Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 20:49
Verwijderd
Ieke en ik hebben al een beetje overlegd met elkaar, maar het lijkt me ook handig om jullie mening en ideeën te horen.

Veel leden ergeren zich aan de huis-tuin-en-keuken-foto's die gepost worden en reageren nogal vreemd op topics met dat soort foto's. Dat komt de sfeer niet bepaald ten goede.

Ons (Ieke en ik dus) idee was om een "huis-tuin-en-keuken-foto-topic" te openen, net als het grote simple art topic dus.

Maar: waar ligt de grens tussen een huis-tuin-en-keuken-foto's en andere foto's?

Als iemand een ander idee heeft, dan horen we dat ook graag natuurlijk. ("Niet toelaten", is geen optie, dat hoef je dus niet voor te stellen.)


Met sarcastische reacties in topics ed schiet niemand wat op, dat soort reacties dienen dus achterwege gelaten te worden. Geef op een normale manier je mening en/of in combinatie met opbouwende kritiek als je iets slecht of wat dan ook vind, maar laat dingen als en woorden met die betekenis achterwege. Als je dat niet kunt, reageer dan gewoon niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 20:54
David
Avatar van David
David is offline
Wellicht is het een optie.
Maar er worden redelijk wat foto's gepost, om gewoon een onderdeel "fotografie" te maken.

Dan hoeft het niet persee artistiek te zijn, maar mag het vanalles zijn. Zit je ook niet met het probleem waar de grens ligt en dergelijke.

Ik denk dat het ook een beetje per persoon verschilt wat de grens is tussen kiekjes en een artistieke foto's.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:08
Verwijderd


Een subforum voor fotografie een idee dan? Want het hoort wel bij ART, vind ik dan. Net als er bv. bij het reizen- en vakantieforum is voor Europa en Verre bestemmingen?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:24
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Goed initiatief dat je dit topic geopend hebt, Leonie. Top

En tja die grens he, dat blijft natuurlijk moeilijk. Of iemand een foto artistiek vind, blijft natuurlijk subjectief. Ik weet voor dit probleem helaas geen goede oplossing.

maarja hier mijn crappy idee:

Misschien dat er een subforump in artistiek gemaakt kan worden dat '' fotografos amor fati '' heet. In dit topic worden dan pics gepost door bijvoorbeeld mensen die net begonnen zijn met fotograferen, nog niet zo artistiek zijn maar toch tips willen om beter/ artistieker te worden. Stel beginner 1 post 10 foto's, 9 zijn crap en 1 is goed. Dan kan de goede pic in hoofdforum artistiek gepost worden voor verdere evaluatie.

( denk niet dat dit zal werken, maarja het is ook maar een suggestie )

Tabée,


C.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:31
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Hmm ik persoonlijk denk dat er een pop up moet komen met de definitie van artistiek wanneer iemand een topic aanmaakt

Niemand die met fotografie bezig is zal zijn/haar eigen werk als huis tuin en keuken fotografie bestempelen. Kennelijk zijn ze er zo trots op dat ze het hier posten.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 30-05-2004 @ 22:31 :
Hmm ik persoonlijk denk dat er een pop up moet komen met de definitie van artistiek voordat iemand een topic aanmaakt

Niemand die met fotografie bezig is zal zijn/haar eigen werk als huis tuin en keuken fotografie bestempelen. Kennelijk zijn ze er zo trots op dat ze het hier posten.

bitchen en nog een punt hebben ook<33
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 30-05-2004 @ 22:31 :
Hmm ik persoonlijk denk dat er een pop up moet komen met de definitie van artistiek wanneer iemand een topic aanmaakt
Voor zo ver ik weet is die mogelijkheid er niet.

Verder is een definitie van artistiek nogal lastig, iedereen heeft zijn eigen mening daarover.

