Oud 18-11-2003, 16:23
Upke
Upke is offline
Ja het jaarlijkse gezeik is weer begonnen. Moeten Nederlandse scholen nu wel dagen vrijmaken voor bijvoorbeeld het suikerfeest? Ik hoor altijd van de turken bij ons in de klas dat we maar racisten zijn omdat de school ze geen vrij geeft. Maar je zit toch in ons land? Vinden ze het dan soms zo gek dat sommige scholen dan ook geen vrij gaan geven voor hun? Wij krijgen vrij met kerst en bijv. met pinksteren. Dat zijn onze vrije dagen. Zouden we dan die buitenlanders maar naar school moeten gaan want ze vieren het toch niet zeggen ze bij mij op school? Wie herkent deze discussies...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2003, 18:17
L*c
Avatar van L*c
L*c is offline
ik vind het stom dat je dat zegt. er wonen nu eenmaal verschillende godsdiensten hier, dus moeten we met meer verschillende dingen rekening houden. dat heeft niks te maken met 'wie hier eerder was' en 'wie hier later kwam'. t is gewoon een een sociaal gebaar om andere godsdiensten te verwelkomen.
__________________
ya tebya lyublyu
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 18:33
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Upke schreef op 18-11-2003 @ 16:23:
Ja het jaarlijkse gezeik is weer begonnen. Moeten Nederlandse scholen nu wel dagen vrijmaken voor bijvoorbeeld het suikerfeest? Ik hoor altijd van de turken bij ons in de klas dat we maar racisten zijn omdat de school ze geen vrij geeft. Maar je zit toch in ons land? Vinden ze het dan soms zo gek dat sommige scholen dan ook geen vrij gaan geven voor hun? Wij krijgen vrij met kerst en bijv. met pinksteren. Dat zijn onze vrije dagen. Zouden we dan die buitenlanders maar naar school moeten gaan want ze vieren het toch niet zeggen ze bij mij op school? Wie herkent deze discussies...
Je hebt gelijk, al heb ik er niet zo'n last van.. Er zitten namelijk geen/weinig moslims bij mij in de klas... Et gaat niet wie er eerder was en wie niet.. Feit is dat de meeste moslims in de minderheid zijn op scholen... Je zou mij niet horen klagen als we meer vrij kregen, maar zou et toch onzin vinden... Moeten elke andere godsdienst ook zeker op hun eigen feestdagen vrij krijgen, is et hek van de dam, lijkt mij...
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
L*c schreef op 18-11-2003 @ 18:17:
ik vind het stom dat je dat zegt. er wonen nu eenmaal verschillende godsdiensten hier, dus moeten we met meer verschillende dingen rekening houden. dat heeft niks te maken met 'wie hier eerder was' en 'wie hier later kwam'. t is gewoon een een sociaal gebaar om andere godsdiensten te verwelkomen.
Precies. Ik zie evenmin problemen. En de rechtspraak ook niet, mits men tijdig van te voren aangeeft vrij te willen hebben wegens het vieren van Suikerfeest.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:17
Upke
Upke is offline
Citaat:
L*c schreef op 18-11-2003 @ 18:17:
ik vind het stom dat je dat zegt. er wonen nu eenmaal verschillende godsdiensten hier, dus moeten we met meer verschillende dingen rekening houden. dat heeft niks te maken met 'wie hier eerder was' en 'wie hier later kwam'. t is gewoon een een sociaal gebaar om andere godsdiensten te verwelkomen.
Stel ik woon in Turkije en zit daar op school. Ik kijk op de kalender en zie dat het 2e zondag is. Ik neem aan dat ze dat niet kennen in Turkije, maar goed dan ga ik ook gewoon naar school hoor en zeur ook niet daar over. Kom op het is maar een dagje. En dan nog iets, die moslims zeiden tegen mij van wij vieren geen kerstmis, dan vind ik ook dat ze dan gewoon naar school moeten gaan tijdens die vakantie, of niet dan? En waarom heeft het niks te maken met wie hier eerder is? Andersom doen ze in turkije ook zoiets hoor. Kom nederlanders we verhuizen naar turkije en laten ze daar voor ons allerlei aparte huize aanmaken voor ons, en als er iets tegenzit dan zijn hun racisten en denken ze alleen maar aan hunzelf! En het is zelfs in Arabie zo dat er niemand op vakantie mag daar, en als je daar wilt gaan wonen dan kom je in aparte wijken te wonen met nog meer van jou soort mensen, en je mag daar alleen wonen als je daar ook familie hebt zitten en werk!!!! Wie is hier nou racistisch bezig??????
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:40
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
ons hele schoolwezen is op het moment gevestigd op studielasturen, en daarmee heeft de school dus een aantal vakantiedagen te besteden. als de school dan de gebruikelijke vakanties heeft ingevuld, vind ik het logisch dat ze dan voor pinksteren kiezen in plek van suikerfeest ofzoiets, al was het maar omdat bijna allem scholen dat doen, en ik dus met mijn basisschoolgaand broertje en mijn werkende vader gewoon een dagje naar friesland kan ofzo, snap je?
En wat doe je dan met een Christelijke school? hoewel mijn school Christelijk is, en ik er toch mag zitten als atheist zijnde, snap ik wel dat die de voorkeur geeft aan kerst.

