Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2001, 19:18
ducky
ducky is offline
Ik weet niet zeker of dit hier moet. Het gaat noet over wel of niet scheiden...
Gister was er op tv een documentaire over siamese tweelingen. Nu was daar ook een meisje, of twee ?, met een lichaam, maar twee hoofden.
Ze konden onafhankelijk van elkaar denken, maar niet onafhankelijk van elkaar handelen... Hoe dan een proefwerk maken bijvoorbeeld, de een met links schrijven en de ander met de rechterarm?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2001, 19:47
flurry
flurry is offline
als je er nou één hoofd afhaalt, krijg je dan een doodnormaal kind, of blijft die altijd een handicap houden? (misschien is dit nogal offtopic, maar dat vraag ik me af om een goede mening te kunnen vormen enzo)
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 19:50
flurry
flurry is offline
en btw, als je ze neit scheidt mogen ze natuurlijk gewoon samen een proefwerk maken. Ze doen later tenslotte ook alles met z'n tweeen. (Ze mogen alleen niet overleggen, want dat stoort andere kinderen)
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 19:58
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik heb ooit ook is een programma gezien en daar werden ze van elkaar afgehaald omdat ze alles wel apart hadden. Alleen ze zaten aan elkaar. Ik zou niet kunnen leven als ik aan iemand vast zat... je kan nooit doen wat jij wil, want er moet altijd overlegd worden..
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 20:28
isniegoenie
isniegoenie is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
Ik heb ooit ook is een programma gezien en daar werden ze van elkaar afgehaald omdat ze alles wel apart hadden. Alleen ze zaten aan elkaar. Ik zou niet kunnen leven als ik aan iemand vast zat... je kan nooit doen wat jij wil, want er moet altijd overlegd worden..
als jij aan iemand vast zit,dan weet je niet beter. je kunt nu niet zeggen dat jij zo niet kan leven. dan ben je daar aan gewend. mij lijkt het ook vreselijk, maar die mensen zelf hebben er niet zoveel moeite mee...daar kan je dus niet over oordelen vind ik....

Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 21:59
ducky
ducky is offline
Citaat:
flurry schreef:
als je er nou één hoofd afhaalt, krijg je dan een doodnormaal kind, of blijft die altijd een handicap houden? (misschien is dit nogal offtopic, maar dat vraag ik me af om een goede mening te kunnen vormen enzo)

nee, geen gewone kinderen... echt een lichaam, twee armen, twee benen, romp... en twee hoofden... heel vaag...
dus niet te scheiden...
maar de een proefwerk links schrijvend maken en ander rechtsschrijvend? Ze denken immers onafhankelijk....

Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 17:21
rozijntje
rozijntje is offline
en wat nu als er eentje verliefd wordt? en de ander moet niet hebben van die vent? god dat moet problemen geven. en als er eentje sterft? of kan dat niet? ik zou het in elk geval niet zien zitten, met zo'n dood hoofd langs mij.
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 21:13
ducky
ducky is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
en wat nu als er eentje verliefd wordt? en de ander moet niet hebben van die vent?
dat lieten ze dus ook zien... in sommige gevallen ging het goed, anderen even... een jaar of wat en andere helemaal niet... Heel zielig eigenlijk... maar je moet met de ander rekening houden... heel moeilijk lijkt me dat...

god dat moet problemen geven. en als er eentje sterft? of kan dat niet? ik zou het in elk geval niet zien zitten, met zo'n dood hoofd langs mij.
[/QUOTE]
Dan gaat de ander meestal ook dood, amdat ze vaak het bloedcirculatiesysteem delen... de een pomt wel bloed in de dode, maar de dode pompt het niet meer terug... maar idd, de een leeft vaak wel iest langer (een paar uur?) met een dood lichaam aan zich vast...