Citaat:
Niemand die met fotografie bezig is zal zijn/haar eigen werk als huis tuin en keuken fotografie bestempelen. Kennelijk zijn ze er zo trots op dat ze het hier posten.
Met een fotografie (deel)forum heb je dat probleem niet, dan heet het gewoon allemaal fotografie.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:47
Unsterblich
Avatar van Unsterblich
Unsterblich is offline
Ben ik het mee eens. Niet om al te persoonlijk te bitchen, maar de heer David zijn topic laatst over gymnastiek is een duidelijk voorbeeld van wat mij een doorn in het oog is. Natuurlijk vindt iedereen zijn foto's speciaal en mooi, maar ik vind het misplaatst. Geef mij een camera en ik 'kiek' ook honderd beestjes voor je, of mijn zusje op de scooter of een zonsondergang. Fact blijft dat deze kiekjes gewoon belabberd gemeengoed zijn. Als de topicstarters er speciale collages van maken of er een andere manier van 'creativiteit' in steken, dan hoor je mij niet klagen. Maar niemand heeft behoefte aan mijn standaardkiekjes, en daarmee ook niet echt aan die van hen. Als ik ARTistiek lees that is, dan verwacht ik gewoon mooie schilderijen etc., of iemand die zich heeft uitgesloofd in krijt.

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 21:49.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:46
funest
Avatar van funest
funest is offline
ja goed, eindelijk.

fotografie subforum is wel goed denk ik
zal er nog wat over nadenken
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:21
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
geen goeie oplossing!
laten zoals het is a.u.b.

het is juist leuk als er regelmatig interessante fototopics gepost worden....als het topic niet interessant is, dan verdwijnt het topic toch snel naar onder, zo werkt dit forum.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:22
Unsterblich
Avatar van Unsterblich
Unsterblich is offline
Citaat:
Midget schreef op 31-05-2004 @ 14:21 :
het is juist leuk als er regelmatig interessante fototopics gepost worden....
Inderdaad, maar dat gebeurt vrij weinig imo.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:38
Ilsch_temp
Avatar van Ilsch_temp
Ilsch_temp is offline
Ik vind het een goed idee.. sub fora of gewoon een "fototopic".. Ik kijk hier vaak, maar zou zelf nooit mijn foto's neer gaan zetten omdat ik ook wel weet dat het geen geweldige kunstfoto's zijn.. maar het is leuk als je als beginneling ook foto's neer kunt zetten..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:41
funest
Avatar van funest
funest is offline
Citaat:
Midget schreef op 31-05-2004 @ 14:21 :
geen goeie oplossing!
laten zoals het is a.u.b.

het is juist leuk als er regelmatig interessante fototopics gepost worden....als het topic niet interessant is, dan verdwijnt het topic toch snel naar onder, zo werkt dit forum.
nee
want dan reageert er iemand negatief over en dan komt telkens weer diezelfde discussie
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:02
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
maak dan een

-schilderijen topic
-tekeningen topic
-computerkunst topic
-foto topic
-diversen topic

dan ben je met 5 topics klaar!
omg... dat is gewoon dom

die discussies waar jij het over hebt, zijn toch vrijwel onvermijdelijk...
dat die discussies soms een beetje vervelend zijn, o.k...maar dat weegt niet op tegen de normale reacties van velen.
het zijn toch immers de reacties die dit forum tot een forum maken?

vervelende discussies worden trouwens toch vaak afgekapt door forum admins, en dan heeft het topic toch al een tijdje op het forum gestaan!!
ik hou er niet van als van alles een verzameltopic wordt gemaakt, dat neemt een beetje de charme van het forum weg
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Midget schreef op 31-05-2004 @ 15:02 :
die discussies waar jij het over hebt, zijn toch vrijwel onvermijdelijk...
Het gaat erom dat mensen raar gaan reageren en dat is nogal vervelend. Het verpest de sfeer. De normale reacties wegen daar echt niet tegen op. Het zijn idd de reacties die dit forum tot een forum maken en in mijn ogen is dat op dit moment een beetje het probleem.

Citaat:
ik hou er niet van als van alles een verzameltopic wordt gemaakt, dat neemt een beetje de charme van het forum weg
We hebben het over een subforum, niet over een verzameltopic.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:22
Verwijderd
Ik weet niet of dat handig is, want ik postte mijn foto's juist om te vrágen of anderen het huis- tuin- en keukenfoto's vonden, en ik denk dat wel meer mensen dat doen, eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 31-05-2004 @ 15:22 :
Ik weet niet of dat handig is, want ik postte mijn foto's juist om te vrágen of anderen het huis- tuin- en keukenfoto's vonden, en ik denk dat wel meer mensen dat doen, eigenlijk...
Dat kan dan toch ook op een subforum?

Het wordt dan geen "Huis-tuin-en-keuken-foto-subforum", maar gewoon een "Fotografie-subforum", voor alle foto's dus.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2004 @ 15:23 :
Dat kan dan toch ook op een subforum?

