Oud 11-02-2015, 22:09
fire24
fire24 is offline
Die hele Oekraïne crisis explodeert een beetje.... vandaar mijn vraag hoe is dit begonnen?

Zover ik mij kan herinneren is het zo begonnen:

- Europa wilde een samenwerkingsverband met Oekraïne. Dit werd op het laatste moment afgeblazen en veel Oekraïners gingen de straat op omdat zij bij de EU wilden. Dit wilde Rusland niet en Russische seperatisten gingen het gevecht aan. Hierdoor ontstond een burgeroorlog tussen de Oekraïners die bij de EU wilden en tussen Russische seperatisten die Oekraïne als onafhankelijk land wilden houden.

- Ondertussen neemt Rusland de Krim in omdat ...?

- En nu zijn we dus in Minsk om daar over vrede te onderhandelen.

Zou iemand die dit verhaal beter kent mijn fouten willen corrigeren zodat ik het hele verhaal snap?

Laatst gewijzigd op 11-02-2015 om 22:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2015, 22:20
Verwijderd
Europa wilde niet dat Oekraïne bij de EU kwam. Hoe kom je daarbij?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2015, 22:21
fire24
fire24 is offline
Citaat:
Tienduizenden mensen zijn vandaag de straat op gegaan in Kiev om te demonstreren tegen het besluit van de regering van Oekraïne om het associatieverdrag met de Europese Unie niet te ondertekenen. Dat meldt persbureau AP. Het is het grootste protest in het land sinds de Oranje-revolutie in 2004.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/11/24/...met-eu-tekent/
Met citaat reageren
Oud 11-02-2015, 22:22
Verwijderd
Een associatieverdrag is geen toelating...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2015, 22:24
fire24
fire24 is offline
Citaat:
Een associatieverdrag is geen toelating...
Okay, we houden het op een samenwerkingsverband dan?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2015, 22:38
Verwijderd
Het is dan wel weer net iets meer dan dat, ze verplichtten zich daarmee om bepaalde EU-richtlijnen ook in te voeren en het creëert mogelijkheden voor visumvrij reizen en vrijhandel. Vrij fijn dus
Met citaat reageren
Oud 11-02-2015, 22:42
fire24
fire24 is offline
Okay, maar de rest van het verhaal klopt wel gewoon?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2015, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Okay, maar de rest van het verhaal klopt wel gewoon?
Er is niet één juiste of verkeerde versie van dit "verhaal". Vanuit separatistisch/Oost-Oekraïens/Russisch oogpunt zal het startpunt altijd het tegen de EU aanschurken van een deel van de politici zijn, vanuit West-Oekraïens/EU-minded oogpunt zal juist het tegen Rusland aanhangen van een deel van de politici het beginpunt zijn. En beiden hebben ze in hun context gelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2015, 09:05
Verwijderd
Je stelt ook dat Russische separatisten het gevecht aangingen. Nu is de benaming "Russische separatisten" natuurlijk sowieso fout, die naam impliceert dat er mensen zich af willen scheiden van Rusland.

Maar los daarvan, zullen de separatisten stellen dat zij niet begonnen zijn met vechten. Net zoals de anti-separatisten zullen stellen dat zij niet begonnen zijn met vechten. En wederom hebben ze waarschijnlijk vanuit hun context beiden nog gelijk ook.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2015, 16:48
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Janukovic weigerde een associatieverdrag te tekenen met de EU, waarna hij toenadering zocht tot de Russische Federatie (RF). Daarop ontstonden protesten in het hele land, en vooral in de hoofdstad om te demonstreren tegen de president. RF adviseerde Janukovic om te protesten neer te slaan. Dit leidde tot Euromaidan. Het parlement van de Oekraïne stemde in februari voor zijn aftreden, waarna Jatsenjoek door het parlement een nieuwe regering mocht formeren. RF noemde dit een coup d'etat.

Op 23 februari begonnen pro-Russische protesten op de Krim en op 26 februari werd begonnen met het bezetten van strategische punten. Janukovic vroeg aan de RF of zij in wilde grijpen in de Krim om de Russische minderheidsbevolking te beschermen. De RF heeft haar Zwarte Zee-vloot in Sevastopol liggen (tevens de thuisbasis van hun enige vliegkampschip, de Admiral Kuznetzov) en de Krim is een strategisch punt voor de aanleg van een eventuele South Stream. Op 11 maart verklaart de Krim zich onafhankelijk. Dit staat eigenlijk los van de gebeurtenissen in de rest van de Oekraïne.

