Oud 14-06-2005, 21:58
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Ik ben een van de ongelukkige die regelmatig te maken heeft met bloedneuzen, zomaar spontaan, maar vaak heeft het wel met het weer te maken.

Ik heb al vanalles geprobeerd, dicht laten branden door een KNO arts, vaseline erin, amandelolie, water... Alles zowat.

Zijn er nogmeer mensen die dit hebben, en nuttige werkende tips hebben??
Oud 14-06-2005, 22:05
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Minder alcohol drinken?
Ik heb geen idee, maar succes ermee.
Oud 14-06-2005, 22:12
Verwijderd
minder speed snuiven
Oud 15-06-2005, 08:00
Verwijderd
Ik heb het ook regelmatig, maar als dat dichtbranden niet helpt weet ik het ook niet meer. Bij mij gaan ze sneller weg als ik er een doekje met koud water of ijs op doe.
Oud 15-06-2005, 10:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
toen ik gister een bloedneus had, zei iemand koud water in je nek en op je voorhoofd doen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 15-06-2005, 11:59
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ik had "vroeger" ook altijd spontaan bloedneuzen. Wat bij mij hielp was met je pols onder de koude kraan en je neus dichtknijpen. (dat stukje tussen je ogen)

Maar bloedneuzen voorkomen? Ik heb geen idee. Bij mij is het vanzelf weggegaan.

Ze hadden een fout gemaakt bij het knippen van de amandelen. Toen kreeg ik spontaan bloedneuzen of als ik nerveus was. Nu heb ik het gelukkig niet meer

Wat je iig niet moet doen is je hoofd achterover houden. Ik moest dan van een leraar doen weet je hoe vies dat is.. alles loopt in je keel. Dus nooit hoofd naar achteren!!
Oud 15-06-2005, 12:04
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 15-06-2005 @ 12:59 :


Wat je iig niet moet doen is je hoofd achterover houden. Ik moest dan van een leraar doen weet je hoe vies dat is.. alles loopt in je keel. Dus nooit hoofd naar achteren!!
Idd, k moest dat ook es doen, stikte zowat Pols onder de kraan houden eens proberen Neus dichtknijpen helpt niets
Oud 15-06-2005, 12:05
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 14-06-2005 @ 22:58 :
Ik ben een van de ongelukkige die regelmatig te maken heeft met bloedneuzen, zomaar spontaan, maar vaak heeft het wel met het weer te maken.

Ik heb al vanalles geprobeerd, dicht laten branden door een KNO arts, vaseline erin, amandelolie, water... Alles zowat.

Zijn er nogmeer mensen die dit hebben, en nuttige werkende tips hebben??
Ik heb/had hetzelfde. Ik heb het een paar jaar geleden laten dichtbranden. Toen is het een stuk verminderd maar ik heb nog steeds vrij vaak bloedneuzen.

Wat helpt, is zorgen dat de lucht om je heen vochtig genoeg is. Dat kan natuurlijk niet altijd maar bijv. in huis kan je aan de verwarming van die langwerpige bakjes met water hangen (gewoon bij blokker te koop, ik weet niet hoe ze heten). Als de verwarming aan staan, verdampt het water mee en krijg je niet zo'n droge verwarmingslucht. In de zomer heb je dat minder.. maar ik heb sowieso in de zomer ook minder bloedneuzen. (alleen door m'n hooikoorts, dat ik zovaak moet niezen dat ik m'n neus open nies)

Als het al zover is, kan je er weinig meer aan doen. Neus dicht knijpen en VOOROVER buigen. Niet alleen, zoals dark angel zegt, omdat je ontzettend misselijk wordt na een tijdje van de bloedsmaak maar vooral ook omdat als je achterover buigt, kan het in principe blijven lopen. Als je vooroverbuigt en het dus daar dichtgeknepen hebt, heeft het geen andere keuze dan opdrogen. Wel lang genoeg blijven zitten. En zoals Gothic zei: iets kouds in je nek en op je voorhoofd.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 15-06-2005, 12:13
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
als iemand bij je is ..
in lotushouding gaan zitten en iemand anders met de vlakke hand op de 2 nekspieren vlak onder je schedel laten kloppen
zacht en snel achter elkaar.


