Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2005, 22:15
Verwijderd
Ik ben er net achter dat ik een likdoorn heb. Zit er denk al ruim een jaar en wordt eigenlijk steeds erger. Had al een vermoeden, maar heb net ff zitten googlen en weet het nu zeker. Zit nu ook zo'n zwarte punt in en dan schijnt ie diep te zijn ofzo
Nu kwam ik vanalles tegen over aanstippen met salicylzuur, speciale pleisters of eruit laten halen. Nu heb ik geen idee wat het beste is.
Zijn er meer mensen die er één gehad hebben en wat vonden jullie heb beste werken?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:48
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 14-04-2005 @ 23:15 :
Ik ben er net achter dat ik een likdoorn heb. Zit er denk al ruim een jaar en wordt eigenlijk steeds erger. Had al een vermoeden, maar heb net ff zitten googlen en weet het nu zeker. Zit nu ook zo'n zwarte punt in en dan schijnt ie diep te zijn ofzo
Nu kwam ik vanalles tegen over aanstippen met salicylzuur, speciale pleisters of eruit laten halen. Nu heb ik geen idee wat het beste is.
Zijn er meer mensen die er één gehad hebben en wat vonden jullie heb beste werken?

Alvast bedankt.
M'n moeder is pedicure. Die haalt ze er uit. Is vrijwel pijnloos, hoewel elke pedicure het niet goed kan. Je moet er nooit lang mee blijven lopen. Pas had ze ook weer zo iemand die veel te lang had doorgelopen. Na de behandeling stond de beste man te dansen van geluk.
Begin niet aan pleisters en al die zooi. Gelijk stevig aanpakken en eruit laten halen, anders wordt het alleen maar erger.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.

Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 08:43.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 08:27
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
idd pedicure!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 11:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb die pleisters geprobeerd maar die werkten bij mij niet echt goed. Je moet ze er echt een week op laten zitten ofzo wil het een beetje werken en dan moet je het echt goed vastplakken met leukoplast enzo wil het blijven zitten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 11:12
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Mijn vader had er twee naast elkaar. Hele erge last van, maar wist niet zeker wat het was. Hij heeft ze er dinsdag uit laten halen bij de pedicure, hij zei dat het meteen een stuk beter liep dus ik raad het wel aan
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 11:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Die dingen lepelen ze er toch uit?

Bij mij zijn ze vanzelf weg gegaan overigens, nadat ze er een aantal jaar zaten No way dat ik die dingen liet uitlepelen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 11:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
langejongen schreef op 14-04-2005 @ 23:48 :
M'n moeder is pedicure. Die haalt ze er uit. Is vrijwel pijnloos, hoewel elke pedicure het niet goed kan. Je moet er nooit lang mee blijven lopen. Pas had ze ook weer zo iemand die veel te lang had doorgelopen. Na de behandeling stond de beste man te dansen van geluk.
Begin niet aan pleisters en al die zooi. Gelijk stevig aanpakken en eruit laten halen, anders wordt het alleen maar erger.
Hmz dat gaat dus echt niet voor iedereen op
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 11:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij is ie ook vanzelf vertrokken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 11:51
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-04-2005 @ 12:21 :
Hmz dat gaat dus echt niet voor iedereen op
Hoezo niet?? Verklaar je nader.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 15:19
Verwijderd
ik heb/had ze ook. gewoon naar de pedicure gaan. want hoe langer je ermee blijft lopen, hoe meer last je krijgt. het is ongeveer pijnloos. bij mij zaten ze al diep, dus ik had wel een beetje pijn. maar gewoon pedicuren gaan dus!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 17:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
langejongen schreef op 15-04-2005 @ 12:51 :
Hoezo niet?? Verklaar je nader.
Zie mijn post daarboven.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:13
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-04-2005 @ 18:24 :
Zie mijn post daarboven.
Oke!! Nou dan heb je mazzel gehad, want ik sprak vandaag weer iemand waar ze ook steeds vertrokken en toch na verloop van tijd weer terugkwamen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:14
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Idd bij de pedicure ze eruit laten snijden. Het allemaal dood waar ze in snijden dus je voelt er niets (of weinig van).
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 15-04-2005 @ 19:14 :
Idd bij de pedicure ze eruit laten snijden. Het allemaal dood waar ze in snijden dus je voelt er niets (of weinig van).
Heb wel eens andere verhalen gehoord anders...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:32
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-04-2005 @ 19:29 :
Heb wel eens andere verhalen gehoord anders...
Ja, je hebt er altijd prutsers tussenzitten.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 19:29
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
langejongen schreef op 15-04-2005 @ 19:32 :
Ja, je hebt er altijd prutsers tussenzitten.
Precies, gewoon een goede pedicure zoeken. Mijn moeder heeft al jaren (met tijden) last van likdoorns die heeft nooit echt pijn van het wegsnijden. En dat terwijl mijn vader het vaak doet (die heeft het weer van mijn tante geleerd die pedicure is, en hij is zelf arts dus heeft ook wel wat kennis). Als er een scherp mesje wordt gebruikt dat hoeft het helemaal niet zoveel pijn te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 11:06
Verwijderd
Maar niemand goede ervaringen met die pleisters?
Ken nl. geen pedicure en wil het liefst toch eerst op een andere manier proberen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 11:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 18-04-2005 @ 12:06 :
Maar niemand goede ervaringen met die pleisters?
Ken nl. geen pedicure en wil het liefst toch eerst op een andere manier proberen.
Je kan die pleisters proberen maar laat ze er dan veel langer opzitten dan op de verpakking staan (minstens een dag of drie, plak het dan rondom goed vast met leukoplast zodat het blijft zitten) en ga dan als je de pleister eraf hebt in een voetenbad zitten en probeer alles eruit te pulken. Door die pleister wordt het namelijk week maar ze verdwijnen dan nog niet. Bij mij was dit allemaal niet zo succesvol maar je kan het proberen, je kan erna altijd nog naar een pedicure.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 12:52
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 18-04-2005 @ 12:06 :
...............Ken nl. geen pedicure en wil het liefst toch eerst op een andere manier proberen.
Eigenwijs volk.

