Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2012, 20:49
Redlabel22
Redlabel22 is offline
Hoi !

Ik ben 14 jaar en ik wil XTC gaan proberen.
En ik wou jullie vragen of jullie nog tips hebben?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2012, 10:03
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Welkom!

Dit past beter op Drugs & Alcohol, dus ik verplaats het even voor je.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 10:04
Verwijderd
OT ; Ik ga je geen tips geven (weet ze ook niet) je bent pas 14
toch heb ik goeie tip begin er niet aan
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 10:54
Verwijderd
Hoi! Ik zou toch nog even wachten het is namelijk vrij heftig spul en als je hersenen nog in de ontwikkeling zijn is dat wellicht niet zo handig, ik zelf was 20 de eerste keer!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 14:43
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou nog even wachten met harddrugs inderdaad, wat kid606 zegt. Het gevoel is inderdaad vrij heftig en ik weet niet of jij en je vrienden zouden weten wat te doen als het niet goed gaat. Ik was zelf 18 toen ik het voor het eerst deed en het is maar 1 van de 3 keer gegaan zoals het hoort te gaan (de tweede keer kotste ik alles eruit voor het echt ging werken en de derde keer voelde ik me heel chill, maar was ik ook alleen maar aan het kotsen, ik ging veel te hard).

Ik vind 14 sowieso nogal jong om drugs te doen, maar ik was ook 14 toen ik begon met blowen, dus ik vind niet dat ik kan zeggen dat je het niet moet doen. Als je echt drugs wil gebruiken, begin dan gewoon rustig met een jointje (of een biertje), maar ik zou de harddrugs echt nog even laten liggen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 15:03
Verwijderd
Heb je wel eens alcohol gedronken/softdrugs gebruikt? Beter daarmee beginnen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 15:48
SdKfz222
SdKfz222 is offline
Doe het niet. Ik ken een vriend die drugs gebruikt, en zo bij de 'verkeerden' is beland...Het maakt je door en door 'rot' en 'slecht'...En je gaat supervervelend doen tegen anderen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 15:49
SdKfz222
SdKfz222 is offline
Citaat:
Beter daarmee beginnen.
dit is misschien je eigen mening, maar het is beter nergens mee te beginnen op vlak van alcohol en drugs, en dat is een feit
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 16:38
Verwijderd
Citaat:
dit is misschien je eigen mening, maar het is beter nergens mee te beginnen op vlak van alcohol en drugs, en dat is een feit
Zeg dat maar tegen de PTSS mensen voor wie XTC een zeer succesvol middel kan zijn. Om maar iets te noemen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 16:59
Verwijderd
Misschien moet je op internet kijken de nadelen en risicos , gevolgen voor als het verkeerd uitpakt

Laatst gewijzigd op 13-12-2012 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
dit is misschien je eigen mening, maar het is beter nergens mee te beginnen op vlak van alcohol en drugs, en dat is een feit
Ik bedoelde dan ook dat 'ie - als 'ie dan toch iets wilt uitproberen - beter niet meteen met een harddrug kan beginnen.

En dat is een feit
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 21:31
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Hoi! Je bent pas 14 dus ga eerst maar even wachten tot je wat ouder bent.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Doe het niet. Ik ken een vriend die drugs gebruikt, en zo bij de 'verkeerden' is beland...Het maakt je door en door 'rot' en 'slecht'...En je gaat supervervelend doen tegen anderen
Dat gaat echt niet voor iedereen op. Dit soort verhalen leiden er juist toe dat er zo'n panische houding ontstaat als iemand zegt dat hij/zij drugs doet. De meeste mensen die recreatief drugs gebruiken zijn hele fijne mensen die gewoon normaal doen en waar je het niet van zou verwachten.

Citaat:
Hoi! Je bent pas 14 dus ga eerst maar even wachten tot je wat ouder bent.
Dat.

