Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2006, 11:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).

Voor algemene informatie: Het Voedingscentrum

Voeding- en Gezondheidstopic #15
Oud 07-12-2006, 11:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Weegt een gemiddelde vrouw echt maar 65? Of is dat wat gemiddeld zou zijn als niet half Nederland overgewicht zou hebben?
Oud 07-12-2006, 11:25
Verwijderd
nou Nederlandse vrouwen zijn gemiddeld geloof ik 1.67 a 1.68. En ik meende me te herinneren dat het gemiddelde BMI onder vrouwen 24 was. Dus vandaar dat ik op 65 had gegokt .
Ik ga wel even op statline kijken wat het echt is

Edit: oh, het is 68,5. En mannen 81,3. Dus dan kom je op 2000/68,5 = 29,2 en 2500/81,3 = 30,8.

Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 11:27.
Oud 07-12-2006, 12:30
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-12-2006 @ 12:25 :

Edit: oh, het is 68,5. En mannen 81,3. Dus dan kom je op 2000/68,5 = 29,2 en 2500/81,3 = 30,8.
huh? wat is dat voor rekensommetje dan?
Oud 07-12-2006, 12:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 07-12-2006 @ 13:30 :
huh? wat is dat voor rekensommetje dan?
om te laten zien dat die 24 van de berekening erg laag is en dat het aantal cal wat daaruit komt, veel te laag is voor normale vrouwen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-12-2006, 12:54
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 07-12-2006 @ 13:30 :
huh? wat is dat voor rekensommetje dan?
aantal kcal dat verbruikt wordt per kg lichaamsgewicht per dag
Oud 07-12-2006, 15:18
Black Soul
Black Soul is offline
Ik had (al een tijdje geleden) ergens gelezen/gehoord (weet het al niet meer) dat de gemiddelde vrouw 67 kg is, maar hoe lang de gemiddelde vrouw is weet ik dan weer niet
__________________
dracula is sexy
Oud 07-12-2006, 16:15
Mara
Mara is offline
De gemiddelde vrouw in Nederland is dacht ik langer, iets van 1,70 meter ofzo?
Oud 07-12-2006, 16:22
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-12-2006 @ 17:15 :
De gemiddelde vrouw in Nederland is dacht ik langer, iets van 1,70 meter ofzo?
gem. gewicht 2002:
69,1 kilo voor de vrouwen
82,5 kilo voor de mannen

gem. lengte 2002:
167 cm voor de vrouwen
180 cm voor de mannen
hier

andere bron geeft 183,2 en 170.6 aan.
Oud 07-12-2006, 16:46
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Oke, misschien staat mijn lichaam op spaarstand, maar dat denk ik niet, aangezien ik vroeger hoogstens 1000-1200 kcal op een dag at + intensief sporten (nu mag ik niet meer sporten) en toch afviel.
Oud 07-12-2006, 17:01
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-12-2006 @ 17:46 :
Oke, misschien staat mijn lichaam op spaarstand, maar dat denk ik niet, aangezien ik vroeger hoogstens 1000-1200 kcal op een dag at + intensief sporten (nu mag ik niet meer sporten) en toch afviel.
je zegt het zelf toch al?

Citaat:
+ intensief sporten
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 08-12-2006, 05:14
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Had ik maar het gemiddelde gewicht
Maar ja, ik hoor ook bij de langste 2% van Nederland (van de vrouwen), dus dan mag ik wel meer wegen