Waar woon je??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:45
marrietje
Avatar van marrietje
marrietje is offline
k heb ook van die krengen en ze zitten er al best lang . ik ben ze zat en ben nu dus ook bezig met van speciale likdoornpleisters, die verwissel ik af en toe en dan tussendoor ben ik met n eelt-rasp bezig om ze eruit te krijgen..... t schijnt te werken, bij mn vader is t op deze manier gelukt om ze weg te krijgen, alleen bij mij voorlopig nog niet, t gaat alleen maar bloeden. misschien dat t iemand anders wel lukt, t is t proberen waard denk ik zo.

denk toch dat ik maar ns een keertje naar de pedicure moet, ondanks dat ze bijna nooit zeer doen ofzo..... iemand nog tips om ze te voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:49
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
marrietje schreef op 18-04-2005 @ 16:45 :
k heb ook van die krengen en ze zitten er al best lang . ik ben ze zat en ben nu dus ook bezig met van speciale likdoornpleisters, die verwissel ik af en toe en dan tussendoor ben ik met n eelt-rasp bezig om ze eruit te krijgen..... t schijnt te werken, bij mn vader is t op deze manier gelukt om ze weg te krijgen, alleen bij mij voorlopig nog niet, t gaat alleen maar bloeden. misschien dat t iemand anders wel lukt, t is t proberen waard denk ik zo.

denk toch dat ik maar ns een keertje naar de pedicure moet, ondanks dat ze bijna nooit zeer doen ofzo..... iemand nog tips om ze te voorkomen?
Niet te smalle en te korte schoenen kopen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 19:57
Verwijderd
Eruit laten halen, dan ben je er gewoon vanaf. Anders blijf je er echt fucking lang mee lopen...
Je kan het laten doen, maar je kan het ook zelf doen (voet in een bak warm/heet water doen (niet te heet ) en een poosje laten weken tot de likdoorn goed toegankelijk is. Dan eruit snijden/lepelen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 18-04-2005 @ 20:57 :
Eruit laten halen, dan ben je er gewoon vanaf. Anders blijf je er echt fucking lang mee lopen...
Je kan het laten doen, maar je kan het ook zelf doen (voet in een bak warm/heet water doen (niet te heet ) en een poosje laten weken tot de likdoorn goed toegankelijk is. Dan eruit snijden/lepelen.
En hoe doe je het laatste? Want wat moet je er nu precies uit snijden? Dat zwarte puntje? Want bij mij is het als ie zacht is (door in bad gaan bijv.) meer een gat met daaromheen een wat hogere eeltrand en middenin een zwart puntje.
Heb toch van die pleisters gekocht en daardoor vedwijnen er ook al steeds wat laagjes eelt, maar dat gaatje wordt nu dus opzich steeds dieper Klopt dat? En zo ja, hoe diep moet dat worden dan?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 23:09
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 18-04-2005 @ 22:03 :
En hoe doe je het laatste? Want wat moet je er nu precies uit snijden? Dat zwarte puntje? Want bij mij is het als ie zacht is (door in bad gaan bijv.) meer een gat met daaromheen een wat hogere eeltrand en middenin een zwart puntje.
Heb toch van die pleisters gekocht en daardoor vedwijnen er ook al steeds wat laagjes eelt, maar dat gaatje wordt nu dus opzich steeds dieper Klopt dat? En zo ja, hoe diep moet dat worden dan?
Ik heb het als volgt gedaan:
Met een nagelschaartje de huid/eelt er omheen weggeknipt, totdat ik dicht genoeg bij die likdoorn kon komen met een pincet.
(Je kan trouwens ook eeltwegwerkende zalf erop smeren, als je het eelt niet weg durft te knippen.)
Met een nagelknipper en de pincet heb ik net zolang zitten pulken en knippen totdat ik 'em eruit had. Daarna een flinke dot trekzalf erop (just to be sure) en een pleister erover heen gedaan.
Klinkt heerlijk ranzig, maar het voelt verdraaid goed als je de volgende dag weer normaal kan lopen.
Het wegknippen van de huid er omheen deed bij mij geen pijn, het was gewoon eelt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:34
Verwijderd
Ben er al vanaf De moeder van m'n vriend bleek vroeger pedicure te zijn geweest (wat ik niet wist), dus die heeft 'm weggehaald
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Fred Saaibert #1480
Noedelhap
500 17-08-2011 11:35
Lichaam & Gezondheid Likdoorn/eksteroog
pluizeb33stje
14 30-06-2004 19:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.