Daarnaast wordt er gevochten van Marioepol tot aan Loehansk. Waar Loehansk en Donetsk nog wel Russisch zijn is Marioepol Grieks, maar een strategisch punt, veel relevanter dan Donetsk en Loehansk. Desalniettemin zijn in D&L seperatisten actief die vinden dat zij niet goed vertegenwoordigd worden door de huidige regering in Kiev. Het lijkt er echter op alsof de RF actief bezig is met een propaganda-oorlog in deze gebieden om de burgers tegen Kiev op te zetten. Slechts een zeer klein deel van de bevolking vindt de kwestie namelijk relevant genoeg om er wat aan te doen.

De NAVO gaat er daarom vanuit dat de RF troepen en materieel levert. Omdat de soevereiniteit van de Oekraïne aan alle kanten geschonden lijkt te worden, willen de NAVO-landen dat deze burgeroorlog stopt. Dit om de macht van de RF niet te veel te laten uitbreiden. De NAVO is in deze vertegenwoordigd door Duitsland en Frankrijk omdat de NAVO voor een nare smaak zorgt bij veel Russen.

Wij gaan dan ook akkoord met een verdrag wat de Oekraïne maakt tot een schim van wat het had moeten zijn en een bufferstaat tussen ons en de RF.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 12-02-2015, 17:46
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Samenvatting: Poetin is op zijn pik getrapt.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2015, 11:33
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Europa wilde niet dat Oekraïne bij de EU kwam. Hoe kom je daarbij?