Sinterklaas & Kerst is dodelijk voor je gewicht
__________________
<):o)
Oud 08-12-2006, 08:49
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 07-12-2006 @ 18:01 :
je zegt het zelf toch al?
Ja maar volgens mij moet je zonder te sporten toch ook af kunnen vallen... (en nee het is niet dat ik niet wil sporten, ik wil niets liever, maarlichamelijk nou eenmaal niet mogelijk)
Oud 08-12-2006, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-12-2006 @ 09:49 :
Ja maar volgens mij moet je zonder te sporten toch ook af kunnen vallen...
Volgens mij ben je al alles behalve te zwaar (oftewel: te licht)...je lichaam gaat dan heus niet zomaar nog meer afvallen, het zal eerder proberen alles te 'houden'.
Oud 08-12-2006, 10:13
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2006 @ 10:20 :
Volgens mij ben je al alles behalve te zwaar (oftewel: te licht)...je lichaam gaat dan heus niet zomaar nog meer afvallen, het zal eerder proberen alles te 'houden'.
Dat was vroeger ja, nu heb ik een bmi van 22
Oud 08-12-2006, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-12-2006 @ 11:13 :
Dat was vroeger ja, nu heb ik een bmi van 22
Dat is beter. Maar dan ben je nog steeds niet te zwaar.
Oud 08-12-2006, 11:44
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2006 @ 11:14 :
Dat is beter. Maar dan ben je nog steeds niet te zwaar.
Ik heb geen overgewicht nee, maar ik kan mn huidige figuur niet accepteren, ik kan niet in de spiegel kijken zonder afschuw, bij een paar kilo's minder lukte dat wel...
Oud 08-12-2006, 13:36
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-12-2006 @ 09:49 :
Ja maar volgens mij moet je zonder te sporten toch ook af kunnen vallen... (en nee het is niet dat ik niet wil sporten, ik wil niets liever, maarlichamelijk nou eenmaal niet mogelijk)
nogmaals:

Citaat:
Ik mag dan ongeveer 1800 kcal eten, en ik eet er 1400, en ik val echt geen kilo per week af (zelfs helemaal niets).
Citaat:
Oke, misschien staat mijn lichaam op spaarstand, maar dat denk ik niet, aangezien ik vroeger hoogstens 1000-1200 kcal op een dag at + intensief sporten (nu mag ik niet meer sporten) en toch afviel.
Eerst at je minder (veel te weinig, maar dat even terzijde) én daarbij sportte je intensief, en nu eet je meer en je sport niet meer, dan is het toch logisch dat je niet afvalt?
Bovendien is 1400 kcal per dag ook te weinig, of je moet echt heel de dag alleen maar in bed liggen.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 08-12-2006, 13:38
Verwijderd
Ik lees ergens trouwens dat je er nu 'anders uitziet door bijwerkingen van medicijnen', Sassiefje, dat is niet toevallig Prednison ofzo? want dat remt je stofwisseling enorm af.
Oud 08-12-2006, 16:17
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-12-2006 @ 14:38 :
Ik lees ergens trouwens dat je er nu 'anders uitziet door bijwerkingen van medicijnen', Sassiefje, dat is niet toevallig Prednison ofzo? want dat remt je stofwisseling enorm af.
Nee niet prednison, maar wel een medicijn dat inderdaad mn stofwisseling remt, dat is ook eerlijk gezegd de hoofdreden dat ik aankwam en nu dus een gezond gewicht heb. Mijn eetstoornis is nog lang niet over, dat weet ik zelf ook wel. Maar ik wil gewoon een paar kilo afvallen, omdat ik me dan beter voel, maar het kan bijna niet ofzo
Oud 08-12-2006, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-12-2006 @ 17:17 :
Maar ik wil gewoon een paar kilo afvallen
Het lijkt me niet zo verstandig dat te doen met een eetstoornis...
Oud 08-12-2006, 16:41
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2006 @ 17:36 :
Het lijkt me niet zo verstandig dat te doen met een eetstoornis...
Mij wel, aangezien ik nu me depressief voel, daardoor nog minder eet, en nog ongezonder bezich ben. Bovendien is het in mijn omgeving bekend genoeg dat ik een eestoornis heb (gehad) dus ik word heus wel goed in de gaten gehouden, maar goed, of het wel of niet verstandig is een discussie zonder einde,
ik vroeg me alleen af of jullie tips hebben/suggesties zodat ik zonder sporten af kan vallen.
Oud 08-12-2006, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-12-2006 @ 17:41 :
ik vroeg me alleen af of jullie tips hebben/suggesties zodat ik zonder sporten af kan vallen.
Het klinkt in jouw oren misschien heel onlogisch, maar soms helpt het om juist meer te eten. (Maar ook dan weet ik niet of je af zult vallen...je gewicht is op dit moment goed, misschien 'wil' je lichaam wel helemaal niet afvallen.)
Oud 08-12-2006, 16:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-12-2006 @ 17:41 :
Mij wel, aangezien ik nu me depressief voel, daardoor nog minder eet, en nog ongezonder bezich ben. Bovendien is het in mijn omgeving bekend genoeg dat ik een eestoornis heb (gehad) dus ik word heus wel goed in de gaten gehouden, maar goed, of het wel of niet verstandig is een discussie zonder einde,
ik vroeg me alleen af of jullie tips hebben/suggesties zodat ik zonder sporten af kan vallen.
heb je proffessionele hulp? Want zolang het op psychisch gebied niet goed zit, zal dat het bij het eten nooit worden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-12-2006, 16:58
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2006 @ 17:44 :
Het klinkt in jouw oren misschien heel onlogisch, maar soms helpt het om juist meer te eten. (Maar ook dan weet ik niet of je af zult vallen...je gewicht is op dit moment goed, misschien 'wil' je lichaam wel helemaal niet afvallen.)
Afvallen hoeft ook niet heel erg, een paar kilo zou leuk zijn,maar het aankomen moet stoppen. Ik denk dat ik een afspraak ga maken bij een dieetiste, maar ik weet niet of die gewoon leert hoe je moet eten of of die ook kan zeggen of ik echt te weinig eet.
Oud 08-12-2006, 17:00
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-12-2006 @ 17:47 :
heb je proffessionele hulp? Want zolang het op psychisch gebied niet goed zit, zal dat het bij het eten nooit worden...
niet meer, vanaf volgende week wel weer.
op zich gaat het beter, ik zag laatst toen ik me zo rot voelde over mn lichaam foto's van toen ik op mn magerst was, toen schrok ik wel heeeel erg, daar wil ik echt niet naar terug... en toen mn bmi 20-21 was vond k mezelf ook best mooi alleen nu dus niet meer en krijg ik weer terugslag
Oud 08-12-2006, 17:04
Vip3r
Vip3r is offline
Mag ik je een tip geven?

