Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 16:34
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hoi iedereen,

Ik ben pasgeleden in de stad een enge vent tegengekomen die wat van me wilde, en ik kon me niet verweren... Gelukkig hielp een andere man me uit de problemen, voordat er echt wat gebeurde.

Ik ben door dit voorval bang geworden en ik zou graag een vechtsport of zelfverdedingssport willen gaan doen... maar ik vraag me af welke zelfverdedigingssport het beste is? Bij welke leer je echt de meeste technieken en leer ik het beste hoe ik de tegenstander kan uitschakelen?

Er zijn namelijk zoveel vechtsporten - judo, karate, taekwondo, aikido, kung fu, etc. - dat ik namelijk maar moeilijk kan kiezen.

Wie kan me advies geven?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 16:55
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
ik denk dat je dan een beetje moet denken aan sporten als ju-jitsu, (kyokushin) karate, wing tsun of hapkido
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:01
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik denk dat voor verdediging bijna alle vechtsporten wel goed zijn.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:23
Verwijderd
Persoonlijk zou ik voor karate kiezen. Het lijkt mij wat effectiever dan judo.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:41
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 26-08-2003 @ 19:01:
Ik denk dat voor verdediging bijna alle vechtsporten wel goed zijn.
dit is niet waar de ene sport is meer op verdediging gericht dan de andere, ook zijn er vechtsporten die meer wedstrijd gericht zijn. dan zijn er ook nog vechtsporten waarbij het jaren duurt voordat je de stof goed genoeg kent om je een beetje goed te kunnen verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:57
Rioto
Ga Moshen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:09
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
Citaat:
Maypole schreef op 27-08-2003 @ 12:57:
Ga Moshen
moshen?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:45
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
kyokushin schreef op 27-08-2003 @ 14:09:
moshen?
ja u weet wel in zon mosh pit hoever loopt u achter ?

maar denk toch dat dat niet gaat werken, dan kun je beter eerst zelfverdediging leren en dan in zon pit gaan moshen. raak je ook nog es wat.
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:20
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
Citaat:
Krystman schreef op 27-08-2003 @ 15:45:
ja u weet wel in zon mosh pit hoever loopt u achter ?

maar denk toch dat dat niet gaat werken, dan kun je beter eerst zelfverdediging leren en dan in zon pit gaan moshen. raak je ook nog es wat.
blijk baar heel ver want het begrip mosh pit staat ook niet vooraan in mijn vocabulary
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:33
Verwijderd
Ik heb een paar jaar op judo gezeten en dat beviel me best. Kan je ook aan toernooien meedoen enzo, is best leuk (hoeft niet natuurlijk). Je leert er best wel wat en krijgt er ook een goede conditie van (buikspieroefeningen ed.), maar dat zal ook wel bij de andere zelfverdedigingssporten zijn.

Heel vaak kan je ook bij de sporten een paar proeflessen nemen, dus kijk bij alles een keertje rond, doe een keer mee (misschien is het ook slim om te zien wat het niveau is als je wat langer erop zit) en dan kies je de leukste (of beste) uit.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:38
Rioto
je heb mosh en gewonnen pits .. die mosh moves kunnen wel van pas komen hoor
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:39
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Krav Maga is een sport die heel erg gericht is op zelfverdediging en waar je ook leert hoe om te gaan met mensen die je aanvallen met een wapen. Dat is volgens mij de beste zelfverdedigingssport. Veel succes ermee!
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 18:16
Upke
Upke is offline
Je moet zorgen dat je nooit hoeft te verdedigen. Vechtsporten die alleen gericht zijn op de verdediging zijn niet slecht hoor, maar je moet in een gevecht ervoor zorgen dat je niet hoeft te verdedigen, de aanval is de beste verdediging.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 23:57
Titus
Avatar van Titus
Titus is offline
oftewel zij had die man een klap moeten verkopen voordat ie lastig ging doen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 08:38
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
mja... k heb niet echt verstand van vechtsporten, maar ik heb nu een jaar judo op school gehad, en heb niet echt het idee dat ik me hiermee kan verdedigen.
Wat volgens mij meespeelt is dat als jij op een vechtsport gaat, is dat je dan uitstraalt dat je niet bang bent, zodat je die hele vechtsport helemaal niet nodig hebt.
Dus waarschijnlijk maakt het weinig uit wat je kiest, als je maar iets doet (maar ik persoonlijk zou dus geen judo kiezen).
M'n vriend doet aan kenpo Karate, schijnt heel goed te zijn. Ik ben iig niet bang als ik met hem over straat loop.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 09:58
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
barbelle schreef op 27-08-2003 @ 16:39:
Krav Maga is een sport die heel erg gericht is op zelfverdediging en waar je ook leert hoe om te gaan met mensen die je aanvallen met een wapen. Dat is volgens mij de beste zelfverdedigingssport. Veel succes ermee!
zeg er dan wel bij, dat er vrijwel geen sportscholen zijn die (officieel) krav maga (mogen) geven.

