Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2007, 09:11
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Hier dus alles over de beker seizoen 2007 - 2008.

Ik ben te lui om de eerdere uitslagen te posten, dus hier het programma voor vanavond:

datum thuis uit tijd
do 27/9 Cambuur Leeuwarden AZ 20.00
do 27/9 FC Twente NEC 20.45
do 27/9 Elinkwijk De Graafschap 17.00
do 27/9 AFC FC Den Bosch 20.00
do 27/9 Stormvogels Telstar Heracles Almelo 20.00
do 27/9 Deurne SV Meerssen 20.00
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2007, 09:28
Rioto
gisteren feyenoord. netjes utrecht verslagen met 3 - 0. jammer van een matige eerste helft. ben benieuwd naar de volgende tegenstander.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 10:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline


NEC maakt weinig kans tegen Twente, maar Hrepka doet mee en daar ben ik erg benieuwd naar. Hopen dat het een leuke wedstrijd wordt, unlike afgelopen zondag. Wat een prutsvoetbal was dat.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:55
Verwijderd
Netjes van PSV. 3-0 gewonnen.

Edit: Hebben ze niets aan...


Citaat:
PSV is uitgesloten in het toernooi om de KNVB beker. Het team van Ronald Koeman won gisteren weliswaar met 3-0 van Jong SC Heerenveen, maar verdediger Manuel da Costa had niet mogen meespelen in verband met een openstaande schorsing.

Ehhhh

Laatst gewijzigd op 27-09-2007 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 12:20
Verwijderd
fuckjfafjaiofjawgksmrhhdtfjftykjrk6FSJIOFJOIFJOWIF
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 14:02
Verwijderd
FC Eindhoven kampioen olé olé!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 14:10
PV
PV is offline
hier de uitslagen, bron NOS TT:

Dinsdag:
Be Quick 1887 1 FC Omniworld * 8
EVV 1 MVV * 3
FC Eindhoven * 4 Vitesse 2
Fortuna Sittard * 3 FC Emmen 1
Helmond Sport 0 Go Ahead Eagles * 1
RKC Waalwijk * 4 RBC Roosendaal 3
Spakenburg 0 Roda JC * 2
TOP Oss 1 BV Veendam * 2
WHC 0 FC Dordrecht * 2

Lisse 4 AGOVV Apeldoorn * 4
(AGOVV wint strafschoppenserie:5-4)
HFC Haarlem * 1 Willem II 1
(Haarlem wint strafschoppenserie:4-3)
FC Volendam 4 Sparta R'dam * 4
(Sparta wint strafschoppenserie:4-2)

Woensdag:
RKVV Roosendaal 1 Quick Boys * 3
Groene Ster * 1 DOTO 0
Argon 0 sc Heerenveen * 3
Excelsior * 3 VVV Venlo 2
IJsselmeervogels 1 FC Groningen * 8
Jong Heerenveen * 0 PSV 3
De Treffers * 2 ASWH 0
UNA * 1 Bennekom 0
Jong St.Telstar 1 NAC Breda * 2
Feyenoord * 3 FC Utrecht 0

Na verlenging:
Kozakken Boys 1 Ajax * 2
HHC Hardenberg * 5 VVSB 2
Be Quick'28 0 ADO Den Haag * 0
(ADO wint strafschoppenserie:4-3)
ONS Sneek 2 FC Zwolle * 2
(Zwolle wint strafschoppenserie:4-3)
* naar derde ronde

clubs met een sterretje erachter zijn dus door.

Vanavond is ook meteen de loting voor de volgende ronde
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 17:45
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Netjes van PSV. 3-0 gewonnen.

Edit: Hebben ze niets aan...