Dit gaf ook wel een beetje de indruk dat ze gesteund werden door de EU en in de toekomst gezellie erbij konden komen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 21:20
remco2015
remco2015 is offline
Voor mij hoort Oekraine gewoon bij Rusland en dat de Russen Oekraine binnen vallen vind ik vrij normaal. Europa moet niet denken dat ze meer dan Rusland zijn. In Rusland is het duidelijk dat de Russen de baas zijn en in Nederland of andere West europese landen is die identiteit er niet meer door dat multicultie gedoe
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 21:28
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Waarom vind je dat Oekraïne bij Rusland hoort?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2015, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Voor mij hoort Oekraine gewoon bij Rusland en dat de Russen Oekraine binnen vallen vind ik vrij normaal. Europa moet niet denken dat ze meer dan Rusland zijn. In Rusland is het duidelijk dat de Russen de baas zijn en in Nederland of andere West europese landen is die identiteit er niet meer door dat multicultie gedoe
Europa ís meer dan Rusland en Rusland heeft daarnaast een veel grotere verscheidenheid aan volkeren en culturen dan de EU. Waar heb jij in godsnaam op school gezeten?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 00:09
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Europa ís meer dan Rusland en Rusland heeft daarnaast een veel grotere verscheidenheid aan volkeren en culturen dan de EU. Waar heb jij in godsnaam op school gezeten?
Europa meer dan Rusland? Dat is een mening, Rusland meer culturen? Kun je niet tellen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 00:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als Oekraïne bij Rusland hoort, dan hoort Nederland bij Duitsland. Mag Duitsland Nederland dan binnenvallen?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Europa meer dan Rusland? Dat is een mening, Rusland meer culturen? Kun je niet tellen ofzo?
Dat is geen mening, in Rusland wonen zónder immigratie mee te tellen grote groepen Turken, Kozakken, Eskimo's, Chinezen, Oeigoeren, Abchazen en nog een een paar dozijn andere GROTE minderheden, daarna komen de kleintjes nog. Dat is onvergelijkbaar met Nederland. Rusland is met afstand het grootste land ter wereld en ook nog een van de dunstbevolkte. De afstanden zijn gigantisch. Wat denk je nou serieus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2015, 00:19
Verwijderd
Hier een klein lijstje met talen in Rusland: http://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_Russia
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 00:25
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Hier een klein lijstje met talen in Rusland: http://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_Russia
Hoeveel culturen wonen er in Nederland en hoeveel in Rusland? Russen willen Rusland Russisch houden en Nederland wil van alles in dit land. Russen zien bv Moslims als minderheden en hier in Nederland word iedereen volgens de grondwet gelijk behandeld
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 00:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat is er slecht aan meerdere culturen in Nederland? Roept de Bijbel ook niet op tot gastvrijheid tegenover "de vreemdeling die binnen uw poorten is"?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 00:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als Oekraïne bij Rusland hoort, dan hoort Nederland bij Duitsland. Mag Duitsland Nederland dan binnenvallen?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel culturen wonen er in Nederland en hoeveel in Rusland? Russen willen Rusland Russisch houden en Nederland wil van alles in dit land. Russen zien bv Moslims als minderheden en hier in Nederland word iedereen volgens de grondwet gelijk behandeld
Er wonen ruim 200 verschillende nationaliteiten in Nederland. Het hangt er een beetje vanaf hoe je cultuur definieert. Rusland is net zo min Russisch (als cultuur) als dat er een egale Europese cultuur bestaat. De verschillen BINNEN Nederland (Drenthe-Limburg) zijn al vrij groot bijvoorbeeld. In Rusland heb je veel Russen maar je hebt ook Kaukasiërs en Tsjetsjenen. Grote groepen die totaal wat anders doen. Dan zijn er ook nog eskimo's zoals ik al zei. Rusland is trouwens een federatie met deelrepublieken. Zo 'Russisch' willen ze het blijkbaar dus niet houden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 09:49
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Wat is er slecht aan meerdere culturen in Nederland? Roept de Bijbel ook niet op tot gastvrijheid tegenover "de vreemdeling die binnen uw poorten is"?
Wanneer mensen zich aan de regels en principe van de de bijbel houden moet het samen kunnen gaan maar het moge toch duidelijk zijn dat meerdere culturen zorgen voor toename criminaliteit.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 10:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wanneer mensen zich aan de regels en principe van de de bijbel houden moet het samen kunnen gaan maar het moge toch duidelijk zijn dat meerdere culturen zorgen voor toename criminaliteit.
Alsof Nederland van zichzelf zo'n zuiver land is kwa cultuur betreft Denk eens aan de geschiedenis van dit land, hoeveel mensen zijn er in de loop der tijden al niet uit andere landen naar Nederland gekomen? Immigratie is niet "nieuw.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2015, 10:35
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wanneer mensen zich aan de regels en principe van de de bijbel houden moet het samen kunnen gaan maar het moge toch duidelijk zijn dat meerdere culturen zorgen voor toename criminaliteit.
Precies. Iedere keer die vuile Friezen die mijn fiets stelen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 11:28
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Wanneer mensen zich aan de regels en principe van de de bijbel houden moet het samen kunnen gaan maar het moge toch duidelijk zijn dat meerdere culturen zorgen voor toename criminaliteit.
Hoe meer ik van jou lees, hoe meer ik moet huilen.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Wanneer mensen zich aan de regels en principe van de de bijbel houden moet het samen kunnen gaan maar het moge toch duidelijk zijn dat meerdere culturen zorgen voor toename criminaliteit.
Nederland is een van de meest multiculturele landen ter wereld en we hebben vrij lage criminaliteitscijfers in vergelijking met andere landen. Hoe verklaar je dat? Dubbel relevant omdat de meerderheid van de Nederlanders niet in een god gelooft.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:24
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Had er ook nkg iemand een argument of is remco gewoon stom en dus alles wat hij zegt ook?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nederland is een van de meest multiculturele landen ter wereld en we hebben vrij lage criminaliteitscijfers in vergelijking met andere landen. Hoe verklaar je dat? Dubbel relevant omdat de meerderheid van de Nederlanders niet in een god gelooft.
Wij zijn dan ook een van de weinige landen die een top600 maken om in de gaten te houden ipv atraf te geven. Zo hou je de cijfers lekker laag totdat ze allemaal met een ak47 gaan schieten. Vergelijk Amsterdam maar eens met een vergelijkbare stad.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Had er ook nkg iemand een argument of is remco gewoon stom en dus alles wat hij zegt ook?
Hij heeft gelijk waarin precies?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Wij zijn dan ook een van de weinige landen die een top600 maken om in de gaten te houden ipv atraf te geven. Zo hou je de cijfers lekker laag totdat ze allemaal met een ak47 gaan schieten. Vergelijk Amsterdam maar eens met een vergelijkbare stad.
In Kopenhagen is het inderdaad ietsje veiliger!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:29
Verwijderd
In Malmø daarentegen niet maar ja daar wonen dan ook maar 300.000 mensen. Maar ik snap niet zo goed wat je wil roeptoeteren.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:30
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
In Kopenhagen is het inderdaad ietsje veiliger!
En kopenhagen is vergelijkbaar met Amsterdam omdat...