De beste verwering dan is jiu-jitsu, sommige vormen van karate, kickbocksen (thaiboksen/muay thai/ k-1 allemaal 'hetzelfde').

Judo zou ik niet echt aanraden,worstelen met een man die veel sterker is, is niet slim.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 11:45
Verwijderd
straatvechten.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:33
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
wing chun. Daarbij werk je erg aan verdediging
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-08-2003, 11:43
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Jiu-jiutsu is een sport die o.a. bewegingen van aikido, judo en karate verenigd. Zeer verstandig als sport om jezelf te verdedigen.

Semi-offtopic:
je kan ook een sterke vriend zoeken, een zwaargewicht K1 bijvoorbeeld, die beukt iedereen die lastig valt zonder veel moete aan gort. Ernesto Hoost is al getrouwd volgens mij, maar er lopen vast nog wel wat single K1-ers rond.

Voor de onwetenden:
K1 doet pijn, kickboxen waarbij bijna alles mag.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 21:14
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 30-08-2003 @ 12:43:
Jiu-jiutsu is een sport die o.a. bewegingen van aikido, judo en karate verenigd. Zeer verstandig als sport om jezelf te verdedigen.

Semi-offtopic:
je kan ook een sterke vriend zoeken, een zwaargewicht K1 bijvoorbeeld, die beukt iedereen die lastig valt zonder veel moete aan gort. Ernesto Hoost is al getrouwd volgens mij, maar er lopen vast nog wel wat single K1-ers rond.

Voor de onwetenden:
K1 doet pijn, kickboxen waarbij bijna alles mag.
K1 kickboksen waarbij alles mag? Sorry hoor, maar wie is hier nou de onwetende? K1 is gewoon kickboksen hoor

Ik doe zelf aan Muay Thai, denk dat dat ook wel heel goed is. Kickboksen kan natuurlijk ook. Daar leer je effectief slaan, schoppen en klappen opvangen (en dat kan dan weer wel bij vrij veel sportscholen, he Fade of light )
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 22:40
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
kyokushin schreef op 26-08-2003 @ 19:41:
dit is niet waar de ene sport is meer op verdediging gericht dan de andere, ook zijn er vechtsporten die meer wedstrijd gericht zijn. dan zijn er ook nog vechtsporten waarbij het jaren duurt voordat je de stof goed genoeg kent om je een beetje goed te kunnen verdedigen.
Mja, maar als je er wat van zou kunnen dan kan je je heus wel redden, zelfs als hetgeen wat je kunt niet persé op verdedigingen is gericht.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 22:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
barbelle schreef op 05-09-2003 @ 22:14:

dat kan dan weer wel bij vrij veel sportscholen, he Fade of light

yeppers en als je mazzel hebt kun je nog een afspraak maken met barbelle ook om flink wat te leren incasseren

alleen ze woont wel in het noorden pfft
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:29
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
met plezier
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:58
Arox
Avatar van Arox
Arox is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 30-08-2003 @ 12:43:
Jiu-jiutsu is een sport die o.a. bewegingen van aikido, judo en karate verenigd. Zeer verstandig als sport om jezelf te verdedigen.
Stijn, judo is afgeleid van jiu-jiutsu. judo kan dus niet verenigd zijn in jiu-jiutsu, aangezien het later kwam (no offence ment)
het lijkt wel op elkaar.