Maar waarom zou je XTC willen proberen?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 09:21
Verwijderd
Citaat:
dit is misschien je eigen mening, maar het is beter nergens mee te beginnen op vlak van alcohol en drugs, en dat is een feit
Wat is dan je houding tov medicijnen?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 18:47
Zamorak
Zamorak is offline
Het kan wel, als je het met mensen doet die het vaker hebben gedaan en ouder zijn.
Maar het is gewoon opletten, en je moet weten waar je aan begint.
Ik vind dat iedereen voor zich moet weten of je drugs gebruikt.
Zelf was en ben ik 16 bij mijn eerste keer XTC, 14 is nog aan de jonge kant.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 01:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Overigens, als je écht van plan bent het te doen, laat je pillen dan testen. Dat kan bij JIP.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 12:33
Verwijderd
Hoezo op zo jonge leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 12:34
Verwijderd
Niet zo stoer willen zijn om er aan te beginnen,
je verneukt jezelf dermee, en het is verslavend..
voor de rest veel succes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-12-2012, 18:22
Asemoon
Asemoon is offline
Citaat:
Niet zo stoer willen zijn
lol

Citaat:
je verneukt jezelf dermee
looooooool (nja misschien wel op zo een jonge leeftijd maar daar doel jij vast niet op)

Citaat:
u en het is verslavend..
LOOOOOOOOOOOOOL

Nee.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 19:09
Zamorak
Zamorak is offline
XTC is wel degelijk verslavend, geestelijk verslavend, lichamelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 20:37
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
En niet vaker dan eens in de drie maanden. Om je hersenen nog enigszins intact te houden.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 22:21
Asemoon
Asemoon is offline
Citaat:
XTC is wel degelijk verslavend, geestelijk verslavend, lichamelijk niet.
Die kans is echt... niet groot.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 23:41
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik ken trouwens zat mensen die een depressie achter de rug hebben door te zwaar XTC-gebruik. Diezelfde vrienden zijn compleet pessimistisch geworden over het leven en het heeft hun hele houding naar dingen veranderd. Waarschijnlijk doordat de stof serotonine niet genoeg wordt afgegeven. En als je dat vaak doet krijg je deze shit.
Dus doe het alsjeblieft met mate.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 13:59
Zamorak
Zamorak is offline
Ik zeg ook niet dat de kans groot is, maar de kans is er wel
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 13:59
Zamorak
Zamorak is offline
1x in de maand gebruiken moet kunnen vind ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2012, 23:20
Asemoon
Asemoon is offline
Citaat:
Ik zeg ook niet dat de kans groot is, maar de kans is er wel
Inderdaad, maar het klinkt misleidend. "Het is verslavend" komt anders over dan " De kans dat het verslavend zal zijn, bestaat" of iets dergelijks.

Just saying

Citaat:
1x in de maand gebruiken moet kunnen vind ik.
4 weken vind ik wel een beetje weinig trouwens. Ik zou ten minste 6 weken ertussen houden. Zelf houd ik een minimum van 8 weken aan maar ik kom er vaak nog overheen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 15:56
Verwijderd
4 dagen achter elkaar moet ook kunnen op een festival :x

Ach zo lang je het maar niet al te vaak doet, kan ook gauw een half jaar overheen gaan bij mij.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 23:10
gobloid
gobloid is offline
ikzelf ben een geregelde drugsgebruiker wiet en xtc, wiet thuis, xtc bij uitgaan/festivals.

wat tips voor gebruik van xtc:
Ten eerste zou ik hier NIET aan beginnen voordat je het uitgaansscene een beetje kent, je bent 14, je gaat dus niet uit. xtc is een party drug, het heeft deze naam met een reden. thuis zou ik het nooit gebruiken, denk dat ik gek zou worden ook dan (xtc heeft als effect dat het je energy geeft, je wilt bewegen, moet bewegen en zult bewegen, dansen is dan natuurlijk ideaal)

Mocht je toch beslissen om xtc te gaan gebruiken, DOE DIT DAN NOOIT ALLEEN, dit geld als je 14 bent, maar ook net zo goed als je 22 of 50 bent. xtc is een harddrug (hier komen we later op terug) er zitten dus risico's aan, bij verkeerd gebruik kan je blackout gaan (bewusteloos raken) en als bijeffect kan dit hebben de dood door bijvoorbeeld verstikking, maar ook de xtc zelf kan slecht zijn (ook hier komen we later op terug) waardoor je de verkeerde stoffen binnen krijgt waardoor je blackout kunt gaan.

