Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2002, 17:03
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
Hey
Wie hebben hier eigelijk nog meer dyslexie??? en wat doen jullie?? Ik zit nu in 4 VWO en ik doe NG...

xxxx
Phoebe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2002, 18:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb ook dyslexie. ik zit in 5 vwo en doe NG met economie1. Het gaat wel redelijk, maar de leraren willen het nog wel eens vergeten. Ze vinden het lastig enzo.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:45
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Ik heb dyslexie, maar was nie zo'n aansteller die meer tijd wou.

(j/k nee ik heb wel woordblindheid maar een andere vorm, ik heb vooral moeite met getallen, en zie woorden niet in een oog opslag (langzaam lezen))

Met school heeft het weinig invloed op me resultaten.
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 08:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
DrPain schreef:
Ik heb dyslexie, maar was nie zo'n aansteller die meer tijd wou.

(j/k nee ik heb wel woordblindheid maar een andere vorm, ik heb vooral moeite met getallen, en zie woorden niet in een oog opslag (langzaam lezen))

Met school heeft het weinig invloed op me resultaten.

Waarom ben je een aansteller als je meer tijd wilt?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:10
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
offtopic j/k betekend just kidding

Ik heb over 2 maanden weer een test hoe mijn dyslexie nu is, ik zou in princiepe extra tijd kunnen krijgen voor tentames, maar ben toch altijd voor tijd klaar.
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 14:15
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
ieke schreef:



Waarom ben je een aansteller als je meer tijd wilt?
Er is een rage bezig dat heel veel mensen opeens dyslexie hebben. Dat om zich aan te stellen, of gewoon om misbruik te maken van de extra mogelijkheden die iemand met dyslexie krijgt. Ik denk dat ie zoiets bedoelde.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 16:12
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik weet het. Bij ons op school moet je een kaartje laten zien. Een aantal hebben het wel een geprobeert, maar niet gelukt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 17:58
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
ik zit op 3 gym met dyslextie. Ik heb het pas een paar weken op papier staan, maar ik krijg grotere pw en lager tijd(nooit nodig) en fouten die door de dyslextie komen worden niet fout geteld scheelt meestal wel een heel punt. ja het is wel te zien dat ze mij over willen hebben ik sta nml 5 onvoldoendes voor alle talen en voor de rest van de vakken 8en en 9es dus blijven zitten heeft toch geen zin
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 18:32
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:


Er is een rage bezig dat heel veel mensen opeens dyslexie hebben. Dat om zich aan te stellen, of gewoon om misbruik te maken van de extra mogelijkheden die iemand met dyslexie krijgt.
Ja, dat gebeurt wel vaker en dat vind ik stom ten opzichte van echte dyslectici. Die zijn er waarschijnlijk niet zo blij mee.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 09:14
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Ja, dat gebeurt wel vaker en dat vind ik stom ten opzichte van echte dyslectici. Die zijn er waarschijnlijk niet zo blij mee.
idd, zij zijn er het slachtoffer van in de meeste gevallen want zij worden niet meer geloofd of er word geen rekening meer mee genomen wat eigenlijk verplicht is.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 19:33
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Zelfde als met depressie, als die kut alto's die doen alsof, omdat dat cool is en bij het image hoort, dat is zo uncool voor de mensen die het echt zijn... Dat is toch ook een belediging voor psychologen enzo.

Maar dyslexie kun je toch niet faken? Als je het echt goed laat testen. Bovendien ken ik helemaal niet zo veel mensen die het hebben, en de gene die het wel hebben hebben ook LOM onderwijs gehad, of andere speciale school (van me vrienden dan)
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 08:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Je kan met een proefwerk bijvoorbeeld gewoon zeggen dat je het hebt. Als de leraren het niet weten kan het zijn dat je extra tijd krijgt. Maar je kan zo door de mand vallen. Bij ons met de proefwerkweek heb je wel eens leraren bij een pw die jou helemaal niet kennen, dus je kan het altijd proberen. Bij ons krijg je alleen maar extra tijd als je een kaartje hebt met daarop dat je dislectisch bent. Je bent dan ook getest door een een of ander onafhankelijk bureau. (als je op de basisschool tenminste niet getest was.)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken profielwerkstuk dyslexie
eline1234
0 18-02-2016 17:45
Algemene schoolzaken PWS dyslexie
Verwijderd
0 24-10-2012 13:07
Psychologie Oorzaak of gevolg van dyslexie?
Verwijderd
31 04-02-2006 12:19
Algemene schoolzaken Dyslexie
Lotte
181 22-08-2004 15:06
Algemene schoolzaken dyslexie
Miracle
43 04-04-2004 12:19
Psychologie Angst voor dyslexie
light fighter
12 09-01-2002 13:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.