Oud 23-01-2018, 12:42
Randomkerel
Randomkerel is offline
Hallo,

Hey ik heb geen idee of dit het juiste topic dus ja...

Op dit moment studeer ik bedrijfskunde (eerste jaars) en afgelopen week heb ik mijn herkansingen gemaakt van het vorige blok, dit ging echter niet goed. Dit gold ook voor mijn tentamens van het 2e blok. Op dit moment mis ik 3.5 studiepunt en moet nog een tentamen terug krijgen. Van het 2e blok heb ik 2 tentamens niet gehaald. Ik heb voor beide blokken een samenvatting gemaakt voor elk vak en was 3 weken van tevoren begonnen met leren. En uiteindelijk heb ik, maar 2 van de 7 vakken gehaald. Daarnaast moet ik een 7 hebben voor een assesmemt, dat ook niet echt lekker ging.. Ik zit nu te twijfelen of ik moet stoppen met mijn opleiding, maar ik weet het nog niet zeker. Ik had dit ook met mijn tutor hierover gehad en ze zei dat de keuze uiteindelijk aan mij lag. Ook zei ze dat het haalbaar was, maar na de resultaten die ik behaald had weet ik niet of ik de komende blokken het gaat redden. Hopelijk heeft iemand advies hiervoor.

Groetjes,

Mike
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2018, 12:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wil je deze studie graag blijven doen?

Heb je enig idee hoe het komt dat je je tentamens niet haalt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-01-2018, 16:22
Randomkerel
Randomkerel is offline
Citaat:
Wil je deze studie graag blijven doen?

Heb je enig idee hoe het komt dat je je tentamens niet haalt?
Ik wil het wel blijven doen ja. Na mijn tentamens heb ik meestal wel een goed gevoel erover, maar toch haal ik de hele tijd een onvoldoende. En als ik de tentamens in zie, zie ik wel vaak dat ik veel stomme fouten maak of dat ik het formule of begrip niet goed heb toegepast. Ik kom trouwens van het mbo af en meestal leer ik vanuit veel opdrachten te maken. En op het hbo krijgen we nauwlijks of geen opdrachten. Dus hierdoor pas ik de verkeerde dingen toe.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2018, 17:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zou je eens aan je docenten kunnen vragen om extra oefenmateriaal, oude tentamens, etc.?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 12:28
Randomkerel
Randomkerel is offline
Citaat:
Zou je eens aan je docenten kunnen vragen om extra oefenmateriaal, oude tentamens, etc.?
Dat had ik gevraagd, maar dat wilden ze niet geven..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 13:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat had ik gevraagd, maar dat wilden ze niet geven..
Dit zou ik eens met je tutor of studie-adviseur bespreken. Het is natuurlijk heel vervelend dat je docenten je hierin niet verder kunnen of willen helpen.

Tegelijkertijd is het misschien wel goed om je ook af te vragen of de manier van leren op het HBO, of specifiek op deze HBO-opleiding wel bij jou past.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-01-2018, 15:52
Randomkerel
Randomkerel is offline
Citaat:
Dit zou ik eens met je tutor of studie-adviseur bespreken. Het is natuurlijk heel vervelend dat je docenten je hierin niet verder kunnen of willen helpen.

Tegelijkertijd is het misschien wel goed om je ook af te vragen of de manier van leren op het HBO, of specifiek op deze HBO-opleiding wel bij jou past.
Ja daar hadden we het ook over. Maar ze had niet echt een concreet antwoord op mijn probleem gegeven... Dus ik weet niet echt wat ik ermee moet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Slechte cijfers VWO 3..
RielReijun
7 18-03-2017 08:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Red het land, sta drugs toe
Verwijderd
23 25-05-2010 23:10
Psychologie Hoe ben jij echt?
Sagana
46 07-06-2007 02:00
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 09:40
Lichaam & Gezondheid Kleurlenzen (slecht voor je)???
~Ierepier~
20 12-07-2002 14:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.