Oud 01-02-2005, 18:36
Verwijderd
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die bijwerkingen hebben bij het gebruik van vitaminepreparaten.
Dit omdat ik ze zelf wilde gaan gebruiken. Had centrum performance gekocht en zoals de bijsluiter zei, 's ochtends bij het ontbijt genomen, maar werd er nogal misselijk van. Dit is alletwee de keren dat ik er één nam gebeurd.
Was nu eigenlijk benieuwd of dit een bijwerking is die wel vaker voorkomt, omdat ik er helemaal niets over kan vinden op internet.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:55
ikke7325
ikke7325 is offline
misschien helpt het als je ze een half uur voor of na het ontbijt inslikt
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
ikke7325 schreef op 01-02-2005 @ 18:55 :
misschien helpt het als je ze een half uur voor of na het ontbijt inslikt
Ik heb het iig allebei al geprobeerd, eerst vlak na m'n ontbijt, maar toen werd ik al behoorlijk misselijk. Dus dag erna maar voor m'n ontbijt, maar toen kwam dus even later m'n hele ontbijt er weer uit
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:07
Verwijderd
Deze vraag postte ik een week geleden in het lijntopic!
Ik neem one-a-day weightsmart, zit ongeveer hetzelfde in als de meeste centrum soorten, en ik wordt er ook zo ongeveer 1 uit de twee keer misselijk van. Ik neem s'ochtends 1 multivitamine, de pil, en meestal vit. C, ik heb ze appart genomen en het is dus echt de multivitamine die me misselijk maakt.

Bij mij komt het heel snel op, blijft een paar minuten hangen en is dan zo weer weg, erg vervelend. Vanochtend maakte ik de fout om ze voor het ontbijt te nemen en ik zat echt te kokhalzen...
Iemand in het lijntopic zei dat het mischien het laagje zou kunnen zijn dat er omheen zit, omdat de vitaminen zelf er veel langer over doen om in het lichaam opgenomen te worden, en ik wordt vaak misselijk 10 a 15 min nadat ik ze neem... kan niks op de verpakking vinden... en snap er zelf ook niks van, maar ik weet dus precies wat je bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:13
Verwijderd
Dat is dus idd helemaal wat ik bedoel.
Ik kon ook helemaal niets erover vinden op de verpakking ofzo en ook op de site zelf niet.
Er stond wel bij dat de pillen het beste verdragen werden als ze bij het ontbijt ingenomen werden, maar dat werkte bij mij dus niet.
Zelf had ik eigenlijk het idee dat ik misselijk werd zodra de pil in m'n maag uit elkaar viel ofzo, omdat ik dus ook na ongeveer een kwartier misselijk werd.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:17
Verwijderd
Ik had hetzelfde met vitamine pillen van de HEMA, nu pak ik ze gewoon 's middags, dan heb ik er geen last van. Gek eigelijk

Als ik ze 's ochtends neem, komt hij er 9 van de 10 keer weer uit, ook al drink ik er genoeg bij, eet ik ervoor of erna, ik hou het bijna nooit binnen. Heel raar, maar het schijnt heel normaal te zijn.

Ik had er de HEMA klantenservice over gemaild, en die zeiden dat je de pillen ook kon fijnmalen en door yoghurt oid roeren, dan zijn de bijwerkingen minder, maar goed, ik kreeg die dingen niet fijn gemalen, dus neem ik ze maar 's middags. (Wat een lange zin he? )
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:19
Verwijderd
Bedankt voor de tip, ga ik dat maar eens proberen denk ik.

Wat ik zelf eigenlijk nog had bedacht was om de pil in 2en te breken (zit zo'n breeklijntje op) en hem dan op 2 heel verschillende momenten op de dag in te nemen, zodat ik niet die grote hoeveelheid in één keer binnenkrijg. Heb alleen geen idee of dat mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 01-02-2005 @ 19:19 :
Bedankt voor de tip, ga ik dat maar eens proberen denk ik.

Wat ik zelf eigenlijk nog had bedacht was om de pil in 2en te breken (zit zo'n breeklijntje op) en hem dan op 2 heel verschillende momenten op de dag in te nemen, zodat ik niet die grote hoeveelheid in één keer binnenkrijg. Heb alleen geen idee of dat mogelijk is.
Ah ja, dat kan je ook doen natuurlijk, ben benieuwd of het werkt

Ik neem m'n pil nu altijd tussen het eten door trouwens, dus terwijl ik eet, niet ervoor of erna. Misschien dat dat ook helpt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:53
Verwijderd
Ik denk dat ik ze ook in tween ga doen, kijken of dat werkt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:38
Verwijderd
Heb het dus geprobeerd met in 2en doen en tot nu toe ben ik er niet misselijk van geworden. Heb gisteravond een halve genomen en vanochtend en had eigenlijk nergens last van. Nu maar even afwachten of dat zo blijft.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik doe mijn multi-vitamine ook in 2-en en neem elke dag een halve. Anders krijg ik teveel vitaminen binnen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:43
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik merk geen bijwerkingen maar die centrum performance heb ik ook tijdje gehad en ze zijn echt teringduur

omgerekend zijn die van het kruidvat 15 keer goedkoper per stuk...
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Daster schreef op 02-02-2005 @ 16:43 :
ik merk geen bijwerkingen maar die centrum performance heb ik ook tijdje gehad en ze zijn echt teringduur

omgerekend zijn die van het kruidvat 15 keer goedkoper per stuk...
Ze waren in de aanbieding

Maar dat in 2en breken werkt bij mij nog steeds prima. Slik 's morgens en 's avonds een halve en heb echt nergens last meer van
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41
Verwijderd
500 01-04-2005 09:17
Lichaam & Gezondheid medicatie, voor & tegens en welke gebruik jij?
Ninnoc
19 12-03-2003 22:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.