Oud 14-03-2004, 16:18
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Het grote lijntopic #19
__________________
Drie.
Oud 14-03-2004, 16:26
Arashi
Arashi is offline
@Leonoor: ‘Grote’ dingen > dingen die vullen idd. Dingen als beschuit, fruitontbijt enz zijn wel dingen die ik wil proberen, ik weet alleen niet goed hoeveel, hoe te verspreiden, enz. Zijn ook wel dingen die ik lang niet meer gegeten heb ed, maar daar moet ik me misschien ‘gewoon’ overheen zetten.

@Orchid: Het probleem blijft dan dat het nogal vult, en dat geeft vaak aanleiding tot het in de war schoppen van m’n eetpatroon voor de rest van de dag.

Bedankt voor jullie reacties iig.
Oud 14-03-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Arashi schreef op 14-03-2004 @ 16:26:
@Leonoor: ‘Grote’ dingen > dingen die vullen idd. Dingen als beschuit, fruitontbijt enz zijn wel dingen die ik wil proberen, ik weet alleen niet goed hoeveel, hoe te verspreiden, enz. Zijn ook wel dingen die ik lang niet meer gegeten heb ed, maar daar moet ik me misschien ‘gewoon’ overheen zetten.
Hoeveel kan ik je ook niet vertellen, kwestie van uitproberen, denk ik. Begin je met heel weinig (1 beschuitje, klein glaasje drinkontbijt) en als dat goed valt, dan kan je het altijd een beetje opbouwen.
Oud 15-03-2004, 09:33
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
waarom kom ik alleen maar aan als ik het gevoel heb dat ik aan het afvallen ben.
Oud 15-03-2004, 09:45
druiveke
druiveke is offline
ja da is een grote teleursteling wanneer je je dan weegt en verdikt bent ipv vermagerd.

is het bij ierdeen dat je meer weegt tijdens je maandstonden?
hoeveel dan ongeveer?
Oud 15-03-2004, 11:12
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
druiveke schreef op 15-03-2004 @ 09:45:
is het bij ierdeen dat je meer weegt tijdens je maandstonden?
hoeveel dan ongeveer?
Je houdt dan meer vocht vast inderdaad, bij mij scheelt het meestal ongeveer een kilo
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 15-03-2004, 14:01
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
MieX schreef op 15-03-2004 @ 11:12:
Je houdt dan meer vocht vast inderdaad, bij mij scheelt het meestal ongeveer een kilo
Ok, dan ga ik deze week even niet op de weegschaal staan.
- wat beter voor m'n zelfvertrouwen -
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 15-03-2004, 19:05
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
pff it's a struggle en mijn huidige streven gaat niet lukken ben ik bang...

in plaats van afvallen, kom ik juist aan volgens mij... ook wel logisch, gezien mijn momenten van zwakte...

maar goed, om even te kijken wat ik op een voor mijn gevoel redelijk goeie dag eet en drink:

ontbijt:
1 glas hero drinkotbijt

11u: plak ontbijtkoek

tussendemiddag: 2 bolletjes met hagelslag, banaan (o en een werther's echte )

toen ik thuis kwam (half 3): 2 boterhammen met vlokken (das niet goed, ik weet het) 2 koppen rooibosthee met suiker

16u: 2 koppen rooibosthee met suiker en 2 koekjes

avondeten: gebakken aardappelen, 3 vissticks, appelmoes, sperzieboontjes, champignons, vanille vla...

