Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2012, 19:47
steffanx3
steffanx3 is offline
Hallo Scholieren.
Ik ben 15 jaar en rook al 2 jaar en sinds 7 maanden echt verslaafd.
Dus dan rook ik gemiddeld 10 shaggy´s per dag.
Ik merk dat ik achteruit ga, conditie weerstand energie...Ik ben gestopt!
Sinds gisteren (13 november) om 21.01. Maar ik begin het nu erg lastig te krijgen...
Iemand tips of motiverend iets?

dankje wel, steffan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2012, 20:00
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
Eten helpt, maar dan word je weer dikkig, als je sportschool gaat en lekker eet, vul je je tijd op, heb je ook nog is straks mooi lichaam.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 20:52
steffanx3
steffanx3 is offline
Bedankt voor de tip!, iemand tips voor deprivisiteit? ;s
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 22:02
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Goed dat je gestopt bent Steffan, zoek wat afleiding door een filmpje te kijken, beetje gamen, met de hond wandelen of mss een beetje sporten of zo. Heb je al langer dat je depressief bent? Ik weet niet hoe erg je het bent anders moet je via je huisarts eens met een therapeut gaan praten. En Pluis en Martiño hebben vast ook wel wat tips voor je. Sterkte!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 11:24
Verwijderd
Zoethout knagen! Dat houdt je handen en mond bezig. Ik heb er tig verbruikt toen ik stopte.
Kauwgom helpt ook wel wat, maar dat vind ik toch minder dan zoethout.

Volhouden en doorzetten. De verslaving is vooral geestelijk, voorkom dat je je verveelt, neem iets mee om je bezig te houden als je moet wachten (op de bus bijvoorbeeld). En vooral: je kunt altijd de fout ingaan, maar blijf dan volhouden. Denk niet van 'oh nu heb ik het toch verpest, nu kan ik even goed weer terug beginnen'. Fout accepteren en doorgaan.

Niet denken dat het onmogelijk is, anderen met veel heftiger rookgedrag zijn je voorgegaan en die kunnen het ook.


En wat is er met die depressiviteit, ervaar je dat nu, na het stoppen? Of is dat iets waar je al langer last van hebt?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de tip!, iemand tips voor deprivisiteit? ;s
Ja, niet aanstellen.

Verder gaat het over 2-3 dagen veel beter en makkelijker, dus even volhouden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 20:10
steffanx3
steffanx3 is offline
Vandaag 1 sigaret op na 2 dagen, ik dacht even dat ik weer doorging tot ik Mutant bericht zag dat ik moet blijven doorgaan (: Dus zal is kijken tot hoe ver ik het volhoud, Thanks voor de tips.

Reactie Reverend:

Ik voel me wat minder omdat ik een lichamelijke ziekte heb aan mijn rug, heb er erg veel moeit om door deze pubertijd te komen met dit, krijg veel gezeik van me ouders hierover...door het stoppen verveel ik me en waarschijnlijk denk ik er dan de hele tijd aan, als je hierover meer wilt weten welke ziekte ofzo, Je kan me altijd PMen.

Nogmaals bedankt en het gaat me lukken! Over een maand schrijf ik een nieuw bericht hoe het allemaal gegaan is.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 09:31
Verwijderd
steffanx3, dat mindere gevoel is dan meer iets om op psychologie te bespreken of om eens aan te geven aan de huisarts. Als je lichaam niet doet wat het moet doen of je hebt continu pijn, dan heeft dat zeker zijn weerslag op je gemoedstoestand. Maar ik zou er wel eens over spreken als ik jou was, want ik denk niet dat je wil dat het erger wordt, alleen is D&A niet de juiste plek om dat te doen.

Overigens, goed dat je doorzet. En 'kijken hoe ver ik het volhou' is niet de juiste instelling ^^, 'ik hou vol' of 'ik stop' is veel beter . En je mag gerust vaker iets laten weten als dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 18:01
steffanx3
steffanx3 is offline
Dankje voor de advies!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 14:10
Verwijderd
heel veel sporten! krijg je adrenaline van, en daar krijg je een goed gevoel van!
misschien dat dit iets helpt?
X en sterkte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Enquete over verslaving
snowflakes
3 26-09-2009 00:16
Drugs & Alcohol Verslavend? (keta)
m3tr01dm1nd3d
19 14-07-2009 09:30
Psychologie Verslaving, genetisch of eigen schuld?
Verwijderd
27 18-02-2007 17:54
Games Gamen... De verslaving van de toekomst
Verwijderd
51 03-10-2006 16:00
Psychologie Hoe denken jullie over mensen met een verslaving?
BananaSplit
56 17-11-2005 20:58
Drugs & Alcohol Hoe denken mensen met een verslaving over zichzelf?
BananaSplit
35 12-10-2005 11:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.