Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2010, 11:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Nou ja.. topictitel is redelijk duidelijk he Hebben/hadden jullie tradities die speciaal waren voor jullie gezin? Dit kan zijn met kerst, oud&nieuw, sinterklaas maar ook tijdens een verjaardag of trouwdag van ouders of zo. En zijn dit tradities die je zelf graag zou willen voortzetten als je zelf ooit getrouwd bent en/of kinderen hebt?


Toen wij klein waren, kregen mijn zusje (en later ook mn broertje) en ik de avond voor onze verjaardag een nieuwe pyjama. Zusje en ik zijn allebei in de herfst/winter jarig dus we moesten sowieso dan wel een nieuwe pyjama. En het idee was dan dat we extra jarig wakker zouden worden omdat we ons eerste cadeautje dan al hadden gekregen en zelfs aanhadden Het was heel erg leuk omdat je de avond voor je verjaardag al wist dat je een cadeautje zou krijgen. Ik zou dit best voor mn eigen kinderen ook wel willen, hoewel ik wel gezien heb dat het minder goed werkt als het kind in mei jarig is (zoals mijn broertje) want dan heeft-ie niet echt een pyjama nodig

Ook een kleine traditie wat betreft verjaardagen is dat wij de dag voor onze verjaardag mochten kiezen wat we aten. Ik denk dat dit in veel gezinnen wel voorkwam. Wij mochten het de dag ervoor kiezen omdat we op onze verjaardagen meestal zoveel taart aten dat we dan geen zin meer hadden in avondeten


Met kerst hebben we de traditie dat de kinderen op kerstochtend een kerstbal krijgen. Wij hebben dus ook de meest kitcherige boom die je je kunt voorstellen Met allemaal verschillende soorten "ballen" (meestal zijn het ook geen ballen maar eendjes, beertjes, snoepjes, engeltjes, vogeltjes, etc.. wel allemaal van glas uiteraard). Ik denk niet dat ik deze traditie zou willen voortzettend maar de kerstballen hebben wel enorme emotionele waarde dus wat dat betreft is het wel een geslaagde traditie
Edit: Ik kon geen echt goeie voorbeelden vinden maar dingen zoals:
http://www.victoriangifts.nl/shop/images/T/29G117.jpg en http://www.victoriangifts.nl/shop/images/T/29G134.jpg en http://www.mooiekerstballen.nl/b_939.jpg
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 15-09-2010 om 11:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2010, 11:24
Verwijderd
Dat je op je verjaardag mocht kiezen wat we gingen eten, dat deden wij ook. Ik koos altijd gebakken aardappels met sla of witlofsla. Verder kan ik niks bedenken eigenlijk. Ja, op je verjaardag een nieuwe outfit (zoals mijn Cars-tuinbroek voor m'n tiende of elfde verjaardag ) gebeurde heel vaak, maar dat was geen keiharde traditie of zo.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 12:56
Verwijderd
Mijn ouders hebben ook zo'n kerstboom Lorelei Met Sinterklaas kregen we altijd een bescheiden aantal cadeautjes want de kerstman was belangrijker. Dan kregen we echt asociaal veel in van die lieve kerstmanzakken. Aan geloof deden mijn ouders niets tijdens de feestdagen, het ging gewoon over materialisme en veel eten. Als je jarig was mocht je uiteten naar een restaurant naar keuze. Ohja en niet zozeer feestdagen gerelateerd maar op zondagochtend maakten we altijd een 'speculaastaartje' met twee speculaasjes, roomboter en hagelslag erop. En zaterdagavond keek je naar Kommissar Rex en dan mocht je in een bakje met allerlei soorten chips uitkiezen. Het was dan ook topsport om dat zo gevarieerd mogelijk te doen en dat was heeeel cool.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 13:03
Verwijderd
Hm wij hebben op te veel manieren kerst en sinterklaas gevierd om het echt een traditie te kunnen noemen. Mijn favoriete kerstmissen waren de 4 Engelse, inclusief Christmas Crackers en een huge Stuffed Turkey <3 De kalkoen werd dan al weken van te voren besteld en moest zo groot mogelijk. En Yorkshire Pudding, nomnom. En een shitload aan cadeaus die al weken onder de kerstboom lag, waar iedereen al uitgebreid mee geschud & aan gevoeld had. Maar toen ging de Engelsman weg en was de Engelse kerst ook gelijk voorbij