Het wordt dan geen "Huis-tuin-en-keuken-foto-subforum", maar gewoon een "Fotografie-subforum", voor alle foto's dus.
ja, maar ik was nog aan het reageren op de beginpost
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-05-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 31-05-2004 @ 15:25 :
ja, maar ik was nog aan het reageren op de beginpost
Ah, oké.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:37
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
een foto forum vind ik opzich wel een goed idee
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 16:00
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
funest schreef op 31-05-2004 @ 14:41 :
nee
want dan reageert funest er negatief over en dan komt telkens weer diezelfde discussie
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 16:05
funest
Avatar van funest
funest is offline
ach arm jongetje toch
wel leuk dat jullie nog steeds niet inzien dat je met
"ohhh wat mooi"
evenveel kan als met:
"wat een rommel"
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
funest schreef op 31-05-2004 @ 17:05 :
ach arm jongetje toch
wel leuk dat jullie nog steeds niet inzien dat je met
"ohhh wat mooi"
evenveel kan als met:
"wat een rommel"
"Jullie"?

Ik ben het met je eens, daarom probeer ik ook om meer te zeggen dan alleen maar "wat mooi", maar als ik iets echt mooi vind, dan ga ik niet net zolang zoeken tot ik iets heb om over te mierenneuken, want daar heb je ook niks aan.

Als je toegeeft dat je met beiden niks kan, dan is het misschien een idee om het allebei niet meer te doen, maar om reply's met (opbouwende) kritiek en tips te geven.

@Chameleon2000: Doe niet zo kinderachtig, want je doet het zelf net zo goed ook.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 17:20
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Sorry, tante Leonie.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:01
gekke
gekke is offline
of een creterea lijst maken waaraan foto's moeten voldoen..

bijv. scherp, contrast compositie.. kleur en zeker
geen -DezeFotoZatErToevalligBij- foto's plaatsen

ik las in een ander topic dat er geen regels waren voor goeie fotografie, maar die zijn er toch echt wel. waarom heb je anders daar opleidingen voor...

misschien dat mensen die wat verder zijn met fotografie zo een lijst opstellen.
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
gekke schreef op 31-05-2004 @ 19:01 :
bijv. scherp, contrast compositie.. kleur en zeker
geen -DezeFotoZatErToevalligBij- foto's plaatsen
Maar...een onscherpe foto of een foto met weinig contrast kan heel artistiek zijn. Compositie en kleur zitten er in elke foto, anders heb je een zwart of wit vlak (er even vanuitgaand dat dat geen 'echte' kleuren zijn). En -DezeFotoZatErToevalligBij- foto's zijn soms juist de beste en mooiste foto's...

Ik denk dat goede criteria opstellen onmogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:10
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
ja bullshit!
niks regels fotografie blablabla het probleem is je hebt inzicht of je hebt het niet. kennis is ook belangrijk. als je serieus met fotografie bezig bent dan ga je niet foto's maken in je tuin of bij de dichtsbijzijnde vijver met je digicam van 200 euro, en dan claimen dat het artistieke landschapsfotografie is, punt. het is dus gewoon pure onwetendheid hier, foto's maken is iets anders dan fotografie. fotografie is schrijven met licht en er komt heel wat technisch geneuzel bij kijken wat de meeste topicstartes met hun volautomatische cameraatjes hier niet doorhebben. mensen zijn hier zo onder de indruk van hun eigen foto's dat 9 van de 10 fotografie topics toch wel huis tuin en keuken fotografie topics blijven. heel irritant, maar ik denk dat je dat niet kan vermijden.

Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2004 @ 19:05 :
Ik denk dat goede criteria opstellen onmogelijk is.
precies.

edit: http://www.dutchphotozone.com/album_cat.php?cat_id=18
misschien begrijp je dan wat ik bedoel
__________________
sup birdie.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 18:18.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:17
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
wat is er makkelijker?
niet reageren en op het volgende topic klikken

of hele discussies starten?





ik vind dat iedereen die z'n klikvinger enigzins kan buigen een poging tot foto's maken mag wagen.
en het resultaat mag laten zien op dit forum.
als men het niet mooi vind, dan hoort diegene het vanzelf.
als iemand tips heeft, dan kun je die best geven.
als iemand het wel mooi vind, of bijzonder whatever. dan is dat ook prima.

