Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 14:24
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Ik heb net een uur geleden me verstandkies links in me onderkaak weg laten halen het is nog verdoofd, maar voelt wel kut, ik mag niet spoelen en me mond zit vol met bloed

nu moet de rechter er nog uit... omdat ze allebei helemaal dwars zijn gaan staan...

ik ben altijd bang geweest voor de tandarts en kaakchirurg is voor mij niet veel anders dus...

maar toch viel het best mee nu alleen zorgen dat het niet gaat ontsteken...

maar toch voel ik me nog kut...

iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of nog tips?

heb er wel wat van het ziekenhuis gehad maar ja, misschien zijn er nog meer dingen ofzo
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:20
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Zelf niet meegemaakt, maar een vriend van me wel. Normaal heeft hij zo'n fijn gezicht maar toen stond het helemaal bol, ik ging bjina dood van het lachen toen
Na een paar dagen was hij weer de oude!

ohja, ik heb m'n amandelen er wel eens uit laten halen en toen kon ik geen sinaasappelsap drinken want dan ging het heel veel pijn doen, dus ehm best geen zure dingen drinken enzo
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:34
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Mijn verstandskies (ook links onder) moet er volgende week uit. Maar ik heb het wel eens eerder meegemaakt dus ik weet wel wat ik kan verwachten.

Doe een washandje met ijsblokjes op je wang, dan wordt de zwelling minder. Verder heb je denk ik pijnstillers gehad. Tja verder kan je niet zoveel doen ... hopen dat het niet zoveel bloed, dat had ik de vorige keer... Blehh
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:10
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
mja, en ik hoop echt niet dat het gaat stinken ofzo iew heb donderdagavond een afspraakje moet dan maar voorbij zijn

heb al gaasjes gehad enzo, maar al een paar opgebruikt bah bah bah
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 19:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik had van te voren een blauw ice-pack in de vriezer gelegd, en die af ent oe tegen m'n kaak gehouden. Het is helemaal niet blauw geworden. Verder ben ik lekkerin m'n bedje gekropen na de ingreep. Oh ja ik moest spoelen met zout water, dat zou ik maar braaf doen tegen ontstekingen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:14
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
mja, ik heb een spoelreceptje gekregen ofzo... dus al van die shit bij de apotheker opgehaald...

en ieder uur een kwartier ijs er tegenaan... ook van die ice-packs ja het begint nu toch wel wat dik te worden maar ja...

het begint alleen ook verdomde pijn te doen nu
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 08:04
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Zie: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=890713


Bij mij zijn ze aan de linkerkant voor de zomer er uitgehaald. De 1e dagen vielen mij wel mee, maar juist daarna kreeg ik last.(ik stopte op een gegeven moment natuurlijk ook met die ibuprofennetjes).

Tip: Ijs eten, verdooft wat(+ibuprofen is belangrijk die eerste dagen)

Ik mag a.s. vrijdag weer, Jeuuuuuuuuuuh!
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 08:25
Verwijderd
Is ibuprofen niet bloedverdunnend? (Zal wel niet...maar ik weet het niet.)

Paracetamol werkt ook goed. De eerste dagen kun je idd het beste pijnstillers slikken (wel opletten dat ze niet bloedverdunnend zijn). En veel ijs eten en ijswater drinken.

De mijne zijn er vorige zomer alle vier uitgehaald...ik vond het wel meevallen qua pijn, enz. Tuurlijk voelde ik het wel en het deed ook wel pijn, maar met paracetamol en ijs was het wel uit te houden.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 10:00
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
alle 4 tegelijk? ze mochten bij mij er maar 1 uithalen omdat ik anders niet meer kon slikken... mmmz, maf...

en ik heb naproxen... schijnt een behoorlijk zware pijnstiller te zijn... moet ook goed eten van te voren omdat je anders behoorlijke bijwerkingen als buikpijn enzo krijgt...