Mijn favoriete Sinterklaas traditie is die die we nu hebben met alle huidige en oud huisgenoten. Iedereen maakt er een sport van het hele jaar de meest gênante gebeurtenissen van iedereen bij te houden en daar dan een geweldig gênant gedicht over te schrijven. Verder hebben we kilo's aan snoepgoed, spelen we spelletjes en drinken te veel en daarna gaan we op stap, of niet. Maar net hoe het uitkomt. Vooral de voorpret is heerlijk, als je lootjes hebt getrokken en je hebt nog een mooi verhaal over iemand en je bent bang dat anderen dat niet weten gaan er nog even mailtjes rond enzo <3.

Op mijn verjaardag mocht ik inderdaad altijd kiezen wat we gingen eten, tegenwoordig is dat kiezen in welk restaurant. En mijn 'hoofdcadeau' werd 's nachts altijd in mijn kamer gezet en dan werd ik wakker met een heel groot cadeau in het midden van mijn kamer En dan moest ik roepen dat ik wakker was en dan mocht ik het uitpakken
Tot dat een x om half 4 's nachts was, het jaar daarna is het afgeschaft geloof ik .

Oh en de kerstboom was heilig bij ons, mijn moeder stopte daar extreem veel tijd in, en mijn broertje en ik mochten er niet eens naar wijzen. Als compensatie kregen wij allebei onze miniboom, van ongeveer een meter ofzo, en daar mochten we dan helemaal op los. Die werden natuurlijk wel enigzins uit het zicht geplaatst, in de tv hoek bijvoorbeeld, waar de visite niet zat tijdens de kerst . Dat was wel echt tradtie.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 13:11
Rationeel
Rationeel is offline
met pasen gingen we eieren schilderen. meestal betekende dat dat mijn zus ze keihard ronddraaide met behulp van zo'n speciale eiertornado en dat ik er dan spastisch een kwast tegenaan duwde. mooie eieren wel, maar we aten ze vrij rap op. ook verstopte mijn moeder vroeger chocolade-eieren, maar zowel zij als mijn zus en ik werder met het jaar luier. dus soms lagen ze praktisch niet meer verstopt, maar gewoon in het zicht en soms vonden we eieren van het jaar ervoor.

tvanaf het moment dat we niet meer in sinterklaas geloofden werd het het welbekende ritueel met (pagina's lange en vooral zo genant mogelijke) gedichten. aan kerst deden we nooit, maar de laatste jaren is het meestal óf iets met sinterklaas óf iets met kerst en dan vooral omdat het met al die volwassen agenda's soms wat moeilijk plannen is. ook doen we niet altijd meer aan gedichten.

rond oud en nieuw is er vooral een traditie van mijn vader: hij gaat dan altijd oliebollen bakken met zijn beste vriend. maar dan oliebollen bakken 2.0 er worden in een dag echt emmers vol gefabriceerd in duidelijk afnemende grootte en kwaliteit: ze beginnen 's ochtends vroeg en eindigen 's middags stromdronken van de beerenburg
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 13:14
Verwijderd
Bij mij waren er wel tradities maar daar kon ook altijd net zo makkelijk weer van afgeweken worden.

Verjaardag: wakker gezongen worden met een fototoestel op je slaapsmoel en dan op het bed van m'n ouders cadeutjes uitpakken.

Sinterklaas: in het weekend schoen zetten, en dan één keer mand met cadeautjes bij opa en oma, en één keer bij pleegopa en -oma. En misschien nog één keer thuis. De laatste paar jaren niets meer met Sinterklaas.

