Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2001, 10:38
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Ik heb sinds 3 dagen pijn/jeuk bij mijn vagina. Als ik op de wc zit gaat het heel erg jeuken en als ik het aanraak ook. Er is volgens mij niks raars aan te zien. Wat kan dit zijn????

Kan dit een bijwerking zijn van de pil? (Microgynon 30)

[Dit bericht is aangepast door abcdefghijk (30-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 11:23
leintjuh
leintjuh is offline
misschien 1 of andere soa?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 11:36
stefanietje
stefanietje is offline
of een blaasontsteking...
__________________
| Wanneer ik s'avonds naar de sterren kijk, knipoogt er altijd één terug...*Loesje* |
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 11:59
crazzzy girl
crazzzy girl is offline
misschien candida? Daarvan krijg je ook jeuk en het wordt rood. Meestal krijg je ook extra afscheiding (in een andere kleur dan normaal). Je moet er dan ff mee naar de dokter. Krijg je zalf of pillen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 12:20
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
SOA's krijg je toch alleen als je echte sex hebt gehad? Of heb ik het nu helemaal mis? Dat heb ik namelijk nog nooit gehad en daar kan het dus niet door komen. Kan het misschien komen door vieze vingers ofzo? Ik weet het ook niet en ik wil er ook eigenlijk niet mee naar de dokter. Staat zo stom om dat te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 16:06
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
abcdefghijk schreef:
SOA's krijg je toch alleen als je echte sex hebt gehad? Of heb ik het nu helemaal mis? Dat heb ik namelijk nog nooit gehad en daar kan het dus niet door komen. Kan het misschien komen door vieze vingers ofzo? Ik weet het ook niet en ik wil er ook eigenlijk niet mee naar de dokter. Staat zo stom om dat te zeggen.
een schimmelenfectie is ook een soa en die komt ook als je bv een week dezelfde onderbroek aan hebt
je kunt die makkelijk behandelen met een zalfje en een vaginale tablet maar wel eerst naar de dokter.
btw de dokter kijkt er denk ik niet raar van op.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 16:54
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
En als ik niet naar de dokter ga? Gaat het dan ook gewoon over?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 17:22
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
abcdefghijk schreef:
En als ik niet naar de dokter ga? Gaat het dan ook gewoon over?
als je een schimmelenfectie hebt niet
ik zou gewoon maar gaan.
btw een blaasontsteking gaat zeker niet vanzelf over...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:44
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
crazzzy girl schreef:
misschien candida?
*rofl*
Ik heb tandpasta die candida heet

sorry dat moest er even uit.
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 10:49
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Help me!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 21:13
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 21:18
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
de dokter kan je misschien helpen?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 21:20
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Citaat:
vosje16 schreef:
de dokter kan je misschien helpen?
Daar durf ik niet naar toe.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 21:34
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
dan denk ik niet dat iemand je kan helpen...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 10:25
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
vosje16 schreef:
dan denk ik niet dat iemand je kan helpen...
ja dat denk ik ook.
btw wat is er eng aan de dokter??
hij heeft beroepsgeheim en hij heeft wel vaker geslachtsdelen ofzow gezien
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 10:45
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Citaat:
vosje16 schreef:
dan denk ik niet dat iemand je kan helpen...
Misschien dat iemand er ervaring mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 11:24
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
abcdefghijk schreef:
Misschien dat iemand er ervaring mee heeft.
ik heb ervaring met een schimmelinfectie.
ga gewoon,denkt je dat de dokter zit te geilen op je geslachtdelen ofzow??
als hij dat zal doen is het een foute vent omdat hij/zij professioneel moet zijn
het is niet eng.
bij mij hoefde ze niet eens te kijken.
maar ga wel naar de dokter,een schimmelenfectie is besmettelijk.
ik vond het de 1e keer ook eng maarja hij zei vannuh:ik denk dat je een schimmelinfectie hebt,ga maar naar de aphotheek voor de medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 11:31
snowgirl
snowgirl is offline
Ik heb het ook gehad. En de beste oplossing is gewoon even langs e dokter te gaan. Maak een afspraak met een vrouwelijke arts. Heb ik ook gedaan. (ik kende haar niet, maar zag t niet zo zitten om bij onze eigen -mannelijk- huisarst te komen).
Bij mij was t niks ernstigs. Waarschijnlijk een ontsteking omdat ik in vies water had gezwommen.
Koop in ieder geval lactacyd (schrijf je t zo..) voor hygiene. kun je gewoon bij drogist kopen.