Als je dan toch xtc wilt gaan gebruiken pas dan erg op! xtc zijn in pilletjes te koop, echter zijn deze pilletjes illigaal. dit houd dus in dat de kwaliteit hiervan niet gewaarborgd is. in feite kan er dus van alles in gegooid zijn. er zijn in het verleden gevallen bekend waar waspoeder in de xtc gevonden is. daarom altijd als je nieuwe pillen hebt LAAT ZE TESTEN! dit kan bij de ggd, kost je helemaal niks. enige wat het je kost is dat je 1 van je pillen in moet leveren, klinkt misschien kut, maar dood neervallen is veel kutter. Ook nadat je ze hebt laten testen (en ze blijken wel goed te zijn) pas dan alsnog op, het zijn erg kleine pilletjes maar ze hebben een erg groot effect, bij de eerste keer zou ik zeggen hak het pilletje in 5-6 stukjes. en neem 1 stukje in het begin. na 1-1.5 uur zal je een effect voelen. laat dit op je inwerken. je zult energy voelen, je zult voelen alsof je iedereen mag je wilt met iedereen een praatje willen maken en de wereld lijkt gewoon heel leuk allemaal. een ander effect wat tevens de "kater" is van xtc is je gebit, doordat xtc het effect heeft dat je spieren moeten bewegen zullen ook je kaken dit willen doen, je zult dus gaan knarsetanden, of met je kaken hard op elkaar gaan bijten. Hier is een heel bekend redmiddel voor, Kauwgom! HOU DIT ALTIJD AANWEZIG! dit is ook makkelijk mee te nemen bij het uitgaan (hetgeen waar xtc voor bedoelt is) dit voorkomt dat je een week later nog steeds last hebt van je kaken/tanden, en ook al klinkt het ongeloofwaardig, je zult (vooral de eerste keer) hier zeker een paar dagen last van hebben. Iets anders dat je eigenlijk ALTIJD bij je moet hebben bij gebruik is Dextro Energy, dit zijn kleine rolletjes met vierkante snoepjes (te koop in elke supermarkt in het snoepvak en benzinestation e.d.) Hoe raar het ook klinkt maar met Druivensuiker (waar Dextra energy van gemaakt is) zal het effect van de XTC afnemen met zo'n ongeveer 90% (naar eigen ervaring) voor de ene is dit meer dan de ander maar iedereen zal een afname van het effect voelen bij gebruik, en ook direct.

een aantal andere dingen waar met xtc mee opgepast moet worden is het gebruik van andere genotsmiddelen zoals Alcohol, tabak, andere drugs. Vooral bij de eerste keer "Gewoon NIET doen" grote kerels kunnen er knock out door gaan dus een jongen van 14 helemaal. voor sommige is het onmogelijk om iets anders erbij te gebruiken, voor andere lukt dit wel, dit is per geval anders. ga hier HEEL rustig mee om. alcohol + tabak erbij is voor de meeste geen probleem, alcohol zou ik niet te sterk doen ivm uitdroging (festival bier is hier perfect voor dus)
Xtc heeft al het effect dat het je lichaamstemperatuur verhoogd (1-2graden hoger word makkelijk gehaald) dit samen met veel bewegen zorgt ervoor dat je veel vocht verliest, alcohol heeft ook het effect dat je veel vocht erdoor verliest, dus DRINK VOLDOENDE! bij je eerste keer gebruik zou ik zeggen alleen water, 1-1.5 liter water drinken per uur is echt normaal. Hierboven werd net al genoemd dat het je lichaamstemperatuur verhoogd. Als je het buiten gebruikt en het is 30C + zonnig, dan raad ik ten strengste af om te gebruiken! dit laatste is waarschijnlijk hetgeen waar de meeste gebruikers aan bezwijken, zon is echt slecht bij gebruik van xtc.

