Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 18:41
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik heb dus heel vaak last van bepaalde gewrichten en dan vooral mijn heupen en knieen. Ik ben er al mee naar de dokter geweest, en die zei dat het kwam doordat ik heel los in mijn gewrichten zit. Mijn banden zijn allemaal heel lang, en daardoor gaat het irriteren. Dat is dus vooral in rust zeg maar, dus voornamelijk op school en in bed heb ik er last van. Als ik dan even ga lopen is het wel weer over, maar ja, in de klas kan je niet zomaar opstaan en vaak heb ik s nachts ook geen zin om uit mijn bed te komen.

Nou vroeg ik me dus af, of iemand misschient tips had over wat ik zou kunnen doen als ik weer last heb. Bepaalde houdingen in bed ofzo? Ik heb echt al in alle meest belachelijke houdingen gelegen, maar ja, misschien heeft iemand nog een andere houding?
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:48
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, ik weet niet of je (veel) sport. Maar dat zou misschien wel kunnen helpen, dat je dan je spieren verstevigt zodat je er minder snel last van krijgt.

Je zou onder de les bijvoorbeeld met je benen op en neer kunnen gaan en je knieen bewegen (niet overdreven, maar rustig). In bed heb ik geen idee. Ik denk niet dat je er dan iets aan kan doen.
Ik heb er namelijk ook last van als ik 's ochtends opsta, dat ik dan pijn aan m'n knieen heb. Ook nog niets op gevonden.
Ik heb het eens aan m'n fysiotherapeut gevraagd, maar die wist ook niets. Waarschijnlijk ontspan je niet genoeg als je slaapt, maar daar kan je niets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:54
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ja, maar het ligt dus niet aan de spieren. Ik moet juist niet overbelasten. Het zijn echt de gewrichtsbanden en als ik dan lang niets doe zeg maar, dan zakt het allemaal een beetje uit. En als je dan gaat staan, dan schiet het weer terug. Klinkt een beetje vreemd, maar weet neit heo ik het anders uit moet leggen...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:58
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm o zo! Ik heb ook wat met m'n gewrichten, kniegewrichten, en dat mag ik ook zeker niet overbelasten. Dus een beetje stom dat ik het zei.
Dat heb ik ook, als ik lang in 'ruststand' ben en dan ga staan of lopen, dan voel(de) iets terugschieten. (Hm, klinkt vreemd..)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 19:00
Verwijderd
Vraag eens een verwijzing naar de fysio en laat je ff checken door een orthopaed...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 19:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Dat heb ik ook. Bij mij zeiden ze dat het ook aan de losheid van mijn banden lag. Ik heb zelf juist met de meest verschillende dingen last. Lang staan kan ik niet, lang lopen ook niet, van de college's wordt ik soms gek (kan niet meer zitten etc)
Nu kwamen mijn ouders met iets nieuws aan. (ze zijn er zelf ook mee begonnen en het was zo van probeer jij het ook maar eens, misschien dat het helpt.) En echt, ik moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat. Heb nogsteeds wel mijn mindere momenten, maar ik kan nu echt meer. Middel heet glucadol. Dat is een stof die door het kraakbeen zelf wordt aangemaakt. Het is iets wat ze niet van te voren kunnen testen of het werkt, je moet het gewoon een poosje uitproberen. Het is wel zo dat het helaas niet vergoed wordt en je dus ook niet van te voren weet of het werkt. Maar misschien kan je er eens met je huisarts over praten.

Tja, verdere tips heb ik ook niet. Ik slikte zelf vrij veel pijnstillers (is echt veel minder geworden). Wat ik deed als ik in mijn bed lag en nog beel pijn had dan pakte ik allemaal kussens en legde die in mijn knieholtes en aan de onderkant van mijn voeten. (Op je rug liggen) Vaak kon ik dan wel redelijk slapen omdat het dan redelijk stabiel ligt. Ook heb ik een speciaal trainingsprogramma gevolgt, maar dat hielp ook geen bal. (in de zin van als je spieren sterker zijn dan sta je ook sterker en heb je minder last van je gewrichten)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 19:00
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ja, soms voel je dat echt. Maar het stomme is ook, dat ik het lang niet altijd heb. Ooit voel ik het weken niet en dan ineens dat ik dagen echt de trap bijna niet op en afkom. En daar baali k wel van, want de dokter zegt ook dat hij er niets aan kan doen. En als ik ieder keer 's nachts wakker wordt, daar word je ook niet echt vrolijker van...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:48
Verwijderd
Ik zou iig eens langs een fysio gaan...volgens mij kun je ook die banden dmv oefeningen wel iets steviger maken, 't zal er niet door weg gaan, maar misschien wordt het wel wat beter.

Overleg op school, misschien kun je wel een regeling treffen dat als je echt te veel last hebt, dat je dan even op mag staan en even een stukje mag lopen oid (bv. even naar de wc mag lopen oid - dan hoef je je klasgenoten niet eens te vertellen waarom het is, als je dat niet wilt). En 's nachts toch even je bed uit komen als je zo'n last hebt, als dat helpt.

Dat met die kussens onder m'n knieën doe ik ook wel eens, dat helpt wel iets, maar soms moet ik gewoon m'n bed uit en dat doe ik dan maar.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ohw en vraag op school of je met de lift mag als het erg pijn doet. Trap lopen is belastend voor knieen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 10:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook te losse gewrichten maar bij mij zijn het voornamelijk mijn polsen, heupen en enkels. Als ik slaap vind ik het soms fijn om er met mijn gewicht op te gaan liggen zodat het allemaal wat in elkaar gedrukt wordt zeg maar. Met je pols gaat dat nou eenmaal makkelijker dan met je heup of je knieen of enkels dus of dat voor jou een oplossing is weet ik niet. Verder wil een beetje met je benen wiebelen soms ook wel helpen en wat bij mij ook wel helpt voor je knieen is met je benen opgetrokken slapen zodat je knieen gebogen zijn en het allemaal wat strakker staat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 17:55
Aardappeltje
Avatar van Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ja, ik lig onder een schuin dak en dan druk ik ook met mijn voeten tegen het dak. Dat wil ook nog wel eens helpen, omdat je het dan zeg maar ook terug duwt.

Verder heb ik het wel aan mijn gymleraar gezegd, omdat ik vaak met rennen echt bij iedere stap bijna door mijn enkel ga. Zo net niet helemaal, maar wel dat het net pijn doet.
In de klas ga ik dan vaak ook even naar de wc, meestal mag dat wel bij ons op school. Maar ook dat helpt niet echt, want zodra ik dan weer een paar minuten zit, begint het opnieuw...
__________________
Zin in leren?? Ga even liggen, dan is het zo weer over...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gewrichten
Verwijderd
23 12-08-2006 18:05
Lichaam & Gezondheid gewrichten overbelast?
jemappelebas
11 14-06-2006 18:44
Lichaam & Gezondheid gewrichten doen pijn na het bad.
jet
1 10-02-2006 22:28
Lichaam & Gezondheid ontstoken gewrichten
poetic_tragedy
1 09-02-2005 16:50
Lichaam & Gezondheid gewrichten
Verwijderd
3 13-12-2003 12:05
Lichaam & Gezondheid intapen van gewrichten
damaetas
10 29-04-2003 07:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.