en dan nog iets, wat is het practisch nut van vrij op zo'n dag. als het dan gebruikelijk is een drakenoptocht te houden, is vrij wel handig, maar als je slechts vast, kun je het wel uitzitten. kinderen ontbijten toch al zo slecht

ik weet niet hoor, hou het nou toch gewoon zoals het is. Dit heeft niks met integratie te maken mi, en het feit dat er elk jaar om gezeurd wordt, doet het mij als expres in de oren klinken.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:52
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
Upke schreef op 18-11-2003 @ 20:17:
*verhaal*
Dus omdat zij iets nalaten, hoeven wij het ook niet te doen? In hoeverre zijn wij dan "toleranter" dan Arabische landen?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:56
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
Upke schreef op 18-11-2003 @ 20:17:
Stel ik woon in Turkije en zit daar op school. Ik kijk op de kalender en zie dat het 2e zondag is. Ik neem aan dat ze dat niet kennen in Turkije, maar goed dan ga ik ook gewoon naar school hoor en zeur ook niet daar over. Kom op het is maar een dagje. En dan nog iets, die moslims zeiden tegen mij van wij vieren geen kerstmis, dan vind ik ook dat ze dan gewoon naar school moeten gaan tijdens die vakantie, of niet dan? En waarom heeft het niks te maken met wie hier eerder is? Andersom doen ze in turkije ook zoiets hoor. Kom nederlanders we verhuizen naar turkije en laten ze daar voor ons allerlei aparte huize aanmaken voor ons, en als er iets tegenzit dan zijn hun racisten en denken ze alleen maar aan hunzelf! En het is zelfs in Arabie zo dat er niemand op vakantie mag daar, en als je daar wilt gaan wonen dan kom je in aparte wijken te wonen met nog meer van jou soort mensen, en je mag daar alleen wonen als je daar ook familie hebt zitten en werk!!!! Wie is hier nou racistisch bezig??????
Ik wil ff op bepaalde dingen hier uit je tekst reageren:
Ok..(ben turks) en ik vier geen Kerst enz... Ok, mijn best, ik wil wel naar school met kerst..Regel jij dan dat de school open is en dat er leraren zijn...?
Bep. vakanties zijn nou eenmaal niet alleen van religie enz... Neem nou kerst...Als je op school zit moet je die vrije dagen meestal gebruiken om te leren/ studeren omdat er gelijk ná de kerstvakantie een toetsen periode is..
Nu over het "verhuizen naar Turkije"... Hebben turken in Nederland "speciale/aparte" huizen laten bouwen..? (zo ja, weet ik nix van..woon in een gewoon rijtjeshuis)
En je hebt het eerst over Turken en daarna heb je het plots over Saudi Arabië... Niet iedereen is het zelfde...Remember..?? (Nederland heeft niet zelfde regering als Duitsland/België ofzo..)
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:21
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 18-11-2003 @ 20:56:
Ik wil ff op bepaalde dingen hier uit je tekst reageren:
Ok..(ben turks) en ik vier geen Kerst enz... Ok, mijn best, ik wil wel naar school met kerst..Regel jij dan dat de school open is en dat er leraren zijn...?
Bep. vakanties zijn nou eenmaal niet alleen van religie enz... Neem nou kerst...Als je op school zit moet je die vrije dagen meestal gebruiken om te leren/ studeren omdat er gelijk ná de kerstvakantie een toetsen periode is..
Nu over het "verhuizen naar Turkije"... Hebben turken in Nederland "speciale/aparte" huizen laten bouwen..? (zo ja, weet ik nix van..woon in een gewoon rijtjeshuis)
En je hebt het eerst over Turken en daarna heb je het plots over Saudi Arabië... Niet iedereen is het zelfde...Remember..?? (Nederland heeft niet zelfde regering als Duitsland/België ofzo..)
ah, daar zeg je wat. tijdens kerst wil je best naar school. lijkt mij ook prima, mij boeit het niet, gaan we fijn naar school met kerst. probleem opgelost? die twee weken vakantie noemen we gewoon oudejaarsvakantie, praten we er niet meer over.