Xtc is een harddrug, dit is het voor een reden, let dus erg op! verslavend is het totaal echter niet, niet geestelijk en niet lichamelijk. In mijn ogen zou Xtc ook geen harddrug moeten zijn. reden hiervoor is dat er geen risico's aan zitten bij normaal gebruik en verstandig gebruik 1x per maand gebruik (mensen die zeggen dat dit wel zo is, alstublieft stuur mij een linkje van het wetenschappelijke onderzoek die dit heeft aangetoond dit bestaat tot op heden nog steeds niet ondanks de vele onderzoeken die er geweest zijn) . Legale pillen zouden het probleem dat er nu is met vervuilde pillen en/of te sterke pillen kunnen verhelpen waardoor het een veilige drug zou kunnen worden. Een frans onderzoek (vergelijkbaar met Commisie Baan, het onderzoek die de nederlandse opiumwet heeft ontwikkeld) heeft zelfs Alcohol als meer risicovol beschouwd dan XTC (er werd hier op 5 punten gekeken, geestelijke problemen, lichamelijke problemen, problemen voor de maatschappij, problemen voor de economie (denk aan ziekte) en de laatste kan ik me even niet meer herrineren)

Ik Promoot hier gebruik van XTC NIET! wil je niet gebruiken doe dat dan ook zeker niet! alcohol is voor de meeste leuk genoeg, heb je geen behoefte aan drugsgebruik doe het dan ook lekker niet.

wil je echter toch experimenteren wacht dan het liefst tot je tenminste 18 bent.
en houd je aan de volgende dingen voor je eigen veiligheid, gezondheid, gevoel en plezier (ook het plezier de volgende dag)

dus even kort op een rijtje:
- Test je spul bij ggd
- Nooit alleen
- Zorg dat je het effect kunt gebruiken (met dansen, keihard sporten, noem maar op)
- Neem kauwgom mee + Dextro energy
- Drink voldoende
- Niet in de zon staan, het liefst binnen gewoon of als de zon al onder is.

Voor iedereen die na het lezen hiervan toch van plan is te gebruiken, LET AUB OP JEZELF! en mensen die erbij zijn, LET OP HUN! twijfel je over je vriend/je eigen gezondheid, bel 112! veiligheid voorop, ik kan dit niet vaak genoeg zeggen.

Voor Iedereen die wilt gebruiken maar nog vragen heeft, stel ze gerust, pm me of wat dan ook.'
alles wat ik hier opgeschreven heb doe ik niet om stoer te zijn of dergelijk, ik doe dit om te helpen zodat er niet nog meer doden zijn dan er al zijn geweest (zijn er nog steeds stukken minder in % dan bij alcohol maar toch)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 23:16
gobloid
gobloid is offline
Citaat:
Dat gaat echt niet voor iedereen op. Dit soort verhalen leiden er juist toe dat er zo'n panische houding ontstaat als iemand zegt dat hij/zij drugs doet. De meeste mensen die recreatief drugs gebruiken zijn hele fijne mensen die gewoon normaal doen en waar je het niet van zou verwachten.
Dit is correct, drugs als cocaïne en heroine zijn een ander verhaal.
maar de echte partydrugs als speed en xtc worden eigenlijk semi gedoogd in nederland.
Op de grootste feesten en festivals van nederland is wel bewaking die erop let(je kan dus gewoon gepakt worden) , maar echt keihard controleren zullen ze niet, zet 2 drugshonden bij de ingang en je kunt waarschijnlijk 90% van de house/hardstyle/hardcore feest bezoekers aanhouden. echter worden er nu maar 20-40 aangehouden op feesten van 20-40.000.
de muzieksoorten leven met de drugs en de drugs met de muziek.

deze mensen gebruiken het zeer af en toe op zo'n feest (denk aan max 1x in de 8 weken ofzo) en aan deze mensen kun je niks zien dat ze gebruiken na of voor dit feest, dit kan je buurjongen zijn, je neef, misschien zelfs je vader. ikzelf heb ooit meegemaakt een oud leraar tegen te komen op 1 van die feesten die daar zelf ook gebruikte, ironisch genoeg was hij 6 jaar daarvoor mijn biologie leraar die toen onze klas nog vertelde hoe slecht drugs wel niet waren.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 01:10
Verwijderd
Beter pas je op met je 1-1,5l per uur, teveel water drinken icm xtc is ook echt gevaarlijk. Anderhalf liter per uur op een feestje van 10 uur is 15 liter, niet zo'n goed idee.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 09:19
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ja inderdaad, 1-1,5 liter per uur is VEEL te veel. Onder normale omstandigheden 1 of 2 normale glazen per uur is prima, als je hard danst en het heel warm hebt kun je wat meer drinken maar overdrijf het alsjeblieft niet. Van uitdroging word je niet blij, maar van watervergiftiging ook niet.

