Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2007, 17:31
<3_natasja
<3_natasja is offline
Voor de middelbare scholieren onder ons:

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur (kleine pauze). Wij van het LAKS rekenen op jullie steun. Stuur dit door naar IEDEREEN in je msn lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet.

Dus allemaal weer staken op de 26ste
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2007, 18:56
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
MSN berichten met de boodschap om maandag 26 november te staken zijn niet afkomstig vanuit het LAKS. Mocht er een landelijke actie komen, dan zal dit op www.laks.nl en www.stop1040.nl worden aangekondigd.

Aldus Het LAKS.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 19:26
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Stakingen zijn vandaag toch al geweest? Bij mij in ieder geval wel.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 03:15
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Vandaag zijn er inderdaad veel acties geweest. Waarom er maandag (met dezelfde motieven) weer aanleiding zou zijn om te staken snap ik niet. Wacht gewoon de uitkomsten van het spoeddebat af komende woensdag (21.30, iedereen voor de buis of site Tweede Kamer ) en dan zal het LAKS vanzelf bekend maken of er landelijke acties gaan komen. Dan kom je pas weer verder en brengt het de actie 'naar een hoger level'.


Het bericht is dus niet afkomstig van het LAKS!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 13:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Sowieso krijg je uit de beelden op tv het beeld dat er enkel gestaakt wordt om even lekker geen les te hebben en om te kunnen relschoppen. Ik vraag me af dat klopt. Ik vind het in ieder geval zonde dat het wordt aangegrepen als motief om ook maar gelijk vanalles te mogen vernielen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 18:57
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Wat balans zegt
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 00:17
zzzzzqqq
zzzzzqqq is offline
Bij ons hebben ook leerlingen uit de onderbouw gestaakt

De meesten wisten niet eens waarvom ze aan het staken waren
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 11:08
Verwijderd
1040 uur is helemaal niet veel man.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 11:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm.
Ik weet niet of dat dan wel klopt, maar als dit inderdaad zo is toont die kerel zich wel sneu. Lekker doorzetten, ongeacht wat de scholieren zelf zeggen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 13:58
Verwijderd
als het nou nuttige stakingen zijn maar 3/4 vind het gewoon leuk om te rellen en heeft geen flauw idee waar t over gaat en beginnen al te miepen als ze 1040 horen maar weten niet eens hoeveel dat is.

daarmee bedoel ik dus te zeggen dat je als minister je niks van schoppende pubers hoeft aan te trekken
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 15:12
Verwijderd
wat ik er zo heb uit begrepen, is dat de échte stakers staken om het feit dat de 1040 norm kost wat kost gehaald moet worden. Hierbij wordt er dan voor gekozen om een leerling van half 9 tot 5 op school te houden, maar wel met 4 tussenuren, die dan meetellen voor de norm. Scholen krijgen het niet voor elkaar om die uren met lessen op te vullen, want leraren tekort. Mijn inziens kan er dan beter voor kwaliteit gekozen worden (minder uur, maar wel echt les), dan voor kwantiteit. Op mijn oude middelbare is ook voor de kwantiteit gekozen dit jaar, want anders geldstop door de inspectie. Scholen hebben geen keus, maar het is niet oke.

Ik vind trouwens stakers voor het staken die niet eens weet waarom ze staken wel erg dom. Net als dingen gaan vernielen enzo
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 16:02
Verwijderd
Dat krijg je. Net zoals bij elke staking en actie een aanzienlijk deel van de mensen vaak gewoon letterlijk en figuurlijk 'meeloopt', zul je dit bij pubertjes natuurlijk nog veel sterker zien; die hoeven dan even 'lekker niet naar school' en kunnen overal (wederom letterlijk en figuurlijk) tegen aan trappen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 16:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Yep, ik zag hetzelfde beeld in Bussum ook. Ruim 1000 deelnemers. Een stuk twintig raddraaiers, waarvan een tiental niet eens scholieren waren, en een stuk of 40-50 pubertjes die het heel stoer vinden om rondjes om politiekordons te rennen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 16:29
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Citaat:
1040 uur is helemaal niet veel man.
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 17:56
Verwijderd
Citaat:
wat ik er zo heb uit begrepen, is dat de échte stakers staken om het feit dat de 1040 norm kost wat kost gehaald moet worden. Hierbij wordt er dan voor gekozen om een leerling van half 9 tot 5 op school te houden, maar wel met 4 tussenuren, die dan meetellen voor de norm. Scholen krijgen het niet voor elkaar om die uren met lessen op te vullen, want leraren tekort. Mijn inziens kan er dan beter voor kwaliteit gekozen worden (minder uur, maar wel echt les), dan voor kwantiteit. Op mijn oude middelbare is ook voor de kwantiteit gekozen dit jaar, want anders geldstop door de inspectie. Scholen hebben geen keus, maar het is niet oke.