Maar dat bedoel je niet he, dat wilde je helemaal niet. je wil niet meer naar school, maar juist minder, en als je vrij hebt, dan op JOUW tijd. (in deze regels zit iets, iets, nouwja, je ziet de sugestie waarschijnlijk zelf wel)

wat een onzin. die proefwerkweek verschuift toch meestal naar achter een vakantie, en waarom? omdat je leerlingen dan tijd geeft. suikerfeest vakantie is trouwens te dicht op herfst vakantie, we hebben ook nog te maken met een uitgepbalanceerd, stresbestreidend vakantiesysteem.

wat is het practisch nut van een extra vrije dag? zeg het mij. is het alleen maar een teken van respect? nou, geloof mij, de dag is je van harte gegund, zo, dan weet je dat je het respect hebt, is die vrije dag ook niet meer nodig.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:29
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Ik snap niet waarom ze der echt een PROBLEEM van maken..
Kom op zeg, het is toch zo dat het voor islamieten geld, die doen eenmaal mee aan de ramadan.. en willen één dag vrij, terwijl het 3 dagen duurt.. En het gaat toch "ten koste van JOUW opleiding" om dat debiel ff te zeggen *bedoeld: jij gaat één dag niet naar school, je neemt een dag vrij, maar op school gaat alles door, en moet jij stof missen enz en zelf inhalen* Maar meestal is dat niet echt veel...

IK zelf ga gewoon naar school, ik doe netjes mee aan de ramadan, maar voor mij is het geen probleem dat ik het niet meevier.. Bij ieder ligt dat anders, logisch..
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:32
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
JaJ schreef op 18-11-2003 @ 21:21:
wat is het practisch nut van een extra vrije dag?
Dat mensen de vrijheid hebben om hun eigen godsdienst uit te voeren, incl. hun feestdagen...
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 21:40
ThE MaSTeR 2oo3
ThE MaSTeR 2oo3 is offline
Citaat:
L*c schreef op 18-11-2003 @ 18:17:
ik vind het stom dat je dat zegt. er wonen nu eenmaal verschillende godsdiensten hier, dus moeten we met meer verschillende dingen rekening houden. dat heeft niks te maken met 'wie hier eerder was' en 'wie hier later kwam'. t is gewoon een een sociaal gebaar om andere godsdiensten te verwelkomen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 23:30
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
ik vind dat ze best een vrije dag in kunnen brengen voor het suikerfeest.
Er zijn inmiddels al zoveel moslims dat ik dat wel zo eerlijk vind.
Als jou overtuiging in de Islam zo is dat ook al zou je geen vrij krijgen, dat je gewoon niet naar school zou gaan.. dan kunnen ze toch beter gewoon een vrije dag instellen..?
ik heb zelf niet dat soort problemen omdat op onze school ook aangepaste vrije dagen zijn, wat overigens niet betekendt dat wij meer vakantiedagen hebben. Aangezien bij ons de leraren wel vaak wel aan kerst doen enzo hebben we die dagen dan ook vrij, maar we hebben bijvoorbeeld weer geen krokus/herfst vakantie om maar wat te noemen.

