Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2001, 18:52
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Er leefde eens een prins die moest trouwen. Hij kreeg veertig dagen de tijd om in het land een meisje te vinden. Op een nacht zag de prins ergens een lichtje branden. Hij vroeg zich af waarom er 's nachts licht aan was. Hij keek naar binnen en zag drie meisjes. Nieuwsgierig luisterde hij naar wat ze zeiden. De oudste zuster zei: Als de prins mij kiest zal ik voor hem een tapijt weven dat zo groot is dat zelfs als alle soldaten van het leger er op gaan zitten er nog altijd plaats genoeg over is. De middelste zuster zei: Oh dat is nog niets. Als hij mij kiest zal ik voor hem een handdoek haken die zo groot is dat wanneer alle soldaten van het leger daar hun handen aan hebben afgedroogd er altijd nog een droge plek over is. Tenslotte sprak de jongste zuster: Als hij mij kiest dat zal ik voor de prins twee kinderen baren een meisje met gouden lokken en een jongen met een zilveren kuif. De volgende dag ging de prins naar huis en zei tegen zijn vader dat hij met het oudste meisje wilde trouwen. Onmiddellijk werd er bruiloft gevierd. Na het feest vroeg de prins aan zijn bruid of ze voor hem een tapijt wilde weven waar zijn hele leger op kon uitrusten. Maar zij antwoordde: Wat? Ik ben nu de vrouw van de prins. Waarom zou ik een tapijt moeten weven? De prins werd zo kwaad dat hij haar direct terug naar haar zusters stuurde. Hij vroeg aan zijn vader toestemming om met het middelste meisje te trouwen. Weer werd er een groot bruiloftsfeest aangericht. Na de trouwdag vroeg de prins aan zijn nieuwe vrouw of ze voor hem en handdoek wilde haken, waar zijn hele leger de handen aan kon afdrogen. Wat? zei ze, verwacht je van mij de vrouw van de prins dat ik nu een handdoek zal haken? Ze weigerde. En de prins stuurde ook haar terug naar huis. Tenslotte vroeg hij aan zijn vader of hij de jongste zuster mocht trouwen. De koning stemde toe en in het hele land werd voor de derde keer feest gevierd. De prins kon zijn vrouw niet meteen om een dochter met gouden lokken en een zoon met een zilveren kuif vragen. Hij wist dat hij daarvoor minstens negen maanden moest wachten. Toen de tijd van de bevalling was aangebroken, kwamen de twee zusters zoals de gewoonte was helpen. Zij waren natuurlijk ook nieuwsgierig of hun zuster zo een tweeling zou krijgen als ze had beschreven. En ja hoor er werd een meisje geboren met gouden lokken en een jongen met een zilveren kuif. De twee oudere zusters zagen groen van jaloezie. Zij besloten in plaats van de mooie tweeling, twee pasgeboren hondjes in de koninklijke wieg te leggen. Daarna gingen zij naar de prins om hem te feliciteren met de geboorte van zijn twee hondjes. Onmiddellijk gaf hij bevel om zijn vrouw naar de gevangenis te brengen. De boze zusters stopten de kinderen in een kistje en gooiden dat in de rivier. Het werd met de stroom meegevoerd tot het ergens tussen de stenen aan de kant bleef haken. Op die plek ging een geit water drinken. Ze hoorde het gekrijs van de baby's en liet de kinderen al haar melk drinken. Toen de geit 's avonds terugkwam bij de stal merkte haar arme herder dat ze geen melk meer had. Aangezien hij wilde weten wie de melk gestolen had besloot de herder de volgende morgen zijn geit op een afstandje te volgen. Verbaasd zag hij haar bij de rivier tussen de stenen verdwijnen. Zo vond hij het kistje met de twee kinderen. De man was heel gelukkig omdat hij zelf geen familie had. Toen de jongen en het meisje zeven jaar oud waren had hij ze allerlei dingen geleerd zoals boogschieten paardrijden en nog veel meer. In die zomer had de prins een beloning uitgeloofd voor diegene die in een keer een zak met goudstukken uit een boom kon schieten. De jongen met de zilveren kuif wilde zijn arme vader, de herder graag verrassen. Daarom deed hij zijn uiterste best de zak met goudstukken in een keer naar beneden te schieten. Toen de prins de kleine jongen met de zilveren kuif zag bekroop hem het gevoel dat hij de jongen al heel lang kende. Hij vroeg hem wie zijn vader was. De kleine jongen nam hem mee naar de herder. De prins was verbaasd over de bijzondere tweeling. De herder vertelde hoe zijn geit de twee kindjes gevonden had. Dat was zeven jaar geleden gebeurd, vlak nadat de vrouw van de prins twee hondjes had gekregen..... Op dat moment begreep de prins dat hij bedrogen was. Onmiddellijk bevrijdde hij zijn arme vrouw uit de gevangenis. In het hele land werd veertig dagen en nachten feest gevierd om de terugkomst van de vrouw en de mooie tweeling te vieren. De goede herder werd beloond en samen met zijn geit mocht hij in het paleis komen wonen.


Sorry, als je de moeite hebt genomen dit te lezen
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2001, 20:09
GRRR#666
GRRR#666 is offline
droog einde :\ verder is het wel amusant
__________________
// the freaks come out at night
Met citaat reageren
Oud 15-09-2001, 22:42
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
Is dit niet een combinatie van het verhaal van Remus en Romulus, en het verhaal van Paris, en een heel klein beetje van Repelsteeltje erin??
Kweenie maar die eerste twee verhalen zie ik er iig heel duidelijk in...

X
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 16:08
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
lekker standaard
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2001, 15:21
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
lekker goed einde
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 01:00
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
geitenbonken!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 01:09
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
OsoNke schreef:
Is dit niet een combinatie van het verhaal van Remus en Romulus, en het verhaal van Paris, en een heel klein beetje van Repelsteeltje erin??
Kweenie maar die eerste twee verhalen zie ik er iig heel duidelijk in...

X
Idd, dit is helemaal niet zelf bedacht..
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 10:22
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
OsoNke schreef:
Is dit niet een combinatie van het verhaal van Remus en Romulus, en het verhaal van Paris, en een heel klein beetje van Repelsteeltje erin??
Kweenie maar die eerste twee verhalen zie ik er iig heel duidelijk in...

X
ja

en vrijwel elk liefdesverhaal is een variatie op romeo en julia
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 14:15
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
empyrian schreef:
geitenbonken!
en dit was een zeer waardevolle toevoeging aan een oeroud topic

doelloos uppen
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:39
stella
stella is offline
Citaat:
Lindansje schreef:


en dit was een zeer waardevolle toevoeging aan een oeroud topic

doelloos uppen
nee ik vond het leuk!
en ik ga zo naar bedje toe en over dit verhaaltje dromen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 16:21
Black Bird
Black Bird is offline
Tis wel een leuk sprookje. Ik vind het einde alleen zo gemeen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek mijn ouders... (heel erg triets verhaal)
fruitmand
7 18-07-2018 20:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Situatie probleemwijk(en) loopt uit de hand
koelieboelie
190 04-10-2007 23:33
Verhalen & Gedichten Life is but a dream
Zepp
2 22-05-2005 15:20
Liefde & Relatie wel heel erg snel!
king112
42 26-05-2003 16:22
Liefde & Relatie Heel erg vaag
#lamelodiadelmare#
6 21-05-2002 19:44
Liefde & Relatie Weglopen naar je lief...
Soullar
42 15-03-2002 19:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.