Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 16:25
heavinly
heavinly is offline
Ik vroeg me af of er meer mensen met lang haar last hebben van hoofdpijn, zoals ik dat heb. Ik heb vrij dik haar, ook best lang en ik heb nu steeds vaker hoofdpijn. Waarschijnlijk ga ik binnenkort mn haar laten knippen, terwijl ik zo "trots" ben op mn haar Ik baal hier best wel van, maar het is beter dan steeds hoofdpijn.
Herkent iemand dit?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:31
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
ik heb haar tot me heupen, maar ik heb er nie zo'n last van. maar ik heb al vanaf groep 4 ofzo lang haar, dus waarschijnlijk is mijn hoofd het gewoon gewend ofzo.

majh, tis wel zonde, maar als je er echt last van heb zit er (volgens mij) nix anders op dan de schaar erin.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:37
Angeles
Angeles is offline
Weet je wel zeker dat het daardoor komt? Ik heb toen ik een jaar of 14 was ook een tijdje veel last van hoofdpijn gehad, toen bleek dat een nekwervel niet helemaal goed stond waardoor ik vaak nekpijn - en daardoor ook hoofdpijn kreeg. Een goede houding is ook heel belangrijk, en het hangt er ook vanaf hoe je met je lange haar omgaat. Als je het gewoon laat hangen is het minder slecht dan wanneer je het de hele tijd van de ene naar de andere kant zwaait, want die beweging is voor je nek (en je hoofd) gewoon niet goed.

Bij mij is het vanzelf goedgekomen, maar ben je al naar de dokter geweest ermee? Straks laat je voor niks je lange haar afknippen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:04
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb redelijk dik haar en t komt bijna tot op mn kont.. maar ik krijg alleen hoofdpijn als ik last van mn nek heb en ik bind mn haar erg strak vast..

Dus misschien gaat t over als je je haar los doet?

In ieder geval, niet afknippen voordat je zeker weet waar het aan ligt!
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:26
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik heb redelijk dik haar en t komt bijna tot op mn kont.. maar ik krijg alleen hoofdpijn als ik last van mn nek heb en ik bind mn haar erg strak vast..

Dus misschien gaat t over als je je haar los doet?