heb net een nachtje geslapen en nu is er heel wat meer zwelling dan gisteren nou ja, ijs er maar weer op houden...

en ik mag vandaag weer spoelen... jeuj...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 01-09-2004 @ 11:00 :
alle 4 tegelijk?
Onder narcose. Bij plaatselijke verdoving doen ze er nooit meer dan twee (rechts of links), dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 14:24
Fainche
Fainche is offline
mijn linksonder is aantal jaar geleden ook getrokken. toen de verdoving begon uit te werken deed het ook veel pijn maar ik ben gaan slapen en toen ik na 1,5 uur wakker werd deed het al lang niet zo'n pijn meer. en ik moest ibuprofen slikken de eerste 2 dagen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 14:41
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
halloo
bij mij heeft (inmmiddels ongeveer driekwart jaar geleden ofzo) de tandarts linksonder proberen te trekken, maar halverwege deed het zo'n pijn enzo (ik kon er echt niet meer tegen) en toen heeft ie t weer gehecht en een verwijsbrief naar de kaakchirurg gestuurd waar ze een tijd later (ongeveer een half jaar geleden) alle vier tegelijk onder volledige narcose zijn getrokken....
ik had een flink dikke kaak, en heb ook heel veel met ijs er tegenaan gezeten (in een theedoek) en veel in bed gelegen. als ik op mn rug lag of voorover bukte deed het erg pijn (een of andere druk op mn kaak ofzo...), maar zolang ik niks raars deed of opmn zij bleef liggen was er niks aan de hand eigenlijk.... ik heb iets van twee zetpillen meegekregen, ook iets van twee of drie pijnstillers, en verder gewoon paracetamol gebruikt....
het was bij mij op een woensdag onder school gebeurd en ik ben donderdag en vrijdag thuisgebleven..... maandag ging het een stuk beter en toen was de zwelling ook al veel en veel minder...
eten ging in het begin echt heeeeeel erg langzaam, maar ik heb wel gewoon "normaal" gegeten (de dokter zei dat ik gewoon moest kauwen (proberen), want anders (als je alleen maar niet-kauw-dingen eet/drinkt) gaat je kaak vastzitten, en kun je niet goed poetsen, wat weer infecties tot gevolg heeft)
dus gewoon goed eten (kauwen!) en goed poetsen... dat voelt heel raar in het begin (ook een beetje pijnlijk) maar daar moet je je maar doorheen werken en in het begin gewoon voorzichtig bij de wond.
dit zijn allemaal tips die ik van het ziekenhuis had, dus die heb jij waarschijnlijk ook al, maar toch
sterkte ermee!!
xxx
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 15:18
Verwijderd
Kan me nu al verheugen op het feit dat mijn verstandskiezen er ook uit moeten, weet nog niet wanneer, maar ik houd de dagen er na maar vrij...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 16:38
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
De mijne moeten er binnenkort ook uit (alle 4 , onder narcose)

Mn broers hun gezicht zwol erg op, veel ijs tegen hun kaken gehouden, veel pijnstillers geslikt, en veel ijs gegeten.
Ook je mond regelmatig eens spoelen natuurlijk, maar dat wist je allemaal al .
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 18:34
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Ik heb ook 4 verstandskiezen moeten laten trekken, dit was om te zorgen dat er ruimte gecreeërd werd zodat met een beugel mijn tanden mooi recht kwamen te staan.

Dat heb ik laten doen bij de tandarts (ik ben ook helemaal niet zo'n fan van de tandarts), nadat de linkse helft eerst werd getrokken, moest ik 2 dagen daarna weer terugkomen om de rechtse kant te laten trekken. Ik weet hoeveel pijn het deed en die bloedsmaak in je mond
Ik kan je wel zeggen ik heb toen 3 dagen op water, Opkikker enzo geleefd..............gelukkig hoef ik dit nooit meer.
__________________
:: I Love Hardstyle ::
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 19:06
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
mja, ik heb nu nog een zwelling, voor de rest geen last en ik eet gewoon door aan de andere kant te kauwen

alleen moet die zwelling snel weg heb morgen een date
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 20:09
Verwijderd
Hm klinkt niet echt als een look-a-like orgasme qua gevoel. Dus ik hoop dat ik het gevoel lang kan uit stellen. Want als je die verhalen hoort.

