Oud 14-07-2019, 13:30
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Twee keer per jaar krijg ik het voor elkaar om pretty much al onze kleren tegelijkertijd gewassen te hebben. Dan organiseer ik de kast en laat daar liggen wat ik denk het komende half jaar aan te hebben aan shirts, truien, tops en broeken. Alles wat ik niet denk aan te trekken of klaar/oud/meh is gaat in een tas en daar vis is nog weleens iets uit zo door de maanden heen.
Ik hoef ze gelukkig niet te passen want ik heb al eindeloos veel jaar pretty much dezelfde maat.l (en dat zie je soms ook wel terug in de variëteit van m’n kast )
Als ik dan na ongeveer 6 maanden weer op hetzelfde punt ben dan gaat alles wat nog in die tas zit de deur uit en zo begin ik opnieuw.
Uiteraard zijn er dingen die nooit in die tas gaan ook al heb ik ze een half jaar niet aan, maar ik wordt steeds beter in die hoeveelheid zo klein mogelijk te houden.
Oh en jurkjes/rokken zijn uitgesloten van dit alles. Daar pluk ik soms nog weleens iets tussenuit voor een kledingruil, maar die houd ik het liefst allemaal voor altijd.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Advertentie
Oud 14-07-2019, 17:18
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Ik geloof dat ik een van de weinige vrouwen ben die nagellak haat
Afschuwelijk gevoel op je nagels en ik vind naturel daarnaast ook vaak mooier.
Ik ook!!

Citaat:
Wie van jullie heeft wel eens helemaal haar schoenen-, kledingkast en lades doorgelopen en alles gepast om te kijken of je het nog kan dragen ja of nee?

Ik ben daar nu al een tijdje mee bezig en het is best confronterend soms.
Maar wel leuk om te doen, het is een soort van nalopen van een jarenlange ontwikkeling.
Waarom is het confronterend?
Oud 14-07-2019, 17:30
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik geloof dat ik een van de weinige vrouwen ben die nagellak haat
Afschuwelijk gevoel op je nagels en ik vind naturel daarnaast ook vaak mooier.
Als ik nagellak zie, kijk ik liever naar het vuilnis. Ik vind naturel 10000x beter.
Oud 14-07-2019, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Als ik nagellak zie, kijk ik liever naar het vuilnis.


Nagellak kan echt heel mooi zijn, mits goede kleur en mooi opgebracht. Dat is maar zelden zo, als je het mij vraagt.
Oud 14-07-2019, 18:14
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Het probleem is vaak dat vrouwen hun nagels niet goed verzorgen waardoor alles wat je erop smeert er ook niet mooi uitziet. En investeren in een goed base en top coat beetje degelijke middelen voor een goed eindresultaat is altijd beter!
Of gelnagels laten zetten
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 14-07-2019, 18:43
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Als ik nagellak zie, kijk ik liever naar het vuilnis. Ik vind naturel 10000x beter.
Helemaal mee eens.
Oud 14-07-2019, 18:59
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Daar groei je ook wel weer overheen
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 14-07-2019, 19:04
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
wacht wAT
Oud 14-07-2019, 19:34
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Dat bijvoorbeeld mijn lief 11 jaar geleden toen hij 20 was nagellak bleeeeh vond en make-up onnodig en me liever zonder zag. Tegenwoordig heeft hij weinig care en vind hij dat ik vooral gelukkig ben met hoe ik eruit zie. Daarom, daar groei je nog wel overheen #wijzevrouwenpraat
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 14-07-2019, 19:36
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Overigens lak, masker, smeer, epileer en smeer ik nog meer vandaag terwijl ik op de bank tennis kijk. Zal ik zo nog even een verfje in Mn haar mikken?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 14-07-2019, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Waarom is het confronterend?
Omdat mijn lichaam anders is geworden en veel dingen me absoluut niet meer staan of passen.
Oud 14-07-2019, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Overigens lak, masker, smeer, epileer en smeer ik nog meer vandaag terwijl ik op de bank tennis kijk. Zal ik zo nog even een verfje in Mn haar mikken?
JA
Oud 14-07-2019, 19:46
Verwijderd
Alleem als je er een foto van post.