Kerst: Fakkeloptocht voor de vrede op kerstavond en daarna worstenbrood en glühwein. Vind ik eigenlijk het enige echt leuke aan kerst. Geen cadeautjes, wel lekker eten op in elk geval één van de twee kerstdagen. De laatste jaren stelde kerst sowieso vrij weinig voor bij ons, mijn ouders gingen ook vaak op vakantie zonder mij, dus zat ik met de kerst alleen thuis

Oud & Nieuw: heel vroeger vierden we het altijd bij een oom en tante en om 12 uur precies ging altijd de Lambada aan, daar gingen we dan op dansen. Verder maakt een andere oom áltijd de oliebollen, totdat mijn ouders in een huwelijkscrisis kwamen en mijn moeder die oom er ineens niet meer bij wilde hebben op oudjaarsavond En hij nam ook altijd vuurwerk mee. En verder maakte iedereen altijd hapjes.

Driekoningen: even de Brabander uithangen Wij gingen altijd met mijn nichtje en nog wat anderen zingend langs de huizen, soms met een zelfgeschreven liedje, soms met instrumenten, in elk geval altijd met een zwartgeschilderd nichtje als de zwarte koning (wilde ze zelf) We wonnen ook vaak prijzen in het buurthuis omdat we de besten waren, hell yeah!

Carnaval: vroeger gingen we altijd op zondag in Veldhoven naar de optocht kijken en op maandag de hele dag vieren in Maastricht.

Pasen: wij verfden altijd netjes eieren de dag voor pasen, en dan twee keer paasontbijt en één keer bij oma eten, die dan ook altijd eitjes verstopte in de tuin. Maar omdat mijn zusjes en neefje en nichtje zo jong waren, verstopte ze ze altijd veel te makkelijk naar mijn smaak Ze legde ze gewoon midden op het gras enzo. Dat je met één blik in de tuin al alles gevonden had.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 13:15
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Haha wat leuk om te lezen De chipsvariatie en de eiertornado haha
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 13:22
Verwijderd
Oh ja, zo'n eiertornado hadden wij ook. Maar ja, we hadden er maar één en ik was de oudste hè.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 13:25
Verwijderd
Oh ja, en met m'n zusje heb ik ook een leuke verjaardagstraditie in het leven geroepen. Zij is drie dagen na mij jarig, dus we vieren het sowieso altijd samen, maar we kopen ook altijd een 'kussencadeautje' voor elkaar. Een cadeautje voor 3 euro (vroeger 5 gulden, leve de inflatie ) dat liefst een beetje klein is en dat je de avond voordat de ander jarig is, bij haar kussen legt. En dan mag je dat zelf openmaken als je 's ochtends vroeg, jarig en wel, wakker wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 13:38
Verwijderd
Met kerst hadden wij altijd de traditie om niet de hele dag in de keuken te staan maar gewoon lekker nasi of pizza te eten. Maar de laatste jaren is daar zodanig de klad in gekomen dat we vorig jaar een zevengangendiner hadden. Dat leverde natuurlijk veel te veel gestress op (voor elf personen!), dus dit jaar herstellen we de oude traditie weer.
Verder vieren we kerst niet met de hele familie maar met vrienden van mijn ouders.
Een recentere traditie is om elke kerst naar een groot saunacomplex te gaan.
Oh en heel typisch: we vieren kerst niet zozeer op 1e en 2e kerstdag maar eigenlijk juist vooral op 26 en 27 december, want dat is handiger te combineren met schoonouders.

Als we sinterklaas vieren, maken we geen surprises maar maken wel veel gedichten. We trekken lootjes en daarnaast koopt iedereen een klein cadeautje voor alle anderen, zodat er een grote stapel cadeautjes is. Ik pak meestal als eerste een cadeautje van de stapel (als jongste), daarna pas kijk ik voor wie het is en dan geef ik het aan diegene. Die persoon pakt het uit en leest eventueel het gedicht voor, en pakt dan ook iets van de stapel zonder te kijken voor wie het is, enzovoort. We drinken er warme chocolademelk bij en eten gevulde dingen. Avondeten is meestal groentesoep met brood, zodat we veel ruimte voor snoep overhouden.