______
zoals ik al zei zijn die twee boterhammen om half 3 niet echt goed, lijkt me. en ook vissticks is niet echt goed.. maar verder? o en ik heb ook een halve liter water gehad (en ook daarvan weet ik dat t meer moet )

maar als ik die 2 boterhammen skip, en het dus gewoon bij 3 maaltijden houdt, met 1 of 2 droge bisuitjes/kaloriearme koekjes.. das toch wel goed, of zie ik het ganz verkeerd??


begin mei ga ik naar schier en ik had er zin in, omdat ik dacht dat ik dan alwel flink op weg zou zijn, maar nu gaat t ... hopelijk is het dan nog koud weer
Oud 16-03-2004, 15:19
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
En ik snap mijn weegschaal niet. Ik was een tijdje echt goed bezig en zag aan mijn buik dat ik wat afgevallen was. Zelfs mijn moeder zag het, maar 3 dagen later ging ik op de weegschaal staan en woog ik nog evenveel. Ik vertrouw dat ding niet echt. Het is zo'n goedkoop kreng. Zou dat er ook wat mee te maken hebben? (Ja, dat hoop ik natuurlijk ).

Meestal is het zo dat als ik niet zie dat ik afgevallen ben, iets heb van: zie je, het maakt toch niets uit, het lukt toch niet. En dan ga ik vervolgens weer meer snoep en ongezonde dingen eten.
Oud 16-03-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 15-03-2004 @ 19:05:
zoals ik al zei zijn die twee boterhammen om half 3 niet echt goed, lijkt me. en ook vissticks is niet echt goed.. maar verder? o en ik heb ook een halve liter water gehad (en ook daarvan weet ik dat t meer moet )

maar als ik die 2 boterhammen skip, en het dus gewoon bij 3 maaltijden houdt, met 1 of 2 droge bisuitjes/kaloriearme koekjes.. das toch wel goed, of zie ik het ganz verkeerd??
Ik vind dat je vrij weinig eet.
Oud 16-03-2004, 15:58
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 16-03-2004 @ 15:19:
En ik snap mijn weegschaal niet. Ik was een tijdje echt goed bezig en zag aan mijn buik dat ik wat afgevallen was. Zelfs mijn moeder zag het, maar 3 dagen later ging ik op de weegschaal staan en woog ik nog evenveel. Ik vertrouw dat ding niet echt. Het is zo'n goedkoop kreng. Zou dat er ook wat mee te maken hebben? (Ja, dat hoop ik natuurlijk ).

Meestal is het zo dat als ik niet zie dat ik afgevallen ben, iets heb van: zie je, het maakt toch niets uit, het lukt toch niet. En dan ga ik vervolgens weer meer snoep en ongezonde dingen eten.
hm dat heb ik ook. maar wij hebben echt een mega vage weegschaal. als je er 3 keer direct achter elkaar op gaat staan, is er soms wel een kilo verschil



@leonoor... o. hm. maar waarom val ik dan niet af? - zoveel eet ik eigenlijk altijd, behalve dan als ik niet lijn nog veel te veel tussendoortjes


________
tot nu toe vandaag:
ontbijt: glas hero drinkontbijt, plak ontbijtkoek
middag: tosti van twee boterhammen en twee boterhammen met vlokken

3u/half4: 2 koekjes met thee.

en vanavond nog avond eten...
Oud 16-03-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 16-03-2004 @ 15:58:
@leonoor... o. hm. maar waarom val ik dan niet af? - zoveel eet ik eigenlijk altijd, behalve dan als ik niet lijn nog veel te veel tussendoortjes
Dat weet ik ook niet. Misschien helpt sporten? Of misschien eet je de verkeerde dingen oid? Of misschien zit je wel gewoon op een goed gewicht? (Ik weet niet hoe lang en zwaar je bent?)