Oh, en over kauwgom: Dat hangt er natuurlijk vanaf. Ik vind het echt een van de meest ranzige dingen als ik x gebruik, en bovendien ga ik er alleen maar harder van knagen en heb ik dus meer last van m'n kaken dan zonder kauwgom.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 14:09
Zamorak
Zamorak is offline
Ik heb ook wel is gehoord, dat iemand veeslte veel dronk omdat hij dacht dat dit nodig was bij het gebruik van xtc, hij liep hierdoor watervergiftiging op... Ik drink ongeveer 2 glazen per uur, kauwgom soms, maar dan valt het meer op dat je gebruikt hebt is mijn mening. En van die dextro snap ik niet?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 14:11
Zamorak
Zamorak is offline
Oja en mint sigaretten zijn echt lekker bij gebruik, je kunt lekker diep inademen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 18:56
gobloid
gobloid is offline
Citaat:
Ik heb ook wel is gehoord, dat iemand veeslte veel dronk omdat hij dacht dat dit nodig was bij het gebruik van xtc, hij liep hierdoor watervergiftiging op... Ik drink ongeveer 2 glazen per uur, kauwgom soms, maar dan valt het meer op dat je gebruikt hebt is mijn mening. En van die dextro snap ik niet?
Als je gebruikt op een lekker feest/festival zweet je deze 1 liter er makkelijk uit, op festivals in de zomer drink ik zelf makkelijk 3 flesjes weg per uur. watervergiftteging moet je natuurlijk niet oplopen, maar uitdroging is een veel groter gevaar dan watervergifteging. maar je voelt vanzelf wel aan wanneer je *genoeg* water op hebt. en opvallen dat je gebruikt doe je toch wel... knagen doet bijna iederen, je ogen zie je het gelijk aan... en naar mijn mening maakt het niet zo uit of het opvalt, op de feesten waar ik heen ga gebruik minimaal 50%... (hardcore en hardstyle feesten als defqon 1, decibel, qountdown, qontinent, Masters of hardcore etc) hoe erg je er ook uitziet op het feest de kans is 99.9% dat je op diezelfde avond iemand anders tegenkomt waarnaar je denkt "oh bij mij valt het wel mee"

Dextro als je dat niet snapt moet je het eens proberen, werkt echt uitstekend als je van het effect af wilt. ikzelf gebruik het altijd direct nadat het feest afgelopen is. zodat ik in de trein nog ff kan slapen onderweg naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:11
Zamorak
Zamorak is offline
haha oke, zal is van die dextro proberen als ik naar huis ga dan
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 18:09
gobloid
gobloid is offline
Citaat:
haha oke, zal is van die dextro proberen als ik naar huis ga dan
om diezelfde reden wordt op bijna elk feest ook fruitella en vaak ook dextro verkocht, ze weten dat mensen het willen en het werkt, makkelijk geld vangen (2 euro voor rolletje fruitella) maarja beter dan lope knagen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2013, 09:29
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik denk dat het vooral een placebo-effect is, hoor. Maar als het werkt, werkt het. Denk alleen niet dat als iemand écht fout gaat, een dextro genoeg is...
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol XTC discussietopic
Prospect
7 19-09-2013 21:12
Drugs & Alcohol Vervuilde XTC.
Verwijderd
18 14-04-2009 14:52
Drugs & Alcohol Onderzoek hersenbeschadiging XTC fout
Mafheid
8 10-09-2003 11:26
Drugs & Alcohol Combinatie cocaine en XTC
Lora
19 11-07-2003 20:00
Drugs & Alcohol XTC en ALCOHOL niet doen!!
FREDERIC
18 07-10-2002 22:45
Drugs & Alcohol Enquete XTC
Wit Pareltje
22 14-05-2002 20:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.