Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 15:58
Kip-en-Eend
Kip-en-Eend is offline
Naar aanleiding van een item in een bekend muziekprogramma over tienerouders vragen wij: Hoe zit het hier met de jongens en meisjes die een kind hebben of verwachten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 16:00
Verwijderd
Ik heb een zoontje van 9 maanden.En ik ben gelukkiger dan ooit te voren. Hij heet Sam.

als je nog meer wilt weten vraag je het maar .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:00
Verwijderd
Nou... ik niet. Maar ik weet dat mammie_yvonneke een tienermama is en Naojan ook.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:00
kastdeur
kastdeur is offline
ik godzijdank niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:00
Verwijderd
willen alle jongens die een kind verwachten zich even melden bij de balie? ik herhaal, alle jongens zich even melden. er is een fout gemaakt bij de KI.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:02
Verwijderd


heb zelf geen kind (gelukkig nu niet) maar lijkt me wel dat je er heel gelukkig mee bent als je zo'n hummeltje eenmaal in je armpjes hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-06-2003 @ 17:02:


heb zelf geen kind (gelukkig nu niet) maar lijkt me wel dat je er heel gelukkig mee bent als je zo'n hummeltje eenmaal in je armpjes hebt.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:04
Kip-en-Eend
Kip-en-Eend is offline
Naojan zegt:

Ik heb een zoontje van 9 maanden.En ik ben gelukkiger dan ooit te voren. Hij heet Sam.

als je nog meer wilt weten vraag je het maar .


Zo'n lief kleintje lijkt ons ook heel leuk en lief, maar we kunnen ons ook goed voorstellen dat je op deze leeftijd met hele andere dingen bezig wilt zijn en het een zware taak is voor iemand me zo'n leeftijd. Hoe ga jij daar mee om?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:15
Snoedel
Snoedel is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 23-06-2003 @ 17:00:
willen alle jongens die een kind verwachten zich even melden bij de balie? ik herhaal, alle jongens zich even melden. er is een fout gemaakt bij de KI.
Ja, ik meld me. ik ben al drieeneenhalve maand zwanger, maar weet eigenlijk niet wat ik moet doen. ik ben geestelijk niet in staat een kind op te voeden, maar ter adoptie afstaan lijkt me ook zo wat. abortus is nu niet meer mogelijk, dus ik ben helemaal ten einde raad. mn ouders zitten echt nog niet te wachten op een kleinkind, sterker nog, ze weten het nog niet. ik weet het even niet meer..is er iemand die zou kunnen helpen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:15
Verwijderd
Ik denk dat dit topic naar L&R moet.