onderhands hard ergens in knijpen werkt ook ( tennisbal)
Oud 15-06-2005, 13:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Raven schreef op 15-06-2005 @ 13:13 :
als iemand bij je is ..
in lotushouding gaan zitten en iemand anders met de vlakke hand op de 2 nekspieren vlak onder je schedel laten kloppen
zacht en snel achter elkaar.


onderhands hard ergens in knijpen werkt ook ( tennisbal)
Dat kloppen.. wat doet dat dan?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 15-06-2005, 13:13
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
grl schreef op 15-06-2005 @ 14:11 :
Dat kloppen.. wat doet dat dan?
de adertjes in je neus knijpen zich dan dicht geloof ik in elk geval helpt het om de bloeding te stelpen
Oud 15-06-2005, 13:30
doodoohead
Avatar van doodoohead
doodoohead is offline
moet je eerder gaan slapen
Oud 19-06-2005, 17:43
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Mijn broertje heeft er ook heel vaak last van en die heeft ze laatst laten dichtbranden. Ik weet niet of dat helpt, maar de KNOarts had nog een extra tip. Als je een bloedneus hebt een watje nat maken en in je neus stoppen. Na een tijdje er uit halen en klaar is het bloeden. Mn broertje probeerde het uit en het werkte
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 19-06-2005, 19:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 19-06-2005 @ 18:43 :
Mijn broertje heeft er ook heel vaak last van en die heeft ze laatst laten dichtbranden. Ik weet niet of dat helpt, maar de KNOarts had nog een extra tip. Als je een bloedneus hebt een watje nat maken en in je neus stoppen. Na een tijdje er uit halen en klaar is het bloeden. Mn broertje probeerde het uit en het werkte
Nooit iets in je neus stoppen bij een bloedneus is wat ik geleerd heb bij EHBO. Als je dat doet dan heb je idd kans dat het bloeden stopt maar als je het er dan uithaalt heb je kans dat je alle stolsels meetrekt waardoor je weer helemaal opnieuw kan beginnen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2005, 21:34
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 19-06-2005 @ 18:43 :
Mijn broertje heeft er ook heel vaak last van en die heeft ze laatst laten dichtbranden. Ik weet niet of dat helpt, maar de KNOarts had nog een extra tip. Als je een bloedneus hebt een watje nat maken en in je neus stoppen. Na een tijdje er uit halen en klaar is het bloeden. Mn broertje probeerde het uit en het werkte
]

K heb mn neusgaten al eens laten dichtbranden, hielp niets
Oud 19-06-2005, 21:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 14-06-2005 @ 22:58 :
Ik ben een van de ongelukkige die regelmatig te maken heeft met bloedneuzen, zomaar spontaan, maar vaak heeft het wel met het weer te maken.

Ik heb al vanalles geprobeerd, dicht laten branden door een KNO arts, vaseline erin, amandelolie, water... Alles zowat.

Zijn er nogmeer mensen die dit hebben, en nuttige werkende tips hebben??
ik heb het ook laten branden maar toen was het zonder narcose en dus een lichtere ingreep.
Ben jij wel of niet onder narcose gweest? want een tijdje geleden heb ik weer dicht laten branden, maar dan net ff anders, waarvoor wel narcose nodig was. dit helpt me nu al een aantal maanden en ik hoop dat het blijft helpen.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 19-06-2005, 21:46
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Niet onder narcose, K ben wel verdoofd met n watje met iets erop, maar die eikel begon al toen t nog niet ingewerkt was
Oud 20-06-2005, 18:22
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Ok het klinkt erg ranzig, maar het helpt altijd (bij mij.)

Neus dichthouden. Op gegeven moment wordt het ietsje minder en heb je een gevoel dat je neus dicht zit (door al dat bloed).
Dan snuit ik hard en dan komt er grote bloed"prop" uit.

Het ziet er echt ranzig uit maar het bloeden stopt dan gelijk
tenminste bij mij wel.