Ik vind trouwens stakers voor het staken die niet eens weet waarom ze staken wel erg dom. Net als dingen gaan vernielen enzo
wij hadden 6 uur per week om bij de spijkeren, dat was of onder de leiding van leraren of onder toezicht computeren of stil en braaf huiswerk maken
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 09:47
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Schitterend, ik kijk met grote puppy-ogen naar de beelden en geef een rondje als er weer een winkel vernield wordt.

Dat vernielen is eigenlijk niet ok, sit-ins of andere ghandi-acties zouden beter zijn. Probleem is dat de overheid weer met hun macht gaat smijten en gewoon boetes uit gaat delen, dus vernieling.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:06
F-J
F-J is offline
Er zijn miljoenen mensen die dood gaan van de honger, en die dolgraag onderwijs willen krijgen. En jullie lopen te mekkeren over 1040 uurtjes? Heel zielig.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er zijn miljoenen mensen die dood gaan van de honger, en die dolgraag onderwijs willen krijgen. En jullie lopen te mekkeren over 1040 uurtjes? Heel zielig.
Je weet zelf ook dat dit gewoon een vals dilemma, en lulkoek is.

Wat jij zegt is te vergelijken met iemand die beweerd dat het niet illegaal is om mensen te mishandelen, omdat er ook zoveel mensen vermoord worden. Je begrijpt dat die lijn van redeneren niet klopt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2007, 11:11
F-J
F-J is offline
Citaat:
Schitterend, ik kijk met grote puppy-ogen naar de beelden en geef een rondje als er weer een winkel vernield wordt.

Dat vernielen is eigenlijk niet ok, sit-ins of andere ghandi-acties zouden beter zijn. Probleem is dat de overheid weer met hun macht gaat smijten en gewoon boetes uit gaat delen, dus vernieling.
De leerlingen die niet naar school gaan maar 'even lekker gaan staken' zijn nog lang niet genoeg naar school geweest. Ontzettend dom bezig, staking voor onderwijs? Wil ze over 10 jaar nog wel horen, als ze auto's aan het lassen zijn, en zich toch afvragen of ze niet beter misschien iets beter hun best hadden kunnen doen.

Met macht smijten? Die macht hebben ze ja, en mogen ze dus ook gebruiken. Vind je het raar dat je een boete krijgt als je eigenlijk gewoon op school hoort te zitten (staat in de wet), auto's kapot maakt en winkels vernield?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:14
F-J
F-J is offline
Citaat:
Je weet zelf ook dat dit gewoon een vals dilemma, en lulkoek is.

Wat jij zegt is te vergelijken met iemand die beweerd dat het niet illegaal is om mensen te mishandelen, omdat er ook zoveel mensen vermoord worden. Je begrijpt dat die lijn van redeneren niet klopt.
Vals dilemma? Wij als Nederlanders mogen ontzettend blij zijn dat wij educatie van deze klasse tot onze mogelijkheid hebben. En dan gaan we er nog over lopen zeuren ook? Vind je dat niet een beetje egoïstisch?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vals dilemma? Wij als Nederlanders mogen ontzettend blij zijn dat wij educatie van deze klasse tot onze mogelijkheid hebben. En dan gaan we er nog over lopen zeuren ook? Vind je dat niet een beetje egoïstisch?
Nee, dat vind ik niet. Ik zie namelijk geen reden om fouten niet te verbeteren als anderen meer fouten maken.

Of vind je wellicht ook dat we de WAO en AOW maar af moeten schaffen 'omdat veel mensen dat ook niet krijgen'?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 16:10
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Wil ze over 10 jaar nog wel horen, als ze auto's aan het lassen zijn, en zich toch afvragen of ze niet beter misschien iets beter hun best hadden kunnen doen.
Die nu staken over 1040 uurtjes gaan later lekker een uitkering trekken waar jij voor werkt terwijl ze nog steeds 2x jouw maandsalaris verdienen door allerlei illegale activiteiten. Ze lachen je in je gezicht uit maat.