Stop met deze afval onzin als je een eetstoornis hebt. Ga ipv aan je gewicht eens aan je geest werken. Schakel hulp in of doe er wat mee, want dit blijft voor de rest van je leven bij je als je zo doorgaat. Ikzelf heb mede door obsessief gedrag een eetstoornis gehad. Ipv afvallen wilde ik dus spiermassa kweken, meer en meer. Daardoor moet je heel veel gaan eten, ook tegen je zin in. Op den duur gaat zoiets knagen aan je en kun je een eetstoornis oplopen.

Gelukkig ben ik er vanaf en het heeft me 2 jaar gekost. Achteraf snap je pas hoe erg je bezig was. Op dat moment niet.

Dus echt, stop ermee en ga alles op een rijtje zetten.
Oud 08-12-2006, 20:43
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
In gedroogd fruit zitten geen vitamientjes meer toch? Is dit bij diepvriesfruit wel het geval?
Oud 08-12-2006, 23:57
Freestyler*
Freestyler* is offline
Naar aanleiding van een topic op psych vroeg ik me af bij welke mate van ondergewicht het echt gevaarlijk wordt (bijvoorbeeld levensbedreigend)?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 09-12-2006, 07:37
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben weer eens thuis en heb op de weegschaal gestaan. Arme ik. Ik zit weer terug op mijn oude gewicht (bmi 24.8)
Nieuwjaarsvoornemen: afvallen naar bmi 20/21
__________________
<):o)
Oud 09-12-2006, 08:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 09-12-2006 @ 00:57 :
Naar aanleiding van een topic op psych vroeg ik me af bij welke mate van ondergewicht het echt gevaarlijk wordt (bijvoorbeeld levensbedreigend)?
Sowieso een bmi onder de 18 vermoed ik. Maar echt op gewicht kun je dat niet zeggen. Een te laag vetpercentage is geloof ik ook niet erg goed voor je. Het wordt levensgevaarlijk als je zover bent met afvallen, dat je spiermassa afbreekt. Aangezien je hart een spier is, kun je je daar vast iets bij voorstellen...