ze kunnen toch evenveel vrije dagen houden en dan een paar dagen uit de niet-feestdagen-vakanties halen..? dan is iedereen tevreden

ik vind het eigenlijk jammer dat mensen andere godsdiensten niet respecteren...
__________________
***massa vernietig eens wapens***
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 00:14
Verwijderd
Onzin, het is geen traditionele feestdag, dus niet doen. Straks kunnen we iedereen zn eigen feestdag gaan vrijgeven. Als mensen het zo nodig willen vieren, dan spijbelen ze maar

Het heeft ook weinig met respecteren te maken vind ik eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 00:16
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 18-11-2003 @ 23:30:
ik vind het eigenlijk jammer dat mensen andere godsdiensten niet respecteren...
Ik vind dat dit niets met respect te maken heeft. Als we alle feestdagen van alle godsdiensten vrijgeven, dan zouden we waarschijnlijk onze grote vakantie moeten inleveren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 19-11-2003 @ 00:16:
Ik vind dat dit niets met respect te maken heeft. Als we alle feestdagen van alle godsdiensten vrijgeven, dan zouden we waarschijnlijk onze grote vakantie moeten inleveren.
Inderdaad, alles is niet mogelijk
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 09:37
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Ik snap niet waarom de hele school dan vrij moet krijgen.. Op de ene school zitten nou eenmaal meer moslims dan de ander.. Geef gewoon de mensen die erom vragen vrij, en de rest gewoon naar school..
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 09:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Nee, niet doen.

Eerst heel Nederland vrijgeven met Carnaval zodat katholieken in het noorden ook mee kunnen doen aan hun feest.
Katholieken zitten hier al zo lang en zijn al zo vaak gediscrimineerd door de protestanten (terwijl ze in de meerderheid zijn), dat nu eerst dat moet gebeuren, alvorens er gekeken wordt naar minderheidsreligies, zoals de islam.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2003, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 19-11-2003 @ 00:16:
Ik vind dat dit niets met respect te maken heeft. Als we alle feestdagen van alle godsdiensten vrijgeven, dan zouden we waarschijnlijk onze grote vakantie moeten inleveren.
De islam is na het christendom de grootste godsdienst in het land, en op veel scholen zitten nu eenmaal veel moslims. Ik zie niet in waarom het in het specifieke geval van Suikerfeest zo moeilijk is om één dagje vrij te geven. Trouwens, de moslims die mij in de klas zaten op de basisschool kwamen vrijwel nooit naar school met Suikerfeest...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 12:49
Verwijderd
Was op m'n middelbare school altijd dat je ook 1 extra vrije feestdag kon opnemen (ivb met dorpsfeesten die in elk omliggend dorp van de school weer op andere data vallen, of huwelijksfeest oid).
Laat islamieten dat gebruiken voor het suikerfeest en we zijn van alle gezeur af. Beter nog, schaf pinksteren af en vervang die ook door een vrije dag naar keuze (natuurlijk wel volgend diezelfde criteria als die andere vrije dag die d'r al was).
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:10
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2003 @ 09:48:
Nee, niet doen.

Eerst heel Nederland vrijgeven met Carnaval zodat katholieken in het noorden ook mee kunnen doen aan hun feest.
Katholieken zitten hier al zo lang en zijn al zo vaak gediscrimineerd door de protestanten (terwijl ze in de meerderheid zijn), dat nu eerst dat moet gebeuren, alvorens er gekeken wordt naar minderheidsreligies, zoals de islam.
ok, ik vind dat ze carnaval dan zeker ook vrij zouden moeten geven. maar de islam is inmiddels wel een grote religie hier in nederland, want er zijn natuurlijk wel heel veel moslims..

@vise: het is natuurlijk waar wat je zegt maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat er echt heeel veel moslims zijn.