Maar ach, zal het wel weer overleven.

Sterkte met je date morgen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 11:29
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Okay, misschien een domme vraag,...
maar worden verstandskiezen er altijd uitgetrokken??
Bij een vriendin van mij hebben ze haar verstandskiezen met een ''laser'' (ofzoiets) er uitgehaald, blijkbaar bloed het dan ook bijna niet, en is de pijn veel minder. (dit heeft ze wel in Canada laten doen....)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:32
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
ja, kan iemand gewoon even vertellen hoe zoiets in zijn werk gaat? Ik HAAT het als de tandarts in mijn mond gaat zitten poeren, en ik vrees het moment dat mijn verstandskiezen eruit moeten
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:43
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
nathalie schreef op 02-09-2004 @ 12:29 :
Okay, misschien een domme vraag,...
maar worden verstandskiezen er altijd uitgetrokken??
Bij een vriendin van mij hebben ze haar verstandskiezen met een ''laser'' (ofzoiets) er uitgehaald, blijkbaar bloed het dan ook bijna niet, en is de pijn veel minder. (dit heeft ze wel in Canada laten doen....)
bij mij liggen ze dwars ( nu 1 nog dan) en daardoor konden ze niet trekken...

ze moesten hem doorzagen stuk voor stuk en er uitwrikken... zo is het dus gegaan bij mij... en zo gaan ze die andere er nog uithalen...

de verdoving was goed gegaan en ik voelde alleen maar wat druk af en toe, maar totaal geen pijn
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:44
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
ABrules schreef op 02-09-2004 @ 13:43 :
bij mij liggen ze dwars ( nu 1 nog dan) en daardoor konden ze niet trekken...

ze moesten hem doorzagen stuk voor stuk en er uitwrikken... zo is het dus gegaan bij mij... en zo gaan ze die andere er nog uithalen...

de verdoving was goed gegaan en ik voelde alleen maar wat druk af en toe, maar totaal geen pijn
aiai,...dat klinkt niet echt 'lekker'....dat trekken etc.
Maar met pijn bedoelde ik de pijn ná de operatie.
Maar hier doen ze het dus blijkbaar niet ''laseren''....
hmm....hopen dat mijn verstandskiezen nog een tijd (een héle tijd) willen wachten met doorkomen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 01-09-2004 @ 20:06 :
alleen moet die zwelling snel weg heb morgen een date
Die begrijpt dat vast wel. (Zal ook wel moeten, want zo snel trekt zo'n zwelling niet weg...bovendien krijgt het over het algemeen eerst nog alle kleuren van de regenboog. )

Hoe is de date gegaan?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 07:51
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
De date is heeeeel goed gegaan de zwelling viel reuze mee... bijna niet...

en ze heeft van heeeeeeel dichtbij bekeken dat het een beetje geel eruit zag ook was ik bang dat het zou stinken maar dat bleek nogal mee te vallen

ik heb een spuitje meegekregen om na 3 dagen het "gat" uit te spoelen... net voor de eerste keer gedaan... er zo diep mogelijk inzetten en met behoorlijk wat druk uitspoelen met lauw kraanwater waar 1 theelepeltje zout in zit...

pfft... wat een rotzooi maar ja, komt goed
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 09:45
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Nou ik ben vanochtend langs geweest!.

Het viel mij dit keer wel wat tegen; 1 verstandskies kostte de kaakchirurg erg veel moeite om er uit te halen, en een geboor(wát een geluid en ik dacht dat de vorige keer al hard was ) en gewrik en gedoe, ik was wel een beetje bang . Maar, geen pijn gelukkig tijdens de behandeling.