Ehhhh
Terecht, voor dit soort ongein is dit een terechte straf. En ze moeten niet met het excuus aankomen dat ze dat niet wisten. Die schorsing van Zonneveld hadden ze goed in de gaten.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 20:20
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Wat een ongelofelijk stomme fout is dat toch.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 06:28
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
PSV, AZ(, Utrecht) en Twente in de eerste ronde eruit, toch wel verrassend, al is PSV natuurlijk gewoon stom
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 08:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Heerlijk, als je puur op strijd kunt winnen. Twente speelde overigens wel beroerd, maar zoals ik zo vaak zeg, dat is ook een beetje de kracht van een goed spelend NEC.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 08:40
PV
PV is offline
Uitslagen donderdag:

AFC 0 FC Den Bosch * 4
Elinkwijk 1 De Graafschap * 5
Cambuur L'ward. * 1 AZ 0
Deurne * 3 Meerssen 0
Stormv.Telstar 1 Heracles Almelo * 2
FC Twente 1 NEC * 2

Loting derde ronde, bron NOS TT:

ADO Den Haag - Jong Heerenveen
Heracles Almelo - FC Omniworld
MVV - FC Dordrecht
Feyenoord - FC Groningen
Fortuna Sittard - FC Den Bosch
FC Zwolle - Go Ahead Eagles
Cambuur L'Warden - Excelsior
FC Eindhoven - Haarlem
De Treffers - NEC
Deurne - UNA
HHC Hardenberg - AGOVV Apeldoorn
Groene Ster - Quick Boys
Roda JC - De Graafschap
Sparta Rotterdam - NAC Breda
Ajax - sc Heerenveen
RKC Waalwijk - BV Veendam

Speeldata:30 okt,31 okt en 1 nov.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 09:20
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Mooie uitslagen allemaal. Jammer genoeg wederom een uitwedstrijd voor NAC.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 12:17
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Met Ajax - Heerenveen en Feyenord - Groningen gaan er de volgende ronde toch zeker 2 'grotere' clubs uit het bekertournooi.

en door Groene Ster - Quick Boys en Deurne - UNA blijven er zeker 2 amateurploegen in
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Mooie uitslagen allemaal. Jammer genoeg wederom een uitwedstrijd voor NAC.
tsja echt verrassend is het niet meer te noemen he?

maar ja, uit tegen sparta, geen slechte loting op zich.. en nu willem 2, roda, utrecht, psv uit de beker liggen, zijn er zeker kansen mogelijk, aangezien ajax of heerenveen eruit vliegt.. en feyenoord of groningen...

Nee...dit is een mooi bekerscenario..

mei 2008.. NAC in de bekerfinale in de Kuip
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 15:05
Rioto
tis een aardige loting, was opzich wel blij met Fey - gron. als feyenoord de beker wilt winnen moeten ze dus zeker ook in staat zijn om groningen klop te geven. hebben nog wat recht te zetten tegen ze.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 11:30
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Heerlijk, als je puur op strijd kunt winnen. Twente speelde overigens wel beroerd, maar zoals ik zo vaak zeg, dat is ook een beetje de kracht van een goed spelend NEC.
Ik hou wel van strijd maar op een gegeven moment was het gewoon raken wat je raken kan. NEC heeft nog altijd een uitstekende verdediging, maar de rest van het elftal is echt van bedenkelijk niveau. Maarja, Twente speelde dramatisch na het wegvallen van El Ahmadi.. blijkt maar weer wie onmisbaar is in dit elftal. Maar om het maar een beetje te relatieveren; liever uitgeschakeld worden door dit NEC dan kansloos ten onder gaan tegen Cambuur, met de hakken over de sloot tegen Kozakken Boys of uitgesloten worden door een administratieve dwaling.

Fantastische loting trouwens!
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 14:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nou ja, ik wil niet ontkennen dat er een paar flinke overtredingen bij zaten, maar er werd in de periode rond de 30e minuut even voor álles geel getrokken, leek het. Toch, als je het vergelijk met vorige week zondag, zie ik liever het voetbal van donderdag. Je moet erkennen dat Twente een betere ploeg is en dan moet je dus ook wat meer strijd leveren dan je kunt.