Je zou je thee zonder suiker kunnen nemen (eventueel met honing of zoetjes ipv suiker). En ipv bolletjes gewoon bruin brood kunnen eten (vult ook meer vaak)... Maar of dat het grote verschil zal maken? En je mag ook nog wel dingen eten die ook lekker vindt, anders houdt je het helemaal niet vol. Misschien kun je eens naar een dietiste om te informeren oid?
Oud 16-03-2004, 20:25
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
heeft iemand nog goede tips om tussendoortjes te vermijden?

in tussenuren op school en s'avonds krijg ik vaak enorme zin in chocola of koekjes (mijn zwaktes)


en zijn er nog bepaalde dingen in mijn eetpatroon die ik beter kan vervangen?

ontbijt: 1 volkorenboterham met halvajam, 1 glas jus
11uur/kleine pauze: een appel
13uur/grote pauze: 1 volkorenboterham met 20+kaas
avondeten: aardappel, veel groenten, weinig of geen vlees, yoghurt.
tussendoortjes niet erbij gerekend, maar die eet ik niet elke dag. soms eet ik een snickers, of een paar koekjes.
van drinken altijd water.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 16-03-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
bazfall schreef op 16-03-2004 @ 20:25:
heeft iemand nog goede tips om tussendoortjes te vermijden?
Bij de maaltijden iets meer eten? Of anders tussendoor een extra boterham eten? Wat je nu eet is (heel) errug weinig, vind ik.
Oud 16-03-2004, 20:30
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2004 @ 20:28:
Bij de maaltijden iets meer eten? Of anders tussendoor een extra boterham eten? Wat je nu eet is (heel) errug weinig, vind ik.
mja ik kom er mee rond, heb niet zoveel nodig.
mja boterham doe ik nu af en toe.

zijn er nog dingen waar mee je dat hongergevoel weg kan stoppen?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 16-03-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
bazfall schreef op 16-03-2004 @ 20:30:
mja ik kom er mee rond, heb niet zoveel nodig.
mja boterham doe ik nu af en toe.

zijn er nog dingen waar mee je dat hongergevoel weg kan stoppen?
Honger lijkt me een teken dat je toch wat meer nodig hebt...

Maar goed, rijstewafels, fruit, groente (komkommer, tomaat, paprika, enz.), enz.
Oud 17-03-2004, 11:35
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Dacht ik dat t met lijnen even heel erg slecht ging (eerst 1.5 kilo aangekomen, toen in 3 weken maar 1 eraf..) heb ik gister toch wel een nieuwe broek gekocht, ben van maat 42 naar maat 40 gegaan *trots*
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 17-03-2004, 13:25
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Bwaaah het lukt me echt niet meer, ik ben zooo verdomde lui! Kan mezelf er gewoon niet toe zetten om te gaan sporten en eet bijna elke dag nét iets teveel...Voel me gewoon niet zo lekker in mijn vel op het moment en dat maakt het echt moeilijker.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 17-03-2004, 17:23
druiveke
druiveke is offline
wanneer ik dieet kan ik niet naar het toilet gaan
en toch eet ik genoeg fruit en vooral appelsienen...

heeft nog iemand hier last van?
Oud 18-03-2004, 01:14
beestje
beestje is offline
Citaat:
druiveke schreef op 17-03-2004 @ 17:23:
wanneer ik dieet kan ik niet naar het toilet gaan
en toch eet ik genoeg fruit en vooral appelsienen...

heeft nog iemand hier last van?
ik herken het wel ja

maar eigenlijk is het wel logisch denk ik. namelijk, als je dieet eet je meestal minder dan je normaal doet, dus er is al minder te verteren dus er komt ook minder uit (sorry ik kan het ff niet subtieler formuleren..) en je eet waarschijnlijk minder vet... en vet (mits het niet teveel is natuurlijk) "smeert" je darmen als het ware. (mijn vader, huisarts, raadde me ooit aan een lepel olijfolie te hebben toen ik niet naar de wc kon een tijdje...en het hielp wel) en in fruit zit veel water en dat kan natuurlijk niet echt verteerd worden..