Het is nu deels, nog best wel verdooft maar mijn keel gaat best pijn doen nu. ZO meteen maar aan de ibuprofen en een ijszak en ijsjes eten.(nouja dat eten laat ik nog wel even)....
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 13:57
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Bij mij is een verstandskies aan de linkerkant eruit gehaald omdat ik anders te weinig ruimte voor de rest van mn tanden zou hebben. Ik ben toen alleen maar plaatselijk verdoofd en ik vond het verschrikkelijk, die kaakchirurg heeft de kies eerst door midden gezaagd en daarna heeftie de 2 stukken er 1 voor 1 uitgetrokken, nouja geramd, ik lag helemaal te shaken op dat ´bed´.
Toen het klaar was heb ik nog een paar dagen een hele dikke mond gehad aan 1 kant en van die hele dikke roze ibuprofen achtige pillen gehaald bij de dokter. De verdoving ging na een paar uur weg, maar dat had ik niet door want het ging heel geleidelijk, dus toen had ik opeens heel erge pijn.
Maar het is allemaal goed gekomen hoor (:
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 13:57
Tupac Shakur
Avatar van Tupac Shakur
Tupac Shakur is offline
Hmm ik heb anderhalve week geleden er twee laten doen, ik heb helemaal geen pijnstillers nodig gehad, ik had er namelijk vrijwel geen last van. Ik had op zich wel een ontsteking waardoor ze al een beetje loszaten, misschien heeft het geholpen?

Anyways, ik ga nu wachten tot ik aan de andere kan ook een ontsteking heb, hahaha
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 07:43
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Het begint mij nu flink tegen te vallen. Meer pijn(sneller)
en mijn tong is deels nog steeds lam(er zit wel gevoel in, maar binnenin mn tong is t wat gevoelloos/lam)(en ik heb de verdovingen vrijdagochtend gehad, dus dat moet wel uitgwerkt zijn)--->beknelde zenuw????. M'n gezicht is heel dik, geen gezicht

hmm ik denk dat ik morgen maar evn de kaakchirurg moet bellen..
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 10:19
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
mja, moet je inderdaad doen dan dan is het niet goed lijkt me...

ik heb met deze 1e kant, wel geluk gehad op zich... ik hoop dat de andere kant ook redelijk goed gaat
moet 20 september
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 10:27
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
ik heb donderdag twee verstandskiezen laten trekken en ik hen helemaal nergens last van. Had me op het ergste voorbereid, maar ik heb niet eens pijn. Heb dezelfde dag alweer gewoon gegeten en gedronken en heb in totaal maar 2 pijnstillers gebruikt.
Tip voor het bloed in je mond, slik het niet door! Daar word je kotsmisselijk van. Verder heb ik waterijs gegeten. Daar wordt het bloeden minder van.
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 15:44
Mattaba
Avatar van Mattaba
Mattaba is offline
Bij mij zijn ze nog niet doorgekomen, maar op een foto bij de tandarts was te zien dat ze al in het vlees zaten. De tandarts zei dat ik nu al kon kiezen om ze te laten verwijderen, omdat dat makkelijker was, maar ik kon ook wachten. Ik heb er nog totaal geen last van. Heeft iemand heir ervaringen mee?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 15:47
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
ja, zo was het bij mij ook
maar volgens mijn tandarts moesten ze er wel uit omdat ze anders de kaak zouden wegduwen....
dus ik denk dat het er vanaf hangt of ze in de weg zitten of niet of je ze al wilt weghalen.... als dat niet zo is kan ik me niets bedenken waarom je het toch zou doen.....
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:55
Nikneem
Nikneem is offline
Ik zal maar niet in detail gaan over mijn ervaringen, ik vond het een hel.