In ieder geval, niet afknippen voordat je zeker weet waar het aan ligt!
ja het is wel zo dat ik er alleen last van heb als ik m'n haar vast heb, in een knot ofzo, maar vind het vervelend om mn haar los te hebben. Daarom zit ik me af te vragen wat ik moet doen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:31
Ingrid3
Ingrid3 is offline
mij lijkt ut sterk dat die hoofdpijn door je haar komt...
daar heb ik nog nooit van gehoord.
ik zou as ik jou was eerst es gwoon naar de dokter gaan, maybe is der wel wa anders aan de hand
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:42
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
Ingrid3 schreef:
mij lijkt ut sterk dat die hoofdpijn door je haar komt...
daar heb ik nog nooit van gehoord.
ik zou as ik jou was eerst es gwoon naar de dokter gaan, maybe is der wel wa anders aan de hand
das opzich niet zo bijzonder, ik ken wel een paar mensen die hun haar afknipten vanwege de hoofdpijn, en daarbij ging het wel over.
Maar t kan natuurlijk net zo goed ergens anders aan liggen. Maar als je altijd hoofdpijn krijgt als je je haar in een staart/knot doet, en niet als je het los hebt hangen, dan ligt het waarschijnlijk daaraan. je moet trouwens wel een beetje uitkijken met schuifspeldjes, die kunnen ook wel naar in je hoofd duwen, daar kan je ook hoofdpijn van krijgen (als je een knot hebt)
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:42
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef:
ja het is wel zo dat ik er alleen last van heb als ik m'n haar vast heb, in een knot ofzo, maar vind het vervelend om mn haar los te hebben. Daarom zit ik me af te vragen wat ik moet doen.
misschien heb je je haren dan te vast/ te strak zitten, maak es een losse staat, niet zo dicht op je hoofdhuid en kijk of je dan ook last van hoofdpijn hebt
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:46
Verwijderd
de vriendin van mijn oom, ze zijn niet getrouwd maar ze wil niet dat ik der tante noem terwijl ik der wel zo zie, heeft ook altijd lang haar gehad, en had altijd hoofdpijn en toen ze kort knipte was ze van dat hoofdpijn af,omdat ze zwaar haar heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:57
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Misschien moet je idd je haar wat meer los dragen, en zeker geen strakke vlechten/staartjes dragen. Ofwel kan je vragen aan de kapper dat hij/zij je haar lichtjes 'uitdunt': zo 'snijden' dat het veel soepeler valt en niet meer zo zwaar voelt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 21:17
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Ik heb ook heel dik haar en had toen mn haar erg lang was dat probleem ook, en tja afknippen werkte echt!
Nu ga k het weer eens proberen, zien hoe het afloopt.
En idd mss je haar laten snijden, wat uit laten dunnen werkt vast ook wel.
__________________
~~~Why do bad things always happen to good people? Can someone tell me?~~~
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 21:22
babygirl
babygirl is offline
Hah hier herken ik me in, toen ik klein was deed ik me haar altijd in een strakke staart of zo kleine staartjes en daar deed me hoofd echt altijd zo'n pijn van! Tot ik me haar losliet dat deed echt deugd natuurlijk had ik me haar ook liever in een staart maar voor mij zat er niets anders op als ik het in een staart deed zat er een kreuk in me haar en deed me hoofd en me haar pijn en nu laat ik het altijd open hangen of doe ik het als het moet in een losse staart of in een speld das ook handig, maar ik zou toch es naar de dokter gaan om zeker te zijn. Wel veel geluk en laat ons iets weten!
slukus
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 21:53
Verwijderd
Ik heb eigenlijk altijd al lang haar gehad, vroeger tot m'n heupen en nu iets korter, maar ik heb eigenlijk nooit echt last van hoofdpijn daardoor gehad. Soms als ik het iets te strak in een staart heb kan het wel eens zijn dat ik een beetje hoofdpijn krijg, dus het kan best zijn dat het minder wordt of overgaat als je het wat losser doet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 14:50
heavinly
heavinly is offline
Oke, mn 'probleem' is opgelost, ben vandaag in een impulsieve actie naar de kapper gegaan en heb mn haar ongeveer net zoals Sita laten knippen (kort )
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:37
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef:
Oke, mn 'probleem' is opgelost, ben vandaag in een impulsieve actie naar de kapper gegaan en heb mn haar ongeveer net zoals Sita laten knippen (kort )

maar is je hoofdpijn nu wel over?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:39
mermans
mermans is offline
ik eb soms gewoon haarpijn, eeft iemand da ook of bennek de enige, tis wel raar om da te zegge mor swat
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:53
euro
Avatar van euro
euro is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Oke, mn 'probleem' is opgelost, ben vandaag in een impulsieve actie naar de kapper gegaan en heb mn haar ongeveer net zoals Sita laten knippen (kort )
foto foto!