maar in ieder geval probeer, ondanks dat je aan het lijnen bent, ook genoeg vetten binnen te krijgen, en natuurlijk, zoals je al doet, vezels eten, want das wel echt belangrijk
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Oud 18-03-2004, 15:42
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik lees al een hele tijd mee met het lijntopic. Nu ben ik wel benieuwd hoeveel jullie nou allemaal eigenlijk al afgevallen zijn
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 18-03-2004, 15:50
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 18-03-2004 @ 15:42:
Ik lees al een hele tijd mee met het lijntopic. Nu ben ik wel benieuwd hoeveel jullie nou allemaal eigenlijk al afgevallen zijn


Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe ik was toen ik in het lijntopic begon te posten of er een beetje mee bezig ging.. denk 2 kilo zwaarder dan nu. Maar ik ben ook niet één van de echte lijners, ik hang er maar een beetje bij.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 18-03-2004, 16:18
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 18-03-2004 @ 15:42:
Ik lees al een hele tijd mee met het lijntopic. Nu ben ik wel benieuwd hoeveel jullie nou allemaal eigenlijk al afgevallen zijn
Hehe, nou bij mij gaat dat niet zo hard. Eh, in 2 maanden 3-4 kilo kwijtgeraakt (en ik heb nu iets kleinere cupmaat, zit nu tussen 2 in, maar wel handig als ze wat kleiner worden, want dat is makkelijker met bh's kopen).
Nu ben ik weer vol goede moed bezig (vanaf vandaag), hopen dat ik het ook goed vol kan houden.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 18-03-2004, 16:37
light fighter
light fighter is offline
ik ben ook aan het afvallen. ik weeg nu 61 kilo en ben sinds begin febuari al 4 kilo kwijt geraakt. Nog zes te gaan. die 61 is echt een grens

ik eet nu

- 's ochtends een boterham met iets zoets pasta vaak een glas oplos-chocolademelk
- elf uur een half flesje water
- twaalf uur 2 boterhammen met pasta met een flesje water
- als ik uit school kom thee met wat lekkers of als ik honger heb een boterham
- vijf uur koffie met suiker of ijsthee en wat lekkers
- half zeven een schep aardappels, een schepje groente jus en soms een stuk je vlees (als ik het vlees lust)
- acht uur thee met een chocolaatje
- verder drink 's avonds ook nog een flesje water

is dit normaal/veel of juist weinig??

Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 19:26.
Oud 18-03-2004, 19:22
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 18-03-2004 @ 15:42:
Ik lees al een hele tijd mee met het lijntopic. Nu ben ik wel benieuwd hoeveel jullie nou allemaal eigenlijk al afgevallen zijn
5 kilo sinds half januari, maar sta best wel een beetje stil..
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 18-03-2004, 19:50
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Val je ook sneller af als je echt 'te dik' bent dan wanneer je gewoon paar kilootjes kwijt wilt raken maar niet te dik bent..?
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 18-03-2004, 20:05
Ilona1
Ilona1 is offline
Ja dat is zo. Bij het weightwatchers dieet werken ze met punten. Als je boven de 75 kilo weegt mag je er 22, als je eenmaal daaronder weegt 20, omdat het nou eenmaal langzamer gaat als je het 'overbodige vet' kwijt bent (weet ff niet hoe ik dat anders kan formuleren).

Maar meis, ik ben nog steeds van mening dat jij echt niet meer moet afvallen hoor!!!
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 18-03-2004, 20:24
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik ben wéér aangekomen, terwijl ik nu over het algemeen
minder eet dan de laatste periode én begonnen ben met
fitness.

Citaat:
light fighter schreef op 18-03-2004 @ 16:37:
ik ben ook aan het afvallen. ik weeg nu 61 kilo en ben sinds begin febuari al 4 kilo kwijt geraakt. Nog zes te gaan. die 61 is echt een grens

ik eet nu

- 's ochtends een boterham met iets zoets pasta vaak een glas oplos-chocolademelk
- elf uur een half flesje water
- twaalf uur 2 boterhammen met pasta met een flesje water
- als ik uit school kom thee met wat lekkers of als ik honger heb een boterham
- vijf uur koffie met suiker of ijsthee en wat lekkers
- half zeven een schep aardappels, een schepje groente jus en soms een stuk je vlees (als ik het vlees lust)
- acht uur thee met een chocolaatje
- verder drink 's avonds ook nog een flesje water

is dit normaal/veel of juist weinig??
Het enige wat me opviel is dat je geen fruit eet... Of valt dat
onder 'lekkers'?