Maar bij de eerste kies had ik compleet geen napijn. Ik moest van die pijnstillers nemen (poeder), maar na 1 keer dacht ik echt van, waarom? Ik voelde niets. De volgende dag at ik alweer een bigmac, serieus

De 2e keer had ik meer napijn. Maar niet meer dan gemiddeld.

Maar die prikken..... en dat boren..... echt als ik er over nadenk voel ik me weer licht in mn hoofd
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 20:13
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Nikneem schreef op 12-10-2004 @ 17:55 :
Maar die prikken..... en dat boren..... echt als ik er over nadenk voel ik me weer licht in mn hoofd
Ik word echt misselijk als ik aan de prik in m'n verhemelte denk..
Ik heb vorig jaar rond deze tijd links mijn verstandskiezen eruit laten halen (1 getrokken, 1 gesneden).
Van het eruithalen had ik, na een extra verdoving, geen last, de napijn was geen pretje, ben bijna een week ziek thuis geweest (=op bed gelegen).
Maar die prik als ik daar aan terug denk word ik serieus spontaan misselijk.

Eigenlijk had ik in december vorig jaar weer een afspraak moeten maken voor de andere kant, dat is tot op heden nog niet gebeurd.
Mijn verstandkiezen hebben ruimte genoeg (foto's gemaakt) dus zolang ze niet gaan ontsteken/rotten blijven ze MOOI zitten!


__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:20
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
Goed eten van te voren anders voel je je door de verdoving(en) nogal wappie(ligt er wel aan hoeveel je krijgt). Heb er zelf eerst 1 uit moeten laten snijden, daarna de keuze gekregen om de andere 3 er 1 voor 1 eruit te laten snijden of alle 3 tegelijik. Koos voor alle 3 tegelijk, ben je er in 1 keer vanaf. Ze moesten er wel uitgesneden worden, want ruimte om door te groeien zodat ze konden trekken was er niet. Veel slapen zou ik zeggen dan voel je er weinig van.
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:28
Nikneem
Nikneem is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 12-10-2004 @ 21:13 :
Ik word echt misselijk als ik aan de prik in m'n verhemelte denk..
Ik heb vorig jaar rond deze tijd links mijn verstandskiezen eruit laten halen (1 getrokken, 1 gesneden).
Van het eruithalen had ik, na een extra verdoving, geen last, de napijn was geen pretje, ben bijna een week ziek thuis geweest (=op bed gelegen).
Maar die prik als ik daar aan terug denk word ik serieus spontaan misselijk.

Eigenlijk had ik in december vorig jaar weer een afspraak moeten maken voor de andere kant, dat is tot op heden nog niet gebeurd.
Mijn verstandkiezen hebben ruimte genoeg (foto's gemaakt) dus zolang ze niet gaan ontsteken/rotten blijven ze MOOI zitten!


Groot gelijk heb je, ik laat m`n bovenste 2 ook zitten. Die komen scheef, maar wel goed door.
Maar idd, die prikken. Het duurt een eeuwigheid voordat ze er weer uit gaan En dat 4 keer. Man wat zitten die krengen lang in je mond. En het doet ook nog zeer. Ik hou al absoluut niet van prikken, maar deze doen ook echt pijn. En dat letterlijk 5 seconden per prik. Oh men. En dat boren.... en dat schrapen.... oh meeeeen
Lekker laten ziten!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 14:43
Mattaba
Avatar van Mattaba
Mattaba is offline
Mja ik denk dat ik ze toch maar gewoon ga laten trekken, ik hoor van veel mensen dat ze gedonder krijgen als die dingen eenmaal doorkomen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 20:23
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
ik heb ze van de zomer laten trekken (alle 4, dus in 2 x). ik ben ook totaal geen fan van de tandarts, en ik moest zelfs naar het ziekenhuis toe om ze te laten trekken...
maar het is allemaal erg goed gegaan. ja die spuiten zijn vervelend, maar ze doen niet allemaal zo'n pijn hoor, alleen de 3e is gewoon een rotprik. de prikken vond ik t ergst. als dat eenmaal voorbij is, heb je het ergste al gehad.
ik kreeg te weinig ruimte in mn mond, dus ik heb t gedaan, anders was t erg jammer van mn beugel.