Ik weet overgens niet of je puur overlijdt aan het feit dat je gewicht laag is, of van de complicaties dat je niets eet, te weinig binnenkrijgt of omdat je weerstand laag is en je aan gevolgen daarvan overlijdt... Misschien iemand die al verder is in zijn studie (Sarah?)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-12-2006, 11:41
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 09-12-2006 @ 08:37 :
Ik ben weer eens thuis en heb op de weegschaal gestaan. Arme ik. Ik zit weer terug op mijn oude gewicht (bmi 24.8)
Nieuwjaarsvoornemen: afvallen naar bmi 20/21
Brr, vind je dat niet weinig voor jezelf? Jouw bouw is best 'grof', toch? Volgens mij word je dan magertjes.
Oud 09-12-2006, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 09-12-2006 @ 00:57 :
Naar aanleiding van een topic op psych vroeg ik me af bij welke mate van ondergewicht het echt gevaarlijk wordt (bijvoorbeeld levensbedreigend)?
Dat verschilt per persoon en het hangt ook af van leeftijd. Voor iemand van 80 jaar is een bmi van 20 al gevaarlijk, diegene kan dan makkelijk overlijden aan een infectie. Voor iemand van 20 jaar zal het eerder pas levensbedreigend worden bij een bmi van 16 oid, maar onder de 18,5 is ook écht al ongezond. Maar ook daarbij zijn er individuele verschillen.
Oud 09-12-2006, 11:44
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 08-12-2006 @ 21:43 :
In gedroogd fruit zitten geen vitamientjes meer toch? Is dit bij diepvriesfruit wel het geval?
Ik denk het wel, want in diepvriesgroenten zitten ook nog wel vitaminen.
Oud 09-12-2006, 12:36
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ah das mooi, ben namelijk helemaal verzot op diepvriesbosvruchten door de kwark, heerlijk
Oud 09-12-2006, 12:41
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-12-2006 @ 12:41 :
Brr, vind je dat niet weinig voor jezelf? Jouw bouw is best 'grof', toch? Volgens mij word je dan magertjes.
Valt wel mee hoor
Ik woog toen ik was uitgegroeid (en uitgedijd ) 72kg. En dat stond mooi. Dat is een bmi van 21. Ik weeg nu gewoon net op het randje (84kg ).

Maar ik weet zeker dat ik geen eetproblemen zal krijgen. Ik hou echt veel te veel van (lekker) eten en hoef niet zo nodig maatje 36 te hebben. Ik wil gewoon een wat strakker lichaam en in ieder geval weer in al mijn broeken passen

Ik ben trouwens net wezen fitnessen
Zo'n conditietest gedaan en daar kwam ik echt slecht uit Ik had "low" (te verwachten). Nu heb ik als advies 4x per week 40 minuten licht inspannen (lopen, fietsen of zwemmen).
En vandaag heb ik 1.5 uur gefitnesst en de cardioapparaten gedaan voor vetverbranding
__________________
<):o)
Oud 09-12-2006, 12:54
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-12-2006 @ 12:43 :
Dat verschilt per persoon en het hangt ook af van leeftijd. Voor iemand van 80 jaar is een bmi van 20 al gevaarlijk, diegene kan dan makkelijk overlijden aan een infectie. Voor iemand van 20 jaar zal het eerder pas levensbedreigend worden bij een bmi van 16 oid, maar onder de 18,5 is ook écht al ongezond. Maar ook daarbij zijn er individuele verschillen.
hmm oke
dankje
ja op psych zit iemand meteen bmi van 16 en daar schrok ik wel van namelijk