Verder is het wel netjes, volgens mij, iig niet teveel.
__________________
Drie.
Oud 18-03-2004, 20:28
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Quiana schreef op 18-03-2004 @ 20:24:
Ik ben wéér aangekomen, terwijl ik nu over het algemeen
minder eet dan de laatste periode én begonnen ben met
fitness.


Het enige wat me opviel is dat je geen fruit eet... Of valt dat
onder 'lekkers'?

Verder is het wel netjes, volgens mij, iig niet teveel.
ik eet idd geen fruit het meest lust ik niet of wordt ik heel misselijk van dus ja dan maar geen fruit is dat slecht dan??
Oud 18-03-2004, 20:56
Verwijderd
Zo, vanaf vandaag ben ik weer echt begonnen.
Ik ga nu weer veel fruit eten, veel drinken en niet te veel meer snoepen want dat schoot er een beetje bij in. Toch wel kut dat het weer lekker weer word, wat betekent dat ik toch echt wel zin heb in een vivaldi-ijsje *bedwingt zich*
eens in de zoveel tijd mag dat
Oud 18-03-2004, 21:05
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
light fighter schreef op 18-03-2004 @ 20:28:
ik eet idd geen fruit het meest lust ik niet of wordt ik heel misselijk van dus ja dan maar geen fruit is dat slecht dan??
Tja, er zitten natuurlijk wel vitaminen in die je nodig hebt.. Volgens mij kan je ook vruchtensap met vruchtvlees drinken.. dat is ook wel gezond, maar echt fruit lijkt me wel het beste. En natuurlijk ook veel groente eten.
Oud 18-03-2004, 21:09
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik volg trouwens al een tijdje dit topic, en ga nu zelf ook maar eens beginnen met lijnen Ik ben 1.74m en 65 kg.. ik heb zelf het idee dat het echt veel te zwaar is, maar mn BMI is wel goed.. (maar dat kan je toch eigenlijk nog niet uitrekenen als je pas 16 bent?) Nou ja het zal wel niet veel te zwaar zijn, maar echt dun ben ik nou ook weer niet.. Heb een beetje een buikje Als ik veel snoep enzo dan komt het er ook daar het eerste aan.. maar gaat het er daar dan ook als eerste weer af? Of kan je niet plaatselijk afvallen? (nja, plaatselijk afvallen.. gewoon dat het op de ene plaats er sneller af gaat dan op een andere plaats)
Oud 19-03-2004, 07:41
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 18-03-2004 @ 21:09:
Ik volg trouwens al een tijdje dit topic, en ga nu zelf ook maar eens beginnen met lijnen Ik ben 1.74m en 65 kg.. ik heb zelf het idee dat het echt veel te zwaar is, maar mn BMI is wel goed.. (maar dat kan je toch eigenlijk nog niet uitrekenen als je pas 16 bent?) Nou ja het zal wel niet veel te zwaar zijn, maar echt dun ben ik nou ook weer niet.. Heb een beetje een buikje Als ik veel snoep enzo dan komt het er ook daar het eerste aan.. maar gaat het er daar dan ook als eerste weer af? Of kan je niet plaatselijk afvallen? (nja, plaatselijk afvallen.. gewoon dat het op de ene plaats er sneller af gaat dan op een andere plaats)
Volgens mij is dat niet te zwaar. Bmi is ook niet heilig btw...maar ook zonder bmi is je gewicht volgens mij prima.