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 11:32
snowgirl
snowgirl is offline
Citaat:
abcdefghijk schreef:
SOA's krijg je toch alleen als je echte sex hebt gehad? Of heb ik het nu helemaal mis? Dat heb ik namelijk nog nooit gehad en daar kan het dus niet door komen. Kan het misschien komen door vieze vingers ofzo? Ik weet het ook niet en ik wil er ook eigenlijk niet mee naar de dokter. Staat zo stom om dat te zeggen.
HOEZO 'ECHTE' SEX?? HEB JE WEL ORALE SEX GEHAD DAN?
VOLGENS MIJ KUN JE NAMELIJK OOK IETS OPLOPEN DOOR TE PIJPEN ZONDER CONDOOM... (?)!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 11:35
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Citaat:
snowgirl schreef:
HOEZO 'ECHTE' SEX?? HEB JE WEL ORALE SEX GEHAD DAN?
VOLGENS MIJ KUN JE NAMELIJK OOK IETS OPLOPEN DOOR TE PIJPEN ZONDER CONDOOM... (?)!
Ja, en gisteren heb ik ook nog 'echte' sex gehad. Mijn vriend heeft niks maar nu waarschijnlijk wel. Erg dom van me. Ik ga denk ik wel naar de dokter maar ik durf niet.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 11:38
-Meisje-
Avatar van -Meisje-
-Meisje- is offline
Ga gewoon naar de dokter, anders gaat het echt niet over hoor. En een schimmelinfectie is volgens mij geen SOA...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 11:41
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
abcdefghijk schreef:
Ja, en gisteren heb ik ook nog 'echte' sex gehad. Mijn vriend heeft niks maar nu waarschijnlijk wel. Erg dom van me. Ik ga denk ik wel naar de dokter maar ik durf niet.
ga gewoon..
waar ben je bang voor??
dat hij raar op zou kijken?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 11:55
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:
ga gewoon..
waar ben je bang voor??
dat hij raar op zou kijken?

Ja, ik weet het niet. Dan ga je daar zitten: 'Hoi, mijn vagina doet pijn...'
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 14:07
Asses
Asses is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
*rofl*
Ik heb tandpasta die candida heet

sorry dat moest er even uit.


jaaah die heb ik ook een keer gehad!!
__________________
ROELLIE POELIE!~~! Ya ROEL DA WURLd
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 14:38
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
abcdefghijk schreef:
Ja, ik weet het niet. Dan ga je daar zitten: 'Hoi, mijn vagina doet pijn...'
das toch niet erg.
hij kijkt er echt niet raar van op.
en je kunt ook naar een vrouwelijke arts gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 11:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:

btw een blaasontsteking gaat zeker niet vanzelf over...

Als je merkt dat je blaas ontstoken is en je er in de beginfase op tijd bij bent met het drinken van heeeeeel veeeeeel vocht (zo'n 3 en een halve liter) en veeeeel vitamine C, kun je (maar dat werkt niet bij iedereen) de blaasontsteking genezen.

Bij mij lukte het

En om even terug te komen op het oorspronkelijke bericht:
het lijkt me dat de pisbuis ontstoken is; probeer maar veel te drinken. Heb je ook pijn bij het plassen?
Als je een gevoel hebt alsof de botten wat pijn doen (heel raar gevoel, maar vervelend) kan het ook zijn van ongesteldheid. Ben je toevallig ongesteld?
Als het echt rondom de vagina is en je hebt geen sex gehad... mm, geen idee. Misschien een vaginale ontsteking?

Ga gewoon naar de dokter, aan ons heb je uiteindelijk ook niks

Gatara

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 21:24
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Als je merkt dat je blaas ontstoken is en je er in de beginfase op tijd bij bent met het drinken van heeeeeel veeeeeel vocht (zo'n 3 en een halve liter) en veeeeel vitamine C, kun je (maar dat werkt niet bij iedereen) de blaasontsteking genezen.