En er zijn genoeg oplossingen voor, ook bijvoorbeeld wat Glow zei, dat ze een (of een paar) vrije dagen op die manier 'open' zouden kunnen laten...
__________________
***massa vernietig eens wapens***
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Greenpeacegirl schreef op 19-11-2003 @ 13:10:
ok, ik vind dat ze carnaval dan zeker ook vrij zouden moeten geven. maar de islam is inmiddels wel een grote religie hier in nederland, want er zijn natuurlijk wel heel veel moslims..
Natuurlijk. Maar ik vind het nogal hypocriet om de katholieken in de steek te laten, door wel vrij te geven met suikerfeest, maar niet iedere katholiek de gelegenheid laten geven carnaval te vieren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 13:23
Greenpeacegirl
Greenpeacegirl is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2003 @ 13:21:
Natuurlijk. Maar ik vind het nogal hypocriet om de katholieken in de steek te laten, door wel vrij te geven met suikerfeest, maar niet iedere katholiek de gelegenheid laten geven carnaval te vieren.
das waar.

was dat in al die drukte om het suikerfeest helemaal vergeten
__________________
***massa vernietig eens wapens***
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 15:02
Verwijderd
Ach..ach..

Begint dat gezeur weer..?? Zullen we ze nou wel of niet vrij geven?!?!

Wat is dat nou weer voor een domme vraag?! :: En het is al helemaal belacheljik om meteen Turkije en Saudie-Arabie erbij te halen.

Ik ben zelf Nederlandse en ben Moslima geworden, met welk land moet je nu Nederland gaan zitten vergelijken? Geen natuurlijk..!! Het is klinklare onzin om meteen conclusies te trekken Upke..

Maarre gelukkig heb ik dit probleem niet. Ik zit op een Christelijke school en die hebben ons, Moslims, vrij gegeven voor die dag. Ja ja..een Gelovige school heeft meer respect voor andere geloven. Zo hoort dat..!!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:58
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
SandraMoslima schreef op 19-11-2003 @ 15:02:
Ach..ach..

Begint dat gezeur weer..?? Zullen we ze nou wel of niet vrij geven?!?!

Wat is dat nou weer voor een domme vraag?! :: En het is al helemaal belacheljik om meteen Turkije en Saudie-Arabie erbij te halen.

Ik ben zelf Nederlandse en ben Moslima geworden, met welk land moet je nu Nederland gaan zitten vergelijken? Geen natuurlijk..!! Het is klinklare onzin om meteen conclusies te trekken Upke..

Maarre gelukkig heb ik dit probleem niet. Ik zit op een Christelijke school en die hebben ons, Moslims, vrij gegeven voor die dag. Ja ja..een Gelovige school heeft meer respect voor andere geloven. Zo hoort dat..!!
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 17:05
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik krijg toch ook niet vrij voor hervormingdag.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:08
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-11-2003 @ 17:05:
Ik krijg toch ook niet vrij voor hervormingdag.
Dus gun je een ander ook geen vrij?

De moslims hebben toch niet bepaald dat jij geen vrij krijgt op hervormingdag
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:32
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Yousra schreef op 19-11-2003 @ 17:08:
Dus gun je een ander ook geen vrij?

De moslims hebben toch niet bepaald dat jij geen vrij krijgt op hervormingdag
Ik geef ze er ook niet de schuld van maar er hoeft niet voor elk religieuze gebeurtenis vrij worden gegeven.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:36
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Jij vindt het niet zo belangrijk.. de ander misschien wel...




Vond het al raar dat je niet gereageerd had..
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 19-11-2003 @ 17:36:
Jij vindt het niet zo belangrijk.. de ander misschien wel...




Vond het al raar dat je niet gereageerd had..
Ik vind een heleboel gebeurtenissen belangrijk maar daar hoef ik ook geen vrij voor. Wij hebben die vrije dagen nu eenmaal zo geregeld en het is belachelijk om voor alles vrij te gaan geven. Katholieken krijgen ook geen vrij voor Carnaval. En waarom zou het raar zijn als ik niet reageer.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:43
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
als de kinderen niet vrij krijgen dan melden de ouders ze wel ziek!
__________________
I am who I am, you just can't change me
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:44
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 19-11-2003 @ 17:43:
als de kinderen niet vrij krijgen dan melden de ouders ze wel ziek!
Hahahaha...das wel waar!!
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:47
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 19-11-2003 @ 17:43:
als de kinderen niet vrij krijgen dan melden de ouders ze wel ziek!
Wat een instelling zeg.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:52
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
???