Ik hoorde laatste iemand zeggen dat het idd vaak zo is, dat op de plaatsen waar je aankomt je ook het eerste weer afvalt, maar ik weet niet of dat zo is.
Oud 19-03-2004, 08:37
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Zo. Eindelijk resultaat. Nu Balans houden!.(vrij onbewust gegaan)

Ik hoop dat, dat zo werkt, het afvallen, waar je aangekomen bent...ik denk dat sport daarbij dan ook wel wat moet helpen, denk ik.

Verdere plannen voor het afvallen:

*Gaan sporten.(op het moment niets)
*Voldoende water drinken.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 19-03-2004, 08:51
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 18-03-2004 @ 21:09:
Ik volg trouwens al een tijdje dit topic, en ga nu zelf ook maar eens beginnen met lijnen Ik ben 1.74m en 65 kg.. ik heb zelf het idee dat het echt veel te zwaar is, maar mn BMI is wel goed.. (maar dat kan je toch eigenlijk nog niet uitrekenen als je pas 16 bent?) Nou ja het zal wel niet veel te zwaar zijn, maar echt dun ben ik nou ook weer niet.. Heb een beetje een buikje Als ik veel snoep enzo dan komt het er ook daar het eerste aan.. maar gaat het er daar dan ook als eerste weer af? Of kan je niet plaatselijk afvallen? (nja, plaatselijk afvallen.. gewoon dat het op de ene plaats er sneller af gaat dan op een andere plaats)
Nee volgens mij ben jij niet te zwaar, ik ben ook ongeveer 1m74 (iets langer denk ik) en ik wil 65 kg wegen
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 19-03-2004, 09:38
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
MieX schreef op 19-03-2004 @ 08:51:
Nee volgens mij ben jij niet te zwaar, ik ben ook ongeveer 1m74 (iets langer denk ik) en ik wil 65 kg wegen
same here (alleen ben ik 1.73)


eigenlijk mocht ik van mezelf nog niet wegen, stiekem toch gedaan en sinds maandag 0.4 kg kwijt

en nu volhouden!

(en ha! tis me al 2 dagen gelukt om ruim anderhalve liter water te drinken..)
Oud 19-03-2004, 12:19
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
sublime schreef op 19-03-2004 @ 09:38:
(en ha! tis me al 2 dagen gelukt om ruim anderhalve liter water te drinken..)
Hehe dat water drinken is volgens mij een van de weinige dingen dat bij mij wel echt goed lukt
Oud 19-03-2004, 16:36
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Genoeg water drinken lukt me meestal wel, maar ik probeer 2-2.5 liter per dag binnen te krijgen.
Ik drink 's ochtends bij ontbijt meestal 3 kopjes groene thee (is al bijna halve liter), dan drink ik voor de kleine pauze (op school) een halve liter water uit een flesje, dan drink ik dat flesje tussen de kleine en grote pauze weer leeg en als ik nog langer les heb daarna ook nog een flesje. Als ik thuis kom dan zet ik meestal groene thee/kruidenthee en drink daar aantal kopjes van (0.5-1 liter).
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 19-03-2004, 16:57
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Ilona1 schreef op 18-03-2004 @ 20:05:
Maar meis, ik ben nog steeds van mening dat jij echt niet meer moet afvallen hoor!!!
Ja, dat vind m'n vriend ook al (en de rest van de mensen die ik ken vinden het geloof ik ook niet nodig maar bemoeien zich verder niet met me en weten er ook weinig van af), dus ik noteer geen punten meer. (na wat discussie ben ik daarmee akkoord gegaan, want stoppen met lijnen wilde ik ook al niet).
Maar ik heb het gevoel bij alles wat ik eet teveel te hebben gegeten, dat ik overal van aankom..
Vandaag heb ik gegeten:
ontbijt: pap met rozijnen (zoals elke ochtend)
toen ik thuis kwam (eh, om 4 uur 's middags): pap met appel en een peer (ik eet wel elke dag 2 fruit)
in totaal 12 punten geloof ik (ik houd ze niet meer bij, maar inmiddels weet ik toch alles wel uit m'n hoofd)).
En dan straks nog normaal avondeten.
Maar ik blijf me wat schuldig voelen nadat ik dingen heb gegeten, weet niet precies hoe het komt, misschien bang om aan te komen of om niet af te vallen.