Bij mij lukte het

En om even terug te komen op het oorspronkelijke bericht:
het lijkt me dat de pisbuis ontstoken is; probeer maar veel te drinken. Heb je ook pijn bij het plassen?
Als je een gevoel hebt alsof de botten wat pijn doen (heel raar gevoel, maar vervelend) kan het ook zijn van ongesteldheid. Ben je toevallig ongesteld?
Als het echt rondom de vagina is en je hebt geen sex gehad... mm, geen idee. Misschien een vaginale ontsteking?

Ga gewoon naar de dokter, aan ons heb je uiteindelijk ook niks

Gatara

Dankjewel voor je reactie. Ja, ik heb ook pijn bij het plassen, maar dat is pas sinds dinsdag. Ik heb gewoon heel erg veel jeuk.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 21:27
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
nog steeds niet naar de dokter gegaan? Zou ik best es doen...En als je niet naar je huisdokter te gaan, ga dan naar een andere dokter die je niet kent...(weet niet of dat veel zal veranderen maja)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 11:36
Terra2002
Terra2002 is offline
Ik heb ook zins 3 dagen erge jeuk en pijn
in mijn vagina.
maar ik slik de pil niet.
misschien is het een wondje of iets anders.
het is gewoon KUT
misschien moet je naar de dokter?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 13:43
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Het is nu (na ongeveer 2 weken) vanzelf minder geworden. Zou het dan toch met de pil te maken kunnen hebben?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 15:41
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
abcdefghijk schreef:
Het is nu (na ongeveer 2 weken) vanzelf minder geworden. Zou het dan toch met de pil te maken kunnen hebben?
tja dat zal je aan de dokter moeten vragen...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 11:17
prikkeldraad19
prikkeldraad19 is offline
Het klinkt mij eerlijk gezegd erg bekend in de oren. Even nog een vraagje: Heb je er ook naar gekeken en daarbij rare dingen gezien? Zoals blaasjes of sneetjes (heel klein)?

Ik heb namelijk ook jeuk en pijn gehad (soms nog wel eens) en dat bleek Herpes te zijn. Dat kun je dus van beffen enzo ook krijgen. Denk je dat dit mogelijk is? Laat het me ff weten.
__________________
Geluk zit in een klein hoekje
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 14:00
Losia
Losia is offline
ik heb het laatst ook gehad en heb toen vaginale capsules gehad voor 3 dagen. En weg was het!! Heb je er nu nog steeds last van dan, als dat zo is lijkt het mij meer een soa dan een schimmelinfectie.

Suc6
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 17:51
klein gek geitje
Avatar van klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
prikkeldraad19 schreef:
Het klinkt mij eerlijk gezegd erg bekend in de oren. Even nog een vraagje: Heb je er ook naar gekeken en daarbij rare dingen gezien? Zoals blaasjes of sneetjes (heel klein)?

Ik heb namelijk ook jeuk en pijn gehad (soms nog wel eens) en dat bleek Herpes te zijn. Dat kun je dus van beffen enzo ook krijgen. Denk je dat dit mogelijk is? Laat het me ff weten.

fuck
*denkt dat ze misschien wel naar de doktor gaat rennen *

__________________
If The World Didn't Suck We'd All Fall Off
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 22:48
abcdefghijk
abcdefghijk is offline
Citaat:
prikkeldraad19 schreef:
Het klinkt mij eerlijk gezegd erg bekend in de oren. Even nog een vraagje: Heb je er ook naar gekeken en daarbij rare dingen gezien? Zoals blaasjes of sneetjes (heel klein)?

Ik heb namelijk ook jeuk en pijn gehad (soms nog wel eens) en dat bleek Herpes te zijn. Dat kun je dus van beffen enzo ook krijgen. Denk je dat dit mogelijk is? Laat het me ff weten.