Het middenveld is beroerd met Kivuvu in het centrum, maar ik denk dat dat halverwege het seizoen met de nodige nieuwe ervaring best eens om kan gaan slaan. Met name Snoyl speelt sinds de bekerwedstrijd steeds beter. Samen met Davids en Holman bepaalt hij echt het tempo en zeker tegen Willem II afgelopen zondag zag je echt dat (als er nog een spits in had gestaan en Vermeer iets minder goed keepte) ze gewoon ruim (met 4 doelpunten o.i.d.) hadden kunnen winnen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2007, 15:03
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon een nette overwinning in Echt vorige week dinsdag. Nu gelukkig een thuiswedstrijd, Dordrecht is op papier sterker, maar juist tegen dat soort ploegen lijken we dit seizoen alleen maar te kunnen winnen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 10:43
Verwijderd
met 2.000 man naar Sparta

en wss ongeveer 500 op spartavakken
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 23:22
PV
PV is offline
omg Roda JC de keeper scoort even een velddoelpunt in de laatste 10 seconden van de wedstrijd en Roda sleept er zodoende een verlenging uit en wint dan uiteindelijk. respect voor Roda
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 08:17
Verwijderd
Ja dat deed ie toch best netjes ja

Zin in vanavond!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 14:47
Verwijderd
Nou dat was me het wedstrijdje wel zeg. Eerste helft wordt er relatief eenvoudig overeind gebleven.. en via een mooie vrije trap van Ronnie en een mooie counter 0-2 voor bij rust.. Heerlijke sfeer in het uitvakkie.. helaas een vechtpartijtje aan de overkant, maar goed dat waait ook wel weer over.. en dan de 2e helft.. van slecht naar rampzalig gewoon.. Het moge duidelijk zijn dat Penders en Zwaanswijk hun beste tijd gehad hebben.. het is dat Zwaanswijk zich de laatste 6-7 minuten herpakte anders was het zeker over geweest... Gelukkig(met misschien wat geluk) schiet Lurling NAC dan toch nog door naar de volgende ronde. Maar met deze manier van voetballen krijgt NAC het nog erg zwaar in de competitie..

Volgende wedstrijd.. mnah vanavond is de loting, maar ik gok 020, 010 of kerkrade ofzo uit.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 22:16
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Loting achtste finales:
RKC Waalwijk - HFC Haarlem
NAC Breda - Ajax
Deurne - Feyenoord
Heracles Almelo - FC Den Bosch
FC Dordrecht - AGOVV Apeldoorn
Roda JC - Excelsior
NEC - FC Zwolle
Quick Boys - Jong Heerenveen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 22:23
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Eindelijk weer eens thuis. Een zware loting en dat is kut. NAC is gelijk de underdog, als Ajax in goede doen is zijn we kansloos maar er is in ieder geval een affiche en ongetwijfeld één van de mooiste wedstrijden van het jaar voor NAC supporters.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2007, 22:30
Supreme Dutch
Ik denk dat het voor Ajax (na Feyenoord-uit/ Roda-uit) wel de zwaarst mogelijke loting is. Maargoed, als je de beker wilt winnen zul je iedereen moeten kunnen verslaan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 02:33
Verwijderd
Citaat:
Eindelijk weer eens thuis. Een zware loting en dat is kut. NAC is gelijk de underdog, als Ajax in goede doen is zijn we kansloos maar er is in ieder geval een affiche en ongetwijfeld één van de mooiste wedstrijden van het jaar voor NAC supporters.
Jezus zeg, echt de zwaarst mogelijke loting voor Ajax. Had zelfs nog liever Feyenoord uit gehad om de enige concurrent van gelijk niveau die nog in de beker zit eruit te knikkeren.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 08:01
Verwijderd
Als KJ Stuntelaar nou eens wordt weggekocht in de winterstop, dan wordt het kat in het bakkie!

Maar goed, thuis tegen ajax, blijft altijd lastig.
Er valt nou nog geen zinnig woord over te zeggen... Eerst de "winterstop" maar eens afwachten en kijken hoe de ploegen er dan voorstaan.
Wel weer opvallend dat Rotjeknor weer de makkelijkste loting heeft :/
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 10:02
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
In ieder geval een mooie general tegen VVV ( althans, hoop ik ) en dan tegen Ajax en daarna de derby tegen de kruikenzeikers. 3 avondjes NAC in 8 dagen
Maar goed, het is dus afwachten wat er op de transfermarkt zal gaan plaatsvinden en hoe de vorm op dat moment is, dat zal de doorslag geven in deze wedstrijd.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 10:16
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Wel weer opvallend dat Rotjeknor weer de makkelijkste loting heeft :/
Ik vond Utrecht in de eerste ronde en Groningen in de tweede niet bepaald een makkelijke loting, eerder de zwaarste die ze hadden kunnen treffen in de eerste rondes.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 10:50
Verwijderd
wat ik me nou afvroeg, mag heerenveen zegmaar iedereen opstellen in jong heerenveen, zodat eiglijk gewoon het grote heerenveen speelt?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 11:37
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Nee, ik zou zo snel niet weten hoeveel je er precies in mag zetten, maar je mag dus niet je 1ste elftal er gewoon inzetten.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 11:52
Verwijderd
Citaat:
wat ik me nou afvroeg, mag heerenveen zegmaar iedereen opstellen in jong heerenveen, zodat eiglijk gewoon het grote heerenveen speelt?
Gister is het nog uitgelegd bij de loting door die gast van de knvb.