Ik zorg dan wel dat ik alleen ben, tis niet echt een fijn gezicht voor andere mensen om me heen
Oud 20-06-2005, 18:39
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
mijn broertje en ik hebben t ook altijd
broertje iets erger kreeg er een zalfje voor ofzo van de arts
ik ben dr over heen gegrooit maar had laatst ook 2 keer zomaar weer ene bloednues...
knijp hem dan altijd ff dicht, snuit eens flink en dan weer verder dicht houden
evt. met koud, nat washandje
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 20-06-2005, 21:34
Verwijderd
Heb ik ook bij het wisselen van luchtdruk etc, bij mij helpt alleen;
neus dicht knijpen (net onder 't stukje tussen je ogen in, je voelt wel wanneer je goed zit), hoofd íetsje naar achteren houden (wanneer je bloed in je keel voelt lopen is het te ver), dan loopt er een holte vol met bloed, 't bloed kan niet meer zo goed vloeien, dat geeft 't wondje tijd om te stollen.
Dichtbranden heeft bij mij nooit geholpen, dus ja, zorg dat je zakdoekjes bij je hebt en dus netjes rustig je neus dicht knijpen etc. Niet teveel snuiten, ik heb altijd geleerd dat je 1 keer moet snuiten bij een bloedneus, niet vaker.
Oud 20-06-2005, 21:39
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
niet zo hard in je neus boren
__________________
ajacied 4-life
Oud 18-07-2005, 20:48
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Pff, dit weekend was t serieus raak, zelfs op de fiets, ik flikkerde nog met mn fiets om ook...

Mn neef had het vroeger, en die raadde me Bactroban aan, dat is vaseline met anti biotica. K ga dat maar eens proberen
Oud 19-07-2005, 08:37
Verwijderd
Gebruik ook géén pijnstillers die je bloed verdunnen, vroeger kreeg ik áltijd bloedneuzen van sinaspril (kinder-pijnstiller), vreselijk
Oud 19-07-2005, 17:17
Verwijderd
als je een bloedneus hebt moet je NIET snuiten en NIET naar achter buigen maar dat weet iedreen wel
Oud 19-07-2005, 18:09
Chandis
Chandis is offline
Teveel zout eten is ook niet goed. Dan krijg je een te hoge bloeddruk. Ik weet niet waar je nog meer een te hoge bloeddruk van krijgt, maar als die lager wordt, dan lijkt het me dat er minder spanning op je vaten staat. Dus misschien kan een bepaald dieet helpen?
Oud 19-07-2005, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Metalgirllie schreef op 19-07-2005 @ 18:17 :
als je een bloedneus hebt moet je NIET snuiten en NIET naar achter buigen maar dat weet iedreen wel
Dokter heeft mij altijd gezegd; één keer snuiten, niet hard, niet lang, gewoon normaal. Hoofd lichtelijk naar achteren buigen (net op het punt zodat het bloed níet je keel in rolt maar blijft 'staan') en neus aan de bovenkant dichtknijpen.
Dit leer je ook op een EHBO-cursus. En het werkt bij mij altijd goed.
Oud 19-07-2005, 19:18
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Als je veel meer dan gemiddeld last hebt van bloedneuzen dan moet je eens langs de huisarts gaan voor een bloedstollingsonderzoek.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Oud 19-07-2005, 20:29
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Het deel iets onder je ogen dichtknijpen op je neus. en voorover buigen. Dan ist zo opgehouden.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 19-07-2005, 22:31
koelieboelie
koelieboelie is offline
"Je kunt dit goed zelf verhelpen: neus snuiten, hoofd voorover, neus dicht en het bloed gaat stollen."