Ik vind het triest dat ze dat ze geen ander optie geven..

Jij vindt 't belangrijk, die feest, je hebt een maand lang gevast en je wilt dat gaan vieren... Dan doe je dat toch..?
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:56
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 19-11-2003 @ 17:52:
???

Ik vind het triest dat ze dat ze geen ander optie geven..

Jij vindt 't belangrijk, die feest, je hebt een maand lang gevast en je wilt dat gaan vieren... Dan doe je dat toch..?
Als ik mijn verjaardag wil vieren krijg ik daar ook geen vrij voor. Dat vieren kan ook na schooltijd.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:58
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
By the way: er had er iem volgens mij over dat ze alleen in Nederland rekening houden met buitenlanders enz..

Voorbeeld: In Turkije hoeven Joden en Christenen tijdens "Suikerfeest" en "Offerfeest" (offerfeest duurt in Turkije 1 week btw) ook niet naar school. Met hun eigen feesten (bijv kerst, pasen etc..) krijgen ze ook gewoon vrij...
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2003, 18:00
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-11-2003 @ 17:56:
Als ik mijn verjaardag wil vieren krijg ik daar ook geen vrij voor. Dat vieren kan ook na schooltijd.
WAT een vergelijking zeg... (Not.. )
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:01
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 19-11-2003 @ 17:58:
By the way: er had er iem volgens mij over dat ze alleen in Nederland rekening houden met buitenlanders enz..

Voorbeeld: In Turkije hoeven Joden en Christenen tijdens "Suikerfeest" en "Offerfeest" (offerfeest duurt in Turkije 1 week btw) ook niet naar school. Met hun eigen feesten (bijv kerst, pasen etc..) krijgen ze ook gewoon vrij...
Zoals jij al eens hebt opgemerkt leven we niet in Turlije. Moeten wij hier nou ook opeens Koerden gaan martelen?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:03
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
er was een vergelijking gemaakt..("verhuizen we met zijn allen naar turkije en als het niet meezit schelden we ze uit voor racisten enz..")

Vandaar dat ik het zei Machiavelli
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:06
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-11-2003 @ 17:47:
Wat een instelling zeg.
tja maar dat is niet alleen bij moslims zo die instelling, kijk hier op de scholen met zuidlaadermarkt,dan melden bijna alle"nl leerlingen zich ziek, en zitten de moslims op school!!!
__________________
I am who I am, you just can't change me
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:21
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
*knikt...*
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:31
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
Citaat:
Upke schreef op 18-11-2003 @ 20:17:
Stel ik woon in Turkije en zit daar op school. Ik kijk op de kalender en zie dat het 2e zondag is. Ik neem aan dat ze dat niet kennen in Turkije, maar goed dan ga ik ook gewoon naar school hoor en zeur ook niet daar over. Kom op het is maar een dagje. En dan nog iets, die moslims zeiden tegen mij van wij vieren geen kerstmis, dan vind ik ook dat ze dan gewoon naar school moeten gaan tijdens die vakantie, of niet dan? En waarom heeft het niks te maken met wie hier eerder is? Andersom doen ze in turkije ook zoiets hoor. Kom nederlanders we verhuizen naar turkije en laten ze daar voor ons allerlei aparte huize aanmaken voor ons, en als er iets tegenzit dan zijn hun racisten en denken ze alleen maar aan hunzelf! En het is zelfs in Arabie zo dat er niemand op vakantie mag daar, en als je daar wilt gaan wonen dan kom je in aparte wijken te wonen met nog meer van jou soort mensen, en je mag daar alleen wonen als je daar ook familie hebt zitten en werk!!!! Wie is hier nou racistisch bezig??????
er zijn al best wel veel nederlanders in turkije hoor!!!
__________________
I am who I am, you just can't change me
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:46
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
JaZzmiN schreef op 19-11-2003 @ 18:03:
er was een vergelijking gemaakt..("verhuizen we met zijn allen naar turkije en als het niet meezit schelden we ze uit voor racisten enz..")

Vandaar dat ik het zei Machiavelli
Mijn verontschuldigingen voor mijn reactie.