Spelers van het eerste van Heerenveen mogen uitsluitend meespelen in de beker met Jong Heerenveen als ze nog niet hebben gespeeld voor Heerenveen 1 in de beker
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 12:02
Verwijderd
ja, die loting had ik dus gemist maar zo is t duidelijk, dankje
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 14:18
clown63
Avatar van clown63
clown63 is offline
Citaat:
Ik vond Utrecht in de eerste ronde en Groningen in de tweede niet bepaald een makkelijke loting, eerder de zwaarste die ze hadden kunnen treffen in de eerste rondes.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vond Utrecht in de eerste ronde en Groningen in de tweede niet bepaald een makkelijke loting, eerder de zwaarste die ze hadden kunnen treffen in de eerste rondes.
Maar wel twee keer thuis...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2007, 22:08
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Al die spookverhalen over de topclubs die altijd een gunstige loting hebben heb ik het nooit zo op, en dat laat de loting dit jaar zeker zien.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:16
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Finale: Deurne - Quick Boys

__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2007, 22:46
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
In ieder geval 3 niet-eredivisie ploegen bij de laatste 8
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 02:02
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Al die spookverhalen over de topclubs die altijd een gunstige loting hebben heb ik het nooit zo op, en dat laat de loting dit jaar zeker zien.
Dat ben ik met je eens.
Maar die loting van de halve finale van vorig jaar vind ik echt duidelijk doorgestoken kaart. Daarnaast heeft het domme bondje uit Zeist er oren naar te veel te luisteren naar de top 3.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 16:33
ivaantje
Avatar van ivaantje
ivaantje is offline
NAC komt gwn in de kuip
alleen klote loting tege ajakkes (zoals altijd)
maar 1 geluk, wel thuis



NAC 4-life
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 11:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ah, hier was het topic

Gisteren is alweer meer dan de helft van de achtste finales gespeeld, met voor mij een paar verrassende uitslagen.

Zo zijn RKC en NEC door thuis resp Zwolle en Haarlem uitgeschakeld en zitten er zeker 5 'mindere' clubs bij de laatste 8.

Dordrecht - AGOVV Apeldoorn 4-3 (na verlenging)
NEC - FC Zwolle 0-2
RKC Waalwijk - Haarlem 1-1 (na strafschoppen)
Roda JC - Excelsior 3-0
Deurne - Feyenoord 0-4

Quick Boys - Jong Heerenveen
Heracles Almelo - FC Den Bosch
NAC Breda - Ajax

Met de clubs uit de eerste divisie zal er nog zeker een amateur- of jeugdteam naar de laatste 8 gaan en een mindere eredivisieploeg of eentje uit de eerste divisie. Leuk en verrassend toernooi dit jaar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 12:48
MavieŠ2004
Avatar van MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Beker is altijd leuk!
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 13:52
Verwijderd
Allemaal een kaarsje opsteken voor NAC!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 13:56
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Dus de enige interessante wedstrijd die nog mogelijk is, is Ajax-Feyenoord. Op zich een leuke finale.
__________________
Bier & Tieten
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 17:38
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Beker is altijd leuk!
Behalve de lotingen..
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 20:21
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Shit, wilde nog toto invullen voor NAC ;(
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 20:56
MavieŠ2004
Avatar van MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
1-0 nac... zucht...
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 21:09
MavieŠ2004
Avatar van MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
1-1
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 21:10
MavieŠ2004
Avatar van MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
en binnen 2 seconden 2-1 :@
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd EURO 2008 Zwitserland/Oostenrijk
Stom Konijn
264 25-06-2008 23:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.