Laatst gewijzigd op 28-11-2007 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 16:31
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
De leerlingen die niet naar school gaan maar 'even lekker gaan staken' zijn nog lang niet genoeg naar school geweest. Ontzettend dom bezig, staking voor onderwijs? Wil ze over 10 jaar nog wel horen, als ze auto's aan het lassen zijn, en zich toch afvragen of ze niet beter misschien iets beter hun best hadden kunnen doen.
Ik denk dat daar ook verdomd slimme leerlingen tussen zitten die zich realiseren dat hun tijd verspeeld wordt om maar normen te kunnen stellen en die gewoon goed onderwijs willen in plaats van verplicht op school zijn maar niets leren. Die staken nu om aandacht te krijgen voor hun punt. En dat is wel degelijk een goed punt, want de kwaliteit laat de laatste jaren nogal wat te wensen over. Dat dit nu verpest wordt door een stel stomme koeien is jammer, maar jij toont je zwak door je aandacht af te laten leiden van wat de bedoeling van de staking nu is.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Er zijn miljoenen mensen die dood gaan van de honger, en die dolgraag onderwijs willen krijgen. En jullie lopen te mekkeren over 1040 uurtjes? Heel zielig.
Onzinredenering.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 18:47
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Onzinredenering.
Het gaat niet om de content, het gaat om het staken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2007, 19:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Die nu staken over 1040 uurtjes gaan later lekker een uitkering trekken waar jij voor werkt terwijl ze nog steeds 2x jouw maandsalaris verdienen door allerlei illegale activiteiten. Ze lachen je in je gezicht uit maat.
Ja, dus daarom moeten we maar allemaal een uitkering gaan trekken en allemaal illegale nevenactiviteiten onderhouden, want dan stort de economie heus niet in
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 19:49
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
want dan stort de economie heus niet in
Carebear
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:32
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sowieso krijg je uit de beelden op tv het beeld dat er enkel gestaakt wordt om even lekker geen les te hebben en om te kunnen relschoppen. Ik vraag me af dat klopt. Ik vind het in ieder geval zonde dat het wordt aangegrepen als motief om ook maar gelijk vanalles te mogen vernielen.
Zo komt het op mij ook over... maar of het klopt of niet, het is in ieder geval ook het idee wat minister Plassterk van onderwijs op het moment heeft waardoor hij de demonstraties niet bepaald serieus lijkt te nemen....
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 23:18
Luego
Luego is offline
1040???? Ga eens heeeeeel snel niet zo belachelijk doen!

Dat ze zouden staken omdat de kwaliteit van het onderwijs niet goed meer is, of dat ze juist weer voldoende les willen hebben, of een andere legitieme reden, ok, en wellicht zit dat er ook echt achter en moeten ze dat alleen even wat beter gaan verwoorden, maar zelfs dat is niet zo, want 90% van dat grut weet niet eens waarom ze ook alweer op straat rondlopen.

Hoe moeilijk is de som 1040/40/5....?
Volgens mij zit dat erg dicht in de buurt van 5.
Gênant weinig.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 11:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
1040???? Ga eens heeeeeel snel niet zo belachelijk doen!

Dat ze zouden staken omdat de kwaliteit van het onderwijs niet goed meer is, of dat ze juist weer voldoende les willen hebben, of een andere legitieme reden, ok, en wellicht zit dat er ook echt achter en moeten ze dat alleen even wat beter gaan verwoorden, maar zelfs dat is niet zo, want 90% van dat grut weet niet eens waarom ze ook alweer op straat rondlopen.

Hoe moeilijk is de som 1040/40/5....?
Volgens mij zit dat erg dicht in de buurt van 5.
Gênant weinig.
Nog meer levend bewijs dat de grootste en meest verontwaardigde critici van de stakende scholieren juist degenen zijn die geen half idee hebben waarover ze praten.

Voeg eerst eens even vakanties toe in de vergelijking. Dat plus een half uur a een uur huiswerk. Reistijd, dat kan voor sommigen ruim een uur bedragen. Pauze, halfuur tot een uur per dag.

Dan nog in een jaar 72 uur, oftewel twee tot vier weken onbetaalde dwangarbeid verrichten waarin geen lessen zijn...


Het gegeven dat scholen zelf al stellen dat de 1040 norm belachelijk, onwerkbaar en onhaalbaar is zou je genoeg moeten zeggen over de validiteit van de protesten.

Of anders kijk je hier, waar ik het iets acurater voorreken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 29-11-2007 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 07:35
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Gaan er mensen vandaag staken? Bij ons op school hoor je er helemaal niks over. Volgens mij gaat ook niemand van onze school...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 11:24
danny23
danny23 is offline
IK vraag mij af waarom je als 17/18 jarige nog wilt gaan staken. Over een jaar zit je toch op de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 16:24
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
http://www.dumpert.nl/mediabase/3298...j_de_boni.html

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...oor_scholieren

de beste:

http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutg..._rotschol.html (TIENHONDERDVEERTIG SWA MOTHAFUCKA?????)

MEER MEER *kwijl*
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 12:45
Verwijderd
Die kneus op dat tweede filmpje die vanachter de deur van dat politiebusje twee flinke slagen op het hoofd van die agent laat landen en vervolgens er weer vandoor gaat, ik hoop dan echt zo erg dat ze hem opsporen en flink bewerken met een wapenstok he!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 19:50
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Die kneus op dat tweede filmpje die vanachter de deur van dat politiebusje twee flinke slagen op het hoofd van die agent laat landen en vervolgens er weer vandoor gaat, ik hoop dan echt zo erg dat ze hem opsporen en flink bewerken met een wapenstok he!
Nee man, had met een mes moeten gebeuren.