nuff said
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:29
Verwijderd
Wat ik me bedacht door onderstaande quote (of meer: ik heb er nu woorden voor )...de naam ARTistiek dekt de lading van dit forum misschien niet. Iets wat mooi en goed is, hoeft niet per se artistiek te zijn, daar hebben veel mensen helemaal gelijk in. Maar...we willen die dingen wel graag op dit forum hebben (misschien niet iedereen, maar Ieke en ik iig wel ). Fotografie is iets wat artistiek kan zijn, maar wat absoluut niet hoeft. De foto's die David maakt (ik hoop dat ik je even als voorbeeld mag gebruiken ) vind ik bijvoorbeeld mooi en volgens mij zijn ze ook best goed. Maar om ze nou artistiek of kunst te noemen...? Ik denk idd niet dat ze daarbij thuis horen. Mede hierdoor is het misschien handig om idd een apart subforum voor fotografie te maken. Er hoeft dan niet gediscussieerd te worden of iets nou wel of niet artistiek is, er kan dan gewoon gereageerd worden op de kwaliteit van de foto, enz.

Citaat:
punxnotdead schreef op 31-05-2004 @ 18:29 :
Ik vind het wel mooi. Maar heel erg artistiek? neuh, maar dat hoeft ook niet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:46
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2004 @ 19:29 :
Er hoeft dan niet gediscussieerd te worden of iets nou wel of niet artistiek is, er kan dan gewoon gereageerd worden op de kwaliteit van de foto, enz.
Ik snap je niet. Denk je dat echt? De huistuinkeuken fotografie mensen zullen ook in het subforumposten lijkt me?

En je kan wel heel leuk een quote plaatsen maar die username zegt ook al genoeg (ja sorry). Dergelijke opmerkingen zoals 'o ja mooi die lucht' komen altijd van mensen die iets mooi vinden omdat ze zelf nooit het idee hebben gehad om hun achtertuin of dikke wolken vanuit hun dakraam te fotograferen zeg maar.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 31-05-2004 @ 19:46 :
Ik snap je niet. Denk je dat echt? De huistuinkeuken fotografie mensen zullen ook in het subforumposten lijkt me?
Natuurlijk zullen die mensen daar dan ook posten. En dat mag ook, waarom zouden ze niet mogen posten? Dat is ook min of meer de gedachte erachter. Het valt nl wel onder fotografie.

Citaat:
En je kan wel heel leuk een quote plaatsen maar die username zegt ook al genoeg (ja sorry). Dergelijke opmerkingen zoals 'o ja mooi die lucht' komen altijd van mensen die iets mooi vinden omdat ze zelf nooit het idee hebben gehad om hun achtertuin of dikke wolken vanuit hun dakraam te fotograferen zeg maar.
Daar ging het niet over.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:19
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2004 @ 19:53 :
Dat is ook min of meer de gedachte erachter. Het valt nl wel onder fotografie.
Okee, dan is dit hele topic vrij nutteloos lijkt me. Er zal helemaal niets veranderen op deze manier.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 31-05-2004 @ 20:19 :
Okee, dan is dit hele topic vrij nutteloos lijkt me. Er zal helemaal niets veranderen op deze manier.
Wat stel jij dan voor? Kan er iets veranderen?

We kunnen geen criteria opstellen, dus we kunnen niet zeggen "dat mag wel en dat mag niet".

We kunnen foto's natuurlijk in het geheel verbieden, maar is dat een oplossing?

Ik vind dat foto's hier horen, maar ik ga geen criteria opstellen en ik ga ook niet zelf beoordelen wat er wel of niet hoort, dat lijkt me niet eerlijk. Iedereen mekkert er over dat bepaalde foto's niet artistiek zijn. Nee, moet dat dan per se? De naam van het forum is toevallig ARTistiek, daar vallen foto's dus idd niet onder. En daarom stel ik dus voor om een subforum te maken waar ze wel kunnen zonder dat 'het is niet artistiek, dus is het stom, rot op' of wat dan ook er bij gehaald hoeft te worden. Daar gaat het nl niet per se om.

Als je andere ideeën hebt, ik hoor het graag.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:54
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Nee, ik heb geen andere ideeen. Ik vind het huidige idee vrij slecht eigenlijk, voor mij hoeft het niet. Het gaat niet om het woordje artistiek, het gaat erom dat een groot deel van de foto's die gepost worden niet onder fotografie vallen.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 31-05-2004 @ 20:54 :
Nee, ik heb geen andere ideeen. Ik vind het huidige idee vrij slecht eigenlijk, voor mij hoeft het niet. Het gaat niet om het woordje artistiek, het gaat erom dat een groot deel van de foto's die gepost worden niet onder fotografie vallen.
Als ik moet kiezen tussen 'geen idee' en 'huidig idee', dan kies ik eerlijk gezegd toch voor dat laatste.