Maar waarom is onder de 18.5 echt zo ongezond?
Ik ben bijvoorbeeld al mijn hele leven te dun volgens dat criteerium, maar moet ik nou echt actief worden met aankomen?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 09-12-2006, 13:06
Verwijderd
Je lichaam heeft dan niet genoeg reserve om alle lichaamsfuncties zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren. Je geneest bijvoorbeeld minder snel als je ziek bent, en als je gaat sporten zit je veel sneller aan het maximum van wat je kan, omdat dat maximum lager is. Ook kan je lichaam dan je metabolisme vertragen waardoor je het bv. snel koud hebt en je vaak moe voelt.
Maar zo lang je verder in goede gezondheid bent én je best doet om altijd voldoende te eten, hoef je niet meteen actief aan te komen, dat komt dan vanzelf wel.
Oud 09-12-2006, 18:22
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-12-2006 @ 12:43 :
Dat verschilt per persoon en het hangt ook af van leeftijd. Voor iemand van 80 jaar is een bmi van 20 al gevaarlijk, diegene kan dan makkelijk overlijden aan een infectie. Voor iemand van 20 jaar zal het eerder pas levensbedreigend worden bij een bmi van 16 oid, maar onder de 18,5 is ook écht al ongezond. Maar ook daarbij zijn er individuele verschillen.
kan echt heel erg verschillen idd...
want ik ken ook meisjes die onder de bmi 12 zitten en nogsteeds leven. (= natuurlijk wel heel ongezond!!)
en ik heb bijvoorbeeld bmi 14,5 gehad, maar werd met dat gewicht nog niet gelijk opgenomen..
terwijl er ook anderen zijn die bijv met bmi 16 overlijden. (vooral als je al heel lang op ondergewicht zit volgens mij)
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 09-12-2006, 18:26
Verwijderd
Ja, ik zag op tv in zo'n emodocumentaire een vrouw met een bmi van 9 (!!!) die ongeveer 40 jaar was en al sinds haar 25e anorexia had en ook niet meer kón eten omdat haar darmen alle functie hadden verloren, ze verteerde helemaal niets meer, ze kreeg voedingsstoffen binnen door een infuus en was te zwak om zelfs maar haar arm op te tillen, als ze praatte moest ze na elk woord een halve minuut uitrusten. Aan het eind van de documentaire overleed ze wel, maar ze had dus al jaren zo geleefd.
*maakt mensen bang*
Oud 09-12-2006, 18:32
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-12-2006 @ 19:26 :
Ja, ik zag op tv in zo'n emodocumentaire een vrouw met een bmi van 9 (!!!) die ongeveer 40 jaar was en al sinds haar 25e anorexia had en ook niet meer kón eten omdat haar darmen alle functie hadden verloren, ze verteerde helemaal niets meer, ze kreeg voedingsstoffen binnen door een infuus en was te zwak om zelfs maar haar arm op te tillen, als ze praatte moest ze na elk woord een halve minuut uitrusten. Aan het eind van de documentaire overleed ze wel, maar ze had dus al jaren zo geleefd.
*maakt mensen bang*
Wow. Hoe lang duurde het intervieuw wel niet .

Ben je uiteindelijk zo dun dat je er niet meer van kan 'genieten'.
Oud 09-12-2006, 18:50
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 09-12-2006 @ 19:32 :
Wow. Hoe lang duurde het intervieuw wel niet .

Ben je uiteindelijk zo dun dat je er niet meer van kan 'genieten'.
met anorexia kun je sowieso niet genieten, ook niet als je een normaal BMI hebt
Oud 09-12-2006, 19:43
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 09-12-2006 @ 19:50 :
met anorexia kun je sowieso niet genieten, ook niet als je een normaal BMI hebt
true
toen ik even niet echt meer een eetstoornis had kon ik me wel eens minder schuldig voelen,maar genieten ook niet.
Oud 09-12-2006, 19:46
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 09-12-2006 @ 19:22 :
kan echt heel erg verschillen idd...
want ik ken ook meisjes die onder de bmi 12 zitten en nogsteeds leven. (= natuurlijk wel heel ongezond!!)
en ik heb bijvoorbeeld bmi 14,5 gehad, maar werd met dat gewicht nog niet gelijk opgenomen..
terwijl er ook anderen zijn die bijv met bmi 16 overlijden. (vooral als je al heel lang op ondergewicht zit volgens mij)
Ja het hangt ook af van hoelang je dat gewicht heb, hoe gezond je lichaam verder is (andere afwijkingen die niet aan de eetstoornis gerelateerd zijn), en hoeveel je bij je gewicht eet. Toen ik bmi 17 had was ik veel zwakker dan op na een periode van therapie en ik normaal at,maar wel een bmi van 16 had.
Het is dus niet echt te zeggen, verschilt ook per persoon wanneer je menstruatie stopt...