Hahahaha die ene ook voor die camera: "KANKAH SCO2SSSS".

Dit filmpje zorgt bij mij echt voor brute orgasmes.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 10:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dus 1040 is de jaarlijkse norm aan uren...
Ik kan me herinneren dat ik in mijn bovenbouwjaren in totaal meer dan 5280 uur gedraaid heb (het minimum was 4020 geloof ik), en zo lang zat ik echt niet in de schoolbanken! Of zijn die uren ineens anders en minder lang ofzo?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2007, 10:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dus 1040 is de jaarlijkse norm aan uren...
Ik kan me herinneren dat ik in mijn bovenbouwjaren in totaal meer dan 5280 uur gedraaid heb (het minimum was 4020 geloof ik), en zo lang zat ik echt niet in de schoolbanken! Of zijn die uren ineens anders en minder lang ofzo?
Het gaat dus niet om dat getal he...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 12:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
welke dan wel?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 10:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
welke dan wel?
Het gaat niet om het aantal, maar om de invulling van die uren.
Die 1040 uren zijn verplichte lesuren, maar vanwege lerarentekort en misschien andere praktische problemen, lukt het de scholen niet om de leerlingen zoveel les te geven. In onze tijd betekende dat af en toe een tussenuur en anders mocht je naar huis. Maar bij de leerlingen nu (tenminste, dat weet ik niet uit de praktijk, maar dat is wat het LAKS ons doet geloven) moeten ze die uren op school blijven zitten en daar verplicht aan zelfstudie gaan doen. Want anders komen ze niet aan die 1040 uur. En als je vele malen in een week zo'n zelfstudie uur hebt, word je dat snel zat natuurlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2007, 14:43
Katrin
Katrin is offline
om de mogelijkheid aan scholieren te bieden de staking buiten school 'face to face' verder te bespreken hebben wij de volgende bijeenkomst georganiseerd, iedereen is welkom:

Scholieren in het Broeinest
Maandag 10 december
19.00 uur Plantage Doklaan 10-12 Amsterdam


De afgelopen weken waren de straten overal in Nederland plotseling gevuld met demonstrerende scholieren. Ze kregen er van pers, politici en politie meteen danig van langs omdat ze het waagden de orde en rust te verstoren. Er werd een ongekende hetze tegen ze gevoerd en velen zijn zwaar gestraft.

Op maandagavond staat het broeinest - een regelmatig gehouden politieke informatieavond op maandagavond in Amsterdam- geheel in het teken van de scholierenacties.

De avond wordt samen met enkele scholieren georganiseerd. Verder zijn natuurlijk ook andere scholieren welkom om aan de avond deel te nemen of als 'publiek'. Zij zullen beginnen met te vertellen wat er de afgelopen weken gebeurd is, niet alleen 'op straat' , maar ook in hun school. Er zal een korte reconstructie van de gebeurtenissen plaatsvinden, geillustreerd met filmpjes en foto's.

Er zal ook kort ingegaan worden op de repressie en een vertegenwoordiger van Defense For Children zal vertellen hoe het staat met de rechten van minderjarigen in Nederland bij politieoptreden.

Vervolgens zullen er voorbeelden gegeven worden van recente vergelijkbare 'opstanden' in enkele andere landen. En iemand van de 'leefwerkschool Eigenwijs' uit Nijmegen komt vertellen over 26 jaar ervaring met alternatief onderwijs.

De avond zal besloten worden met een kijkje in de toekomst door de scholieren; wat zouden ze nodig hebben om een volgende keer (nog) beter de buitenwereld de baas te kunnen?

Ouders, leraren en andere volwassenen zijn natuurlijk ook welkom, mits ze enigszins kritisch zijn en en aan de kant van de actievoerende scholieren staan.

Het broeinest is een regelmatige openbare informatieavond opmaandagavond in de Plantage Doklaan 10-12 (om de hoek bij Artis) in Amsterdam. De avond begint deze keer om 19.00 uur. Entree is gratis. Zie voor meer info: http://www.broeinest.info

**************************************************************
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Staking 4 april
cenarulez
84 08-04-2011 12:39
Vrije tijd Wedstrijd gestaakt! Wat nu?
Strever
9 18-11-2005 17:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Staking ProRail: dus geen treinen op vrijdag 17 juni!
x-spekkie-x
80 16-06-2005 23:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voeding comapatiënte VS toch gestaakt.
Pikey
183 06-04-2005 11:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap staking OV 14 oktober
Donald Duck
33 15-10-2004 18:50
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Staking
scooterman
9 23-02-2001 15:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.