Jos vond tatoeages ook lelijk en nu heb k er twee en vindt hij het wel tof.
Oud 14-07-2019, 20:00
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik kan alleen nog acceptabel mn haar verven als deze wedstrijd binnen 15 minuten over is. En dat zie ik vooralsnog niet gebeuren.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 14-07-2019, 20:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb lekker getut met mijn rituals spulletjes, scrub en mouse en shampoo en bodycream
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-07-2019, 20:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Dat bijvoorbeeld mijn lief 11 jaar geleden toen hij 20 was nagellak bleeeeh vond en make-up onnodig en me liever zonder zag. Tegenwoordig heeft hij weinig care en vind hij dat ik vooral gelukkig ben met hoe ik eruit zie. Daarom, daar groei je nog wel overheen #wijzevrouwenpraat
100% mee eens, zolang je maar gelukkig bent. Maar wat ik zeg is compleet mijn mening, dus ja Ż\_(ツ)_/Ż
Oud 14-07-2019, 20:33
Verwijderd
Oh, trouwens. Hoe facking onmogelijk is het om de korte broek te vinden die niet echt heel kort, of meteen enorm groot en lelijk is. In een gewone normale winkel. Tering.
Oud 14-07-2019, 20:38
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Onmogelijk. Ik wil een korte broek die acceptabel genoeg is voor kantoor, want afgeknipte jeans shorts zijn niet eindeloos applicable en ik wil niets high-walste. MAAR HET BESTAAT NIET!
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 14-07-2019, 20:41
Verwijderd
Nou ja ik heb dus twee high waist en dat is prima want die zijn lang genoeg maar ik zocht iets met een normale taille en dat is dus inderdaad ONMOGELIJK.
Oud 14-07-2019, 20:49
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Mijn waist is gewoon niet gemaak voor high-waiste/mommy.
Misschien moet ik kinderen gaan baren. Kan ik eindelijk degelijke shorts vinden
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 14-07-2019, 21:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Oh, trouwens. Hoe facking onmogelijk is het om de korte broek te vinden die niet echt heel kort, of meteen enorm groot en lelijk is. In een gewone normale winkel. Tering.
Je had er toch laatst een aantal besteld?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-07-2019, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Je had er toch laatst een aantal besteld?
Ja maar dit:

Citaat:
Nou ja ik heb dus twee high waist en dat is prima want die zijn lang genoeg maar ik zocht iets met een normale taille en dat is dus inderdaad ONMOGELIJK.
Citaat:
Mijn waist is gewoon niet gemaak voor high-waiste/mommy.
Misschien moet ik kinderen gaan baren. Kan ik eindelijk degelijke shorts vinden
Wanr dan kun je lelijke degelijke broeken gaan dragen? Zo'n lekker uitgezakte ongeďnteresseerde onverzorgde moeder in joggingpakken.
Oud 14-07-2019, 21:31
Verwijderd
Mijn taille is gemaakt voor high waist dingen en ik ben weer enigszins dun dus nu kan het ook weer.
Oud 14-07-2019, 21:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh okee. Ik houd ook niet van high waist. Ik heb een fatsoenlijke korte broek van esprit maar ik vind wel dat hun kledingstijl heel erg veranderd is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-07-2019, 22:10
Verwijderd
Ik draag nauwelijks korte broeken, het staat me echt niet, ik vind echt niks wat én mooi staat en niet te sexy is. De broeken die ik heb zijn high waist en ietwat te kort zodat je mijn billen een beetje ziet.

qua lange broeken draag ik high waist, low waist staat me niet meer. Ik ben voorstander van mijn schouders showen, maar met low waist word ik een omgekeerde driehoek ipv de zandloper die ik echt ben.