Maargoed, ik ga vrijdag naar een dietiste, ik ben benieuwd... Daarna 's middags trouwens weer naar een nieuwe therapeut...
Oud 09-12-2006, 19:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 09-12-2006 @ 13:41 :
*verhaal*
Ik zeg ook niet dat je een eetstoornis krijgt, ik kon me een BMI van 20 niet zo goed voorstellen bij jou Maar andersom, als ik een (behoorlijk) laag BMI heb zie ik er ook niet enorm dun uit, dus ik geloof je meteen

Succes iig
Oud 10-12-2006, 09:53
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-12-2006 @ 20:47 :
Ik zeg ook niet dat je een eetstoornis krijgt, ik kon me een BMI van 20 niet zo goed voorstellen bij jou Maar andersom, als ik een (behoorlijk) laag BMI heb zie ik er ook niet enorm dun uit, dus ik geloof je meteen

Succes iig
Weet je nog met de zwemmeeting, toen ik zo zat te klagen over mijn dikke buik? Toen had ik een bmi van 22, moet je nagaan

Dankjewel
Niet snoepen is echt verdomde moeilijk en ik ben pas 1 dag bezig
__________________
<):o)
Oud 10-12-2006, 09:54
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-12-2006 @ 10:53 :
Weet je nog met de zwemmeeting, toen ik zo zat te klagen over mijn dikke buik? Toen had ik een bmi van 22, moet je nagaan

Dankjewel
Niet snoepen is echt verdomde moeilijk en ik ben pas 1 dag bezig
Wie begint er nou in de decembermaand met niet snoepen . Maar mijn ervaring is dat het makkelijker wordt naar mate je het langer volhoudt.
Oud 10-12-2006, 09:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 10-12-2006 @ 10:54 :
Wie begint er nou in de decembermaand met niet snoepen . Maar mijn ervaring is dat het makkelijker wordt naar mate je het langer volhoudt.


Sinterklaas is gelukkig al voorbij
En ik dacht: als ik nu niet begin, begin ik toch nooit. Dat goede voornemens gedoe en pas op 1 januari beginnen is gewoon een manier om iets uit te stellen.
Maar met de kerstdagen en oud&nieuw ga ik niet bezuinigen op mijn eten hoor (maar sowieso: als ik aan het afvallen ben heb ik er altijd dagen tussen zitten waarop ik teveel eet, zoals een verjaardag of uit eten. Daar moet je gewoon van kunnen genieten )
__________________
<):o)
Oud 10-12-2006, 11:26
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik heb ook een eetstroornis, en toch ben ik nu weer bezig om af te vallen. Ik merk wel dat het steeds moeilijker gaat, en dat ik me ook echt aan het eetschema van het sportcentrum moet houden en niet veel minder moet gaan eten, anders spaar ik echt alles!Het zal wel nog erg weinig klinken, maar toen ik er weinig at sporte ik ook noig erg veel, en nu sport ik veel minder (Ivm met studie/stage)

Als ik fiets mag ik 1250 kal.
# s'ochtens een 'blok' van 300 kal. (meestal 2 boterhammen en een glas melk, of soep, appel etc.)
# s'middags een 'blok' van 300 kal. (meestal 3 boterhammen of 2 muselierepen, wat ik soms in 2 keer eet, dat verschild per pauze van school.)
# tussendoor 2 'blokjes' van tussen de 150-200 kal per 'blokje' (boterhammen/2 appels etc.)
#s'avonds gewoon avondeten, wat ongeveer op 300-350 uitkomt.

Als ik niet fiets, word er 1 tussendoortje weg gehaald! (dat word zo'n 1150 ongeveer)

ik vind het erg fijn om in blokken te tellen!, alhoewel ik ze natuurlijk wel combineer!
Bv. 4 boterhammen en 1 appel, om in 2 pauzes te verdelen, dat is dan een blok middag en een blok tussendoor.
en voor een lange dag 6 boterhammen en 1 appel.

Wat vinden jullie hiervan, ook omdat sommige mijn 'geschiedenis' van anderhalf jaar geleden wel een beetje kennen.
__________________
Oud 10-12-2006, 11:28
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ps. Het sportcentrum gaf hele andere adviezen aan, want hun werken met blokken met meer kal. alleen hele rare dingen, ik heb liever 2/3 boterhammen dan een zachtbroodje met een ei en boter en zout!

Voor de rest qua kal. en het blokken idee komt helemaal uit een programma.
__________________
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Lichaam & Gezondheid Voeding & gezondheid topic #17
=zwart wit=
500 10-04-2007 13:44
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 14:09
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken #5
blurred
500 10-01-2006 17:49
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheidstopic #42
blurred
500 05-04-2005 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.