Maar nee, ik ben geen tienermoeder, gelukkig niet. Ik heb hoe dan ook geen behoefte om moeder te worden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:19
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Tja als blijkt dat ik zwanger zou zijn (hocus pocus natuurlijk), zou ik denk ik wel besluiten het te houden maar zou het wel moeilijk vinden denk dat ik dan wel besluit bij zijn vader te gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:19
Kip-en-Eend
Kip-en-Eend is offline
Citaat:
Snoedel zegt: Ja, ik meld me. ik ben al drieeneenhalve maand zwanger, maar weet eigenlijk niet wat ik moet doen. ik ben geestelijk niet in staat een kind op te voeden, maar ter adoptie afstaan lijkt me ook zo wat. abortus is nu niet meer mogelijk, dus ik ben helemaal ten einde raad. mn ouders zitten echt nog niet te wachten op een kleinkind, sterker nog, ze weten het nog niet. ik weet het even niet meer..is er iemand die zou kunnen helpen?
Sorry, ik heb eerlijk gezegd ook geen enkel idee wat je in deze situatie moet doen. Wat wel belangrijk is is dat je het aan je ouders vertelt, dat is misschien moeilijk, maar noodzakelijk. Ik neem wel aan dat zij zich ook met de opvoeding gaan bemoeien, en misschien kan jem et hen tot een oplossing komen.
Ik heb wel een vraagje: Hoe is het zo gekomen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:22
Snoedel
Snoedel is offline
Citaat:
Kip-en-Eend schreef op 23-06-2003 @ 17:19:
Sorry, ik heb eerlijk gezegd ook geen enkel idee wat je in deze situatie moet doen. Wat wel belangrijk is is dat je het aan je ouders vertelt, dat is misschien moeilijk, maar noodzakelijk. Ik neem wel aan dat zij zich ook met de opvoeding gaan bemoeien, en misschien kan jem et hen tot een oplossing komen.
Ik heb wel een vraagje: Hoe is het zo gekomen?
Hoe het zo gekomen is? hmmz....kan je dat misschien niet een beetje raden? je bent jong, je wil wat, maar ik wilde teveel. en te snel, en niet veilig....laat ik het daar op houden.... mja, dat vertellen klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. ze vermoorden me echt! ik denk dat ik maar es een hulpinstantie ga bellen ofzo. misschien dat die me verder kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:25
Kip-en-Eend
Kip-en-Eend is offline
Goed idee! Maar wat ik eigenlijk bedoelde: hoezo ben je er niet eerder bij gekomen een abortus te plegen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:28
Snoedel
Snoedel is offline
Citaat:
Kip-en-Eend schreef op 23-06-2003 @ 17:25:
Goed idee! Maar wat ik eigenlijk bedoelde: hoezo ben je er niet eerder bij gekomen een abortus te plegen?
mjah nou kijk... ik ben bang geworden voor de dokter, nadat er een keer iets gebeurt is waar ik verder niet op in wil gaan... maar daardoor heb ik een levenslange afkeer voor dokters gekregen... en k ben er te laat achter gekomen...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Snoedel schreef op 23-06-2003 @ 17:28:
mjah nou kijk... ik ben bang geworden voor de dokter, nadat er een keer iets gebeurt is waar ik verder niet op in wil gaan... maar daardoor heb ik een levenslange afkeer voor dokters gekregen... en k ben er te laat achter gekomen...
mjah, dat vind ik nou zo verschrikkelijk stom!!! dat je er te laat achter komt dat je zwanger bent.... en trouwens, er staat dat je een man bent, volgens mij lul je maar wat
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:44
Snoedel
Snoedel is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 23-06-2003 @ 17:31:
mjah, dat vind ik nou zo verschrikkelijk stom!!! dat je er te laat achter komt dat je zwanger bent.... en trouwens, er staat dat je een man bent, volgens mij lul je maar wat
ik zag het staan ja, dat er stond dat ik een man was.. sorry hoor.. foutje...
nou, en dan geloof je het toch lekker niet.. kan mij dat nou schelen, ik weet dat het waar is..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:50
Kip-en-Eend
Kip-en-Eend is offline
Aan snoedel: Ik had nog een vraagje. Van wie ben je zwanger? En steunt hij je?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2003, 16:52
Snoedel
Snoedel is offline
Citaat:
Kip-en-Eend schreef op 23-06-2003 @ 17:50:
Aan snoedel: Ik had nog een vraagje. Van wie ben je zwanger? En steunt hij je?
Hij steunt me voor geen meter, ik heb het hem verteld. Maar hij ontkent zelfs dat het van hem is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:56
Kip-en-Eend
Kip-en-Eend is offline
Ok, maar jeh ebt nog geen antwoord op de vraag van wie je zwanger bent gegeven. Lijkt me ook wel belangrijk. Als het zomaar een one-nigtht stand was zou ik er ook niet mee opgescheept willen worden. Hoe oud is hij als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:59
Snoedel
Snoedel is offline
Citaat:
Kip-en-Eend schreef op 23-06-2003 @ 17:56:
Ok, maar jeh ebt nog geen antwoord op de vraag van wie je zwanger bent gegeven. Lijkt me ook wel belangrijk. Als het zomaar een one-nigtht stand was zou ik er ook niet mee opgescheept willen worden. Hoe oud is hij als ik vragen mag?
Het is ook niet echt iets makkelijks, hij is 41, getrouwd en hij heeft al 2 kinderen. En nog iets ergers. Het is een leraar van mij......
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Snoedel schreef op 23-06-2003 @ 17:59:
Het is ook niet echt iets makkelijks, hij is 41, getrouwd en hij heeft al 2 kinderen. En nog iets ergers. Het is een leraar van mij......
Mag ik dan heel brutaal vragen waarom je in godsnaam met je leraar het bed in bent gedoken?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:04
Kip-en-Eend
Kip-en-Eend is offline
Je maakt het jezelf niet echt makkelijk nee... Dat is vragen om problemen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:06
Snoedel
Snoedel is offline
Citaat:
WooF schreef op 23-06-2003 @ 18:02:
Mag ik dan heel brutaal vragen waarom je in godsnaam met je leraar het bed in bent gedoken?
Ik vond hem een aantrekkelijk man, het was niet zomaar een one-night-stand.. we hebben het al veel vaker gedaan. Ik kan er toch ook niets aan doen, we hebben altijd een condoom gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Snoedel schreef op 23-06-2003 @ 18:06:
Ik vond hem een aantrekkelijk man, het was niet zomaar een one-night-stand.. we hebben het al veel vaker gedaan. Ik kan er toch ook niets aan doen, we hebben altijd een condoom gebruikt.
Ik vind het echt lullig voor je dat je zwanger bent, echt waar, maar wie is er dan ook zo stom om dit te doen. het spijt me hoor, hier geloof ik niet in. kip-en-eend opent een serieus topic over tienerswangerschap, en jij begint over zwanger van een leraar. nee, hier kan ik niet echt bij. sorry. sorrysorry.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 17:09
Verwijderd
Idd, L&R.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:11
Snoedel
Snoedel is offline
Citaat:
WooF schreef op 23-06-2003 @ 18:08:
Ik vind het echt lullig voor je dat je zwanger bent, echt waar, maar wie is er dan ook zo stom om dit te doen. het spijt me hoor, hier geloof ik niet in. kip-en-eend opent een serieus topic over tienerswangerschap, en jij begint over zwanger van een leraar. nee, hier kan ik niet echt bij. sorry. sorrysorry.
dan geloof je het toch lekker niet? kan mij dat schelen, en ik reageer toch ook serieus. als je het niet wilt geloven, nou dan maar niet.. intereseert mij niets..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Kip-en-Eend schreef op 23-06-2003 @ 17:04:



Zo'n lief kleintje lijkt ons ook heel leuk en lief, maar we kunnen ons ook goed voorstellen dat je op deze leeftijd met hele andere dingen bezig wilt zijn en het een zware taak is voor iemand me zo'n leeftijd. Hoe ga jij daar mee om?

Mijn leven is compleet veranderd. Vroeger als mijn moeder zei: niet s`avonds laat fietsen"had ik zoiets van : zeik niet

maar sinds ik sam heb denk ik hetzelfde als mijn moeder. Ik zou nooit meer alleen door het donker gaan.

Als ik wil uitgaan kan dat ook nog gewoon, mijn moeder kan vrij vaak oppassen. Maar het is toch niet hetzelfde. Voordat ik Sam had kon ik echt feesten als een gek,maar nu denk ik de hele tijd aan hem.

Maar goed, iets wat ik nog steeds niet ben "afgeleerd" is blowen. Als ik Sam in bed heb gelegd en hij slaapt goed vast dan blow ik een blowtje. Naja moet kunnen, ik ben altijd nog in staat om voor mijn kind te zorgen, hoe stoned ik ook ben.

Maja, praten over jongens en uitgaan en school interreseerd me allemaal niet zo veel meer. Ik heb gewoon een heel ander leven, ik maak me niet meer druk om die dingen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Snoedel schreef op 23-06-2003 @ 17:15:
Ja, ik meld me. ik ben al drieeneenhalve maand zwanger, maar weet eigenlijk niet wat ik moet doen. ik ben geestelijk niet in staat een kind op te voeden, maar ter adoptie afstaan lijkt me ook zo wat. abortus is nu niet meer mogelijk, dus ik ben helemaal ten einde raad. mn ouders zitten echt nog niet te wachten op een kleinkind, sterker nog, ze weten het nog niet. ik weet het even niet meer..is er iemand die zou kunnen helpen?

bullshit, abortus kan je plegen tot 22 weken.

eigenlijk twijfel ik aan je hele verhaal, de manier waarop je het verteld.

maar goed, als het dan werkelijk waar is, succes.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 18:12:
Maar goed, iets wat ik nog steeds niet ben "afgeleerd" is blowen. Als ik Sam in bed heb gelegd en hij slaapt goed vast dan blow ik een blowtje. Naja moet kunnen, ik ben altijd nog in staat om voor mijn kind te zorgen, hoe stoned ik ook ben.
en dat blijf je je hele leven doen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-06-2003 @ 18:14:
en dat blijf je je hele leven doen?

