Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2002, 21:52
funest
Avatar van funest
funest is offline
Ik vond vandaag in een cd bak de cd 'Tonight's Decision' van Katatonia...ik kende een aantal nummers van ze, en heb toen die cd maar gekocht....

de muziek omschrijven kan ik niet...dus:

Anders Nyström about current style of Katatonia
“Heavy music music with a dark and morose edge, is what you'll get from me. I'm not really concerned whether we're metal or not. To me that is a limitation. I rather let others call us what they want because to me it has no relevance, only the music has. So if people out there feel we're metal that's fine with us and if someone claims we're somekind of rock, I won't argue with that either.”


deze zweedse band heeft inmiddels al zo'n 9 albums als ik me niet vergis...en ik vraag me af of iemand hier et ook kent en me verder nog albums kan aanraden...

Tonight's Decision

aanraders:
- Had To (leave)
- A Darknes Coming
- Black Session



officiële site: http://www.katatonia.com/



meningen verder over band zijn natuurlijk ook welkom...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2002, 21:55
Verwijderd
ik kende ze al een tijd geleden, heb er over gedacht om Last Fair Deal Gone Down te kopen, toch niet gedaan.
Op http://artists.mp3s.com/artists/224/katatoniacom.html kun je een paar mp3's downloaden, vooral Chrome en Teargas vind ik erg goed.
katatonia.com zelf is een erg mooie site btw.

Laatst gewijzigd op 10-08-2002 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 00:46
Stigmata666
Avatar van Stigmata666
Stigmata666 is offline
ken t nie echt zalt een luisteren
__________________
"Live in a hole, but stay close to my kind cause they understand what burns in my mind..."
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:10
Demorpheus
Avatar van Demorpheus
Demorpheus is offline
gave band, ik vind vooral het oude werk erg gaaf, hoewel het nieuwe ook zeer goed te pruimen is
__________________
http://www.serenadeofdarkness.nl
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:27
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Mja ik heb liever Catatonia...
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:30
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
heb ze laatst nog live gezien, maar dat was echt klote. Tegenwoordig hebben ze geen grunts meer en is de kracht van de band een beetje weg.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:03
funest
Avatar van funest
funest is offline
die cd die ik heb staan volgens mij weinig tot geen grunts meer op
dan kan een band nogwel erg krachtige en emotionele muziek maken....kijk naar anathema bijv....

maare, waarom was et live klote?...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:06
The Undertaker
Avatar van The Undertaker
The Undertaker is offline
zijn wel leuk enzo, lekker depressief....

maar als ik voor de Depressieve Doom ga, luister ik liever Novembers Doom, Officium Triste.... enzo
__________________
†~† Kniel allen voor het almachtige Moonspell †~†
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 16:58
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
AM schreef:
die cd die ik heb staan volgens mij weinig tot geen grunts meer op
dan kan een band nogwel erg krachtige en emotionele muziek maken....kijk naar anathema bijv....

maare, waarom was et live klote?...
nou het wordt onder de noemer "doom" geplaatst, maar het klonk dus absoluut niet zo. Ik zag ze bij het concert van opeth. Ze speelden samen met novembre en opeth dus. Dat zijn beiden op en top doommetal bands met goede grunts. Ja en dan valt zoiets gewoon tegen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 18:29
funest
Avatar van funest
funest is offline
dan is et toch nog niet gelijk klote?.....
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 23:23
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
AM schreef:
dan is et toch nog niet gelijk klote?.....
zei ik dat het klote was? Hmm verkeerde woordkeuze dan. Nou het viel gewoon ontzettend tegen tussen opeth en novembre. Katatonia had geen grunts of screams, maar gewoon cleane zang en dan verliest een band veel aan kracht op zo'n moment. Ik had van tevoren wat oud werk gehoord en dat was best leuk om te horen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 23:34
Mommen
Mommen is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Mja ik heb liever Catatonia...
ik ook, dacht dat ze die bedoelde...
__________________
zeug
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 23:50
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mommen schreef:


ik ook, dacht dat ze die bedoelde...

'kook
things are getting strange im starting to worry, this could be a case for mulder & scully, etc etc
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 09:43
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
mwah tis een beetje te vergelijken met Anathema... die waren vroeger ook bruut, maar nu zijn ze een beetje gay...maar wel mooik nog steeds..