Pasen doen we niet meer. Vroeger verstopten mijn ouders een stuk of vijftig chocolade paaseitjes en gingen mijn zus en ik een wedstrijd doen wie er het meeste kon vinden.

Verjaardagstradities waren: 's nachts wordt het hele huis versierd, bij het ontbijt een bloem bij je bord en je mag kiezen wat je wil avondeten. Maar dat is ook niet meer echt van toepassing.

Voor oud&nieuw heb ik geen tradities, dat heb ik echt afgelopen tien jaar elke keer anders gevierd. Wel altijd met oliebollen.

Laatst gewijzigd op 15-09-2010 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 13:56
Verwijderd
Kerst was bij ons vroeger een kerstboom, kerstkransjes en een garnalencocktail. Geen enorme maaltijden, wel gezelschapsspelletjes. Toen ik wat ouder was, gingen we meestal op Tweede Kerstdag uiteten. Cadeautjes met Kerst deden we niet, dat deden we met Sinterklaas al. Surprises hebben we thuis nooit gedaan, lootjes trekken ook niet, mijn ouders kochten cadeautjes voor mijn zus en mij, en mijn zus en ik kochten cadeautjes voor mijn ouders. Maar nu vieren we al heel lang geen Sinterklaas meer met mijn ouders. Ik zet wel nog ieder jaar 1x mijn schoen (en vul hem dan zelf ).
Kerst vieren we dit jaar voor de 9de keer bij mijn schoonouders. Er wordt dan altijd uitgebreid gekookt (met de onnodige stress erbij ) en er zijn cadeautjes (paar keer lootjes getrokken, maar nu gaan we weer over op het 'iedereen krijgt 1 cadeau van de rest', ongeveer). Vorig jaar bij mijn schoonzus gevierd, dit jaar misschien bij ons thuis. Sommige elementen van Kerst worden gevierd puur omdat ze traditie zijn, ook al vindt niemand ze nog leuk (zoals dus dat uitgebreide koken, dat zou leuker zijn wanneer het minder was, want enkele familieleden kunnen die stress niet aan ).

Oud & Nieuw vieren we nu alweer tien jaar bij mijn ouders, op oudjaarsdag gaan we naar mijn opa en oma, want oma bakt ieder jaar weer bakken vol oliebollen voor de hele familie <3 En dan om middernacht vuurwerk kijken uit het slaapkamerraam. Ik heb eigenlijk ook wel eens zin om Oud&Nieuw thuis te vieren, dus misschien moeten we dat eens doen...
Vroeger werd ik altijd iets voor middernacht wakker gemaakt om naar het vuurwerk te komen kijken, heerlijk vond ik dat, zo lekker in een pyjama voor het raam staan kijken naar hoe mijn vader vuurpijlen afstak <3

Echte verjaardagstradities kan ik me niet herinneren... En met Pasen deden we vroeger ook niets bijzonders, nu gaan we lunchen bij mijn schoonouders, maar dat is het ook wel.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 13:59
Verwijderd
Pasen: 's Morgens eerst naar de kerk daarna eieren schilderen, verstoppen bij mijn opa. Daar lunchen. 's Middags naar mijn oma eieren eten tot je er bij neervalt. Bah dat vond ik zo vies. Mijn neefjes konden wel 10 eieren eten. 's Avonds naar het paasvuur heen, en toen ik wat ouder was ging ik naar het feest heen die er altijd was in het paasweekend(tentfeest).

Kerst: kerstavond naar de kerk, daarna broodtafel. Eerste kerstdag kwam mijn opa, en mijn oma altijd. Gingen we dineren. Tweede kerstdag deden we altijd met de kant van mijn moeder. Iedereen maakte wat. Nu ik een vriend heb ga ik eerste of tweede kerstdag naar zijn familie toe.

