Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2002, 14:03
MrfUbU
MrfUbU is offline
Mijn vriendin wil aan de PIL, maar waar kan ik die halen?? MOET ik daarvoor naar de dokter om een recept te halen of kan ik ook gewon naar de APOTHEEK toe gaan?? En kan ik als JONGEN ook bij mijn huisarts de PIL voor HAAR halen?? alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:08
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
volgens mij is de pil alleen op huisartsrecept verkrijgbaar
(of juist niet ). lijkt me sterk dat de huisartsm in voorraad heeft. met een recept mag iedereen het medicijn dat daarop staat voorgeschreven bij de apotheek halen
--> http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=121185
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
volgens mij is de pil alleen op huisartsrecept verkrijgbaar
(of juist niet ). lijkt me sterk dat de huisartsm in voorraad heeft. met een recept mag iedereen het medicijn dat daarop staat voorgeschreven bij de apotheek halen
--> http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=121185
Is idd alleen op recept verkrijgbaar.
Waarom zou jij hem moeten gaan halen? Kan ze dat niet zelf?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:37
my baby
Avatar van my baby
my baby is offline
je moet hem met dokters recept halen, en ik geloof dat alleen zij zelf dat kan.

de dokter moet natuurlijk wel kijken welke pil het beste voor haar is...

kus my baby
__________________
Found an angel?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:15
MrfUbU
MrfUbU is offline
En als je de pil haalt...krijgt zij dan nog een rekening binnen?? Ze is ziekenfonds verzekerd..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:24
Verwijderd
Citaat:
MrfUbU schreef:
En als je de pil haalt...krijgt zij dan nog een rekening binnen?? Ze is ziekenfonds verzekerd..
Mogen haar ouders het niet weten? Dat kan ze ook aan de huisarts vragen, je kunt hem ook contant afrekenen bij de apotheek. Volgens mij gaat ziekenfonds btw direct naar de verzekering, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:27
MrfUbU
MrfUbU is offline
Haar ouders mogen het liever niet weten....Maaruh hoeveel gaat zo'n pil kosten?? En hoe werkt het met nieuwe halen??
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:32
Verwijderd
Citaat:
MrfUbU schreef:
Haar ouders mogen het liever niet weten....Maaruh hoeveel gaat zo'n pil kosten?? En hoe werkt het met nieuwe halen??
Ik weet niet hoe duur ze zijn, de verzekering betaald ze voor me. Een nieuwe halen moet je de dokter bellen of langs gaan voor een vervolg recept (je krijgt ze vaak per 3 of 6 maanden tegelijk mee).
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:33
MrfUbU
MrfUbU is offline
Aha....dus je hebt eigenlijk geen problemen met rekeningen ofzo als de verzekering ze betaald??
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:39
Verwijderd
Citaat:
MrfUbU schreef:
Aha....dus je hebt eigenlijk geen problemen met rekeningen ofzo als de verzekering ze betaald??
Ze zou ff na moeten vragen of die rekeningen via haar ouders naar de verzekering gaan of rechtstreeks. De mijne gaan via mn ouders (particulier), maar meestal gaat het rechtstreeks (iig met ziekenfonds als ik me niet vergis, ff navragen dus). Het kost iig niks als de rekening uiteindelijk bij de verzekering beland (heel soms moet je een kleine eigen bijdrage betalen, geloof ik, maar meestal wordt het helemaal vergoed).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 21:57
ara
ara is offline
Hey,

De pil is inderdaad enkel op doktersvoorschrift verkrijgbaar. Indien haar ouders het niet mogen weten, kan je misschien eens samen met haar naar een dokter gaan die je vertrouwt. Dokters krijgen soms gratis "monsters" van allerhande medicatie, misschien kan je hervan gratis pillen krijgen tot je het wel aan haar ouders durft vragen, het doktersvisite kan dan wel op jouw naam.
Hopelijk ben je hier iets mee,

ara
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 11:01
Black Reina
Avatar van Black Reina
Black Reina is offline
toen ik de pil wilde halen moest ik er perse bijzijn want ik moest een gesprekje hebben ofzow dus ik denk dat je je vriendin beter mee kan nemen. en trouwens, dokters hebben beroepsgeheim, dus die mogen ook niks aan haar ouders vertellen. daar kan ze dan ook nog eens nadrukkelijk naar vragen. en de pil daar hoef je niks voor te betalen, dat gaat gewoon via de verzekering (gloofik.. of een of andere instantie)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid De pil en diarree
LoveSwirlss
5 19-08-2015 17:36
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
Lichaam & Gezondheid tips je moeder vragen voor de pil.
anoniempie199
10 29-07-2013 15:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling: De pil moet ook weer na 21 jaar vergoed worden
snoopy17
4 15-02-2004 20:15
Seksualiteit De pil - een vreemde drug
Just Johan
7 28-01-2003 19:41
Lichaam & Gezondheid [ DE PIL ] Echt een groot probleem ....
Verwijderd
6 01-01-2003 16:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.