hier met een mooi filmpje erbij

http://beeldbank.schooltv.nl/hi/inde...06,u=1142,p=10
Oud 23-07-2005, 14:20
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
Chandis schreef op 19-07-2005 @ 19:09 :
Teveel zout eten is ook niet goed. Dan krijg je een te hoge bloeddruk. Ik weet niet waar je nog meer een te hoge bloeddruk van krijgt, maar als die lager wordt, dan lijkt het me dat er minder spanning op je vaten staat. Dus misschien kan een bepaald dieet helpen?
Ik heb juist een (te) lage bloedruk...
Oud 30-07-2005, 14:14
Never gone
Avatar van Never gone
Never gone is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 19-07-2005 @ 23:31 :
"Je kunt dit goed zelf verhelpen: neus snuiten, hoofd voorover, neus dicht en het bloed gaat stollen."
Hehe, nou, dat neus snuiten kan je beter niet doen.
Ik heb dat een keer gedaan toen ik een bloedneus had.
De hele wastafel onder de piepkleine rode spettertjes

Wat ik altijd doe is in het midden van mijn neus knijpen en het bloed wat eruit komt opvangen met zakdoekjes.
Als er bijna niets meer uitkomt maak ik een propje en dat stop ik dan in mijn neus. Ik kan niet zo goed tegen weersveranderingen.
Maar goed, het is maar beter dat het eruit komt ipv dat je bloedproppen gaat krijgen.
Oud 30-07-2005, 16:57
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Hebben jullie al hele genante momente gehad dat je n bloedneus kreeg???
Oud 30-07-2005, 18:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Laatst op een terrasje zat er een jongen met een bloedneus, hij hield z'n hoofd helemaal achterover, en wilde niet van ons aannemen dat hij zijn hoofd beter voorover kon houden.
Nou die werd dus misselijk van al het bloed in zijn maag
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 30-07-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 30-07-2005 @ 17:57 :
Hebben jullie al hele genante momente gehad dat je n bloedneus kreeg???
Hmm, ik kan me eigenlijk geen enkel genant moment bedenken, bloedneuzen vind ik eigenlijk niet genant Gewoon vervelend en vies, maar je kan er niets aan doen.
Oud 30-07-2005, 20:33
Verwijderd
Ik krijg niet super vaak bloedneuzen maar wel iets vaker dan wat 'normaal' is zeg maar bij temperatuursveranderingen soms (hete douche als het buiten koud is...), maar gewoon als ik ergens tegen op bots met m'n gezicht, dan krijg ik ook als het een zachte botsing was redelijk vaak een bloedneus. Is gelukkig altijd zo weer over bij mij.

Citaat:
AC Milan 7 schreef:
Hebben jullie al hele genante momente gehad dat je n bloedneus kreeg???
ik heb een keer een bloedneus gekregen tijdens de seks ik kreeg een elleboog tegen m'n neus aan, dus heel vreemd was het niet.
Oud 31-07-2005, 12:56
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Ik heb ook wel aardig wat irritante/genante momente gehad. In de auto met school, in de klas, in t zwembad, op de fiets in de stad
Oud 31-07-2005, 13:46
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
tijdens uitgaan, midden in de winkel, op de fiets...staat heel stom en raar
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 07-08-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 19-07-2005 @ 23:31 :
"Je kunt dit goed zelf verhelpen: neus snuiten, hoofd voorover, neus dicht en het bloed gaat stollen."

hier met een mooi filmpje erbij

http://beeldbank.schooltv.nl/hi/inde...06,u=1142,p=10
ik heb die lessen op school gehad we keken elke dag naar die dingen.saaaaaaaaaaaaaaaaai
Oud 12-09-2006, 09:05
Fatma
Fatma is offline
hej ik heb heel vaak bloed neuzen ik snuif het dan de hele tijd op andres gata het helemaal bloeden en daarna krijg iik een grote kloddre door me keel dat ia VIES
Oud 12-09-2006, 09:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ok.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Auditietips!
Verwijderd
30 14-08-2015 21:15
Lichaam & Gezondheid Van chocolade bloedneuzen?
MarcWeller
7 30-05-2013 07:50
Psychologie tips hoe ik hier mee om moet gaan?
Verwijderd
15 31-03-2012 01:05
Lichaam & Gezondheid Bloedneuzen
kippiej
24 11-06-2004 20:42
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: De gemiddelde Pim F. stemmer heeft een lagere dan gemiddelde inteligentie.
Internationalist
141 24-05-2002 15:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.