Oud 08-09-2012, 21:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
In dit topic kun je terecht met al je vragen en ervaringen betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, spiermassa, gezond eten, voeding als je sport, voedselallergie/-intolerantie, enzovoorts.

Naast de algemene regels van het forum en L&G, gelden in dit topic nog een paar extra regels over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- Specifieke vragen stellen
- Als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- Keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag (daar voor kun je terecht op Eten & Drinken)
- Posts m.b.t. de psychische kant van eten horen op Psychologie. Het is niet verboden om hier over de psychische kant te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen).

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.

Voor algemene informatie over eten is er het Voedingscentrum.

En voor het vorige topic moet je hier zijn.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-09-2012, 16:05
Verwijderd
Ik heb vaker 's avonds training. Ik kom dan erg laat thuis en heb dan honger/trek. De neiging om iets ongezonds te pakken is groot, maar beter pak ik iets dat niet zo ongezond is of dat in ieder geval niet weer de nodige calorieën aanvult (ik krijg er genoeg naar binnen overdag).

Hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen eten? Het moet wel LEKKER zijn, dat is een belangrijke voorwaarde
Met citaat reageren
Oud 11-09-2012, 16:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik weet niet of je ervan houdt, maar kwark bevat relatief weinig calorieën, en een boel goede eiwitten en het vult ook goed.

Maar ik vermoed dat je hartige trek hebt, en dan is het altijd nog beter om even een tosti te maken of een ei te bakken dan om een zak chips leeg te eten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-09-2012, 17:10
Verwijderd
Gekookt eitje is ook prima. Niet ongezond, niet veel calorieen, vult wel wat en het is lekker. Bevat ook weer eiwitten die handig zijn na het sprten. Of je eet een paar plakjes ham, eventueel a la je oma om een augurk of blikasperge gewikkeld. Of een stukje kipgrillworst.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 16:04
Verwijderd
Ik train sinds kort 4 of 5 keer per week en daardoor heb ik ineens heel veel honger gekregen. Nu is het gelukkig wel echt honger en dan eet ik dus of brood, yoghurt of iets in die richting. Nu vroeg ik me alleen af of het ook slecht is dat ik een soort van twee keer avondeten heb? Ik eet vaak iets van pasta, rijst of wat dan ook voor ik ga trainen (ik train meestal rond 7 uur, ik moet echt per se iets eten van te voren, brood vult dan vaak niet genoeg) en dan daarna heb ik weer superveel honger en eet ik dus nog een keer pasta oid. Het zijn normale porties eten, niet dat ik het verdeel met 50% voor de training en 50% erna, het is eerder iets als iets minder dan normaal tot normaal voor de training en normaal of iets meer dan normaal erna . Is dat erg?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 17:32
Verwijderd
Meerdere keren warm eten op een dag is niet ongezond, tenzij je avond eten ongezond is.

Je kunt er wel op letten niet teveel saus te eten en als je vet vlees eet, kun je daar beter niet 2 porties van eten. Als je veel krachttraining doet en daardoor probeert meer eiwitten binnen te krijgen kun je beter wat extra vis eten of magere zuivel, dan dat aan te vullen met meer vlees.

En ik weet niet binnen hoeveel uur je honger krijgt. Als het minder dan 2,5 uur is zou ik eens kijken of je misschien voedzamer kunt eten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 23:12
JustEline
JustEline is offline
Hoi iedereen!
Sinds ongv. de brugklas (zit nu in de 5e) ben ik eigenlijk al te dik. Na duizenden pogingen afvallen die niet werkten, gaat het nu eigenlijk heel goed! In een maand ben ik 2kg afgevallen, en om mijn streefgewicht te bereiken moet ik nog 8kg. Maar ik ben gewoon zo bang dat ik weer heel snel ga aankomen als ik eenmaal op mijn ideale gewicht ben! Iemand tips om je gewicht stabiel te houden na het afvallen, en hoe je uberhaupt dat afvallen langer dan een maand volhoudt? Alvast bedankt!