Ontopic:
Ik zou judo aanraden, na 13jaar ervaring kan ik zeggen dat judo simpel is om mee te beginnen en er zat simpele EN doeltreffende technieken zijn om iemand te vloeren en onder controle te houden. (dodelijke tot geen pijnlijke technieken)
__________________
Topickiller
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:54
Upke
Upke is offline
Citaat:
Arox schreef op 06-09-2003 @ 14:58:
Stijn, judo is afgeleid van jiu-jiutsu. judo kan dus niet verenigd zijn in jiu-jiutsu, aangezien het later kwam (no offence ment)
het lijkt wel op elkaar.

Ontopic:
Ik zou judo aanraden, na 13jaar ervaring kan ik zeggen dat judo simpel is om mee te beginnen en er zat simpele EN doeltreffende technieken zijn om iemand te vloeren en onder controle te houden. (dodelijke tot geen pijnlijke technieken)
Precies helemaal mee eens, ik heb zeker 11 jaar Judo gedaan en nog nooit een straatgevecht verloren. En wat nog beter is, door die Judo ervaring heb ik bij gevechten zelfs nog nooit klappen uit hoeven delen, en de tegenstander kreeg gewoon geen kans om uit te halen. Echt als je iemand toch in bedwang wilt houden, en hem of haar niet teveel pijn wilt doen. Judo is gewoon een hele goede basis voor andere vechtsporten. Maar om judo te gebruiken op straat jah, ik heb het van jongs af aan geleerd dus ik weet niet beter dat ik gewoon iemand meteen naar de grond toe stuur. Stel dat jij het een paar maanden doet, word het toch heel moeilijk. Ik denk dat je echt wat aan judo hebt als je het vroeger als kind hebt geleerd en zo. Maar jah dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2003, 20:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Jiu jitsu lijkt me het slimste. Is absoluut een verdedigingssport. Je leert schoppen, slaan maar vooral trucjes om je te verdedigen en om los te komen, mocht iemand je vast pakken. Verder leer je je verdedigen tegen wapens als stokken...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:41
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Jui-Jutsu, Krav Maga en pen tak silat (sparring met name) lijken mij goede verdedigings stijlen.

Wat ik een beetje tegen kickboxen als verdedigings sport heb is dat je niet kan winnen van iemand die ook getraind in vechten is en sterker is.
Bij verdedigen gaat het er niet om dat een vent van 100kg een meisje van 50kg aankan maar juist het omgekeerde.

Het is ook zo dat je op straat ALTIJD de zwakkere zal zijn omdat de aanvallers iemand uitzoeken waarvan ze uitgaan dat hij/zij makkelijk te 'pakken' is.

Ga een paar scholen langs voor proeflessen en schrijf je in bij een school en stijl waar je je prettig voelt, dat leerd makkelijker.
greetz.

ps. Wat wel handig is van kickboxen (elke full contact sport), is dat je leerd te incasseren en door leerd te slaan. Bij semi contact leer je jezelf automatisch aan je in te houden.
__________________
beez
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
barbelle schreef op 05-09-2003 @ 22:14:
K1 kickboksen waarbij alles mag? Sorry hoor, maar wie is hier nou de onwetende? K1 is gewoon kickboksen hoor

Ik doe zelf aan Muay Thai, denk dat dat ook wel heel goed is. Kickboksen kan natuurlijk ook. Daar leer je effectief slaan, schoppen en klappen opvangen (en dat kan dan weer wel bij vrij veel sportscholen, he Fade of light )
Dit is ook niet waar hoor en als het gewoon kickboksen is dan zouden ze die naam wel gebruiken. Het is een mix van vechtsporten!!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:58
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Syphon schreef op 08-09-2003 @ 15:24:
Dit is ook niet waar hoor en als het gewoon kickboksen is dan zouden ze die naam wel gebruiken. Het is een mix van vechtsporten!!
Het gaat om de regels. K-1 is op dat gebeid "gewoon" kickbocksen en je mag je knieen gebruiken. (iets meer dus)
Eerst mocht je ook nog redelijk clinchen (minder dan bij muay thai), maar dat is er nu ook uitgehaald.

Er geldt dus neit dat alles mag.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:00
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
T-ijsje? schreef op 06-09-2003 @ 23:41:
Wat ik een beetje tegen kickboxen als verdedigings sport heb is dat je niet kan winnen van iemand die ook getraind in vechten is en sterker is.
MEer techniek dan win je echt wel.