Af en toe lukt dieet ook echt niet, dan heb ik ontzettende zin in iets lekkers (eet ik de koekjestrommel leeg..) en vind ik dat ik best een extra boterham mag nemen als ik honger heb. Achteraf ben ik er nooit zo blij mee, maarja, dan de volgende dag maar weer vol goede moed verder.
Ik probeer ook nog te hardlopen, maar dat wil niet altijdl; is het weer slecht weer, heb ik het te druk en ik ben ook een beetje lui..
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 19-03-2004, 16:58
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
moet je dan op school niet heel vaak naar de wc? zelf heb ik daar echt een hekel aan, dus ik drink op school niet zoveel.. 's ochtends drink ik een beker melk en een glaasje sap, op school een flesje (0,5 l) water, uit school 2 kopjes thee en daarna (wat later op de middag) ook nog wat water (ook 0,5 l.. of als ik erg dorst heb / van mezelf meer moet drinken dan 1 liter) en 's avonds na het eten ook nog 0,5 l.. oh ja, tijdens het eten ook gewoon een glaasje water.. in het weekend drink ik minder water en dan meer melk en cola.
Oud 19-03-2004, 17:21
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
dionnetje schreef op 19-03-2004 @ 16:58:
moet je dan op school niet heel vaak naar de wc? zelf heb ik daar echt een hekel aan, dus ik drink op school niet zoveel.. 's ochtends drink ik een beker melk en een glaasje sap, op school een flesje (0,5 l) water, uit school 2 kopjes thee en daarna (wat later op de middag) ook nog wat water (ook 0,5 l.. of als ik erg dorst heb / van mezelf meer moet drinken dan 1 liter) en 's avonds na het eten ook nog 0,5 l.. oh ja, tijdens het eten ook gewoon een glaasje water.. in het weekend drink ik minder water en dan meer melk en cola.
Ja, ik moet wel vaker naar de wc, vind ik ook vrij vervelend (want schoolwc's zijn niet mooi en zo schoon als thuis), maarja. Een keer of 3 per dag, ben er inmiddels wel aan gewend.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 19-03-2004, 18:08
Gezeligemeid
Avatar van Gezeligemeid
Gezeligemeid is offline
Wat is een goede manier om af te vallen weet iemand dat?
__________________
open je ogen en kijk wat je ziet want ik geloof mijn ogen niet
Oud 19-03-2004, 18:11
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gezeligemeid schreef op 19-03-2004 @ 18:08:
Wat is een goede manier om af te vallen weet iemand dat?
Bij 1m82 (van jouw site gehaald) is 82,8 kg nog een gezond gewicht, pas als je daarboven zit, is er pas een noodzaak dat je afvalt...

Dus hoeveel weeg je?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-03-2004, 18:12
Gezeligemeid
Avatar van Gezeligemeid
Gezeligemeid is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-03-2004 @ 18:11:
Bij 1m82 (van jouw site gehaald) is 82,8 kg nog een gezond gewicht, pas als je daarboven zit, is er pas een noodzaak dat je afvalt...

Dus hoeveel weeg je?
Zal ik het zo zeggen ik ben zwaar genog dat de dokter zegt dat ik moet afvallen
__________________
open je ogen en kijk wat je ziet want ik geloof mijn ogen niet
Oud 19-03-2004, 18:18
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Gezeligemeid schreef op 19-03-2004 @ 18:12:
Zal ik het zo zeggen ik ben zwaar genog dat de dokter zegt dat ik moet afvallen
Als de dokter dat zegt, kan hij je dan niet tips geven om af te vallen of doorverwijzen naar een dietiste?