- x Eline
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 23:17
klooterkip
klooterkip is offline
Hm vervang je ongezonde eten door eten wat jij lekker vindt en gezond is, anders houd je het natuurlijk nooit vol. Veel sporten en water drinken. Probeer er echt een levensstijl van te maken. Wat eet je nu allemaal op een dag?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 23:20
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Als je echt te overgewicht hebt, kun je het beste naar een dietiste gaan. Als je nu in de vijfde zit, ben je 16 of 17 en nog volop in de groei. Het is dan heel slecht om af te willen vallen zonder begeleiding van een dietist, omdat je niet precies weet wat je nodig hebt. Het beste wat je kunt doen is dan meer gaan sporten. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat beter werkt dan dieten als je nog zo jong bent .
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 23:22
JustEline
JustEline is offline
Op het moment eet ik 's ochtends of yoghurt met fruit of bruin brood met appelstroop, en een beker melk. Tussendoor niks, en dan luchen met bruin brood met smeerkaas of vruchtenhagel of zoiets. Dan tussendoor een bastognekoekje of biscuitje, en 's avonds wat de pot schaft Na avondeten eigenlijk alleen nog maar drinken, drinken, drinken.

Maar ik bedoelde eigenlijk niet HOE je moet afvallen, maar hoe je dat volhoudt en hoe je na het afvallen op gewicht blijft !
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 23:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb je topic even samengevoegd met het topic dat speciaal voor dit soort vragen bedoeld is.

Veel mensen denken dat afvallen iets is dat je een tijdje moet volhouden en dat je daarna weer "normaal" gaat eten. Maar dat werkt niet. Want door dat "normale" eetpatroon ben je juist te zwaar geworden. De enige manier om het gewicht eraf te houden is door je eetpatroon voor altijd om te gooien naar een gezonde en gevarieerde voeding.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 12:52
Verwijderd
Plus beweging, zorg dat je blijft verbranden.

Dank voor de tips, het is inderdaad hartige trek. Een eitje gaat er eigenlijk altijd wel in, ga dat eens proberen. Want inderdaad, als er een zak chips ligt, duw ik die na een training gewoon naar binnen als ik niet oplet
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Meerdere keren warm eten op een dag is niet ongezond, tenzij je avond eten ongezond is.

Je kunt er wel op letten niet teveel saus te eten en als je vet vlees eet, kun je daar beter niet 2 porties van eten. Als je veel krachttraining doet en daardoor probeert meer eiwitten binnen te krijgen kun je beter wat extra vis eten of magere zuivel, dan dat aan te vullen met meer vlees.

En ik weet niet binnen hoeveel uur je honger krijgt. Als het minder dan 2,5 uur is zou ik eens kijken of je misschien voedzamer kunt eten.
Ah . Meestal eet ik precies hetzelfde voor en na mijn training, of iets wat erop lijkt in ieder geval. Vaak eet ik als vlees gehakt of kip, is dat heel erg vet? Krachttraining doe ik op het moment niet echt heel veel.

Over het algemeen kan ik me helemaal vol eten en 2.5 uur later wel weer denken 'goh, ik zou wel wat lusten'. Maar dat is bij mij eigenlijk altijd wel geweest. Op zich heb ik niet het idee dat ik zo slecht eet . Als in, ik ontbijt met bruin brood, dan vaak met boter en vleeswaren. Meestal ham of kipfilet. Heel soms met iets zoets, maar dat vind ik minder lekker. Tussendoor eet ik fruit of ontbijtkoek. Ik lunch met brood, ook met vleeswaren. Dan zo'n 2 uur later eet ik weer brood. Tussendoor dan nog iets van yoghurt, soms met suiker erdoor. Dan ga ik avondeten. Als ik train dan doe ik dat vrij vroeg, rond een uur of 5 half 6, en dan na het trainen dus nog een keer rond een uur of 8 half 9. Als ik niet train eet ik meestal nog een boterham tussendoor, en dan eet ik 's avonds rond 7 uur. En 's avonds wat later op de avond, meestal rond 9/10 uur eet ik of nog brood of yoghurt.