Citaat:
Bij verdedigen gaat het er niet om dat een vent van 100kg een meisje van 50kg aankan maar juist het omgekeerde.
Dan is er ook een ubergroot krachtverschil en kan je met vrijwel geen 1 sport winnen. Aangezien de 100kg knakker met een kracht uit iedere greep kan komen. Zeker als die ook nog getraind is.

Dus als je een vergelijking maakt, maak dan een eerlijke.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:14
Upke
Upke is offline
Ga maar UFC doen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:15
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 08-09-2003 @ 17:00:
[B]MEer techniek dan win je echt wel.



Dan is er ook een ubergroot krachtverschil en kan je met vrijwel geen 1 sport winnen. Aangezien de 100kg knakker met een kracht uit iedere greep kan komen. Zeker als die ook nog getraind is.

Dus als je een vergelijking maakt, maak dan een eerlijke.
Op straat zal een overvaller ook iemand kiezen die kleiner of zwakker dan hemzelf. Dus je moet juist niet gaan vergelijken met iemand van zelfde postuur.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 08-09-2003 @ 20:15:
Op straat zal een overvaller ook iemand kiezen die kleiner of zwakker dan hemzelf. Dus je moet juist niet gaan vergelijken met iemand van zelfde postuur.
nee dat bedoel ik niet.

Je moet niet gaan zeggen "kickbocksen heb je niks aan als je 50 kg bent en de ander die je aanvalt 100 kg"... want als je die vergelijking maakt voor judo, dan heb je ook niks aan judo etc etc. Op die manier moet je dus wel met gelijke maatstaven meten, tussen verschillende sporten.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:59
Arox
Avatar van Arox
Arox is offline
Judo is in dat opzicht erg goed. Bij judo maak je juist gebruik van de ander zijn kracht of bewegingen. het is actie-reactie, natuurlijk kan je ook niet altijd winnen van een persoon van 100kg. Maar als het slim gespeeld wordt kan iemand van 50kg iemand van 100kg zo vloeren. Het kost wat meer moeite maar het is zeker niet onmogelijk.
__________________
Topickiller
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 09:32
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-09-2003 @ 23:32:
nee dat bedoel ik niet.

Je moet niet gaan zeggen "kickbocksen heb je niks aan als je 50 kg bent en de ander die je aanvalt 100 kg"... want als je die vergelijking maakt voor judo, dan heb je ook niks aan judo etc etc. Op die manier moet je dus wel met gelijke maatstaven meten, tussen verschillende sporten.
Ja maar ripper zoekt toch iets wat puur voor de straat werkt? (ripper verbeter me als het fout is) En als het puur voor de straat is moet je geen rekening houden met al die sportregeltjes. Ripper is een vrouw, en mensen die haar lastig vallen zullen hoogwaarschijnelijk meestal mannen zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 14:52
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Dan is er ook een ubergroot krachtverschil en kan je met vrijwel geen 1 sport winnen. Aangezien de 100kg knakker met een kracht uit iedere greep kan komen. Zeker als die ook nog getraind is.

Dus als je een vergelijking maakt, maak dan een eerlijke.


Zo'n iemand moet je ook niet in een klem of greep nemen maar tussen de benen trappen bv.
Verder vroeg de topicstarter om advies voor een verdedigingsleer en niet voor een vergelijking van vechtsporten.
__________________
beez
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-09-2003, 15:46
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
T-ijsje? schreef op 10-09-2003 @ 15:52:
Zo'n iemand moet je ook niet in een klem of greep nemen maar tussen de benen trappen bv.
Verder vroeg de topicstarter om advies voor een verdedigingsleer en niet voor een vergelijking van vechtsporten.
advies voor verdedigingsleer IS een afweging maken tussen vechtsporten e.d.

Rawsteel: ja dan wachten we wel op ripper, al heb ik zo het donkerbruine vermoeden dat die niet meer post.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:36
Verwijderd
wat een kutgesprek, geen 1 vechtsport is beter dan de andere, het komt gewoon neer op ervaring met vechten, je kan elke ching chong vechtsport gedaan hebben en alsnog geen ene bal ervan kunnen.

Ik zelf deed ninjutsu en muay thai.


FF ontopic.