Ja, ik heb er naar gekeken, maar ik kon niks zien. Dat vond ik ook al zo raar... Zoals ik al zei is het vanzelf over gegaan, wat ik nog vreemder vind.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 08:57
prikkeldraad19
prikkeldraad19 is offline
Citaat:
abcdefghijk schreef:
Ja, ik heb er naar gekeken, maar ik kon niks zien. Dat vond ik ook al zo raar... Zoals ik al zei is het vanzelf over gegaan, wat ik nog vreemder vind.
Herpes gaat ook vanzelf over, alleen kan het altijd terugkomen. Ik moet toegeven dat toen ik mijn eerste heftige aanval kreeg, ik ook niks kon ontdekken. Tot nu toe heb ik ook nooit iets gezien, alleen maar gevoeld.
Hoe erg was de pijn? Bij mij was het zo erg dat ik haast niet meer kon lopen, omdat mijn broek dan overal langs schuurde, dus liep ik alleen maar in pyjamabroeken.
Als ik jou was zou ik toch maar ff naar de dokter gaan en vragen of je je op SOA's kan laten testen en dan vooral Herpes.
waarschijnlijk kijkt hij/zij je een beetje vreemd aan (deed de mijne ook), maar als je weet dat de pijn daar vandaan komt, weet je ook dat het terug kan komen en dat je daar iets tegen kan doen.
Je kunt volgens mij ook ergens anoniem laten testen, maar ik weet niet waar dat is ofzo. Anders moet je me maar ff mailen, want ik heb binnenkort niet meer zoveel tijd om hier te checken.
__________________
Geluk zit in een klein hoekje
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 23:15
Verwijderd
Citaat:
-Meisje- schreef:
En een schimmelinfectie is volgens mij geen SOA...
schimmelinfectie is wel degelijk seksueel overdraagbaar.

*blue*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:16
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
ik heb het ook gehad
gewoon naar de dokter gaan dan zeg je het en hij schrijft je wat voor. Ik heb 1 pil gehad. Gewoon 1 keer 1 pil slikken en naar een paar dagen is het over!

ideaal! nou ja idealer is natuurlijk het gewoon helemaal niet te krijgen!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:59
Python
Python is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:
een schimmelenfectie is ook een soa en die komt ook als je bv een week dezelfde onderbroek aan hebt

Een schimmelinfectie is absoluut geen SOA en hoeft echt niet door onhygienische omstandigheden te onstaan, een schimmelinfectie ontstaat doordat de zuurgraadbalans in je vagina verstoord is, bijvoorbeeld door je met basische (hogere ph dan je vagina, alle zeep is basisch tov je vagina) zeep te wassen, strak en synthetisch ondergoed te dragen, irriterende inlegkruisjes etc.
Misschien heb je wel een schimmelinfectie.
SOA's kun je ook van 'niet echte' seks krijgen hoor. Als er maar slijmvlies-slijmvlies of bloed-bloed of bloed-slijmvlies contact is geweest. Dus ook pijpen, beffen, vingeren (als er dus sperma oid aanzit, maar wel kleine kans dan) geven kans op een soa.
Je moet je echt over je angst heenzetten om naar je huisarts te gaan!!!! Het is belangrijk om uit te sluiten dat het niets ernstigs is en natuurlijk om het op te lossen! Je huisarts zal echt niet raar opkijken hoor, hij is daarvoor en krijgt heus wel vaker mensen met dergelijke klachten! Bovendien heeft hij een beroepsgeheim! Tuurlijk is dit voor jou vervelend, omdat je nou eenmaal makkelijker over pijn in je arm praat dan over jeuk aan je genitalien, maar voor je huisarts zit hier niet veel verschil tussen. Je zal blij zijn als hij/zij het kan oplossen! Succes!

PS: blaasontsteking is niet waarschijnlijk (andere klachten dan) en het ligt zeker niet aan de pil!

[Dit bericht is aangepast door Python (19-01-2002).]
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit pijn bij vrijen
brunettespy
8 27-11-2013 12:15
Lichaam & Gezondheid help! bultje bij vagina
dhv
18 30-08-2011 20:00
Lichaam & Gezondheid pijnlijke vagina, hoe te verhelpen?
Poesket
32 24-05-2005 18:25
Seksualiteit pijn bij v
lake bodom
15 29-07-2002 21:01
Lichaam & Gezondheid Jeuk/Pijn/Bloed/branden gevoel......
HelpMePlease
15 22-01-2002 20:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.