En meestal eet ik ergens tussendoor nog wel meer fruit. Tijdens colleges enzo, maar dat verschilt echt per dag
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 14:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Klinkt heel gezond Apate, en als je gewicht daarbij gewoon stabiel blijft is er niks mis mee.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 16:02
Verwijderd
Prima
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 01:09
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik heb veel last van avondsnacken.. Wanneer ik een film kijk moet ik gewoon iets te knabbelen hebben. Meestal ga ik dan door een groot stuk kaas heen of ontelbare crackers met pindakaas, en vanavond ook nog een reep chocola erdoorheen geduwd.
Het is heel frustrerend omdat ik totaal mijn gevoel van controle verlies. Vooral als er niemand kijkt doordat iedereen al naar bed is.

Heeft iemand handige tips om snacken tegen te gaan?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Ik heb veel last van avondsnacken.. Wanneer ik een film kijk moet ik gewoon iets te knabbelen hebben. Meestal ga ik dan door een groot stuk kaas heen of ontelbare crackers met pindakaas, en vanavond ook nog een reep chocola erdoorheen geduwd.
Het is heel frustrerend omdat ik totaal mijn gevoel van controle verlies. Vooral als er niemand kijkt doordat iedereen al naar bed is.

Heeft iemand handige tips om snacken tegen te gaan?
En de reden dat het zo moeilijk is om ermee te stoppen, is dat je het zo gewend bent, je hebt die associatie sterk gelegd. Je lichaam denkt daardoor: 'Ha! we zien een tv! Etenstijd!'.
Die associatie is moeilijk te doorbreken. Wat je zou kunnen proberen, is telkens als je voor de tv zit en iets wil snacken, jezelf afleiden door iets anders te gaan doen: een kop thee zetten of in plaats van zittend kijken, staand gaan kijken.
Als je het snacken op zich geen probleem vindt maar alleen bang bent dat je te veel binnen krijgt, zou je ook kunnen gaan snacken op zilveruitjes, augurkjes, bleekselderij, plakjes komkommer, radijsjes, kerstomaatjes, dat soort dingen. Daarmee doorbreek je die associatie niet, maar je wordt er ook niet dik van.
Doe je je eigen boodschappen? Zo ja, gewoon geen snoep en snacks in huis halen. Bewaar brood in de vriezer en ontdooi alleen wat je die dag nodig hebt, dan kun je ook niet tijdens een film een half brood opeten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 11:48
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Is 200 a 250 gram per dag afvallen te veel?
Ik eet zo'n 1300 calorieën per dag, genoeg proteïne en groente en ook koolhydraten(volkorenbrood, bran flakes, rijst, pasta, aardappelen etc.)
En ik loop 3x per week hard en fiets naar school.
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 12:23
klooterkip
klooterkip is offline
hm 1300 is misschien net te weinig, wat eet je per dag? (Je voedingsschema)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 12:49
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
O: kellogs all-bran, brood met (gezond) beleg zoals jam en pindakaas
T: Mueslireep
L: 2 of 3 boterhammen met kipfilet, pindakaas, kalkoenfilet
T: Fruit of weer 1 boterham
A: voorbeeld: broccoli met kip of zalm, of xtje ongezond zoals macaroni met groenten en kip/kaas