Oud&nieuw: 's Morgens naar mijn opa heen, en in de middag met een borrel op straat met de hele buurt en een fakkel. Later gingen wij kijken naar het carbid schieten wat gebeurde bij ons.

Sinterklaas: Zaterdag met mijn vaderskant, en zondag met mijn moederskant.
Later gingen we niet meer met mijn vaderskant sinterklaas vieren omdat niemand meer geloofde.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:11
Verwijderd
Wat is een paasvuur?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Wat is een paasvuur?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Wat is een paasvuur?
Twentse traditie, de boeren verbranden al het houtafval van het afgelopen jaar op paaszondagavond en daar ga je dan naar kijken
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Twentse traditie, de boeren verbranden al het houtafval van het afgelopen jaar op paaszondagavond en daar ga je dan naar kijken
Komt in veel landen voor, ik heb een Deens paasvuur bijgewoond
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:24
Verwijderd
Oja idd vergeten. Dat is idd een twentse traditie. In de achterhoek komt het ook wel voor.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:32
Verwijderd
Oh dat ziet er wel gaaf uit voor pyromanen zoals ik
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2010, 14:42
Verwijderd
Ik dacht dat het paasvuur iets algemeens was en het is dus niet alleen twente, de achterhoek doet het ook.

Citaat:
Oja idd vergeten. Dat is idd een twentse traditie. In de achterhoek komt het ook wel voor.
*note to self, eerst lezen dan posten
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat het paasvuur iets algemeens was en het is dus niet alleen twente, de achterhoek doet het ook.



*note to self, eerst lezen dan posten
En Denemarken doet het ook. En in sommige streken in Zweden. En in Oostenrijk. Dus bij lange na niet alleen Twents of Achterhoeks
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 14:55
Verwijderd
Offtopic: Is het ook Twents om "naar... heen" te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: Is het ook Twents om "naar... heen" te zeggen?
Offtopic: Ja
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: Is het ook Twents om "naar... heen" te zeggen?
Jep
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 15:08
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
- Met Nieuwjaar, Chinees nieuwjaar, mijn vaders verjaardag, 't Maanfeest en Tweede Kerstdag houden m'n ouders altijd 'n familiediner rond 00:00 uur met altijd en eeuwig dezelfde gerechten.
- Met Nieuwjaar, m'n verjaardag, 't behalen van 'n diploma en Kerstmis krijg ik altijd 'n rode envelop (met minimaal 100 euro erin ) van m'n ouders, m'n oma en m'n oom.

Dat zijn de enige tradities die we bij ons thuis hebben eigenlijk .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 11:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oh ja, en met m'n zusje heb ik ook een leuke verjaardagstraditie in het leven geroepen. Zij is drie dagen na mij jarig, dus we vieren het sowieso altijd samen, maar we kopen ook altijd een 'kussencadeautje' voor elkaar. Een cadeautje voor 3 euro (vroeger 5 gulden, leve de inflatie ) dat liefst een beetje klein is en dat je de avond voordat de ander jarig is, bij haar kussen legt. En dan mag je dat zelf openmaken als je 's ochtends vroeg, jarig en wel, wakker wordt.
Dat is wel een leuk idee
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2010, 11:28
Verwijderd
Leuk topic

Pasen: de leukste traditie vind ik We ontbijten samen met de buren en zij wonen aan hetzelfde erf als ons. Dan gaan de ouders chocolade eieren verstoppen (een stuk of 70) en zitten de kinderen binnen met de gordijnen dicht. Als alle eieren verstopt zijn mogen we gaan zoeken in de tuin rond ons huis en rond huis van de buren.
Dit doen we echt al heeel lang en inmiddels is het best hilarisch aangezien iedereen tussen de 18 en 25 is en nog steeds als een kip zonder kop rondrent om zoveel mogelijk eieren te vinden!