echt mensen: niet zo aanstellen, laat ze gewoon trekken als het moet.
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 09:09
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb net te horen gekregen dat ik ze ook moet laten trekken... Links en rechtsonder.. Doen ze dat wel tegelijk? Ik ben er nu best bang voor ik hoorde van een vriendin van me dat ze gekraak hoorde toen die kiezen uit dr kaak werden getrokken en dat ze er misselijk van werd. En ik dacht dat het niet zo erg zou zijn dat je er ziek van kon worden enzo. Gewoon trekken en als de verdoving is uitgewerkt weer verder gaan..

En je schijnt ook niet te mogen roken de eerste 3 dagen is dat zo??

BTW Ik moet ook naar het ziekenhuis, naar de kaakchirurg...

X Kim
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 09:13
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik moest ook mijn verstandkiezen in het ziekenhuis laten trekken, omdat ze te scheef stonden en de tandarts ze er waarschijnlijk niet uit zou krijgen. Bij mij moesten ze er alle vier uit. Dat deden ze in twee keer. Ik denk dat ze dat bij jou ook doen, omdat je anders niet meer kan eten. Ik kon iig de eerste paar dagen maar amper eten aan de kant waar die kiezen getrokken waren. Je hoort inderdaad gekraak als de kiezen uit je kaak worden getrokken maar misselijk werd ik er niet van.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 09:24
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ikzelf heb een maand of anderhalf geleden ook 'n verstandskies laten trekken. Iedereen maakt er zo'n ontzennede ophef over Uiteraard voelt het niet prettig aan, maar kom op binnen no time is het weer hersteld..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 09:28
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-12-2004 @ 10:24 :
Ikzelf heb een maand of anderhalf geleden ook 'n verstandskies laten trekken. Iedereen maakt er zo'n ontzennede ophef over Uiteraard voelt het niet prettig aan, maar kom op binnen no time is het weer hersteld..
Uhmm, niet bij iedereen is het binnen no time weer hersteld. Vooral niet als het eerst nog gaat ontsteken en de kaakchirurg ze er eigenlijk niet uitkreeg maar net zolang bleef wroeten tot ze eruit waren en dat het lijkt alsof je geen tandvlees of heel stukje wang meer over hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
cyntha schreef op 10-12-2004 @ 10:28 :
Uhmm, niet bij iedereen is het binnen no time weer hersteld. Vooral niet als het eerst nog gaat ontsteken en de kaakchirurg ze er eigenlijk niet uitkreeg maar net zolang bleef wroeten tot ze eruit waren en dat het lijkt alsof je geen tandvlees of heel stukje wang meer over hebt.
Nu heb je het over een dusdanig extreem geval. Indien elke getrokken verstandskies zou gaan ontsteken werd de ingreep allicht anders verricht.. Het lijkt me onmogelijk dat jouw nare situatie bij iedereen hier van toepassing is. Wanneer een verstandskies erg vast zit, stellen ze vaak voor 'em eruit te snijden.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 14:16
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 10-12-2004 @ 13:22 :
Nu heb je het over een dusdanig extreem geval. Indien elke getrokken verstandskies zou gaan ontsteken werd de ingreep allicht anders verricht.. Het lijkt me onmogelijk dat jouw nare situatie bij iedereen hier van toepassing is. Wanneer een verstandskies erg vast zit, stellen ze vaak voor 'em eruit te snijden.
Ja, dat deden ze ook bij mijn andere twee verstandskiezen. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat het niet bij iedereen mee valt en binnen no time weer genezen is. Maar gelukkig is dat meestal wel het geval.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 14:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Wat dapper van jullie zeg. Ik heb echt slechte ervaring met kies laten trekken. Daarom durf ik het niet. Gelukkig is het nu nog niet nodig, maar ik ben echt bang dat mijn verstandskiezen ooit er ook uit moeten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 14:31
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
cyntha schreef op 10-12-2004 @ 10:13 :
Ik moest ook mijn verstandkiezen in het ziekenhuis laten trekken, omdat ze te scheef stonden en de tandarts ze er waarschijnlijk niet uit zou krijgen. Bij mij moesten ze er alle vier uit. Dat deden ze in twee keer. Ik denk dat ze dat bij jou ook doen, omdat je anders niet meer kan eten. Ik kon iig de eerste paar dagen maar amper eten aan de kant waar die kiezen getrokken waren. Je hoort inderdaad gekraak als de kiezen uit je kaak worden getrokken maar misselijk werd ik er niet van.
ik ben ook doorgewezen naar de kaakchirurg in het ziekenhuis, maar pas nadat de tandarts het geprobeerd had
bij mij moesten ze ook alle vier, maar dat hebben ze wel in een keer gedaan. ik was wel onder volledige narcose btw.
en ik kon de eerste dag ofzo ook niet bepaald snel eten, maar daarna ging t wel weer