[Dit bericht is aangepast door ducky (14-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 17:28
belanda
belanda is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
Ik zou niet kunnen leven als ik aan iemand vast zat... je kan nooit doen wat jij wil, want er moet altijd overlegd worden..
Als je geloofd zit je ook aan God vast en dan kun je toch ook nog genoeg beslissingen nemen?

weet nie of dit de bedoeling hiervan is maar hij staat bij dit onderwerp vandaar.


groetjes belanda
__________________
wolken en wind die geen regen brengen zijn net mensen die beloftes doen en ze niet nakomen:)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 11:06
ducky
ducky is offline
Citaat:
belanda schreef:
Als je geloofd zit je ook aan God vast en dan kun je toch ook nog genoeg beslissingen nemen?

weet nie of dit de bedoeling hiervan is maar hij staat bij dit onderwerp vandaar.

groetjes belanda
Sorrie, maar filosofie en levensbeschouwing heeft niet alleen met god te maken.
maar als jij het zo ziet, het is jou mening en als je gelooft zit er inderdaad iets in.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 19:20
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
isniegoenie schreef:
Citaat:
nl2suzy schreef:
Ik heb ooit ook is een programma gezien en daar werden ze van elkaar afgehaald omdat ze alles wel apart hadden. Alleen ze zaten aan elkaar. Ik zou niet kunnen leven als ik aan iemand vast zat... je kan nooit doen wat jij wil, want er moet altijd overlegd worden..
als jij aan iemand vast zit,dan weet je niet beter. je kunt nu niet zeggen dat jij zo niet kan leven. dan ben je daar aan gewend. mij lijkt het ook vreselijk, maar die mensen zelf hebben er niet zoveel moeite mee...daar kan je dus niet over oordelen vind ik....


ik denk wel zeker dat die mensen het daar moeilijk mee hebben.. ja ze zijn zo geboren, dus ze hebben nooit anders geleefd, maar daarom weten ze nog wel beter !!! dat zien ze toch? dat zij bijzonder zijn??!! vind ik dus nergens op slaan wat je daar zegt!!
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 18:25
Caelin
Caelin is offline
Imo heeft niemand het recht om te besluiten dat een van de twee hoofden weggehaalt wordt, als ze allebei apart kunnen denken kan je toch moeilijk aan een van de twee vragen of je hem/haar weg mag halen?!
__________________
Groetjes, liefs en kusjus voor SammieZsZ, Bird of Prey, Fleet Admiral, Hybrid, Lindansje, Anonieme_teddybeer, Blackdolfin, Tampert, Eend en Vampiro;-)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 23:17
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
haha wat dnek je dat die kinderen een super normaal leven lijden zoals jij en ik....
ik denk dat die kinderen ff slim zijn dus ook het zelfde zullen antwoorden op een vraag.. in ieder geval allebei slchet of allebei goed..
maar kzie ze nou niet in de een klas vol met 30 kinderen een pw aarderijkskunde maken!
ahha wel een mooie gedachte!
kuz aaf
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 23:18
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
. Ik zou niet kunnen leven als ik aan iemand vast zat... je kan nooit doen wat jij wil, want er moet altijd overlegd worden..
hun zijn niet anders gewend he!
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 22:48
ducky
ducky is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
haha wat dnek je dat die kinderen een super normaal leven lijden zoals jij en ik....
ik denk dat die kinderen ff slim zijn dus ook het zelfde zullen antwoorden op een vraag.. in ieder geval allebei slchet of allebei goed..
maar kzie ze nou niet in de een klas vol met 30 kinderen een pw aarderijkskunde maken!
ahha wel een mooie gedachte!
kuz aaf
Ik denk niet dat je kunt stellen dat ze het zelfde zullen antwoorden omdat ze tweeling zijn. Dat betekend dat ik altijd de zelfde cijfers zou moeten halen als mijn klasgenoten, die zijn ook ongeveer even slim, ze doen immers ook vwo. (denk aan slordigheidsfouten, niet iedereen maakt dezelfde fouten of antwoord op dezelfde manier).
En ik weet niet of ze naar school gaan, mar ik denk dat het best mogelijk is. En anders: stel dat het zo zou zijn... dat vraag ik me gewoon af...

Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 10:10
~Miracle~
Avatar van ~Miracle~
~Miracle~ is offline
Wat raar. Ik denk dat ze apart een proefwerk moeten maken, dat de een eerst geblinddoekt moet worden en daarna het andere hoofd. Ze moeten later wel hetzelfde werk doen. Dus eigenlijk komt daar ook de keuze bij: laat het slimste of het domste kind het proefwerk maken. Ik vraag me wel af: kunnen ze elkaar beïnvloeden? Dat het ene hoofd denkt: ik schrijf nee op, en het andere hoofd schrijft ja op. Dat er dan een soort gevecht om het bestuur van de armen ontstaat. Want beide hoofden kunnen toch het lichaam besturen?
En kunnen ze met elkaar communiceren via het gedeelde zenuwstelsel in hun rug?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 13:10
Mimmy
Mimmy is offline
t is aleen wel zo dat siamese tweelingen niet lang leven omdat t allemaal niej klopt ensow en anders worden ze vaak van elkaar afgehaald dus of ze ooit een proefwerk(samen) zullen maken??
__________________
Shit happens..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 10:08
ducky
ducky is offline
Citaat:
~Miracle~ schreef:
Wat raar. Ik denk dat ze apart een proefwerk moeten maken, dat de een eerst geblinddoekt moet worden en daarna het andere hoofd. Ze moeten later wel hetzelfde werk doen. Dus eigenlijk komt daar ook de keuze bij: laat het slimste of het domste kind het proefwerk maken. Ik vraag me wel af: kunnen ze elkaar beïnvloeden? Dat het ene hoofd denkt: ik schrijf nee op, en het andere hoofd schrijft ja op. Dat er dan een soort gevecht om het bestuur van de armen ontstaat. Want beide hoofden kunnen toch het lichaam besturen?
En kunnen ze met elkaar communiceren via het gedeelde zenuwstelsel in hun rug?
zo zat ik nou ook te denken, maar kan het niet zo zijn dat het linker hoofd de linkerhand heeft bij een proefwerk en het rechterhoofd de rechterhand... ok, het klinkt heel stom, maar het lijkt me zo raar... Denk overgens niet dat blinddoeken werkt, want heb ook aan de ene kant het idee dat ze ook toch nog anders communiceren. Maar aan de andere kant weet ik het ook echt niet gewoon.

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2002, 10:10
ducky
ducky is offline
Citaat:
Mimmy schreef:
t is aleen wel zo dat siamese tweelingen niet lang leven omdat t allemaal niej klopt ensow en anders worden ze vaak van elkaar afgehaald dus of ze ooit een proefwerk(samen) zullen maken??
Veel siamese tweelingen worden inderdaad vroeg gescheiden, als het mogelijk is. Bij deze meisjes kon dat echt niet. Nu zijn ze een jaar of 7. Dus zullen wel naar school gaan, of in iedergeval les krijgen en dus ook wel eens een toets moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 11:05
~Miracle~
Avatar van ~Miracle~
~Miracle~ is offline
Lijkt me trouwens een miserabel leventje, hoor, als Siamese tweeling.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat heb je altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #5
fizzle-fluffy
196 06-11-2013 08:06
Lichaam & Gezondheid Wat heb je altijd willen weten over het menselijk lichaam? #4
Heksjuh
500 05-08-2011 11:26
De Kantine Wat als?
Daboman
320 02-06-2007 08:10
Lichaam & Gezondheid Siamese tweeling
$TR@NG3R
14 09-02-2004 19:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Siamese tweeling
Verwijderd
56 09-07-2003 20:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Prinses Máxima is in verwachting van een kind.
Verwijderd
119 26-06-2003 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.