Kerst: altijd 1e kerstdag courmetten met mijn oom en tante en 2e kerstdag naar een Disneyfilm (maar dat doen we nu niet echt meer)

Nieuwjaar: Nieuwjaarsduik duh samen met 20 ooms, tantes, nichtjes, neefjes, buren en iedereen die je mee kan krijgen

Verjaardag: pap, mam en zusjes kwamen met muziekinstrumenten binnen en gingen dan voor je zingen en je kreeg een beschuitje op bed en alle cadeautjes
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 11:52
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
24 december gaan we naar de ouders van m'n vriend die elk jaar weer een superfeest geven. In de kerstvakantie ga ik met mijn vriend naar het kerstwintercircus.

Dat was het. Mijn familie viert de feestdagen niet, dus op dat gebied hebben we geen tradities.

Oh, en de lichtjesroute fietsen natuurlijk! Begint dit weekend weer
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 11:55
Verwijderd
Wij kregen gewoon 's morgens onze cadeautjes als we beneden kwamen. Alleen kreeg je op je eigen verjaardag vaak niks, maar moest je wachten tot het gevierd werd met familie (meestal op zondag). Dat vond ik niet leuk.
Je mocht die dag ook kiezen wat we gingen eten, ik koos dan altijd biefstuk of ossenhaas.

Als kind kregen we een geeltje onder ons bord met pasen. Verder gewoon ongans eten aan chocola. We deden niet aan eieren verstoppen, wel altijd een uitgebreide lunch.

Sinterklaas vierden we alleen toen we er nog in geloofden, daarna werd het afgeschaft.

Kerst was altijd een grote happening, altijd een boom en alles versierd. Daar lagen altijd ontzettend veel cadeautjes onder, mijn moeder begon meestal al in augustus cadeautjes te kopen. Meestal aten we rollade met kerst.
We gingen nooit op bezoek bij iemand of iemand bij ons, maar bleven de hele dag in onze pyjama hangen.

Oud en nieuw : mijn moeder is oudjaarsdag jarig, en ze vond die dag niet leuk om jarig te zijn. Meestal waren het kutavonden waarbij mijn moeder vroeg naar bed ging en mijn vader lag te snurken op de bank.
Ze had ons trouwens wijsgemaakt dat dat vuurwerk voor haar verjaardag was, ik heb jaren niet begrepen waar mensen het over hadden als ze het over oud en nieuw hadden

Laatst gewijzigd op 16-09-2010 om 17:11. Reden: oei een fout.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 17:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
paasontbijt: veels te vroeg eten. toen ik oud genoeg was ben ik daar ook braaf mee gekapt.
sinterklaas: pakjesavond ivm broertje/zusje.
kerst: een boom in de kamer, eten bij/met te veel familie. Ontwijk het nogsteeds zo veel mogelijk.
oud & nieuw: met zn allen in de huiskamer met veel snacks/drinken.

Dat laatste is het enige wat ik nog graag doe, maar dan met vrienden en uitgebreid koken etc.

Zoals je merkt, familie en tradities kunnen mij doorgaans gestolen worden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 17:10
Verwijderd
Wij hadden met Driekoningen een Boomverbranding op een veldje in de buurt. Dan sleepten alle kinderen van de buurt bomen voor het grote vuur. Voor elke boom kreeg je een lootje en dan won je een cadeaubon voor de plaatselijke speelgoedwinkel. Er was glühwein en chocolademelk.

Nu bestaat dat niet meer. Het veld is geasfalteerd en de brandweer verleent geen steun meer geloof ik. Maar dat was wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 20:29
Verwijderd
Trivial Pursuit. Altijd Trivial Pursuit.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 20:36
Verwijderd
Citaat:
En Denemarken doet het ook. En in sommige streken in Zweden. En in Oostenrijk. Dus bij lange na niet alleen Twents of Achterhoeks
groningen ook
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 21:08
Verwijderd
Citaat:
En Denemarken doet het ook. En in sommige streken in Zweden. En in Oostenrijk. Dus bij lange na niet alleen Twents of Achterhoeks
En Duitsland, daar komt met pasen die enorme hoeveelheid rook vandaan de volgende dag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 21:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.