Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2006, 22:02
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Het klinkt raar maar mn tong is volgens mij niet helemaal normaal, er zitten vrij diepe 'scheuren' in, ik dacht dat het vitamine gebrek was maar ik eet elke dag voldoende vitamines... Enige tips hoe ik mn tong kan fixen...

Ik poets geregeld ook mijn tong met de achterkant van mn tandenborstel
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 22:19
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hmm ik heb ook altijd gedacht dat dat door vitaminegebrek ontstond. Geen idee of dat waar is, trouwens
Misschien kan je eens een multivitamine preparaat gebruiken, kijken of dat effect heeft.

Zit er ook veel (witgele) aanslag op je tong?

Oh ja, is je tong ook pijnlijk?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 23:41
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
In mijn tong zitten ook een aantal vrij diepe scheuren, kunt er 2 H's in lezen.
Ik heb er echter nooit last van gehad en ik ben ook gewoon gezond, lijkt me niet dat er echt gevolgen aan vast zitten, ik zou me er geen zorgen om maken (doe ik ook al 5 jaar niet).
Als je je er toch zorgen om maakt, het gewoon zeker wilt weten of het doet pijn oid, gewoon even naar de huisarts en het vragen
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 10:00
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Kan het een zinktekort zijn?

Dat heb ik ooit ergens gehoord en ik heb er geen verstand van, maar het zou zomaar kunnen hè
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 12:57
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Echt pijn doet het niet, als je m dubbelklapt voel je m wel maar dat lijkt me normaal Er zit wel wat witte/gele aanslag idd
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 13:01
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
hier heb ik ook al heel lang last van. Ik eet gezond (genoeg vitaminen iig) dus waar het aan ligt: geen idee. Het doet bij mij meestal ook geen zeer. Wel is mijn tong heel gevoelig. Als ik bijv. ananas eet doet het meteen erg veel pijn. Hetzelfde geldt voor kiwi, appel, aardbei en walnoten.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 11:04
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Misschien een fissuurtong?
Fissuurtong: fissuurtong, lingua fissurata, is de aanduiding voor sterke groefvorming in het slijmvlies van de tongrug. Het gaat om een ontwikkelingsstoornis die meestal pas op volwassen leeftijd tot uiting komt.
Een fissuuurtong is een onschuldige aandoening die slechts incidenteel klachten veroorzaakt door retentie van voedsel in de groefjes. Niet zelden wordt bij een fissuurtong het aspect van een landkaarttong (lingua geographica) gezien. Bij eventuele klachten kan worden volstaan met eenvoudige, door de patient enkele malen per dag zelf uit te voeren reiniging van het tongoppervlak met behulp van een zachte tandenborstel en lauw water. De tong wordt dan geborsteld van achteren naar voren.
Aldus mijn boek.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 11:50
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 31-07-2006 @ 12:04 :
Misschien een fissuurtong?
Fissuurtong: fissuurtong, lingua fissurata, is de aanduiding voor sterke groefvorming in het slijmvlies van de tongrug. Het gaat om een ontwikkelingsstoornis die meestal pas op volwassen leeftijd tot uiting komt.
Een fissuuurtong is een onschuldige aandoening die slechts incidenteel klachten veroorzaakt door retentie van voedsel in de groefjes. Niet zelden wordt bij een fissuurtong het aspect van een landkaarttong (lingua geographica) gezien. Bij eventuele klachten kan worden volstaan met eenvoudige, door de patient enkele malen per dag zelf uit te voeren reiniging van het tongoppervlak met behulp van een zachte tandenborstel en lauw water. De tong wordt dan geborsteld van achteren naar voren.
Aldus mijn boek.
Dat eerste, het zogenaamde Fissuurtong lijkt er het meeste op
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Medische tips die je van je ouders/verzorgers hebt meegekregen
Verwijderd
21 21-01-2013 18:46
Seksualiteit wat doe je met je tong tijdens het tongzoenen?
veryniceguy
22 30-06-2011 21:42
Seksualiteit Tips voor beffen/tieten likken!
SuPeR TeRRoR
36 26-04-2007 13:50
Seksualiteit Beffen
The_Vampire
15 04-03-2003 20:22
Verhalen & Gedichten Heb jullie tips voor mijn verhaal?
Selina
7 10-12-2002 22:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.