weet ik veel ik kan niet in de toekomst kijken.
misschien wel , misschien niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:16
Snoedel
Snoedel is offline
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 18:13:
bullshit, abortus kan je plegen tot 22 weken.

eigenlijk twijfel ik aan je hele verhaal, de manier waarop je het verteld.

maar goed, als het dan werkelijk waar is, succes.
tot 22 weken? dan ben je 5.5 maand zwanger, dat kan toch niet meer? als het zo is dat dat kan tot 22 weken doe ik dat dus onmiddelijk...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 18:16:
weet ik veel ik kan niet in de toekomst kijken.
misschien wel , misschien niet.
denk je dat dat goed zal zijn voor je kind? vooral als ie ouder is? (bedoel t geinteresseerd.. wil je niet aanvallen hoor en twijfel er niet aan dat je een goede moeder bent hor )
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-06-2003 @ 18:18:
denk je dat dat goed zal zijn voor je kind? vooral als ie ouder is? (bedoel t geinteresseerd.. wil je niet aanvallen hoor en twijfel er niet aan dat je een goede moeder bent hor )

Ik zal het nooit in zijn bijzijn doen en nooit overdag als hij niet slaapt. Sjah als ie ouder is wordt het natuurlijk moeilijker. maar daar vind ik wel wat op (duurt gelukkig nog lang )
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Snoedel schreef op 23-06-2003 @ 18:16:
tot 22 weken? dan ben je 5.5 maand zwanger, dat kan toch niet meer? als het zo is dat dat kan tot 22 weken doe ik dat dus onmiddelijk...
volgens mij echt 22 weken (zeker niet langer)

Maar waarom weghalen. Kijk ik heb mijn ouders de hele zwangerschap niet gezien (die hadden geen trek meer in me) maar nu die kleine er is zijn ze niet meer weg te slaan. Sam is werkelijk waar het beste wat me ooit is overkomen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 18:26:
volgens mij echt 22 weken (zeker niet langer)

Maar waarom weghalen. Kijk ik heb mijn ouders de hele zwangerschap niet gezien (die hadden geen trek meer in me) maar nu die kleine er is zijn ze niet meer weg te slaan. Sam is werkelijk waar het beste wat me ooit is overkomen.
Dan heb je geluk
succes met alles!

Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 18:04.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2003, 17:35
Verwijderd
Ik hoorde vandaag dat een vriendin van een meisje uit mijn klas zwanger was... ze had het gepland, GEPLAND!!!... Ze is 19 jaar haar vriend 21 ze wonen allebei nog thuis zij heeft alleen mavo hij zit nog op school.... en vorige maand was het nog een week uit omdat het niet goed liep..... tsssss.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
girlmetwijdebroeken schreef op 23-06-2003 @ 18:35:
Ik hoorde vandaag dat een vriendin van een meisje uit mijn klas zwanger was... ze had het gepland, GEPLAND!!!... Ze is 19 jaar haar vriend 21 ze wonen allebei nog thuis zij heeft alleen mavo hij zit nog op school.... en vorige maand was het nog een week uit omdat het niet goed liep..... tsssss.

*lacht zich helemaal dood hier*

het spijt me dat ik erom lach, maar hoe kan je dat nou plannen noemen? kom op zeg
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:12
Verwijderd
ach ja mijn zwangerschap was ook min of meer gepland. ik wou gewoon een kind. met of zonder partner.
eigenlijk wel ziekelijk he als je die gedachtes hebt terwijl je 16 bent.

Ik heb het er echt om gedaan, ik zei altijd "het was een ongelukje" maar zeg nou eerlijk, het is 2003 , iedereen krijgt voorlichting. Maar goed nu kom ik uit de kast.
Voordat ik met Sam zijn vader het bed in stapte heb ik tegen hem gezegd dat ik graag een kind wilde en dat ik er niks aan zou doen om dat tegen te gaan. Hij had het niet verwacht, dat ik zwanger zou zijn. Nu is hij weg, beetje jammer maar ik had niet anders kunnen verwachten...(niet dat ik hem mis ofzo,maar misschien leuk voor Sam een vader)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 19:12:
ach ja mijn zwangerschap was ook min of meer gepland. ik wou gewoon een kind. met of zonder partner.
eigenlijk wel ziekelijk he als je die gedachtes hebt terwijl je 16 bent.