Ik heb niet zo'n lang haar, wel redelijk.... , maar als ik het te strak doe heb ik ook soort hoofdpijn dus...misschien deed je je haar te strak vastzetten??! Maarja daar heb je nu heb je er niks meer aan !

Veel plezier met je 'nieuwe coupe' dan maar he
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:13
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:


maar is je hoofdpijn nu wel over?
ja het is nu nog maar 1 dag geknipt natuurlijk, maar het voelt al een heel stuk beter gelukkig en ik vind het nog leuk staan ook

en die foto, daar wordt aan gewerkt
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 19:29
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik heb ook heel lang dik haar, en ik heb alleen hoofdpijn als ik mn haar in een staart, hoge staart heb.
__________________
Yearning for days of yore in elysian daydreams
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 02:40
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef:
ja het is nu nog maar 1 dag geknipt natuurlijk, maar het voelt al een heel stuk beter gelukkig en ik vind het nog leuk staan ook
das mooi

Citaat:

en die foto, daar wordt aan gewerkt
leuk!!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:03
euro
Avatar van euro
euro is offline
up up!! foto!
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:45
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
niet afknippen, maar uitdunnen

(kheb het zelf ook.. kort haar, maar heel dik)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
niet afknippen, maar uitdunnen

(kheb het zelf ook.. kort haar, maar heel dik)
Uitdunnen of in laagjes, maar probleem is al opgelost
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 17:38
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Gothic schreef:


Uitdunnen of in laagjes, maar probleem is al opgelost
en in laagjes had ik trouwens al

*is nog steeds blij met haar*
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 07:48
Verwijderd
Mijn moeder heeft dat ook. En ze moet het juist niet los dragen, dan krijgt ze juist hoofdpijn. Ze heeft het eigenlijk altijd in een losse vlecht (die 'trekt' dus niet zo aan je hoofdhuid), dan zit het het beste en heeft ze het minste last er van. Ze heeft het nu al iets van meer dan 10 jaar zo lang als nu, dus met vlecht kan ze er geloof ik wel mee leven.

Afknippen zou idd ook helpen, maar ze heeft een hekel aan de kapper. Nu hoeft ze daar niet heen, omdat het zo lang is dat ze het zelf (of m'n zusjes of ik) het kan knippen.

Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 07:50.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 09:58
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Ik vroeg me af of er meer mensen met lang haar last hebben van hoofdpijn, zoals ik dat heb. Ik heb vrij dik haar, ook best lang en ik heb nu steeds vaker hoofdpijn. Waarschijnlijk ga ik binnenkort mn haar laten knippen, terwijl ik zo "trots" ben op mn haar Ik baal hier best wel van, maar het is beter dan steeds hoofdpijn.
Herkent iemand dit?
je kan het door je kapper toch laten uitdunnen en in laagjes knippen?

er zijn ook speciale sjampoos voor lang haar, die maken de aanhechting steviger
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 16:53
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Ik vroeg me af of er meer mensen met lang haar last hebben van hoofdpijn, zoals ik dat heb. Ik heb vrij dik haar, ook best lang en ik heb nu steeds vaker hoofdpijn. Waarschijnlijk ga ik binnenkort mn haar laten knippen, terwijl ik zo "trots" ben op mn haar Ik baal hier best wel van, maar het is beter dan steeds hoofdpijn.
Herkent iemand dit?
Had ik ook heel erg last van en vooral met zwemmen of als'k onder de douche vandaan kwam en het gewassen had, pijn aan je nek ook.
Ik heb het in zogenaamde "lange lagen" laten knippen, het staat leuk(er) en ik heb nu minder hoofdpijn en minder last van me nek dus misschien kan je dat proberen ? Je kan dan zelf zeggen tot hoever je de kortste laag wilt en tot hoelang de langste moet blijven.
__________________
[ True in love ever be, lest thy lover's false to thee | http://www.cu2.nl/CraZy-GIRLY ]
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 15:47
etoile
Avatar van etoile
etoile is offline
Heb ik dus ook last van van hoofdpijn door mijn haar.

Ik heb ongeveer middel-lang haar en tis echt super dik.

Ik heb het nu in laagjes laten knippen en laten uitdunnen dat scheelt wel.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 22:12
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Heb ik ook wel es last van, maar meestal alleen als ik het heel strak vast heb gehad (in een staart ofzo) en als ik het dan los doe, is het ook zo weer over...
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #149
Alyssia
500 18-09-2009 00:45
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #146
rare kwast
500 09-06-2009 22:41
Verhalen & Gedichten (stukje ter ontspanning) Misantropie der niet-slapenden
Rita Pavlovic
1 06-09-2006 14:23
Verhalen & Gedichten Kijk niet achterom
tiram
115 14-11-2004 20:43
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Psychologie Het iedereen-valt-me-aan gevoel
Eend
7 08-08-2002 18:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.