en over die ontstekingen: mijn kaakchirurg zei dat je juist veel moet eten (kauwen!) want als je dat niet doet krijg je op een gegeven moment je mond nauwelijks meer open, en dan kun je je tanden niet goed poetsen waardoor je ontstekingen krijgt. maar je kunt dus beter niet "op milkshakes gaan leven" want dan is die kans op ontstekingen dus juist groter.... en gewoon poetsen!! niet heel hard ofzo, maar gewoon voorzichtig, dat kan best

iedereen die ze gaat laten trekken, veel succes, en veel plezier
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:57
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
xliselottex schreef op 10-12-2004 @ 15:31 :
ik was wel onder volledige narcose btw.
Waarom? Kan je zelf kiezen (haha kiezen) ofzo?
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 04:26
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
nee, maar omdat het de eerste keer (dus gewoon bij mijn eigen tandarts) onder plaatselijke verdoving niet gelukt was zou de kaakchirurg het onder volledige narcose doen... was k wel blij mee
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 10:38
Dark Shine
Dark Shine is offline
mmm ik heb da vorige maand laten trekken alle 4 in 1 keer maar had nie echt veel last ervan , had pijnstillers gekregen ma nie gebruikt omdat ik geen pijn had , mijn gezicht was ook nie echt opgezwollen alleen klein beetje blauw ma da was rap weg ....

snap nie hoe da bij mense zo pijn kan doen ???
__________________
The darkness grows inside of me
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Dark Shine schreef op 13-12-2004 @ 11:38 :
snap nie hoe da bij mense zo pijn kan doen ???
Ligt er maar net aan hoe je kiezen in je kaak staan en hoe ze er uit gehaald worden ed.

Bij mijn zijn ze ook alle vier in één keer onder narcose er uit gehaald. Ik heb er ook niet echt heel veel last van gehad, beetje dik en blauw en wel wat pijn natuurlijk, maar 't viel me erg mee.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 12:06
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
sybje schreef op 01-09-2004 @ 16:18 :
Kan me nu al verheugen op het feit dat mijn verstandskiezen er ook uit moeten, weet nog niet wanneer, maar ik houd de dagen er na maar vrij...
Gelukkig moeten er bij mij enkel de ondersten eruit
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Onder narcose kiezen trekken?
Eend
43 21-11-2011 17:51
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #158
darkfairy
487 25-10-2010 21:43
Lichaam & Gezondheid Verstandskiezen trekken
Little Phoebe
32 23-08-2010 09:16
De Kantine Schokkende bekentenissen #6
drukknoopje
500 07-07-2008 15:42
Lifestyle laatste aanwinsten?
merels
500 03-05-2005 20:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.