Ik heb het er echt om gedaan, ik zei altijd "het was een ongelukje" maar zeg nou eerlijk, het is 2003 , iedereen krijgt voorlichting. Maar goed nu kom ik uit de kast.
Voordat ik met Sam zijn vader het bed in stapte heb ik tegen hem gezegd dat ik graag een kind wilde en dat ik er niks aan zou doen om dat tegen te gaan. Hij had het niet verwacht, dat ik zwanger zou zijn. Nu is hij weg, beetje jammer maar ik had niet anders kunnen verwachten...(niet dat ik hem mis ofzo,maar misschien leuk voor Sam een vader)
ik denk er eigenlijk hetzelfde over als jij.. ik wil graag een kind, ja, daar heb ik een man bij nodig... maar niet iemand die ook voor de rest van mijn leven mijn partner is. een vader voor een kind is natuurlijk fijn, maarja, ik kan mijn vader missen als kiespijn hoor.. en dat spijt me voor hem.. maarja... ik zou desondanks geen kind willen wanneer ik 16 zou zijn.. zit nog op school dan enzow.. mneuh.. liever wanneer k wat ouder ben..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:30
Studentje
Studentje is offline
Nope. En bij mijn vriendin en mij zit er ook geen tienerzwangerschap meer in.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 23-06-2003 @ 19:30:
Nope. En bij mijn vriendin en mij zit er ook geen tienerzwangerschap meer in.
niet meer?? hoe bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:35
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 23-06-2003 @ 19:33:
niet meer?? hoe bedoel je?
Gewoon. We zijn allebei geen tieners meer.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 23-06-2003 @ 19:33:
niet meer?? hoe bedoel je?
mja, dat snap ik ook niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:37
Verwijderd
hier even mijn mening over de maatschappij die je maakt denken dat je eerst school moet afmaken!!!! BULLSHIT

Ik kan me zo kwaad maken over die grietjes die erachter komen dat ze zwanger zijn , en het eerste wat ze denken : maar hoe moet dat verder? ik moet nog school doen? carriere gaat voor enz. enz. En dan besluiten ze het weg te halen.


De maatschappij van vandaag de dag heeft die mening voor ons gevormd. een paar honderd jaar geleden was het doodnormaal dat je zo jong een kind kreeg maar tegenwoordig draait alles maar om presteren en geld verdienen. waarom in godsnaam? Kijk, naar school gaan kan altijd nog en veel geld verdienen ook.

Ik ben echt anti abortus, je kan altijd iets voor je kind beteken, en als je dat niet kan, kan je het "weggeven" voor adoptie. (er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals junken en zwervers maar zelfs voor hun zijn er genoeg mogelijkheden om je kind goed op te voeden)

Oke, ik ben natuurlijk van mening dat het beter is om je leven om rolletjes te hebben, zoals eerst een huis hebben, maar goed, de afgelopen 1 1/5 jaar woon ik in opvangtehuizen en ik heb het echt niet slecht gehad.. En over een paar weken krijgen Sam en ik onze eigen woning toegewezen, dus dat is echt kikke!!!

maar goed, denk ff na voordat je je kindje laat wegzuigen door een stel moordenaars, vanaf 10 weken zwangerschap is het lichaampje helemaal af en gaat het hartje kloppen en hoeft het alleen nog maar te groeien.
Ik snap niet dat mensen zo ver kunnen gaan om hun kindje weg te laten halen. Vanaf dat het zaadje het eitje heeft bereikt en het smelt samen is het al bezig een mensje te worden, het leeft dus al.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 23-06-2003 @ 19:35:
mja, dat snap ik ook niet helemaal
het zijn inmiddels twintigers
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:43
Verwijderd
om even te reageren op naojan:

meningen over abortus, daar ga ik nu even niet op in.