Water hele dag, en meestal 1 glas roosvicee 50/50.
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 14:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Voor iemand van jouw leeftijd is 1300 ckal wel erg weinig, probeer dus bij de lunch wel echt 3 boterhammen te eten en niet minder. Verder is het raadzaam om niet meer dan 1 kilo per week af te vallen. elke dag wegen heeft geen zin, omdat je lichaamsgewicht altijd met ongeveer 1 kg schommelt gedurende de dag door de natuurlijke vochtbalans.
Verder merk je pas echt of je te weinig eet als je je daarbij voortdurend moe gaat voelen en het sporten niet meer goed gaat, of je concentratie op school weg is. Dat is een duidelijk teken dat je te weinig brandstof hebt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 16:38
ADO070
Avatar van ADO070
ADO070 is offline
Hoe weet je hoe oud ik ben?
En ja ik voel me een beetje moe, maar niet zo moe dat ik me niet meer kan concentreren.
Dat moe zijn boeit me niet, ik wil graag 10 KG blijvend afvallen.
Dus gewoon blijven bewegen en gezond eten(en meer eten).
Ik weet trouwens niet hoeveel calorieen ik mag eten, 2000 ofso.
15, 170, 80 kg
__________________
FUCK YEAH
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 17:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik wist al dat je 15 bent uit eerdere posts
En juist als je blijvend wil afvallen moet je niet te snel afvallen. Te snel afvallen (en daarna als je "klaar" bent weer hard aankomen) is de voornaamste reden dat mensen een dieet niet volhouden. Je voelt je na een tijdje zo moe en rot dat je motivatie verliest en weer in de "fout" gaat. Nu val je eigenlijk iets te snel af (want 7 keer 250 gram is bijna 2 kilo per week) dus moet je wat meer eten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-09-2012, 09:15
klooterkip
klooterkip is offline
Jep, meer eten. 3 boterhammen bij je lunch, nog 2 bij je tussendoortjes. Maak je geen zorgen dat je daardoor opeens aankomt, want dat gebeurt niet. Je hoort 300-400kc onder je dagelijkse behoefte te zitten. Jij zit er makkelijk 700 eronder.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2012, 09:13
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Hoi iedereen
Ik wil ook erg graag weer afvallen.
Ik heb vorig jaar heel erg netjes gelijnt, maar na de zomervakantie ben ik bijna alles (helaas) weer aangekomen.
Ik zit op voetbal, en probeerde altijd 6 dagen gewoon eventjes te hardlopen, maar dat lukt me nu niet meer...
Ik heb het erg druk nu, natuurlijk gewoon huiswerk voor school, pianoles huiswerk, voetbal training, krantenwijk...
En dan zit ik ook nog in de band voor de musical en moet ik zo veel mogelijk oefenen.

Ik weet echt niet waar ik de tijd ga vinden om weer te gaan hardlopen (vind ik echt leuk) en daardoor heb ik de hele tijd het idee dat als ik nu ga lijnen het geen zin heeft...
Ik zit het lijnen nu uit te stellen naar na de musical (die is over een maand) omdat ik dan waarschijnlijk wat meer tijd heb.
Ik ben bang dat ik dan ook weer iets bedenk waardoor ik het uitstel.

Ik zou dus eigenlijk gewoon nu moeten beginnen, maar hoe?
Ik ben de hele tijd bang dat ik dan als ik op vakantie of ergens ander ben weer bijna alles aankom?
Ik weet niet hoe maar iemand help alsjeblieft?

Dankjulliewel!
Groetjes Kaaspepsel!
Ps. Ik eet niet teveel kaaspepsels hoor!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2012, 13:41
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Afvallen is eigenlijk heel simpel: je moet minder eten dan je verbruikt, en dan val je af. Je kan dus met sporten proberen te zorgen dat je meer verbruikt en zo afvallen, maar meestal werkt dat niet echt omdat je dan ook meer trek krijgt en dus meer gaat eten. De combinatie van iets minder eten en meer bewegen werkt het beste. Maar als jij nu geen tijd hebt om meer te sporten dan is het ook prima om nu alleen te beginnen met minder eten.
Als je tips wilt over hoe je het beste minder kunt eten maar toch genoeg binnenkrijgt om goed voor jezelf te zorgen is het handig om even te vermelden hoe lang en hoe zwaar je bent, en wat je gemiddeld eet op een dag (dus aantal boterhammen, wat je erop doet, tussendoortjes, hoevaak je opschept tijdens het avondeten, dat soort dingen)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-09-2012, 16:33
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Dankjewel pluis voor het antwoorden
Ik weet hoe ik verantwoord moet lijnen, en als ik eenmaal bezig ben gaat het ook goed, dus dat is het probleem niet.
Het is meer dat ik het heel erg leuk vind om te harlopen, en me dat ook een kick geeft.
Als ik hardloop voel ik me goed en gemotiveerd om ook af te vallen...
Maar omdat ik daar dus nu geen tijd voor heb, weet ik niet hoe ik mezelf nu moet motiveren en laat doorzetten in het afvallen...
Dat is dus waar ik nu mee zit...
Heb je daar misschien tips voor?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2012, 17:05
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik merk zelf altijd dat ik me het beste kan motiveren voor iets als ik een plan maak. Dus niet alleen maar "ik moet minder eten", maar dan bedenk ik voor mezelf uit van ok ik eet per dag zoveel boterhammen en 1 keer opscheppen bij avondeten dan mag ik nog fruit naar keuze en één koekje. En schrijf het ook op en prik het op je prikbord. Op die manier is het wat minder abstract allemaal. Of bijvoorbeeld dat je die ene hele mooie trui graag wil hebben, dan kan je jezelf beloven dat als je je doel bereikt hebt (en dan niet direct op 10 kg mikken, maar kleine haalbare doelen verzinnen) je die voor jezelf mag kopen.
En als je dan eenmaal goed op dreef bent is die maand ook zo weer om en dan kan je weer gaan hardlopen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-09-2012, 17:49
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Ah super bedankt Pluis!
Ik ga het zeker proberen
Jullie horen nog van me!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 14:57
Verwijderd
Laat maar zitten

