Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2011, 05:35
hulpje
hulpje is offline
Hoi, heb net te horen gekregen dat ik voor de 3e x uitgeloot ben voor gnk, voor mij is echt een wereld ingestort nu en dan overdrijf ik echt niet....

Ik moet nu dus op zoek naar een 2e studie, alleen ik kan maar niks vinden wat ik wil doeen. Ik zou graag een studie willen waarmee ik later wel uitzicht heb op een baan in het ziekenhuis, en dan het liefst een wat meer biologische studieipv scheikundige, dus liever geen farmacie oid.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik zit echt in zak en as. Ik zou eigenlijk gewoon willen zeggen dat ik het leven gewoon niet meer zie zitten, tis voor mij nu meer een leed dat ik door moet komen tot mn dood, maar ik kan moeilijk nog 60 jaar niks zitten doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2011, 08:49
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Ik hoor van veel mensen dat zij als alternatief biomedische wetenschappen hebben? Maar volgens mij is dat wel met scheikunde-achtige dingen.

Ik vond op een site de volgende mogelijkheden, waarmee je alsnog in het ziekenhuis terecht kunt komen:
bewegingswetenschappen
bio-medische wetenschappen (medische biologie)
biologie
biomedische technologie
farmaceutische wetenschappen
gezondheid en leven
gezondheid en maatschappij
gezondheidswetenschappen
medische informatiekunde
medische natuurwetenschappen
moleculaire levenswetenschappen
technische geneeskunde
voeding & gezondheid
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 09:16
Loveley
Avatar van Loveley
Loveley is offline
Of ga naar het buitenland?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 10:34
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Biologie en dan zij-instroom geneeskunde?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 11:23
Juudt
Juudt is offline
Of Pre-Med op een van de university colleges, en dan zij-instroom/summa/a-ko doen... maar dan kan je denk ik pas in Januari beginnen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 14:12
hulpje
hulpje is offline
Dank voor jullie tips, persoonlijk had ik of Biologie of Biomedische wetenschappen voor ogen, maar leiden zulke opleidingen wel naar het ziekenhuis?

Een bioloog lijkt mij meer een leraar oid en Biomedische wetenschappen is een heel vaag verschijsel. Ik lees vaak dat dat een studie is die eigenlijk geen echte carriere-perspectieven heeft, maar aan de andere kant lees ik op de volgende site dat het een studie is met 1 vd beste starterssalarissen, heel vaag dus.

Dit is de site trouwens: http://www.depers.nl/economie/465374...rssalaris.html

Daar zie je dat Farmacie en Medische Biologie (BMW) op dezelfde hoogste staan, dus weet iemand wat dit allemaal nou preceis in houdt?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 16:10
chiara_
Avatar van chiara_
chiara_ is offline
Biomedische wetenschappen is echt niet vaag, hoor. Je kunt bijvoorbeeld in een ziekenhuis in een laboratorium gaan werken of bij anders een onderzoeksinstituut.. Ik heb zelf een tijd onderzoek gedaan in het ziekenhuis en heel veel mensen waar ik mee in aanraking kwam, hadden ook biomedische wetenschappen gedaan, en geen geneeskunde. Ik las ook op de site van de UvA dat ruim 80% binnen een jaar een baan vindt. Alleen geloof ik wel dat ook dit een loting studie is, dus hoe dat precies voor jou in zn werk zou gaan, weet ik ook niet...

En nog even dit, als je echt heel graag geneeskunde wil gaan doen: mijn nicht en haar vriend waren ook 3x uitgeloot en zijn toen in Leuven gaan studeren. Nu werken ze allebei in Utrecht in een ziekenhuis, als kinderarts en anesthesioloog
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 17:01
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hbo verpleegkunde. Dat leidt naar het ziekenhuis!

En ik geloof nooit dat geneeskunde de enige mogelijke studie is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Radeloos
Sweet'
8 28-10-2009 11:07
Liefde & Relatie Radeloos...
Fietsertje
29 08-05-2005 20:47
Liefde & Relatie M'n 'vriend' in Italie, radeloos
°sparkling°
46 04-10-2004 15:22
Verhalen & Gedichten radeloosheid
XsweetloesjuhX
2 12-09-2004 09:48
Liefde & Relatie zucht...ben totaal radeloos :(
DJken
3 22-02-2002 20:47
Liefde & Relatie radeloos.........ex........wat moet ik doen?
HelpMePlease
4 02-02-2002 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.