Iemand zal echt niet voor zn lol abortus laten plegen, geloof me.
maar als je denkt dat je je kind geen goede toekomst kan bieden, is het verstandiger het weg te laten halen. je hebt nog niets waar je je aan kan hechten, nog niets om van te houden. en over je leven? misschien past een kind daar echt niet in. t is net wat iedereen zelf denkt dat het beste is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:44
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 19:37:
hier even mijn mening over de maatschappij die je maakt denken dat je eerst school moet afmaken!!!! BULLSHIT

Ik kan me zo kwaad maken over die grietjes die erachter komen dat ze zwanger zijn , en het eerste wat ze denken : maar hoe moet dat verder? ik moet nog school doen? carriere gaat voor enz. enz. En dan besluiten ze het weg te halen.
Maar als ze niet zeker weten of ze het willen, is dat dan prettig voor het kind? Jij wist het misschien wel zeker, maar dat is natuurlijk lang niet altijd zo. In principe kan het iedereen gebeuren, maar het is toch een bepaalde groep, waar de tienerzwangerschappen wat frequenter zijn. Jij en ik weten best mensen uit die groep niet de beste ouders zijn die een kind zich kan wensen. Ik wil jou BTW helemaal niet aanvallen oid.

Citaat:
De maatschappij van vandaag de dag heeft die mening voor ons gevormd. een paar honderd jaar geleden was het doodnormaal dat je zo jong een kind kreeg maar tegenwoordig draait alles maar om presteren en geld verdienen. waarom in godsnaam? Kijk, naar school gaan kan altijd nog en veel geld verdienen ook.
Is dat echt zo? Hoe wou jij een kind combineren met naar school gaan? Ik bedoel, stufi krijg je waarschijnlijk niet, je hebt een hoop kosten, scholing kost ook veel geld, waar haal je dat vandaan? En waar laat je je kind?
Citaat:
Ik ben echt anti abortus, je kan altijd iets voor je kind beteken, en als je dat niet kan, kan je het "weggeven" voor adoptie. (er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals junken en zwervers maar zelfs voor hun zijn er genoeg mogelijkheden om je kind goed op te voeden)
Hier ga ik verder niet op in, lijkt me niet echt deze discussie.
[B][QUOTE]
Oke, ik ben natuurlijk van mening dat het beter is om je leven om rolletjes te hebben, zoals eerst een huis hebben, maar goed, de afgelopen 1 1/5 jaar woon ik in opvangtehuizen en ik heb het echt niet slecht gehad.. En over een paar weken krijgen Sam en ik onze eigen woning toegewezen, dus dat is echt kikke!!![-B][-QUOTE]Dan zijn we het daar over eens.
Citaat:
maar goed, denk ff na voordat je je kindje laat wegzuigen door een stel moordenaars, vanaf 10 weken zwangerschap is het lichaampje helemaal af en gaat het hartje kloppen en hoeft het alleen nog maar te groeien.
Ik snap niet dat mensen zo ver kunnen gaan om hun kindje weg te laten halen. Vanaf dat het zaadje het eitje heeft bereikt en het smelt samen is het al bezig een mensje te worden, het leeft dus al.
Jouw beeld van abortus lijkt me ietwat doorgeschoten naar het extreme, maar dat is op zich niet raar als je zelf ´een kleine´ hebt.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 23-06-2003 @ 19:43:
om even te reageren op naojan:

meningen over abortus, daar ga ik nu even niet op in.

Iemand zal echt niet voor zn lol abortus laten plegen, geloof me.
maar als je denkt dat je je kind geen goede toekomst kan bieden, is het verstandiger het weg te laten halen. je hebt nog niets waar je je aan kan hechten, nog niets om van te houden. en over je leven? misschien past een kind daar echt niet in. t is net wat iedereen zelf denkt dat het beste is.

adoptie is nog altijd beter dan moord.


en btw, natuurlijk past er geen kind in je leven als je daar niet op rekent maar je kan je leven er wel op aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:00
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
*geeft Naojan een schouderklopje en Sam een kusje op zn voorhoofd*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [ma]enquete over tienermoeders
LiqqY
22 07-02-2006 17:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Tienermoeders
markeerstift
22 09-01-2005 19:32
Levensbeschouwing & Filosofie Tienermoeders: mag je het kind van ze afnemen?
misty1986
72 05-06-2004 00:45
Lichaam & Gezondheid Tienermoeders en TMF
mammie_yvonneke
21 05-06-2003 19:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Spreekbeurt over tienermoeders
Marianne86
2 10-11-2002 20:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap tienermoeders
dennis
2 21-02-2002 11:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.