Waarom vallen ze volgens jou niet onder fotografie? Leg uit, ik ben erg benieuwd.

En hoe wil je dan beoordelen wat er wel en wat er niet op het forum hoort? Criteria konden niet opgesteld worden, dat zeg jezelf ook. En er zal vast niemand zijn die het Ieke en mij influisterd, hoe moet het dan beoordeelt worden? Ook hiernaar ben ik erg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:19
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 31-05-2004 @ 20:54 :
Nee, ik heb geen andere ideeen. Ik vind het huidige idee vrij slecht eigenlijk, voor mij hoeft het niet. Het gaat niet om het woordje artistiek, het gaat erom dat een groot deel van de foto's die gepost worden niet onder fotografie vallen.
Ik wil erg graag een voorbeelt van wat jij nou wel goede, artistieke foto's vind. Ik krijg het idee dat je alles niet echt boeient vind. Wat is een goede, artistieke foto?
Ik vind dat als je echt serieus je best doet om mooie foto's te maken het ook best serieus fotograferen genoemt mag worden. Niet iedereen heeft het geld voor een super fototoestel met alle handel eromheen.
Ik heb zelf met de reis naar de vs mijn best gedaan om mooie foto's te maken. Deze bijvoorbeeld en ik zou er best wat opbouwent commentaar op willen. Maar ik denk dat als ik wat ga posten er weer van die reactie's op komen van saai ect zoals zovaak hier gebeurt. Ik vind dat de sfeer hier echt niet is zoals het moet wezen.

Ik denk en ik vind dat we hier niet al te veel beperkingen op wat wel en niet mag moeten zetten. Dat werpt een drempel op en dat willen we niet hebben.
Over de meeste dingen gaat het hier vind ik wel redelijk, maar wat betreft foto's is er veel gezeur. Zo'n subforum is wel een mooi idee, dan heb je alles bij elkaar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-05-2004, 20:20
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Goed idee.
__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:39
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Ieke: die foto is best okee, niet superspannend maar hij valt wel onder fotografie. Wat ik niet onder fotografie vind vallen is foto's van iemands achtertuin, ik kan wel voorbeelden gaan posten maar het lijkt me vrij duidelijk.

Ik post wel voorbeelden van wat ik wel fotografie vind





en dat, kinders, is wat ik noem een mooie lucht

eigen werk:





minder dan dit zou ik dus zelf nooit posten. nou ja, dat is niet waar, maar je snapt wel wat ik bedoel.
__________________
sup birdie.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:35
David
Avatar van David
David is offline
Die eerste foto is geweldig.

Die lucht is mooi, maar goed, zo zijn er meer.
Vind jij misschien van niet, maar ik wel.

Valt dit ook onder artistiek bij jou ?


Ook eigen werk. Ik vind hem mooi, maar het is verder niks "bijzonders".

Die 2 foto's van jouzelf..
Ik zeg niet dat ik ze slecht vind. Maar ik sla er ook niet van ondersteboven.
Niet dat dat moet, maar wat moet daar meer "artistiek" aan zijn dan een willekeurige marco foto die ik soms post ?

Bedoel dit niet vijandig hoor, maar wil hier graag gewoon wat commentaar over horen.

Verder ben ik het er mee eens dat er soms foto's gepost worden die vrijwel niks te maken hebben met fotografie, laat staan artistiek.

Ikzelf post soms ook dorre dingen, maar toch maak ik werk van m,n foto's.
Het is niet zo dat ik wat in het wild rondklik, en ze op het internet zet.

Maar goed.
Ik vind een fotoforum best ok, en dan kunnen de mensen die echt mooie en goede foto's maken, die gewoon in artistiek posten als ze daar behoeften aan hebben.
De kiekjes en probeersoltjes en random shit, kunnen in het foto forum.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 22:45.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 23:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 31-05-2004 @ 22:39 :
Ieke: die foto is best okee, niet superspannend maar hij valt wel onder fotografie. Wat ik niet onder fotografie vind vallen is foto's van iemands achtertuin, ik kan wel voorbeelden gaan posten maar het lijkt me vrij duidelijk.