Als je snel wilt leren stoten/trappen kan je het best gaan kickboxen of thaiboxne denk ik, daar leer je gewoon hard trappen/slaan/ontwijken en je spart ooknog eens elke les.


veel geluk
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:10
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 10-09-2003 @ 17:36:
wat een kutgesprek, geen 1 vechtsport is beter dan de andere, het komt gewoon neer op ervaring met vechten, je kan elke ching chong vechtsport gedaan hebben en alsnog geen ene bal ervan kunnen.

Ik zelf deed ninjutsu en muay thai.


FF ontopic.

Als je snel wilt leren stoten/trappen kan je het best gaan kickboxen of thaiboxne denk ik, daar leer je gewoon hard trappen/slaan/ontwijken en je spart ooknog eens elke les.


veel geluk
de vraag (ontopic dus) is jusit fout. Ripper vraagt om de beste vechtsport. Offtopic viel het "mijn sport is beter dan jouw sport"- gehalte wel mee IMO
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:03
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-09-2003 @ 16:46:
advies voor verdedigingsleer IS een afweging maken tussen vechtsporten e.d.

Rawsteel: ja dan wachten we wel op ripper, al heb ik zo het donkerbruine vermoeden dat die niet meer post.
Ja inderdaad, en ik denk dat thai box-muay Thai of elke andere fullcontact sport niet geschikt is voor een kwetsbaar meisje dat bang is om over straat te gaan.
__________________
beez
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 15:10
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
T-ijsje? schreef op 11-09-2003 @ 00:03:
Ja inderdaad, en ik denk dat thai box-muay Thai of elke andere fullcontact sport niet geschikt is voor een kwetsbaar meisje dat bang is om over straat te gaan.
en judo wel

erg erg wazig...dat zie ik iig TOTAAL niet in.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 21:09
-Enid-
Avatar van -Enid-
-Enid- is offline
Ik doe zelf nu 3 jaar karate en daar ben ik erg tevreden mee. ik voel me gewoon zekerder van mezelf omdat ik weet dat ik wel wat klappen kan uitdelen. het is echter wel zo dat het niet direct gericht is op situaties op straat.

als je je op straat wil verdedigen kan je volgens mij het beste een cursus zelfverdedigen doen (heb je bij veel sportscholen) en daarna kijken of je nog echt een vechtsport wil doen.

als je een vechtsport gaat doen, zou ik goed naar het uitgangspunt van de sport kijken en naar de club, want daar zitten ook grote verschillen tussen.
succes verder.
__________________
God open your eyes
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 09:53
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ripper, je kan je niet verweren zonder een vechtsport? Om een flinke klap uit te delen heb je echt geen vechtsport nodig, maar het is natuurlijk wel verstandiger om een vechtsport te beoefenen.

Wat ik allemaal zelf gedaan heb, en hoe lang:

Judo, 3-4 jaar. Je leert wel hoe je iemand op de grond kan krijgen, maar als je dat op straat probeert ben je waarschijnlijk al in elkaar gelsagen omdat je geen stoten en trappen bij judo leert. Eigenlijk is het slecht gejat van jui-jitsu.

Jui-jitsu, 4 maanden (helaas stopte de vereniging ermee vanwege gebrek aan belangstelling). Jui-jitsu zou ik echt aanraden. Je leert er ook de dingen die je bij judo leert, en stoten en trappen, verdedigen tegen wapens en nog meer gemene truckjes zoals polsen omdraaien en dergelijk. Jui-jitsu heeft van alles wat.

Tae-kwondo, nog niet erg lang. Ook wel goed, mensen die het al een lange tijd doen kunnen verschrikkelijk hard trappen. Meer weet ik er nog niet van.



Ik adviseer dus dat je het beste jui-jitsu kunt gaan doen. Iets anders lijkt me ook prima, zolang het maar geen judo is, hoewel sommige mensen dat toch aanraden.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 16:02
Upke
Upke is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 13-09-2003 @ 10:53:
Ripper, je kan je niet verweren zonder een vechtsport? Om een flinke klap uit te delen heb je echt geen vechtsport nodig, maar het is natuurlijk wel verstandiger om een vechtsport te beoefenen.

