hoe is dat beter?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 12:35
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Er is nogal een verschil in criminelen met twee paspoorten. Ten eerste is er de categorie die in Nederland is geboren en opgegroeid en het andere paspoort via de familie heeft gekregen. Hoe verleidelijk het soms ook is om dit soort criminelen uit te zetten, zal het andere land dit waarschijnlijk niet eens accepteren.
Wanneer een persoon geboren is in een ander land en op eigen initiatief de Nederlandse nationaliteit aanvraagt, om deze vervolgens te krijgen, en daarna een misdrijf pleegt vind ik het niet meer dan logisch om deze persoon na de straf te deporteren. Je hebt je kans gehad, tot ziens.

Ja, dat vind ik eerlijk en ik zou er inderdaad geen probleem mee hebben als deze regels op mij betrekking zouden hebben.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 12:52
Verwijderd
Maar serieus, dit is toch gewoon gezond verstand? Uitzetten van criminelen? Er zijn omstandigheden waarbij ik me dat kan voorstellen, bijvoorbeeld:

Als er een bende mensen, die hun hele leven in Nigeria gewoond hebben, naar Nederland komen en meteen een bank overvallen, dan kan ik me goed voorstellen dat zij eerst hun straf uitzitten in Nederland en vervolgens op een enkeltje Nigeria worden gezet.

Als iemand die al jaren in Nederland woont, een misdaad begaat, zit hij gewoon de straf uit die we in Nederland hebben tav de bewuste misdaad.

Er is natuurlijk wat grijs gebied daartussen, maar de essentie van de zaak is wel duidelijk.

De nationaliteit van de dader doet uiteraard niet zo ter zake, als je je gezond verstand gebruikt. Bizar dat mensen daar enige waarde aan hechten.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 14:41
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Omdat dat Nedelrand tuh feel geldt kost. Echt niet, rot op met die kankerpedo's! Lekker in Thailand laten zitten
Ja, maar ik ben geen 11 meer... En voor de rest; omdat 't kan.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 14:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Er is nogal een verschil in criminelen met twee paspoorten. Ten eerste is er de categorie die in Nederland is geboren en opgegroeid en het andere paspoort via de familie heeft gekregen. Hoe verleidelijk het soms ook is om dit soort criminelen uit te zetten, zal het andere land dit waarschijnlijk niet eens accepteren.
Wanneer een persoon geboren is in een ander land en op eigen initiatief de Nederlandse nationaliteit aanvraagt, om deze vervolgens te krijgen, en daarna een misdrijf pleegt vind ik het niet meer dan logisch om deze persoon na de straf te deporteren. Je hebt je kans gehad, tot ziens.

Ja, dat vind ik eerlijk en ik zou er inderdaad geen probleem mee hebben als deze regels op mij betrekking zouden hebben.
Hoe kijk je dan tegen die situatie in Boston aan? Die Dzokhar (oid) is amerikaans staatsburger geworden en amerikaanse staatsburgers kunnen niet voor een militair tribunaal aangeklaagd worden. Vind je dan dat ze hem zijn staatsburgerschap af moeten kunnen pakken en voor een militair tribunaal gooien?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 16:56
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Hoe kijk je dan tegen die situatie in Boston aan? Die Dzokhar (oid) is amerikaans staatsburger geworden en amerikaanse staatsburgers kunnen niet voor een militair tribunaal aangeklaagd worden. Vind je dan dat ze hem zijn staatsburgerschap af moeten kunnen pakken en voor een militair tribunaal gooien?
Ik vind dat hij voor een normale (civiele) rechtbank moet komen, deze aanslag heeft wat mij betreft niks te maken met militair recht, of zijn paspoort nu wel of niet wordt afgepakt.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 21:35
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Maar serieus, dit is toch gewoon gezond verstand? Uitzetten van criminelen? Er zijn omstandigheden waarbij ik me dat kan voorstellen, bijvoorbeeld:

Als er een bende mensen, die hun hele leven in Nigeria gewoond hebben, naar Nederland komen en meteen een bank overvallen, dan kan ik me goed voorstellen dat zij eerst hun straf uitzitten in Nederland en vervolgens op een enkeltje Nigeria worden gezet.

Als iemand die al jaren in Nederland woont, een misdaad begaat, zit hij gewoon de straf uit die we in Nederland hebben tav de bewuste misdaad.

Er is natuurlijk wat grijs gebied daartussen, maar de essentie van de zaak is wel duidelijk.

De nationaliteit van de dader doet uiteraard niet zo ter zake, als je je gezond verstand gebruikt. Bizar dat mensen daar enige waarde aan hechten.
Criminelen zonder de Nederlandse nationaliteit worden al uitgezet.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Criminelen zonder de Nederlandse nationaliteit worden al uitgezet.
Wat is je punt?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 22:46
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Topic alleen al 'allochtonen wat vind jij?'. Alsof het een losgelaten wilde dierensoort is. Pls neem mensen als individu en niet als groep.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 10:32
Verwijderd
Godverdomme
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 10:51
Verwijderd
Gaan we nou echt terug naar de politiek correcte jaren 80 en eerder waar je niets bij de naam mocht benoemen? Als er culturele of sociale factoren zijn die er toe leiden dat bepaalde groepen zich relatief gezien (veel) vaker schuldig maken aan criminaliteit, lijkt me dat uiterst belangrijk om te weten. Dan kun je er wellicht wat aan doen, in plaats van het probleem negeren. Heb je nog argumenten om je blije hippiestandpunt te verdedigen?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 13:12
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ja pfff, jaren 80 daar ga je al he, alsof het een inwisselbaar decennium is, pls behandel dagen apart en niet als groep.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 15:35
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Zometeen worden de gekleurde medelanders nog boos...
Extreme politieke correctheid, nee bedankt.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 15:50
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Topic alleen al 'allochtonen wat vind jij?'. Alsof het een losgelaten wilde dierensoort is. Pls neem mensen als individu en niet als groep.
Precies dit ja! Ik ergerde me er ook al aan.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 17:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Heb je nog argumenten om je blije hippiestandpunt te verdedigen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 21:14
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
politiek correcte jaren 80 en eerder
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 21:32
Verwijderd
Ja, lees het rustig nog eens, denk rustig na, en als je het dan nog niet snapt, lees het dan nog eens. Precies zo als het er staat. Echt woordelijk. Is niet zo heel moeilijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vind jij jezelf racistisch?
Relief
284 05-07-2006 16:01
De Kantine De inburgeringscursussen. Wat een onzin?
Kevin D.
28 03-10-2005 23:52
Lifestyle Allochtonen lopen voor op de mode
Gadje
82 28-07-2003 10:46
De Kantine Allochtonen over autochtonen
Beloved
53 05-06-2003 00:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst
Verwijderd
132 15-03-2002 23:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Steeds meer jeugdige verkrachters
arvid_18
77 01-01-2002 16:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.