Ik post wel voorbeelden van wat ik wel fotografie vind
minder dan dit zou ik dus zelf nooit posten. nou ja, dat is niet waar, maar je snapt wel wat ik bedoel.
Dank je
Ik denk dat je in je eigen achtertuin ook best foto's kan maken die onder fotografie vallen. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat het niet zomaar in het wilde weg geklik is en je er toch wel wat aan doet. Maar zelfs in 'wilde weg' dingen kunnen leuke dingen zitten. Wat me zelf opgevallen is dat als ik mijn best doe leuke foto's te maken er uiteindelijk zelfs maar een paar van het rolletje echt leuk zijn en de rest een stuk minder.
Met de voorbeelden die jij geeft kan ik het mee eens zijn, maar het is vind ik nog lastig om te zeggen wanneer iets fotografie is. Als ik naar jou reactie's op het forum zo kijk ben ik het ook niet altijd met je eens. Wat iets voor jou fotografie maakt is me nog steeds onduidelijk en eigenlijk ben ik daar (zeker vanwege de discussie over een fotografie subforum) wel benieuwt naar. Denk dat dat wel nuttig is.

Citaat:
David schreef op 31-05-2004 @ 23:35 :
Verder ben ik het er mee eens dat er soms foto's gepost worden die vrijwel niks te maken hebben met fotografie, laat staan artistiek.

Ikzelf post soms ook dorre dingen, maar toch maak ik werk van m,n foto's.
Het is niet zo dat ik wat in het wild rondklik, en ze op het internet zet.

Maar goed.
Ik vind een fotoforum best ok, en dan kunnen de mensen die echt mooie en goede foto's maken, die gewoon in artistiek posten als ze daar behoeften aan hebben.
De kiekjes en probeersoltjes en random shit, kunnen in het foto forum.
Daar ben ik het ook mee eens. Sommige dingen zijn echt niks, vandaar het eerste idee van een topic voor die dingen, maar toen stuitte we op de vraag wat wel en wat niet.

Als we een fotoforum maken is dat voor alles wat met fotografie te maken heeft. Een aantal foto's op Art zelf zetten is dus niet de bedoeling. Je komt dan weer bij het probleem van wat wel en wat niet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 00:17
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
David schreef op 31-05-2004 @ 23:35 :
Valt dit ook onder artistiek bij jou ?
[afbeelding]

Niet dat dat moet, maar wat moet daar meer "artistiek" aan zijn dan een willekeurige marco foto die ik soms post ?
Niet persé artistiek, maar ik ben van mening dat landschapsfotografie lang niet altijd artistiek kan zijn. Dat is persoonlijk. Ik vind je foto best mooi. Maar ik weet niet of je die fotograaf kent die naakte mensen in landschappen fotografeerde, die serie vind ik echt indrukwekkend.

Ik vind mijn foto's niet meer 'artistiek' dan jouw macro foto's. Feit is wel dat ik de voorkeur geef aan foto's met een soort van sfeer. Voornamelijk portretten en reportages.

Ieke: natuurlijk kan je foto's maken in je achtertuin die wel bijzonder zijn, maar dat is dan wel een uitzondering. Maar je moet niet alles zo letterlijk nemen wat ik zeg, ik schets alleen een voorbeeld. En het is bij elke fotograaf zo dat ze maar een paar foto's uit heel veel geschoten materiaal gebruiken. Bijv bij een belangrijke begrafenis worden er zo duizend foto's geschoten (als het niet meer is) waarvan er één in de krant komt. Je kan beter meer schieten dan te weinig vind ik.

Wat voor mij fotografie is, blijft subjectief. Om het concreet te brengen zou ik zeggen dat een goede foto een foto is waar over nagedacht is en waar tijd in gestopt is. Maar snapshots kunnen soms ook indrukwekkend zijn. Maar ook die kunnen een soort van sfeer uitspreken of een boodschap hebben. Dat is ook mijn voorkeur bij schilderijen. Monet kan heel mooi schilderen, maar het doet me weinig. Ik geef de voorkeur aan kunstenaars die in hun schilderij iets over willen brengen. Want dat is vaak heel moeilijk.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 01-06-2004 @ 01:17 :
Feit is wel dat ik de voorkeur geef aan foto's met een soort van sfeer. Voornamelijk portretten en reportages.
Een kwestie van smaak dus. Zoals zo wat alles is wat op dit forum thuis hoort kan de een het dus geweldig vinden, terwijl de ander er niks aan vindt. Ik vind macro-foto's bv. weer mooier dan de laatste drie foto's die jij poste. Wat je zegt dus idd: "Wat voor mij fotografie is, blijft subjectief." En dus is het niet mogelijk om ergens een echte grens te trekken.