Korte broeken, ik geef het op. Rokjes wel, maar mijn huidige rokjes zijn dus ook allemaal low waist dus heb ik afgelopen weekend bijna allemaal opgeborgen.
Oud 14-07-2019, 22:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik pas bijna geen rokjes met zandloperfiguur. Ik ga voor jurkjes.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-07-2019, 22:51
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb aanleg voor een peerfiguur en rokjes lijken dat steeds te willen benadrukken. Ze staan me gewoon echt niet. Ik heb wel hele leuke rokjes. En ik draag soms korte broeken, maar vind lange broeken beter staan
Oud 15-07-2019, 23:44
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Girls, waar zijn er nog lange pyjamabroeken te koop zonder dat ze zo bizar duur zijn? Gewoon van die fijne
Oud 15-07-2019, 23:57
Verwijderd
Herenbroek van de hema!
Oud 16-07-2019, 00:20
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Primark. Zeeman. Wehkamp.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 16-07-2019, 02:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben laat, maar ik hou van nagellak. Ik heb veel te veel, ook. Maar ik heb zo’n 20 jaar mijn nagels afgebeten, dus nu ik daar vanaf ben, is er echt een wereld voor me open gegaan. Is een lekkere bezigheid voor tijdens het Tv kijken ofzo. Ik vind het ook leuk om te kutten met water decals en stencils en folie enzo. Kan ik me uren mee vermaken en het is heel fijn als je een kleur vindt die mooi staat. Ik heb nu een donkerpaarse gevonden (van essence) die heel mooi staat bij mijn bleke huidje.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 16-07-2019, 03:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Girls, waar zijn er nog lange pyjamabroeken te koop zonder dat ze zo bizar duur zijn? Gewoon van die fijne
C&A!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-07-2019, 08:05
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Herenbroek van de hema!
Citaat:
Primark. Zeeman. Wehkamp.
Citaat:
C&A!
Thanks! Ik ga vanmiddag even kijken
Oud 16-07-2019, 08:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook fijne pyjama's van de Lidl maar die hebben ze niet altijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 16-07-2019, 20:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Thanks voor de tips! Ik heb 2 nachthemden bij de hema gehaald en een pyjama bij de primark . Daarnaast nog 1 pyjama in de sale gehaald bij de Livera. Niet mega budget, maar zit zooo lekker!
Oud 16-07-2019, 20:47
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik slaap meestal gewoon in een T-shirt, ook al heb ik een paar schattige pyjama's.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 18-07-2019, 12:39
Verwijderd
Ik ga een paar dagen weg en ik heb een kleine koffer, moet een aantal keren er heel netjes uit zien met verschillende schoenen, sieraden etc en zijde en velvet dingen en ik vertrouw het weer niet, en ik ben vergeten mijn nagels te lakken, ik kom terug met een lading nieuwe kleding wat niet gevouwen kan worden en halverwege is een kutstuk wat niet met de trein kan en ik weet niet wat ik moet meenemen, want het wordt ook kapot zweten of weer kou lijden in de regen en kou en ik zit dus al een hele tijd halfnaakt achter mijn pc te kijken naar de tijd want ik MOET op tijd zijn en ik moet dus ergens tussendoor mijn kistjes verwisselen voor veel te hoge hakken, want no way dat ik met hoge hakken in het vieze ov ga zitten waar er allemaal krassen op mijn schoenen kan komen etc. En alles ligt nu op de grond rondom mijn koffer en tas en dan denk ik wtf andere momenten pleur ik binnen 15 minuten mijn koffer vol met vanalles, vergeet de helft wat altijd op plek van bestemming nog te regelen is en ren ik geheel yolo op mijn hoge hakken naar de trein voor gevaar voor mijn eigen tanden (én schoenen) en denk ik haha jezus ik snap niet dat wijven zo lang doen over hun shit inpakken.
Oud 18-07-2019, 12:40
Saiy
Saiy is offline
Dames wat nemen jullie qua kleding en schoenen allemaal mee op vakantie??
Oud 18-07-2019, 12:40
Saiy
Saiy is offline
need the help #kofferinpakken
Oud 18-07-2019, 12:43
Verwijderd
Zie bovenstaand: Ik zou nu zeggen: TE VEEL, want je kan zomaar in je ondergoed pissen en dan moet je dus het dubbele van je ondergoed mee
Oud 18-07-2019, 12:44
Verwijderd
Hangt er vanaf wat voor vakantie het is trouwens. Is het gewoon een chill/slaap vakantie/in de zon zitten etc en goed vreten? Zo ja waar? Dure restaurants of restaurants waar je gewoon casual kan etc? Vragen, vragen...
Oud 18-07-2019, 12:48
Saiy
Saiy is offline
Frankrijk. Chillvakantie Misschien één of twee keer uit eten in een goed maar niet al te duur restaurant
Oud 18-07-2019, 12:53
Verwijderd
Is er een mogelijkheid dat je in een zoveel sterren-restaurant of een Bib Gourmand terecht komt?
Oud 18-07-2019, 12:57
Saiy
Saiy is offline
ja
Oud 18-07-2019, 13:00
Saiy
Saiy is offline
Ik vind inpakken echt super moeilijk. Ik kom nu ook terug van een aantal dagen weg en heb met een koffer lopen slepen van heb ik jou daar. Meer dan de helft heb ik niet gebruikt. Maar ik weet gewoon niet wat ik mee moet nemen en neem daarom maar alles mee En het liefst wil ik ook kunnen kiezen en afwisselen. Maar ondertussen loop ik wel mijn rug te breken door alle spullen die ik mee wil slepen
Oud 18-07-2019, 13:09
Verwijderd
Sterren/bib gourmand: Dan moet je daarvoor een outfit meenemen: Dus hakken/pumps/wedge, armen en benen bedekt, niet doorschijnend, kan mooie jurk/jumpsuit zijn/rok + blouse combi zijn/samen met een paar mooie sieraden. Als je niet te vaak gaat, zou ik het bij deze outfit laten, of je neemt nog iets anders mee wat te combineren valt. Dus als je drie keer gaat, dan niet drie verschillende outfits meenemen, als het weer onbetrouwbaar is: dan wel twee meenemen: eentje voor wat koeler en voor wat warmer (je wil niet koud lijden of je dood zweten), verder kan je nog een sjaal meenemen die overal bij past om je armen en schouders te bedekken ivm etiquette of de avonden die wat gaan afkoelen. Je gaat dus NIET casual of met onbedekte benen en armen en NIET in jeans.