Voor algemeen afvallen: minder en gezonder eten (maar zorg wel dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, dit is (en zeker op jouw leeftijd) erg belangrijk!)) en meer bewegen.
Maar ik weet niet precies hoe jij het beste kunt afvallen, ik denk dat een dokter/dietiste dat beter kan zeggen. Want je bent 13 en nog behoorlijk in de groei (denk ik, sorry dat ik het zo benadruk, maar ik denk dat je erg op moet passen met lijnen als je lichaam nog niet uitgegroeid is).
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 19-03-2004, 18:20
Gezeligemeid
Avatar van Gezeligemeid
Gezeligemeid is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 19-03-2004 @ 18:18:
Als de dokter dat zegt, kan hij je dan niet tips geven om af te vallen of doorverwijzen naar een dietiste?

Voor algemeen afvallen: minder en gezonder eten (maar zorg wel dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, dit is (en zeker op jouw leeftijd) erg belangrijk!)) en meer bewegen.
Maar ik weet niet precies hoe jij het beste kunt afvallen, ik denk dat een dokter/dietiste dat beter kan zeggen. Want je bent 13 en nog behoorlijk in de groei (denk ik, sorry dat ik het zo benadruk, maar ik denk dat je erg op moet passen met lijnen als je lichaam nog niet uitgegroeid is).
1. ik kan alleen nog maar iets van 1 of 2 cm groien en ik eet ook niet veel duz ik begrijp niet hoe ik teveel weeg duz ik heb echt wat tips nodig en ik beweeg ook nog zat duz...
__________________
open je ogen en kijk wat je ziet want ik geloof mijn ogen niet
Oud 19-03-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Gezeligemeid schreef op 19-03-2004 @ 18:12:
Zal ik het zo zeggen ik ben zwaar genog dat de dokter zegt dat ik moet afvallen
Dan moet de dokter je idd maar doorverwijzen naar een dietiste, die kan je daar beter bij helpen dan wie dan ook.
Oud 19-03-2004, 19:00
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Gezeligemeid schreef op 19-03-2004 @ 18:20:
1. ik kan alleen nog maar iets van 1 of 2 cm groien en ik eet ook niet veel duz ik begrijp niet hoe ik teveel weeg duz ik heb echt wat tips nodig en ik beweeg ook nog zat duz...
Misschien ben je in de lengte wel helemaal uitgegroeid (meiden hebben hun groeispurt eerder dan jongens, ik ben de laatste 4jaren ook nog maar 2 cm gegroeid ofzo), maar ben je verder nog niet helemaal volgroeid, maar dat kan de dokter je beter vertellen dan ik.

Als je inderdaad niet veel en gezond eet (op internet kun je wel voedingswijzers vinden met daarin hoeveel je van bepaalde producten per dag moet eten, weet zo even geen site, misschien iemand anders?) en genoeg beweegt (wat versta je daaronder? elke dag minstens half uur bewegen en nog 2/3 keer per week echt actief zijn/sporten?) dan weet ik ook niet hoe je veel te dik komt..
Misschien heb je een stofwisselingsstoornis of een niet goed werkende schildklier, maar dat kan de dokter je ook beter zeggen.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 20-03-2004, 10:46
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben helemaal geïnspireerd. Vanaf vandaag doe ik mee!
__________________
xxx
Oud 20-03-2004, 11:20
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 20-03-2004 @ 10:46:
Ik ben helemaal geïnspireerd. Vanaf vandaag doe ik mee!
Succes!
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37
Mara
500 11-03-2005 17:18
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 17:24
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 32!
Verwijderd
491 06-02-2005 19:21
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 16:14
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #30
Mara
482 22-01-2005 17:39
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #29
Mara
499 16-01-2005 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.