Wat ik allemaal zelf gedaan heb, en hoe lang:

Judo, 3-4 jaar. Je leert wel hoe je iemand op de grond kan krijgen, maar als je dat op straat probeert ben je waarschijnlijk al in elkaar gelsagen omdat je geen stoten en trappen bij judo leert. Eigenlijk is het slecht gejat van jui-jitsu.

Jui-jitsu, 4 maanden (helaas stopte de vereniging ermee vanwege gebrek aan belangstelling). Jui-jitsu zou ik echt aanraden. Je leert er ook de dingen die je bij judo leert, en stoten en trappen, verdedigen tegen wapens en nog meer gemene truckjes zoals polsen omdraaien en dergelijk. Jui-jitsu heeft van alles wat.

Tae-kwondo, nog niet erg lang. Ook wel goed, mensen die het al een lange tijd doen kunnen verschrikkelijk hard trappen. Meer weet ik er nog niet van.



Ik adviseer dus dat je het beste jui-jitsu kunt gaan doen. Iets anders lijkt me ook prima, zolang het maar geen judo is, hoewel sommige mensen dat toch aanraden.
Ja van dat Taekwondo klopt, superhard trappen die gasten!! Alleen het blijft geen goede vechtsport voor straat, ik heb het zelf ook gedaan. Bij taekwondo leer je puur taekwondo, en niet hoe je je moet verweren op straat... Daar is taekwondo niet geschikt voor, kijk maar naar hun stand. Eén been voor, één been achter... Dat vraagt erom onderuit geschopt te worden, en knie door trappen. Je mag trouwens maar vrij weinig bij het sparren helaas...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 23:30
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 13-09-2003 @ 17:02:
kijk maar naar hun stand. Eén been voor, één been achter... Dat vraagt erom onderuit geschopt te worden, en knie door trappen.
Kijk maar eens wat pride en ufc....freefight dus. Staan ze ook vaak genoeg met 1 been voor en die worden niet zomaar onderuit geveegd, dus...die stond maak tniet zoveel uit
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 09:19
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-09-2003 @ 00:30:
Kijk maar eens wat pride en ufc....freefight dus. Staan ze ook vaak genoeg met 1 been voor en die worden niet zomaar onderuit geveegd, dus...die stond maak tniet zoveel uit
Ja bij de meeste vechtsporten staan ze met één been voor. Alleen bij Taekwondo staan de benen op een lijn, net als bruce lee zeg maar. En die stand gebruiken ze niet bij freefight enz. Want die stand is puur voor taekwondo.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 10:06
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 14-09-2003 @ 10:19:
Ja bij de meeste vechtsporten staan ze met één been voor. Alleen bij Taekwondo staan de benen op een lijn, net als bruce lee zeg maar. En die stand gebruiken ze niet bij freefight enz. Want die stand is puur voor taekwondo.
oh sorry ik begreep je verkeerd
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 10:49
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-09-2003 @ 11:06:
oh sorry ik begreep je verkeerd
Niks aan te doen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:11
Ikkah
Ikkah is offline
Kweet niet of hier iemand de sport kent, mar penjak silat is ook een goede vechtsport waarmee je, je goed kunt verdedigen als je weer zoiets mee zou maken.. Je leert hier heel veel leerzame technieken die je in de praktijk goed toe kunt passen om je tegenstander uit te schakelen, en een leuke bijkomstigheid: Als je een fanatiek gaat trainen kweek je heel snel spierballen!
__________________
Blurp!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 17:19
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Mijn vader geeft les in Jeet Kune Do... dat is een martial art, met de vechtstijl van Bruce Lee (als je die tenminste kent)...
Dat is gespecialiseerd in het echte "straatvechten", ik denk dat je daar veel aan zou kunnen hebben.

Misschien moet je bijjouw in de buurt kijken of er iemand is die daarin lesgeeft

Succes
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Vecht sport/kunst.
saturday
17 25-12-2006 11:23
Vrije tijd Gister op Veronica: 10 Vechtsporten
00RedBaron
10 20-03-2005 19:44
Vrije tijd Ideale vechtsport?
Kejos
31 08-07-2004 23:32
Vrije tijd Vechtsport
Upke
101 28-08-2003 19:28
Vrije tijd Welke vechtsport?
Rerisen Phoenix
89 30-04-2003 16:23
Vrije tijd MUAY THAI is het de beste vechtsport
THE S
54 13-04-2003 18:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.