Last Fair Deal Gone Down is een mooi plaatje... Teargas is zeker erg mooi...


en Opeth en Katatonia valt niet echt te vergelijken (wie zei dat ook al weer.. jnieuwelaar?)

oja en opeth is niet echt "doom".... meer prog emo death
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 19:01
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
Citaat:
Joostje schreef:



'kook
things are getting strange im starting to worry, this could be a case for mulder & scully, etc etc
Things are getting strange now i can't sleeeep aloooooooooooooooooooneeee heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeree my bed is right for twooooooooooooo and there's nothing i can't dooooooooooo so tell me something iiiiiii doooooooooon't knoooooooww!!!!


*kuch*

Pardon

__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 21:59
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
acid-star schreef:


Things are getting strange now i can't sleeeep aloooooooooooooooooooneeee heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeree my bed is right for twooooooooooooo and there's nothing i can't dooooooooooo so tell me something iiiiiii doooooooooon't knoooooooww!!!!


*kuch*

Pardon

hehe
zijn uit elkaar al een tijdje toch
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:01
acid-star
Avatar van acid-star
acid-star is offline
*geeft een schreeuw en een brul en stort in tranen op haar knieen*


JA!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
It's the same old show, He's a killer of a flash boy oooooooooooooooooohhhhhhh!!!!!!!!!!!!!h
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 22:20
dystopia
dystopia is offline
Ken ze al een tijdje maarre lang niet meer geluisterd. Dus ik zet 't nu even op. 't Is wel leuk om te luisteren als je je klote voelt (figuurlijk). Ook best mooi voor zo, voor op de achtergrond. Hmm, maar niet echt iets om uuuren naar te luisteren vind ik. De lyrics boeien me ook niet zo eik.

De zang vind ik best mooi. Niet alleen de grunts. Het rustige maakt het ook wel wmb. 'rock'. Ik vind dit geen metal. En de texten maken het weer richting gothic.

Tips: I am nothing (ook mooie melodie), Teargas (Dit is voor mij echt 'hun nummer' gewoon. Echt typisch van hen), Murder (hierbij vind ik de grunt helemaal niet mooi maar wel het instrumentale gedeelte)...

Edit: Teargas vind ik dus ook instrumentaal erg goed!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 13-08-2002 om 22:23.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-08-2002, 22:55
funest
Avatar van funest
funest is offline
ik vind et als achtergrond muziek erg goed te pruimen, en om gewoon te luisteren vink et voor een nummer of 5 niet erg...

et doet me soms denken aan alice in chains, niet de zang maar industrumentaal...maar da kan ook aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 04:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
AM schreef:

et doet me soms denken aan alice in chains, niet de zang maar industrumentaal...maar da kan ook aan mij liggen
Van gehoord idd, nooit geluisterd. Heb je tips?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:06
funest
Avatar van funest
funest is offline
- Get Born Again
- Sludge Factory
- Would
en als je mooi rustig nummer wil: Nuttshell (unplugged versie)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:17
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
en Opeth en Katatonia valt niet echt te vergelijken (wie zei dat ook al weer.. jnieuwelaar?)

oja en opeth is niet echt "doom".... meer prog emo death
Nee het valt ook niet echt met elkaar te vergelijken, maar het zegt wel wat dat ze met elkaar op tournee gaan. Ik vond het geen geslaagde combi. Maar dat gebeurt wel vaker. Opeth is niet echt doom, dat weet ik, maar dat is wel het hokje waar het het makkelijkst onder geplaatst wordt.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Welke dvd/cd/wat heb je als laatst gedownload/gekocht? (1)
Verwijderd
431 09-11-2008 13:15
De Kantine Saaiers on the storm #211
Verwijderd
500 21-05-2008 15:32
Muziek Nieuw Soulseek (tip)topic.
Verwijderd
112 13-11-2007 13:24
Muziek Katatonia - The Great Cold Distance
TommytheCat
28 15-05-2006 09:46
Muziek 2004 Releases
NERD
63 07-01-2004 12:05
Muziek Wat we weer gekocht hebben qua CD's, LP's, tapes, video's, bandshirts e.d.
telluriet
257 09-12-2003 21:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.