Laatst gewijzigd op 28-10-2012 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 14:58
Verwijderd
vezels eten.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 14:59
Verwijderd
Citaat:
vezels eten.
brood dus?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:00
Verwijderd
Citaat:
brood dus?
jep. Donker brood bijv.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:03
Verwijderd
Citaat:
jep. Donker brood bijv.
daar kan ik 100 van eten zonder vol te raken
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:04
Verwijderd
Fruit kan ook.
http://www.caloriedagboek.nl/voeding...oedingsvezels/
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:10
Verwijderd
Is er ook nog iets anders?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:13
Verwijderd
Roggebrood of volkoren zuurdesembrood met kaas, ham of pindakaas.
Ongezoete muesli met kwark.
Peulvruchten als bruine bonen, cappucijners, kikkererwten en linzen.
Vlees en wild kunnen ook machtig zijn, en groenten ook, vooral koolsoorten.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Roggebrood of volkoren zuurdesembrood met kaas, ham of pindakaas.
Ongezoete muesli met kwark.
Peulvruchten als bruine bonen, cappucijners, kikkererwten en linzen.
Vlees en wild kunnen ook machtig zijn, en groenten ook, vooral koolsoorten.
ik wil vol zonder dikker te worden als ik lang vol hou ;p
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:16
klooterkip
klooterkip is offline
Hoeveel eet je nu dan per dag? En hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel eet je nu dan per dag? En hoe oud ben je?
Ik hou het eten niet bij maar ben 17
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:37
Verwijderd
Kwark.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Kwark.
daar kom je ook van aan he
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:48
Verwijderd
Dan bv je ontbijt vervangen door kwark + fruit + noten. Ja, het levert energie (en dus kun je er van aankomen), maar eten moet je toch. Ik zit zelf altijd lang vol van zo'n ontbijt, veel langer dan van brood.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Dan bv je ontbijt vervangen door kwark + fruit + noten. Ja, het levert energie (en dus kun je er van aankomen), maar eten moet je toch. Ik zit zelf altijd lang vol van zo'n ontbijt, veel langer dan van brood.
en hoe kan ik nu vol gevoel krijgen ??
want het is nu beetje te laat voor onbijt
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 16:53
Verwijderd
Oooh, je hebt nu honger Hmm, zelf eet ik dan tussen maaltijden door gewoon fruit of een stuk rauwkost.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Oooh, je hebt nu honger Hmm, zelf eet ik dan tussen maaltijden door gewoon fruit of een stuk rauwkost.
Niet honger maar wel lekkere dingen in huis nou als je vol bent heb je ook geen zin dus hoef je geen verleiding te weerstaan
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 19:08
Verwijderd
Oke is goed veel reacties kwamen daar niet echt
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 19:11
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Een forum is geen chatbox hè het kan dus even duren voordat er mensen reageren, vooral op een zaterdagmiddag.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Een forum is geen chatbox hè het kan dus even duren voordat er mensen reageren, vooral op een zaterdagmiddag.
Hoezo vooral op de zaterdagmiddag?
niet iedereen is buiten huis toch?

btw een chatbox was wel leuk geweest
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 20:04
klooterkip
klooterkip is offline
Wat eet je nou, je hoeft het niet tot op de detail te weten, maar in grote lijnen. Anders kunnen we je nooit helpen he.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.