Maak af in je eigen woorden!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:33
Verwijderd
Het evenveel inwoners heeft en ook heel veel moslims!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:33
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Russen zien bv Moslims als minderheden en hier in Nederland word iedereen volgens de grondwet gelijk behandeld
Ik weet niet veel van Rusland, maar volgens mij klopt het wat hij zegt over de grondwet.

Citaat:
Wanneer mensen zich aan de regels en principe van de de bijbel houden moet het samen kunnen gaan maar het moge toch duidelijk zijn dat meerdere culturen zorgen voor toename criminaliteit.
Dit klopt ook vrij aardig.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2015, 12:44
Verwijderd
Net zoveel gelijk als iemand op Texel die vindt het geen kutweer is omdat de regenbui daar toevallig voorbijtrekt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
O ja inderdaad.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:14
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Ik weet niet veel van Rusland, maar volgens mij klopt het wat hij zegt over de grondwet.



Dit klopt ook vrij aardig.



Anderen weten ook wel dat het klopt wat jij ook vind kloppen alleen willen ze interessant doen en denken ze het beter te weten
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:18
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
En kun je nog antwoord geven op mijn vraag: Waarom vind je dat Oekraïne bij Rusland hoort?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Dit klopt ook vrij aardig.
Als dit klopt kan je vast uitleggen waarom er statistisch meer criminaliteit is in religieus egalitaire steden zoals Warschau of Moskou.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:41
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Als dit klopt kan je vast uitleggen waarom er statistisch meer criminaliteit is in religieus egalitaire steden zoals Warschau of Moskou.
In Nederland is het zo dat hoe meer culturen er in een stad zich bevinden des te meer criminaliteit. Mensen kunnen toch wel nagaan dat zoiets gewoon niet samen kan.
we hebben het dus over Nederland en niet Moskou wat groter is dan Amsterdam!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:44
Verwijderd
Oh ja nee dan!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:47
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
En kun je nog antwoord geven op mijn vraag: Waarom vind je dat Oekraïne bij Rusland hoort?

Omdat Oekraine er vroeger ook bij hoorde en daarnaast hebben ze ook nog die cultuur
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:47
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
Als dit klopt kan je vast uitleggen waarom er statistisch meer criminaliteit is in religieus egalitaire steden zoals Warschau of Moskou.
Kom met de cijfers van Moskou en Warschau, toon het ons eens !
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:48
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik denk dat een afkeer tegenover andere culturen voor meer spanning zorgt dan enkel de aanwezigheid van verscheidene culturen.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:51
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Omdat Oekraine er vroeger ook bij hoorde en daarnaast hebben ze ook nog die cultuur
En een groot deel van de Oekraïners voelt zich niet Russisch. Lijkt me vreemd om ze bij Rusland te voegen omdat een Nederlander vindt dat dat zo hoort.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 14:25
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
En een groot deel van de Oekraïners voelt zich niet Russisch. Lijkt me vreemd om ze bij Rusland te voegen omdat een Nederlander vindt dat dat zo hoort.
De meeste Nederlanders voelen zich ook geen Europeaan en toch horen we bij de EU.
In het USSR tijdperk behoorde Oekraine bij Rusland. Dus wat mij betreft word heel Oekraine ingenomen door het Russisch leger
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 14:40
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
En nu zijn we niet meer in het USSR tijdperk en is Oekraïne onafhankelijk.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 14:43
remco2015
remco2015 is offline
Citaat:
En nu zijn we niet meer in het USSR tijdperk en is Oekraïne onafhankelijk.
Maar Oekraine hoorde er wel bij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.