Wat
Citaat:
Om het concreet te brengen zou ik zeggen dat een goede foto een foto is waar over nagedacht is en waar tijd in gestopt is. Maar snapshots kunnen soms ook indrukwekkend zijn. Maar ook die kunnen een soort van sfeer uitspreken of een boodschap hebben.
betreft ben ik het helemaal met je eens. (Al kan je ook dan discussieren over bepaalde dingen.)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 16:00
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 31-05-2004 @ 22:39 :
Ieke: die foto is best okee, niet superspannend maar hij valt wel onder fotografie. Wat ik niet onder fotografie vind vallen is foto's van iemands achtertuin, ik kan wel voorbeelden gaan posten maar het lijkt me vrij duidelijk.

Ik post wel voorbeelden van wat ik wel fotografie vind

eigen werk:

[afbeelding]

[afbeelding]

minder dan dit zou ik dus zelf nooit posten. nou ja, dat is niet waar, maar je snapt wel wat ik bedoel.
hahaha dan zeg je dat je anderen hiero zo cliché en niet origineel vind en dan kom je met deze 2 foto's. Té grappig gewoon.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 16:29
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
sommige mensen hier blijken grootheids waanzin te hebben..
als men zich wil meten aan hun legendarisch hoge niveau, dan zullen er weinig foto's meer verschijnen op dit forum...

foto's posten van top-fotografen, wat wil je daarmee bereiken?
woorden schieten me echt gewoon te kort om duidelijk te maken dat sommige mensen hier zich belachelijk aanstellerig gedragen.
grow up..zeg ik dan
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 18:45
Unsterblich
Avatar van Unsterblich
Unsterblich is offline
Wat is het nut van een subforum éigenlijk? Worden het dan ineens wel artistieke foto's? Of mag dan iedere heikneuter met een fototoestel een topic openen om de rest te vervelen? Ik persoonlijk zit daar geenszins op te wachten. Dus tja, wenselijkheid lijkt mij onduidelijk eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 18:58
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 01-06-2004 @ 17:00 :
hahaha dan zeg je dat je anderen hiero zo cliché en niet origineel vind en dan kom je met deze 2 foto's. Té grappig gewoon.
leg eens uit waarom ze cliché zijn dan?

en het zijn geen foto's van top fotografen Midget, gewoon foto's van amateur fotografen.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:08
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Waarom laat je topic starters niet wat vertellen over hun foto's, wat compositie ed. betreft, en verwijder je de topic als dat niet wordt gedaan ? Zo houd je het niveau misschien hoger. Desnoods een fotoboek-topic erbij zou geen slecht idee zijn.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:08
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 01-06-2004 @ 19:58 :
leg eens uit waarom ze cliché zijn dan?

en het zijn geen foto's van top fotografen Midget, gewoon foto's van amateur fotografen.
Als je dát zelfs niet kan zien moet je voortaan maar je opening dichthouden en niet zo urineren op andere leden. Voel je je hoger dan anderen ofzo? Zo gedragen jij en een paar andere knekkers op dit forum zich wel namelijk. Maargoed jullie zijn gewoon pure ontlasting die erop hornireren anderen lekker af te ruften met hijatchie cliché replies, '' quote '' replies en gezellige roll oogjes.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:11
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 01-06-2004 @ 20:08 :
Als je dát zelfs niet kan zien moet je voortaan maar je opening dichthouden en niet zo urineren op andere leden. Voel je je hoger dan anderen ofzo? Zo gedragen jij en een paar andere knekkers op dit forum zich wel namelijk. Maargoed jullie zijn gewoon pure ontlasting die erop hornireren anderen lekker af te ruften met hijatchie cliché replies, '' quote '' replies en gezellige roll oogjes.
Gelukkig ben jij zo'n goed voorbeeld voor ze eh !

Gezellige
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:58
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
haha chameleon je doet precies hetzelfde, nerd.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Verhalen & Gedichten Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid
Raakvlak
11 20-01-2005 18:28
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.