Oud 27-06-2007, 17:55
KingSenior
KingSenior is offline
Okay ik heb dit jaar mijn Havo-diploma gehaald maar het aanbod van HBO diploma's vind ik helemaal niks, dus wil ik graag aan de universiteit gaan studeren. Ik heb begrepen dat je door je propedeuse in 1 keer te halen op HBO niveau je door kan stromen naar de universiteit. Ik wil waarschijnlijk Nederlandse Taal en Cultuur gaan doen en heel misschien Literatuurwetenschap. Nou kan ik echt geen HBO opleiding vinden die hier ook maar iets mee te maken heeft, afgezien van de HBO opleiding Leraar Nederlands. Maar die opleiding lijkt mij niks. Ik zoek dus een HBO opleiding die aansluit op een van de studies Nederlandse Taal en Cultuur en Literatuurwetenschap. Verder zou ik graag ook iets meer willen weten over doorstromen van HBO naar de universiteit door het behalen van de propedeuse. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2007, 20:27
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Met de bovengenoemde studies wordt je wel aangenomen met welke HBO-P dan ook. (Met een HBO-P kom je bijv. niet op Geneeskunde omdat je dan ook VWO Natuurkunde, Biologie, Wiskunde enz. moet hebben, maar voor Letter/literatuurstudies kan je gewoon met elke HBO-P aangenomen worden).

Het beste is natuurlijk een HBO te zoeken die er het best op aansluit, je zou kunnen denken aan idd. Lerarenopleiding Nederlands, maar misschien ook Communicatie of Journalistiek.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 21:59
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ben dit studiejaar begonnen aan de universiteit, na een jaar HBO.

Alleen deed ik een HBO opleiding, die niet aansluit op Nederlands of Literatuurwetenschap en mijn huidige studie lijkt er ook niet op.

Hoe de overstap verder gaat is heel persoonlijk. Ik denk dat je voor de universiteit toch wel wat vaardigheden nodig hebt, die niet alle HAVO-leerlingen hebben. Alleen als je op de HAVO al goed was (en natuurlijk heel goed in Nederlands/Literatuur) en je geen moeite hebt met zelfstudie, moet het wel te doen zijn denk ik.
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 23:51
KingSenior
KingSenior is offline
Okay het is dus niet nodig voor Nederlandse Taal en Cultuur/Literatuurwetenschappen om een aansluitende HBO opleiding te hebben... Bedankt. Ik denk dat het dan Communicatie of Journalistiek of Engels Vertalen wordt, aangezien Leraar Nederlands opleiding mij niks lijkt. En het moet wel gaan lukken, mijn middelbare school carriere is een beetje fout gelopen
Bedankt voor de replies
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 13:40
Verwijderd
Je kunt ook gewoon de leraaropleiding Nederlands doen voor een jaar, als je het toch alleen als middel tot een doel doet. Dat deed ik ook met de lerarenopleiding Engels (die daar zo vaak voor gebruikt wordt dat er een aparte stage-vrije klas is voor het eerste jaar).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 14:54
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb het gedaan en vond de overstap goed te doen. Moet er wel bij vermelden dat ik eigenlijk oorspronkelijk vwo-niveau heb en door ziekte Havo ben gaan doen. Die ziekte is ook wat me bij de universiteit nu weer in de weg staat.

Je moet je wel beseffen dat het onderwijs op de universiteit veel verschilt van dat op het hbo. Ik had echt een hekel aan de manier van leren en lesgeven op het hbo en vond de universiteit een verademing. Maar voelde je je op het hbo juist op je plek zou de theoretische kant van de universiteit (duh ) je wel eens tegen kunnen vallen.

En het ligt er natuurlijk aan wat voor studie je gaat doen.
Ik ging informatie en communicatiewetenschappen doen en dat is naar mijn mening best een lichte studie.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 28-01-2018, 17:14
Atef17
Atef17 is offline
Hoi Evelien. Als je nog steeds actief bent kun je me vertellen hoe het niet moet je gaat en wat je hebt gekozen? Ik denk er namelijk ook over na om na het min hbo p door te stromen naar een tu. Ik volg al wiskunde b op vwo niveau als extra vak (zit op 4 havo momenteel) en ik ben van plan na mijn examens te werken aan natuurkunde vwo. Wiskunde b gaat mij goed af en ben zelfs van plan wiskunde d hoofdstukken door te werken die relevant zijn voor een technische studie. Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van de Havo naar de WO (TU)?
evelientje23
7 17-06-2015 16:28
Wegwijzen & Voorstellen Van de Havo naar de WO (TU)?
evelientje23
0 15-06-2015 16:19
Studeren Studiekeuze na HBO propedeuse
milus89
1 12-10-2010 18:09
Studeren Havo-diploma: HBO officemangement of propedeuse en dan Franse taal en cultuur?!
myrthevg
6 11-09-2009 16:06
Algemene schoolzaken Toelating universiteit
Verwijderd
7 30-08-2005 17:29
Algemene schoolzaken HBO Recht --> WO
Godfather
98 24-07-2004 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.