Twee bikini's gaan er bij mij mee, een is onvoldoende, ik wissel graag af gedurende de dag en dan hangt de ene te drogen en draag ik de andere.

Ondergoed: Bh's die onder alle kleding passen, eentje is ook onvoldoende ivm zweten etc, weegt niet zo veel, maar ik neem er vaak max drie mee. Slips etc, meestal neem ik er het aantal dagen + 1 mee, sokken ook, maar dat hoeft ook niet per se, want je draagt vast slippers en open schoenen.

Mijn sportkleding en hardloopschoenen gaan altijd mee, als ik verwacht een lange afstand te lopen, wandelschoenen ook.

Ik neem twee riemen mee die bij meerdere outfits passen, schoen hetzelfde. En ik doe alles aan voordat ik weg ga, of kijk of het staat. Het slaat namelijk nergens op om schoenen mee te nemen die nergens bij passen bijv.

Jassen: eentje voor warm, eentje voor koud, winterjas ofzo natuurlijk niet, maar je snapt vast wat ik bedoel.

Verder gaat er bij mij altijd zonnebrandcreme mee in grote hoeveelheden, wat medicijnen op recept etc en voorbehoedsmiddelen. Maar ja weet niet of jij dat nodig hebt.

Verder gewoon luchtige shirtjes en broekjes en rokjes. Alles moet je kunnen combineren, ga vooral geen dingen meenemen die je hier óók niet draagt, want dat ga je daar ook niet doen

Een strandjurkje 1 of 2 mee als je naar het strand gaat en daar ook gaat eten. Je gaat NIET in je bikini in een restaurant zitten, mits dat kán.

Oja een strandlaken/handdoek mee kan, maar hotels hebben vaak ook wel handdoeken die je kan lenen daarvoor.
Oud 18-07-2019, 13:17
Saiy
Saiy is offline
Super thanks
Oud 18-07-2019, 13:35
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Fuck it als ik betaal voor een sterren diner, dan trek ik in de zomer prima iets met zichtbare armen of benen. Wat is dat nou voor kwats dat dat niet kan...
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 18-07-2019, 13:56
Verwijderd
Ja ik dik het een beetje aan, niet de hele armen en benen moeten per se bedekt zijn, maar wel ietwat. Ik ben ook een fuck it-persoon, maar ik let wel op de plaatselijke etiquette. Varieert ook per land of restaurant, maar ik ben gewoon voorbereid op alles. Ik ga ook gewoon met bedekte benen en armen een kerk binnen als dat moet. Beetje geven en nemen.
Oud 18-07-2019, 13:57
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Fuck it als ik betaal voor een sterren diner, dan trek ik in de zomer prima iets met zichtbare armen of benen. Wat is dat nou voor kwats dat dat niet kan...
Dit ja haha, zie er wel netjes uit, maar ga me niet overdreven bedekken
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.