Citaat:
tja maar dat is niet alleen bij moslims zo die instelling, kijk hier op de scholen met zuidlaadermarkt,dan melden bijna alle"nl leerlingen zich ziek, en zitten de moslims op school!!!
Die leerlingen vind ik net zo fout zitten.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:49
Verwijderd
Ik eis dan vrij op 1 mei, de dag van de arbeid

Inclusief de rellen die er in berlijn ook altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:50
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Niemand maakt mij wijs dat je als Nederland in een Islamitisch land vrij krijgt vanwege je religie, maar dat even terzijde.
Ik vind dat Moslims niet per definitie vrij moeten krijgen voor het Suikerfeest. Dat heeft voor mij niets met het wel of niet respecteren van de Islam te maken, maar puur met het feit dat je gewoon naar school moet, net als de Katholieken met Carnaval. Afgelopen jaar heb ik, een (een niet-praktiserende katholieke)leerling van een katholieke scholengemeenschap, geen vrij gekregen op Rosenmontag, terwijl dit toch wel een 'belangrijk' onderdeel is van de Carnaval. Het is zeker niet zo dat ik de Moslims vanwege dit geen vrij dag gun, zeker niet, maar ik vind gewoon dat je naar school behoort te gaan, ook tijdens relegieuze 'bezigheden', zal ik maar zeggen. En laat ik duidelijk zijn: ik ben zeker niet tegen Moslims/de Islam, maar ik vind gewoon niet dat zij recht hebben op een dag extra vrij vanwege het Suikerfeest.
Misschien is het beter dat iedere leerling een aantal ATV-dagen krijgt per schooljaar, en deze zelf mag invullen. Dan kunnen de katholieken Carnaval vieren, de Moslims het Suikerfeest, de Joden Chanoeka...misschien is iedereen dan tevreden.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:33
Verwijderd
Hoho, er is ook wel een verschil tussen carnaval en Suikerfeest.

Dat Nederlanders geen vrij krijgen voor carnaval is een keuze geweest uit het verleden, voor dagen als Hemelvaart en Pinksteren hebben we namelijk wel vrij. Er was toen blijkbaar geen behoefte aan een vrije dag voor carnaval. Echter, er is wel sprake van een groeiende behoefte aan een vrije dag voor Suikerfeest.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:39
JaZzmiN
Avatar van JaZzmiN
JaZzmiN is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 19-11-2003 @ 18:50:
Niemand maakt mij wijs dat je als Nederland in een Islamitisch land vrij krijgt vanwege je religie, maar dat even terzijde.
Ga je mee wanneer ik eens op vakantie..met kerst bijv...?

Dan maak IK je dat wijs
__________________
Like I said.. The world is mine
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:59
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik denk dat moslims maar gewoon naar school moeten gaan, als ze dat niet leuk vinden dan kunnen ze altijd nog naar hun land van herkomst. Het is nu eenmaal onze traditie en ik heb niet zo veel zin om me aan te passen aan allochtonen.

Maar ik denk dat al het geruzie niet nodig is. Je zou natuurlijk pinksteren o.i.d. af kunnen schaffen en iedereen een aantal vrije dagen naar keuze kunnen geven, zoals Glow suggereerde.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 20:06
Verwijderd
We moeten niet gaan moslims knuffelen, laten we dat bij socialisten doen, vrij op 1 mei, vrij op de geboorte dag van marx, vrij op de sterfag van marx, vrij op de geboorte dag van lenin, vrij op de sterfdag van lenin, vrij op de geboorte dag van engels, vrij op de geboortedag van trotski etc.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 19-11-2003 @ 20:06:
We moeten niet gaan moslims knuffelen, laten we dat bij socialisten doen, vrij op 1 mei, vrij op de geboorte dag van marx, vrij op de sterfag van marx, vrij op de geboorte dag van lenin, vrij op de sterfdag van lenin, vrij op de geboorte dag van engels, vrij op de geboortedag van trotski etc.
Haha, een vrije dag op 1 mei zou ik wel tof vinden inderdaad. Ga ik in m'n eentje hier in de stad demonstreren met met m'n PLO-sjaal en m'n Che-shirtje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.