Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2011, 12:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Je kan op bijna geen een vraag over het heelal antwoord geven, omdat er nu gewoon nog te weinig kennis over is...
Wat weet jij ervan?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2011, 13:09
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Wat weet jij ervan?
Ik sprak gewoon een gedachte uit , of iniedergeval, wat mij het voor-de-hand-liggendst leek.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 13:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik sprak gewoon een gedachte uit , of iniedergeval, wat mij het voor-de-hand-liggendst leek.
Ik had het tegen Koffie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 13:25
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik had het tegen Koffie.
O. haha ik lees het nu pas .

Maar wel terecht van 'wat weet jij er nou van?' !
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 15:15
Verwijderd
Citaat:
O. haha ik lees het nu pas .

Maar wel terecht van 'wat weet jij er nou van?' !
bloemmetje97 schreef:
Citaat:
Ik sprak gewoon een gedachte uit , of iniedergeval, wat mij het voor-de-hand-liggendst leek.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de vergelijking eigenlijk prachtig. Ik geloof zelf niet dat er zomaar leven is ontstaan op deze aarde. De kans dat er uit moleculaire stofjes leven ontstaat vind ik zo onnoemlijk klein dat ik het gewoon niet kan geloven.
Alleen omdat het te ingewikkeld voor jou is betekent niet dat het niet waar kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:14
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Alleen omdat het te ingewikkeld voor jou is betekent niet dat het niet waar kan zijn.
Maar dat er mensen zijn die het niet ingewikkeld vinden betekent ook niet dat het wel waar is. Tenslotte, voor zover ik weet is er nog niemand in geslaagd om leven te creeëren.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Maar dat er mensen zijn die het niet ingewikkeld vinden betekent ook niet dat het wel waar is. Tenslotte, voor zover ik weet is er nog niemand in geslaagd om leven te creeëren.
Mijn moeder heeft leven gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:16
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Mijn moeder heeft leven gemaakt?
Niet uit niet-levende stofjes.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:37
Verwijderd
Oh nee dat niet
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 19:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar dat er mensen zijn die het niet ingewikkeld vinden betekent ook niet dat het wel waar is. Tenslotte, voor zover ik weet is er nog niemand in geslaagd om leven te creeëren.
We kunnen prima de condities creëren waarin leven kan ontstaan. Het zal dan alleen waarschijnlijk een paar miljoen jaar duren voordat dat gebeurt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 19:19
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
We kunnen prima de condities creëren waarin leven kan ontstaan. Het zal dan alleen waarschijnlijk een paar miljoen jaar duren voordat dat gebeurt.
Dat geloof ik best, maar daarmee heb je nog niet aangetoond dat je leven kunt creëren. Het blijft een theorie.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 19:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat geloof ik best, maar daarmee heb je nog niet aangetoond dat je leven kunt creëren. Het blijft een theorie.
Dat is wel aangetoond. Je hebt helemaal niet zoveel nodig om leven te creëren. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Miller%...rey_experiment.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Dat geloof ik best, maar daarmee heb je nog niet aangetoond dat je leven kunt creëren. Het blijft een theorie.
U bedoelt hypothese neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 16:15
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
U bedoelt hypothese neem ik aan?
Ja.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 10:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Leven wordt niet gecreëerd simpelweg omdat "iets wat creëert" levend zou moeten zijn.
dientengevolge ontstaat leven, of heeft het altijd bestaan.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Leven wordt niet gecreëerd simpelweg omdat "iets wat creëert" levend zou moeten zijn.
dientengevolge ontstaat leven, of heeft het altijd bestaan.
Waitwhut?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2011, 19:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Nou kijk creëren impliceert een denkproces, ontstaan impliceert simpelweg de juiste omstandigheden.

edit:
creëren wordt door vandale met de synoniemen scheppen en voortbrengen gegeven.
bij scheppen staat uit het niets laten ontstaan.
bij voortbrengen staat: laten ontstaan.

Ontstaan zelf wordt gegeven als:
een begin nemen, voortkomen uit
wording

creëren/scheppen is dus laten voortkomen uit, een handeling.

Ontstaan alleen is simpelweg een gebeurtenis;
bv. een begin, ontstaan als in; "niet leven -> iets" (Niet leven ->A->B->C ->D (een begin en veranderend) of als je sommige mensen wil geloven een begin en onveranderend (lol))
Of
bv. voortkomen uit ander leven (eventueel altijd bestaan (voortkomen uit een cyclus van ander leven)A -> B -> A (met allerlei aftakkingen en subcycli )

Levende dingen (organismen) handelen
Niet levende dingen (objecten) kunnen alleen gezamenlijk de juiste omstandigheden vormen om iets te laten ontstaan (hetzij organismen hetzij andere objecten)

hierbij moet er natuurlijk rekening worden gehouden met behoud van massa en energie en dus omzetting van het éen naar het ander behalve als je 1. kan aantonen dat objecten kunnen handelen en/of 2. dat de wetten der behoud van energie en massa in bepaalde omstandigheden niet gelden.

PS. uit je eigen link, zin 1.
an experiment that simulated hypothetical conditions thought at the time to be present on the early Earth.

Bovendien als er al leven is dan ontstaat er/creëer je dus geen 'leven' hoogstens nieuwe organismen.

Nu beschouw ik persoonlijk het universum zelf als een organisme dus voor mij heeft er nooit iets leven geschapen maar wordt er slechts materie omgezet in andere materie, en is dus de vraagstelling niet leven -> leven oninteressant maar enfin

hele post om feitelijk alleen maar te beamen wat Uice al bijna (maar niet helemaal) zei:
Je kan de juiste "condities" creëeren waarin organismen kunnen ontstaan.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 21-06-2011 om 19:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Levensvormen in het heelal zelf
Upke
19 06-03-2004 16:41
Levensbeschouwing & Filosofie Stel dat het heelal WEL een einde heeft.
Evil creature
15 10-12-2003 21:13
Levensbeschouwing & Filosofie Wat was er voordat het heelal er was?
Evil creature
46 12-05-2003 19:48
Levensbeschouwing & Filosofie levensvormen creëren chaos in het heelal
Verwijderd
5 01-04-2003 10:11
Levensbeschouwing & Filosofie Geen eind aan het heelal
jojoba!
50 20-05-2002 20:31
Levensbeschouwing & Filosofie Mechanisme: Het heelal is als een computer programma
L Boksha
6 08-04-2002 06:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.